Scirocco mk2 Scala


. Scala

Scala miała być kolejną limitowaną serią modelu Scirocco Mk2, ale w efekcie stała się jedną z najliczniejszych wersji. Wyprodukowano ok. 18 000 egzemplarzy wersji Scala. Początek produkcji Scali to rok 1986. Obok GT II, to najczęściej spotykana w Polsce wersja.

Scala dostępna była w czterech kolorach nadwozia – białym (Alpinweiss, taki jak w wersji White Cat), czerwonym (Paprikarot), niebieskim (Heliosblau metallic) oraz srebrnym (Saphir metallic). Potem do gamy kolorów Scali dołączył zielony metallic. Egzemplarze tej wersji miały bardzo dużo lakierowanych elementów. Zderzaki, lusterka, pełen pakiet ospoilerowania, a nawet felgi aluminiowe i naklejka z logo wersji były tego samego koloru, co karoseria. Znaczek VW oraz napisy z tyłu były srebrne. Standartowo Scale wyjeżdżały z fabryki na stalowych 14-sto calowych felgach z oponami 185×60. Jeśli samochód był biały, to felgi stalowe również, jeżeli pojazd pomalowany był innym lakierem, felgi stalowe były srebrne. Felgi aluminiowe, z akcentami w kolorze samochodu były dostępne za dopłatą. Dopłaty nie wymagały za to lampy tylne w jednym z dwóch kolorów – białe lub czarne (białe w białych samochodach, a czarne w reszcie kolorów).

Pod maską Scali można znaleźć jedną z pięciu jednostek napędowych. Gaźnikowe silniki o pojemności 1,6 l. legitymowały się mocą 72 oraz 75 KM, standartowo wyposażane były w czterobiegowe manualne skrznie biegów, opcjonalnie do obydwu silników dostępne były czterobiegowe skrzynie z nadbiegiem (4+E), a mocniejszą jednostke można było połączyć z automatem. Dostępny był również gaźnikowy silnik 1,8 o mocy 90 KM z pięciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną (opcjonalnie). Mocniejsze jednostki miały pojemność 1,8, a zasilane były mechanicznym wtryskiem paliwa. W Scali dostępne były dwa takie silniki JH oraz DX legitymujące sie odpowiednio mocą 95 i 112 KM. Obydwa były standartowo wyposażane w pięciobiegowe skrzynie manualne, a skrzynia automatyczna dostępna była z silnikiem JH.

We wnętrzu Scala również nawiązywała do koloru karoserii. W poszczególnych wersjach kolorystycznych tapicerka była w tym samym kolorze, co nadwozie (biała, niebieska, szara lub czerwona). W zielonych Scalach wnętrze było takie, jak w wersji GT II (szare boczki i siedzenia w kratke). Standartowo Scala wyposażana byłą w zwykłe fotele. Fotele kubełkowe były częścią pakietu sportowego (m.in. z alufelgami).

Tłumaczenie ze strony Dr.Dub – http://website.lineone.net/~dr.dub/scala.htm
Na stronie znajduja sie zdjęcia opisywanego modelu.