DLS – Digitaler Leerlauf – Stabilisierung – po naszemu elektroniczny stabilizator wolnych obrotów. Można go łatwo usunąć poprzez wyjęcie obu wtyczek i połączenie ich ze sobą. Jest on połączony z układem zapłonowym.
g. – oznaczenie gaźnika
Gaźnik
Oznaczenie silnika |
Wolne obroty |
Zaw.CO na wolnych obrotach |
1,3/44kW(GF) z DLS |
850+-50 |
1,0%+-0,5% K 1,0%+-0,5% |
1,5/51kW(JB) g.PICT |
950+-50 |
1,5%+-0,5% |
1,5/51kW(JB) g.1B3 bez DLS |
950+-50 |
1,0%+-0,5% |
1,5/51kW(JB) g.1B3 z DLS |
800+-50 |
1,0%+-0,5% |
1,6/53kW(RE) g.1B3 |
750+-50 |
1,0%-0,5% |
1,6/55kW(EW) g.2E2 z przer. |
950+-50 |
1,0%+-0,5% K 1,0%-0,5% |
1,6/55kW(EW) g.2E2 |
750+-50 |
1,0%+-0,5% K 1,0%-0,5% |
1,6/63kW(FR) g.2B5 bez DLS |
950+-50 |
1,0%+-0,5% |
1,6/63kW(FR) g.2B5 z DLS |
800+-50 |
1,0%+-0,5% |
1,8/66kW(EX) g.2E2 |
750+-50 |
0,0%….1,5% |
K – wersja z katalizatorem
Oznaczenie silnika |
Wolne obroty |
Zaw.CO na wolnych obrotach |
70kW(JH) |
900-+100 |
0,3% – 1,2% |
81kW(EG) bez DLS |
950+-50 |
1,5%-+0,5% |
81kW(EG) z DLS |
800+-50 |
1,5%-+0,5% |
82kW(DX) do 7/84 |
950+-50 |
1,0%+-0,5% |
82kW(DX) od 8/84 |
900+-100 |
1,0%+-0,5% |
95kW(PL) |
800-900 |
0,3%-1,2% |
102kW(KR) |
1000+-50 |
1,0%+-0,5% |
Artykuł przygotował Astral