Wtryskiwacz rozruchowy


WTRYSKIWACZ ROZRUCHOWY.

W Scirocco I GTI i GLI, oraz wszystkich dwojkach z silnikami na wtrysku wystepuje tzw. wtrysk rozruchowy, zwany innaczej automatycznym ssaniem. Poniewaz uplynelo juz sporo czasu odkad zostaly one zamontowane w naszych samochodach to nie zawsze dzialaja poprawnie (mi sie np. nie wlaczal wtedy kiedy powinien). W zwiazku z tym postanowilem sobie zrobic reczne sterownanie z kabiny tym dodatkowym wtryskiwaczem, co pozwala rowniez jezdzic bardziej ekonomicznie. Wtryskiwacz ten jest umieszczony w kolektorze ssacym z prawej strony silnika (od strony pasazera). Wyglada mniej wiecej tak (na zdjeciu nie ma podlaczonego przewodu paliwowego):

Normalnie wtryskiem tym steruje kawalek metalu (bimetal), ktory pod wplywem ciepla odksztalca sie i pozwala na doprowadzenie (lub odlaczenie) pradu do zaworu wtryskiwacza (to taki malo precyzyjny opis, ale mniej wiecej o to w tym chodzi). Wiec jezeli pominiemy ten kawalek metalu i podlaczymy prad bezposrednio pod urzadzenie (zawor) sterujacy tym wtryskiem to zawor ten bedzie caly czas otwarty i wtryskiwacz bedzie podawal dodatkowa dawke paliwa. W zwiazku z tym trzeba sobie jeszcze zrobic przelacznik (najlepiej w kabinie:)), ktory doplyw pradu bedzie odcinal. Jezeli dla bezpieczenstwa dolozymy jeszcze bezpiecznik to bedzie juz idealnie. Mniej wiecej tak to u mnie wyglada:

Potrzebny do tego jest nam kabel (ok 5m), najlepiej jesli bedzie on koloru czarno-czerwonego, gdyz taki kolor ma oryginalny kabel prowadzacy do zaworu. Jezeli nie masz juz wolnego bezpiecznika w skrzynce w kabinie, to mozesz przeciac kabel za akumulatorem, na powstale koncowki zalozyc zenskie piny, zaizolowac je tak aby mozna bylo do nich podpiac bezpiecznik (czyli zostawic otwor w ktory trzeba bedzie wetknac bezpiecznik). W takim wypadku trzeba sie zaopatrzyc w nowszy typ bezpiecznika niz te w skrzynce, czyli plaski (mysle ze taki 10A powinien wystarczyc). Potem dalsza czesc kabla trzeba pociagnac do kabiny i wybrac sobie tam jakis przelacznik lub zainstalowac nowy (ja kupilem w OBI taki podswietlany, swieci sie gdy jest wlaczony, dzieki czemu wiadomo bez mocowania dodatkowych kontrolek ze mamy wlaczony wtryskiwacz, kosztowal 10zl). Zainstalowalem wlacznik w srodkowej konsoli. Nastepnie wyprowadzamy kabel spowrotem do komory silnika i podlaczamy go do juz istniejacej instalacji. Jezeli chcemy aby wtryskiwacz uruchamial sie nadal automatycznie, a nasz przelacznik ma sluzyc tylko w sytuacjach awaryjnych, to trzeba jedynie zdjac kawalek izolacji z oryginalnego kabla i podlaczyc tam nasz. Natomiast jezeli chcemy abysmy to my zawsze kontrolowali wlaczanie i wylaczanie wtryskiwacza, wowczas musimy przeciac farbyczny kabel i podlaczyc do niego nasza koncowke, oraz dobrze zaizolowac druga koncowke fabrycznego kabla. Drugiego kabla podlaczonego do zaworu nie ruszamy, bo nie ma takiej potrzeby (kolor zolto zielony lub podobna kombinacja – jest to masa). Oznaka ze wszystko dziala poprawnie powinno byc charakterystyczne "klikniecie" w zaworze wtryskiwacza po podlaczeniu do niego napiecia (przelaczenia wlacznika w kabinie). Jezeli chcesz aby mozna bylo wlaczyc wtryskiwacz jednynie po przekreceniu kluczyka to musisz wyprowadzic prad ze stacyjki, lub z odpowiedniego miejsca w skrzynce bezpiecznikowej. Koszt calej operacji wyniosl mnie nie wiecej niz 20zl (kabel + piny + bezpiecznik + przelacznik).

Mowad

.