Scirocco mk1 Storm


Ilustrowany opis Scirocco mk1 w wersji Storm..

Scirocco I Storm

Pierwsza edycja modelu Storm miała miejsce w 1979r. Auta miały kolor srebrnozielony (Silbergrun), nr lakieru L99N i silniki EG 110KM. Od innych modeli odróżniał je duży przedni spojler Zendera, unikalne kolory nadwozia i wyposażenie.

Storm było jedyną wersją Scirocco I z bocznym lusterkiem po stronie pasażera, na dodatek regulowanym od wewnątrz. Felgi 5,5 x 13 były takie same jak w modelu GLS – opony rozmiar 175/70/13.

Pierwsza seria Storm była dostępna również w kolorze czarnym (Schwarz), nr lakieru L98F. Dodatkowo miały listwy boczne po obu stronach.

W 1980 była jeszcze jedna edycja modelu Storm. Tym razem były inne felgi (takie same jak w Passacie drugiej generacji). Auta były dostępne w kolorze brązowy metalik (Noisette) , nr lakieru L89P i jasnoniebieski (Hellblau), nr lakieru LK5Z.

Największym atutem modelu Storm było jego wyposażenie, które bazowało na modelu GLS. Dodatkowo w standardzie było:

  • skórzana tapicerka (łącznie z boczkami na dzwiach, mieszkiem drążka zmiany biegów oraz kierownicą)
  • drewniana końcówka drążka zmiany biegów
  • wszystkie szyby zabarwione na brązowo
  • dywaniki o dłuższym włosie niż standardowo
  • zdalna regulacja bocznych lusterek (od wewnątrz)

Dodatkowo można było jeszcze zamówic spryskiwacze i wycieraczki przednich reflektorów oraz fabrycznie zamontowane światła przeciwmgielne.

W Wielkiej Brytani auto kosztowało 6 687 funtów i sprzedano 618 egzemplarzy. Niestety nie posiadamy informacji na temat kontynentalnej wersji Scirocco Storm.

Model Storm odrodził się w 1984r jako Scirocco II Storm.

Galeria:

Tłumaczenie AgaZaKa, materiały pochodzą ze strony Dr.Dub – http://website.lineone.net/~dr.dub/