Zlot Scirocco Roadstar 2004


Zdjęcia AgiZaka
Zdjęcia kolegów Wegrów
Zdjęcia na stronie Typ53

Weekend z Scirocco w Holandii – relacja AgiZaKa.

Roadstar to zlot organizowany od 16 lat przez klub Roadstar z Holandii. 15 razy odbywał się na kampingu na pn. od Boekel. W tym roku po raz pierwszy odbył się na pd. od Boekel, a wlaściwie w samym Boekel.

Wyruszyłam z samego rana w piątek, 14-tego maja. Po drodze zatrzymałam się tylko na stacji benzynowej przed granicą a reszta trasy non-stop. Oczywiście na polskim przejściu granicznym w dalszym ciągu sprawdzają paszporty a niektórym każą nawet otwierać bagażnik. Unia europejska… Rownież na autostradzie na symbolicznej granicy Niemcy/Holandia sprawdzano wybrane auta. Polskie tablice rej. są podejrzane więc sprawdzono mój paszport. Po przekroczeniu holenderskiej granicy zauważyłam nieco gorszą nawierzchnię na autostradzie i brak stacji benzynowych, tylko parkingi.
Poniżej trasa przejazdu.

Łudząc się, że da się jechać na oparach paliwa znalazłam w końcu stację benzynową w pierwszym miasteczku po zjechaniu z autostrady. No i tu mały szok, PB 95 1,28 euro/litr. Zatankowałam 10l byle dojechać do kampingu. Poza cenami na stacji byłam też zszokowana wyglądem holenderskich wsi. Domki jak z klocków, wszędzie kwiatki, trawa i zywoploty wygladają jak po uczesaniu. Do tego droga wąska, wśród drzew ale nawierzchnia płaska jak stół. Jakoś trafiłam do Boekel i nawet znalazlam ulicę, przy której mieści się kamping. Domki z klocków przestały mnie już dziwić.

Właściwie pierwszy rzut oka na kamping mówił czego należy się spodziewać. Szukając organizatorów powoli oswajałam się z widokiem niezliczonej ilości Scirocco.
Wjazd na zlot kosztował 20 euro od osoby. Cena obejmowała opłaty za pobyt na kampingu od czwartku wieczorem do niedzieli oraz pakiet gadżetów zawartych w wiaderku. A do czego było potrzebne wiaderko przekonałam się następnego dnia.

Przed wyjazdem na zlot umówiłam się z Tempestem z Wielkiej Brytani, że rozbiję swój namiot razem z jego znajomymi z Wielkiej Brytani oraz z ludźmi z forum Scirocco.de. Po raz kolejny zostałam zaskoczona tego dnia, tym razem przygotowaniem logistycznym zlotowiczów. Oprócz namiocików mieszkalnych były rozbite namioty/pawilony integracyjne, doprowadzony prąd, krzesełka, stoły itp gadżety. Niektórzy mieli rownież rozbite namiociki nad swoimi autami. W większości auta były ustawione klubami. 99% klubowiczów chodziło w koszulkach/bluzach klubowych więc nie było wątpliwości kto jest skąd. Swoją droga to bardzo niezwykły widok, kiedy wszyscy wokół mają na ubraniach magiczne słowo Scirocco.


Obozowisko forum Scirocco.de i moje.
Liczba aut – około 200.

Skład narodowościowy wyglądał tak:

  • 1 auto z Austrii
  • 1 auto z Polski
  • 3 auta z Węgier
  • 3 auta w Wielkiej Brytani
  • 3 auta z Francji
  • trochę Holendrow
  • ok 85% Niemcy
Warto też wspomnieć o średniej wieku. Otóż wynosiła ona około 30-35 lat i więcej. Część zlotowiczów to ludzie, ktorzy kupili swoje auta w salonie i są im wierni od kilkunastu lat. Oczywiście jest też sporo maniaków, ktorzy mają po kilka aut i co roku przyjeżdzają na zlot innym. Największy maniak ma 11 MK1. Podobno trzyma je wszystkie w wielkiej hali garażowej i wygląda to jak muzem. Oczywiście każdy egzemplarz to inna wersja. Mam nadzieję, że jak będe kiedyś w okolicach Karlsruhe to zobaczę to osobiście. Najstarszym uczestnikiem imprezy był 63 letni wlaściciel Corrado.

Większość uczestników była już na miejscu od czwartku. W piątek dojechało jeszcze troche aut. W sobote przed południem rozpoczęła się krzątanina znana z polskich zlotów, wiaderka zaczęły spełniać swoją funkcjonalność.

Ja osobiście wędrowalam sobie po kampingu z Tempest’em (Mk1, Mk2, Corrado), Lee (Mk2 20V) oraz PHiL’em (3 x Mk2) z Austrii. Oczywiście na początku każdy z nas opowiedział o swoich Scirocco a potem chodziliśmy oglądać inne auta. Lee był szczególnie dociekliwy i pytał się o różne modyfikacje, numery części, sposób wykonania itp. Często korzystał z tłumacza w postaci PHiL’a co było momentami zabawne.

Scirocco wygladających jak z katalogu Riegera było kilka i wlaściwie po obejrzeniu dwóch w ogole nie zwracałam już na nie uwagi. Bardziej interesowało nas to co drzemie pod maskami. Warto wspomnieć o nastepujących modyfikacjach:
  • 3 Scirocco II G60
  • Scirocco II VR6
  • Scirocco I G60 16v
  • Scirocco I 20v (silnik z Audi TT)
  • Scirocco II 20v
  • większość Scirocco I miała pod maskami silniki 16V. Rzadko, ktory miał fabryczny motor.
Niektóre auta przeszły w swoim żywocie po kilka zmian koloru np jedno MK2 wyjechało z fabryki jako biała Scala, potem bylo żółte, czerwone a teraz jest granatowe. Przy okazji kolejnych zmian koloru przechodziło restyling karoserii.

Warto wspomnieć o modyfikacjach karoserii:

  • przyczepka Scirocco II
  • przyczepka Corrado
  • Scirocco I Cabrio
  • Scirocco I Targa
  • Scirocco II Cabrio Hornstein – opis w naszym Portalu
  • Scirocco II Cabrio inaczej wykonane
Na specjalnym placyku nad oczkiem wodnym rozlożyły się stoiska z różnymi gadżetami i usługami. Sporą popularnością cieszył się grawer na szkle, albo inaczej „glass tattoo”. Można było wybrać wzór z katalogu lub zaproponować coś własnego. Było też stoisko ze starymi czasopismami oraz modelami aut (ceny z kosmosu) oraz stoisko ze sprzętem audio. Specjalna firma robiła pomiary do konkursu na najgłośniejsze auto. Ktore auto było najgłośniejsze na pewno domyślicie się ze zdjęc 😉
Na pewno warto było jechać te 1200km by popatrzeć na te wszystkie niesamowite auta oraz poznać mnóstwo ludzi znanych wcześniej z internetu. Atmosfera panująca na zlocie była oczywiście jak najbardziej przyjacielska. Ja nie miałam problemu z poznawaniem ludzi, bo większość osób już zdążyła usłyszeć o jedynej osobie z Polski, dziewczynie która przyjechała sama i na dodatek jeszcze Corolla 😉

Program imprezy:

Piątek, 14 maj:
od 8.00 Zbieranie się ludzi na kampingu
od 20.00 do 2.00 dyskoteka

 

Sobota, 15 maj:
8.30-10.30 Śniadanie
9.00-17.00 Konkurs „Ile kosztuje naprawa uszkodzonego auta ?”
12.00 Spotkanie w sali imprezowej
13.00-15.00 Konkursy w sali imprezowej
13.00-15.00 Konkursy nad wodą
14.00-16.00 Gra tuningowa na polance
15.00-17.00 Wybór najladniejszego Scirocco i Corrado.
od 20.00 Dyskoteka
22.30 Ogłoszenie wynikow konkursów

Najładniejsze MK1 to Mk1 Cabrio
Najładniejsze MK2 to MK2 z przyczepką.

Wyniki są nieoficjalne, tzn tak rozpoznałam ludzi, którzy dostali nagrody. W końcu było tam bardzo dużo ludzi i mówili jakimś dziwnym jezykiem 😉

AgaZaKa

.