. Scirocco I – Dane Techniczne
silnik | czterocylindrowy, jednorzedowy, umieszczony poprzecznie | |||||||
pojemnosc skokowa, ccm | 1093 | 1272 | 1457 | 1471 | 1588 | |||
srednica tloka x skok tloka, mm | 69,5 x72 | 75 x72 | 79,5 x 73,4 | 76,5 x 80 | 79,5 x 80 | |||
moc maxymalna KM przy obr/min | 50 KM 6000 |
60 KM 5600 |
70 KM 5600 |
70 KM 5800 |
85 KM 5800 |
75 KM 5800 |
85 KM 5600 |
110 KM 6100 |
stopien sprezania | 8,0:1 | 8,2:1 | 9,7:1 | 8,2:1: | 9,5:1 | |||
max moment obrotowy, Nm przy obr/min | 80 3000 |
95 3400 |
112 2500 |
114 3000 |
123 3200 |
119 3200 |
127 3200 |
140 5000 |
pozostale informacje | wersja eksportowa rowniez 52KM | wersja eksportowa rowniez 58 KM | wersja amerykanska z K-Jetronic. 79KM przy 5500 | chlodnica oleju | ||||
gaznik | gaznik dolnossacy z automatyka startowa: Solex 31 albo 35 PICT 5 | gaznik dolnossacy z choke: Solex 35 PICT 5 | gaznik dolnossacy : Solex 34 PICT 5 | gaznik dolnossacy: Solex 35 PICT 5 | gaznik dolnossacy: Solex 32/35 TDiD | gaznik dolnossacy: Solex 35 PICT 5 | gaznik dolnossacy: Solex 2B2 | wtrysk K-Jetronic Bosch'a |
alternator | prad trojfazowy 35A, na zyczenie 55A | prad trojfazowy 45A | trojfazowy 35A, na zyczenie 55A | prad trojfazowy 55A | prad trojfazowy 35A, na zyczenie 55A | prad trojfazowy 55A | ||
napiecie | 12V | |||||||
akumulator | 36Ah | 36Ah, na zyczenie 63Ah | 36Ah | 36Ah, na zyczenie 63Ah |
||||
nadwozie | samonosne | |||||||
uklad przeniesienia napedu | naped przedni poprzez sprzeglo jednotarczowe suche; w pelni zsynchronizowana reczna skrzynia biegow lub automatyczna; mechanizm roznicowy i podwojny przegub polosi | |||||||
skrzynia biegow | czterobiegowa | czterobiegowa, na zyczenie automatyczna trzybiegowa; wersja amerykanska takze z pieciobiegowa reczna |
czterobiegowa, pieciobiegowa | |||||
przelozenia | 4,57:1 | 4,27:1 | 3,9:1 | 3,76:1 | 3,9:1 | 3,70:1 | ||
uklad kierowniczy | nie wymagajacy obslugi zebatkowy uklad kierowniczy | |||||||
os przednia | wahacz poprzeczny, spezyny srubowe, stabilizator poprzeczny, teleskopowe amortyzatory, ujemny promien kierownicy | |||||||
os tylna | sprezyny srubowe, teleskoppowe amortyzatory, stabilizator poprzeczny ( tylko wersja GTI, GLI) | |||||||
ukl. hamulcowy | dwuobwodowy uklad ze wzmacniaczem sily hamujacej, regulatorem sily hamujacej, z przodu hamulce tarczowe(GTI, GLI: wentylowane podwojnie), z tylu samoregulujace sie hamulce bebnowe; hamulec reczny mechanicznie dzialacy na tylne kola | |||||||
felgi | 5J x 13" | |||||||
opony | 155 SR 13" na zyczenie 175/70 SR 13" |
175/70 SR 13" | 155 SR 13 na zyczenie 175/70 SR 13" |
175/70 SR 13 | ||||
dlugosc x szerokosc x wysokosc | 3855 x 1625 x 1310 (wyposazenie podstawowe) 3875 x 1625 x 1310 (L, S, LS, GL, TS, GT) 3885 x 1625 x 1295 (GTI, GLI) |
|||||||
masa wlasna kg | 780 | 830 | 800 | 830 | 800 | |||
dopuszczalna masa calkowita kg | 1160 | 1220 | 1210 | 1170 | 1210 | |||
predkosc max. km/h (automat) |
144 | 156 | 162 (157) | 164 (160) | 175 (171) | 165 (161) | 170 (167) | 185 |
przyspieszenie 0-100 km/h. sekundy | 16 | 14,8 | 11,5 (13) | 12,5 | 11,0 | 11,6 (13,2) | 11,3 (12,9) | 8,8 |
srednie zuzycie paliwa na 100km | 8,0 | 8,2 | 8,3 (8,9) | 8,8 (9,1) | 8,5 (9,1) | 8,5 | 8,5(9,1) | 7,8 |
lata produkcji | 1974-79 | 1979-81 | 1977-81 | 1974-76 | 1976-77 | 1978-81 | 1976-81 | |
wyprodukowano sztuk | 506,109 | |||||||
wersje / modele |
wersja podstawowa, L | L, GL | S, LS, GT, GL |
S, LS, TS | LS, TS | S, LS, GT, GL | GTI, GLI |