1974 |
luty |
Pierwszym modelem nowej generacji z poprzecznie zamontowanym silnikiem był samochód Scirocco z silnikiem o pojemności 1,5l i mocy 51 kw oraz 1,5l i mocy 63 kW (model o pojemności silnika 1,1l pojawił się później)
|
sierpień |
Do produkcji wszedł silnik z dźwigniami zaworowymi 1,1l i mocy 37 kW |
1975 |
maj |
Wprowadzono silnik z dźwigniami zaworowymi z obudową filtra powietrza na gaźniku. |
wrzesień |
Silniki o pojemności 1,5l i mocy 51 oraz 63 kW zostały zastąpione silnikami 1,6l o mocy 55 lub 63 kW. Wprowadzono automatyczne urządzenie rozruchowe dodatkowo ogrzewane płynem chłodzącym, nową obudowę filtra powietrza. przewód powrotny benzynowy między pompą benzynową a zbiornikiem paliwa, inny mechanizm zmiany biegów, zmiana przełożenia przekładni kierowniczej, wycieraczkę jednoramienną.
|
1976 |
marzec |
Czujnik poziomu paliwa zamontowany od góry w zbiorniku. |
sierpień |
Nowe urządzenia ogrzewania i wentylacji, dmuchawa o 3 prędkościach. |
1977 |
sierpień |
Silnik 1,6l o mocy 55 kW zastąpiony nowym silnikiem 1,5l i 51 kW. Zmienione zawieszenie silnika, ulepszone łożyska amortyzatorów, przekładnia kierownicza na poduszkach gumowych. Zewnętrzne klamki drzwiowe z tworzywa sztucznego. Wycieraczka tylnej szyby może być obsługiwana za pomocą przełącznika dźwigniowego wycieraczki przedniej szyby. Zmieniony wygląd ze zderzakami w osłonie z tworzywa sztucznego, przednie kierunkowskazy przesunięte na bok.
|
1978 |
luty |
Ulepszone odpowietrzanie zbiornika paliwa, korek wlewu paliwa bez otworów napowietrzających.
|
sierpień |
Termostat płynu chłodzącecgo otwiera się w wyższej temperaturze, korek układu chłodzenia otwiera się przy większym ciśnieniu. Tylne hamulce bębnowe z samoregulacją.
|
1979 |
luty |
Pasek zębaty w samochodzie z dźwigniami zaworowymi całkowicie osłonięty.
|
marzec |
Pasy bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach. Ulepszone uszczelki trzonków zaworów.
|
sierpień |
Nowy gaźnik do silników 1,5l i 51 kW, rurka ssąca z dodatkowym ogrzewaniem elektrycznym. Wskaźnik temperatury z dodatkową migającą diodą 'za gorąco'. Wszystkie silniki z zapłonem tranzystorowym i cyfrowym układem stabilizacji obrotów biegu jałowego, w silniku 1,5l o 51 kW kolektor wydechowy (rura wydechowa przednia mocowana klamrami). Hamulce przednie z siodłem obuchowym w samochodzie Scirocco Automatic (siodła przesuwne w pozostałych modelach z silnikami z popychaczami kielichowymi).
|
1980 |
luty |
Alternatory o większej mocy – 45 A zamiast 35 A lub 65 A zamiast 55 A.
|
maj |
Silnik 1,5l o 51 kW ze zbiorniczkiem zapasowym między pompą paliwową a gaźnikiem.
|
sierpień |
Rura wydechowa w silniku 51 kW mocowana sprężynami zaciskowymi. W silniku z dźwigniami zaworowymi zmieniono mechanizm zmiany biegów. Na żądanie modele o mocy 51 kW można nabyć z pięciobiegową skrzynią biegów. Lampka kontrolna świateł drogowych żółta zamiast niebieskiej. Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego do wszystkich modeli. Cieńsze oparcia przednich siedzeń. Zrezygnowanao z układu stabilizacji obrotów biegu jałowego.
|
1981 |
styczeń |
Zmieniono zamocowanie chłodnicy. |
maj |
Dotychczas produkowane Scirocco I zastąpiono nowym modelem Scirocco II. |