Malowanie bębnów


Malowanie bębnów

W związku z tym iż moje bębny hamulcowe wyglądały szególnie nijako ze względu na rdzę i brud który się na nich osadził. Postanowiłem coś z tym zrobić. Niestety nie stać mnie było na kupno oryginalnych farb do malowania hamulców. Zamiast nich zastosowałem srebrzankę żaroodporną (do 750 stopni). A o to dokłądny opis tego co było potrzebne:

– ubranie robocze
– puszka napoju
– płyta z dobrą muzyką
– wiertarka
– zestaw szczotek drucianych
– przedłużacz
– srebrzanka i pędzel
– podnośnik do samochodu
– klucz do kół
– kliny pod koła

Pierwszą czynnością jaką należy wykonac to przebrać sie w strój roboczy :D, następnie odpalamy muzykę oraz otwieramy puszkę napoju (1). Narazie wszystko proste prawda?? Zresztą cała czynność malowania tez jest prosta więc nie ma się czego obawiać. Gdy już wykonamy co powyższe bierzemy się ostro do pracy. Następne co robimy to podkładamy kliny pod koła (2), aby auto nam się nie przesunęło i nie spadło z podnośnika. W końcu szkoda by nam było uszkodzić nasz skarb :D. Teraz luzujemy śruby korzystając z tego że koło ma dobry opór względem podłoża (3). Potem podstawiamy podnośnik pod właściwe miejsce w podwoziu. Musimy wybrać takie aby samochód był pewnie osadzony (4). Ważne jest aby podnośnik stał równo na podłożu a ono samo nie było grząskie (5). Gdy już podniesiemy auto i jest ono stabilne odkręcamy całkiem śruby oraz zdejmujemy koło. Zdjęte koło podsuwamy pod auto (6) aby w przypadku gdy jednak auto spadnie z podnośnika nie spadło na gołą ziemię bo wtedy i zniszczenia i kłopot mogłyby być większe. Po zdjęciu koła ukazuje nam się przykry widok. Bęben w całości pokryty rdzą wygląda tragicznie (7). Aby położyć warstwę srebrzanki należy go najpierw porządnie wyczyścić. W tym celu jest nam potrzebna wiertarka oraz komplet szczotek drucianych (3 szt. za około 10 pln) (9). Czyścimy długo dociskając szczotke dobrze do bębna (10). Tutaj mała uwaga. Najlepiej zaciągnąć ręczny gdyż w przeciwnym razie bęben będzie się nam obracał i efektywność czyszczenia będzie znikoma. Tutaj trzeba się naprawdę przyłożyc aby srebrznka dobrze przyległa do powierzchni bębna. Gdy już dobrze wyszczotkujemy (11) musimy wymieszać porządnie lakier (12). Po wymieszaniu możemy nakładać cienkimi warstwami i posuwistymi ruchami 😀 Po wyschnięciu lakieru efekt powinien być o niebo lepszy nż przed operacją (13). Teraz wystarczy założyć koło i dokręcić lekko śruby. Opuszczamy auto i dokręcamy śruby mocno. UWAGA!!! śruby należy dokręcać ZAWSZE na krzyż. I to by było tyle. Możemy zabrać się za drugie koło. Oczywiście w identyczny sposób. Czas trwania operacji ok 1,5 godz na jedno koło, licząc oczywiście łącznie z czasem schnięcia srebrzanki. Uwaga!!! czas schnięcia może być różny w zależności od lakieru oraz warunków atmosferycznych.

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

(6)

(7)

(8)

(9)

(10)

(11)

(12)

(13)

A teraz efekt końcowy:

PRZED:

PO:

Tekst oraz malowanie popełnił:
Ojciec J@Velin.

.