Scirocco I Storm
Pierwsza edycja modelu Storm miała miejsce w 1979r. Auta miały kolor srebrnozielony (Silbergrun), nr lakieru L99N i silniki EG 110KM. Od innych modeli odróżniał je duży przedni spojler Zendera, unikalne kolory nadwozia i wyposażenie.
Storm było jedyną wersją Scirocco I z bocznym lusterkiem po stronie pasażera, na dodatek regulowanym od wewnątrz. Felgi 5,5 x 13 były takie same jak w modelu GLS – opony rozmiar 175/70/13.
Pierwsza seria Storm była dostępna również w kolorze czarnym (Schwarz), nr lakieru L98F. Dodatkowo miały listwy boczne po obu stronach.
W 1980 była jeszcze jedna edycja modelu Storm. Tym razem były inne felgi (takie same jak w Passacie drugiej generacji). Auta były dostępne w kolorze brązowy metalik (Noisette) , nr lakieru L89P i jasnoniebieski (Hellblau), nr lakieru LK5Z.
Największym atutem modelu Storm było jego wyposażenie, które bazowało na modelu GLS. Dodatkowo w standardzie było:
- skórzana tapicerka (łącznie z boczkami na dzwiach, mieszkiem drążka zmiany biegów oraz kierownicą)
- drewniana końcówka drążka zmiany biegów
- wszystkie szyby zabarwione na brązowo
- dywaniki o dłuższym włosie niż standardowo
- zdalna regulacja bocznych lusterek (od wewnątrz)
Dodatkowo można było jeszcze zamówic spryskiwacze i wycieraczki przednich reflektorów oraz fabrycznie zamontowane światła przeciwmgielne.
W Wielkiej Brytani auto kosztowało 6 687 funtów i sprzedano 618 egzemplarzy. Niestety nie posiadamy informacji na temat kontynentalnej wersji Scirocco Storm.
Model Storm odrodził się w 1984r jako Scirocco II Storm.
Galeria: |