Wymiana sworzni wahaczy


Przeguby zawieszenia (sworznie) wymagaja zmiany od czasu do czasu poniewaz staja sie miekkie i luzne przez co przenoszą drgania na kierownice…
W scirocco do roku `78 montowano sworznie z czopami o średnicy 15mm a po `78 o średnicy 17mm.

Podnies samochod do gory i usun sruby z kól.
Usun dwie sruby, ktore trzymaja zacisk. Zsun zacisk z tarczy i zdejmij go.
Poluzuj i zdejmij srube , ktora trzyma koniec drazka (poprzecznego).
Podwaz koncowke drazka i zdjemij go.
Teraz trzeba usunac sruby kolumny mcphersona, ale zanim to zrobisz zaznacz polozenie gornej sruby (mimośrodowej) tak aby nie regulowac kąta pochylenia koła przy skladaniu wszystkiego z powrotem.
Nastepnie zabierz sie za srube, ktora przechodzi przez sworzeń i delikatnie ja odkrecaj tak aby powstala szczelina i dalo sie zdjac zacisk.
Delikatnie odwroc tylna czesc i usun polaczenie zwrotnicy.
Pociagnij i rozlacz przegub od reszty.
Tak wyglada fabryczny sworzeń. Jest nitowany. Jesli Twoj sworzeń wyglada tak jak ten to juz byl najwyzszy czas go wymienic. Jesli sworzeń ma sruby to usun je i nie uzywaj ich ponownie. Nowe sruby powinny byc w komplecie z nowymi sworzniami.
Aby usunac nity rozwierc ich glowki wiertłem o srednicy 6mm.
Wydlub nity, wymontuj stare sworznie.
Zamontuj nowe sworznie w miejsce starych. Śruby powinny byc dokręcone momentem 25Nm.
A teraz zloz wszystko postepujac krok po kroku w druga strone. Najlepiej wymien tez sworznie z drugiej strony dla wlasciwego efektu koncowego.

© Copyright Patrick Bureau, tlumaczenie AgaZaKa.

.