|
Odlacz klemy od ujemnego bieguna akumulatora a potem od dodatniego. Teraz zlokalizuj alternator z lewej strony komory silnika. Strzalki oznaczaja 3 sruby , ktore trzeba odkrecic aby wyjac alternator.
|
|
Srube zaznaczona na obrazku zwykle poluzowuje ale zostawiam na miejscu dopoki nie odkrece pozostalych.
|
|
To druga sruba. Mozna ja odkrecic i wyjac. Gorna sruba ciagle podtrzymuje alternator wiec mozna bez problemu odrecic 3 srube.
|
|
W przypadku auta z silnikiem 16V nalezy uzyc klucza 17mm z uniwersalna koncowka z dluga raczka aby udalo sie odkrecic 3 srube. Zadanie nie jest latwe bo przeszkadza waz wody. |
|
Gdy juz dolne sruby sa odkrecone, zanim wyjmiesz alternator, trzeba odkrecic jeszcze 3 kolejne sruby. Jedna rozmiar 11mm i dwie 8mm – na obrazku zaznaczone strzalkami. Jak juz je odrecisz, odkrec do konca gorna srube podtrzymujaca calosc i wyjmij alternator. |
|
To zdjecie przedstawia przednia czesc alternatora. Nalezy odkrecic srube o rozmiarze 24mm i przelozyc kolonapedowe i wiatrak do nowego alternatora. Jesli nie jestes w stanie tego odkrecic sam mozna podjecach z tym do jakiegos warsztatu. |
|
Na tym zdjeciu widac 90 amperowy alternator zamontowany juz na wlasciwie miejsce. Aby go zamontowac nalezy postapic odwrotnie do instrukcji demontazu. Jesli macie w aucie wskaznik napiecia pradu to powinien on wskazywac 13-14 volts. |