Volkswagen przejmuje Karmanna, rusza produkcja limitowanej edycji Scirocco I i II


Jak podaje portal moto.pl, Volkswagen po przejęciu fabryk Karmanna, planuje wznowienie produkcji. Marcin Lewandowski, autor tekstu „VW i Karmann na Techno Classica”, powołując się na źródło w postaci artykułu na polskiej stronie Volkswagena, pisze:

Volkswagen przejął Karmanna i już w przyszłym roku zamierza wznowić produkcję w Osnabrück odwołując się do bogatej historii tej firmy. Dzieła Karmanna można podziwiać na Techno Classica w Essen
Firma nadwoziowa Karmann specjalizowała się w kabrioletach. Chociaż powstała w 1901 roku, dopiero współpraca z Volkswagenem pozwoliła rozwinąć jej skrzydła. Działalność firmy pozwalała utrzymywać produkcja Garbusów a potem Golfów w wersjach ze składanym płóciennym dachem. Renomę Karmann zyskał własną konstrukcją, modelem Ghia z lat 1955-1974.
Techno Classica w Essen to największe niemieckie targi pojazdów historycznych i zabytkowych w Niemczech. W tym roku na stoisku Volkswagena można zobaczyć kilka ciekawych prototypów, m.in. prototypy firmy Karmann.

W związku z faktem, że news pojawił się już dwa dni temu, postanowiliśmy zapytać o to co dla nas najbardziej interesujące, czyli jakie są plany producenta w stosunku do kultowych modeli Scirocco. Wczoraj późnym wieczorem, otrzymaliśmy obszerną odpowiedź, której najistotniejszy fragment cytujemy poniżej:

[…] Tak, zarząd Volkswagena nie wyklucza bardzo krótkiego wznowienia produkcji Scirocco mk1 oraz mk2 i wypuszczenia na rynek jako gratki dla kolekcjonerów, chcąc w ten sposób uczcić wyprodukowanie jubileuszowego, 200 tysięcznego egzemplarza Scirocco mk3. Niestety nie mogę zdradzić szczegółów ewentualnego wyposażenia wspomnianych aut, jednak pragnę zapewnić, że pasjonaci nie powinni czuć się zawiedzeni z nietuzinkowego połączenia nowoczesnej technologii z klasyczną stylistyką z dawnych lat […] Liczba wyprodukowanych aut prawdopodobnie nie powinna przekroczyć 100 sztuk każdego z nich. […]

Pozdrawiam
Krystian Rostowski
Volkswagen Polska

Niestety, cena jubileuszowej serii pozostaje zagadką. Na zagranicznych forach spekuluje się, że prawdopodobnie będzie niewiele mniejsza niż nowego Scirocco z podstawowym wyposażeniem.


Źródła:
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9353422,VW_i_Karmann_na_Techno_Classica.html
http://volkswagen.pl/firma/nowosci/554/

.