Problemy występujące w silnikach z wtryskiem K i Ke Jetronic


Jak sprawdzić następujące urządzenia:

Regulator przepływu ciepła (Warmlaufregler) K i KA Jetronic – zmienia ciśnienie paliwa na około 2 min od momentu rozruchu silnika. Zlokalizowany jest on na bloku silnika po lewej od aparatu zapłonowego. Przychodzą do niego 2 ciśnieniowe przewody paliwowe oraz 1 wtyczka zasilająca go w prąd.

Do sprawdzenia potrzebny jest omomierz i woltomierz lub miernik wielofunkcyjny.

  1. odpinamy wtyczkę
  2. mierzymy opór na stykach regulatora

prawidłowo działające urządzenie ma mieć opór między 20 a 26 Ohm(najczęściej 20,6 lub 25,4 Ohm), jeśli wskazanie miernika przekracza podany zakres to należy wymienić regulator.

Należy również sprawdzić czy po przekręceniu stacyjki regulator jest zasilany w prąd, mierząc napięcie na stykach wtyczki

Wskazówka: nowy jest bardzo drogi(ASO VW cena 1649pln), na szczęście golf 2 Gti ma taki sam regulator, w związku z czym można tanio nabyć używany (za ok. 50pln).

Regulator ciśnienia paliwa (Drucksteller) KE JetronicJest on przymocowany do rozdzielacza wtryskiwaczy . Odpowiada za prawidłowe tworzenie się mieszanki paliwowej. Aby zmierzyć ciśnienie jakie daje należy udać się do ASO.

Możemy sprawdzić sami czy elektrycznie jest on sprawny. Potrzebny będzie omomierz lub miernik wielofunkcyjny.

  1. odpinamy wtyczkę
  2. mierzymy opór na stykach regulatora

zmierzony opór powinien mieścić się w zakresie od 17,5 Ohm do 21,5 Ohm

Zawór taktujący (Taktventil) KA Jetronicpełni on podobną funkcje co regulator ciśnienia w KE Jetronic i znajduje się w tym samym miejscu. Podczas pracy silnika zawór musi równomiernie i wyczuwalnie tykać. Jeśli nic nie słychać to należy:

  1. odpiąć wtyczkę z zaworu
  2. przekręcić stacyjkę
  3. sprawdzić czy na stykach wtyczki jest napięcie
  4. wyłączyć stacyjkę
  5. zmierzyć opór na stykach zaworu

zmierzona wartość powinna się zawierać między 2 a 3 Ohm, jeśli nie mieści się w tym z zakresie to zawór należy wymienić

 

cd. nastąpi jak znajdę trochę czasu.J

 

Te rzeczy należy sprawdzić gdy:

         samochód ma problem z zapalaniem

         gdy nierówno pracuje silnik na wolnych obrotach

         gdy strzela w kolektor ssący

         gdy silnik ma utratę mocy

         gdy zużycie paliwa jest zbyt wysokie

oczywiście te objawy mogę być spowodowane usterką innej części niż wymienione, lecz te części są na pierwszym miejscu na liście która będzie niedługo i ułatwi diagnozę.

 

 

Powyższe opisy pochodzą z książki „Jetzt helfe ich mir selbst”(teraz pomagam sam sobie –dosłownie) VW Scirocco II od 04/81 i Golf Cabrio od 03/79 ( wszystkie części mechaniczne są w tych autach identyczne – pewnie dlatego scirocco było tak drogie jako nowe autko)

Artykuł przygotował Astral .