|
Lewarek najlepiej podstaw na wysokości środka belki, jest to najbezpieczniejsze miejsce pod każdą osią. Zdejmij koła z samochodu, a następnie delikatnie zdejmij kapsel ochronny i usuń klin zabezpieczający, który przytrzymuje pierścień, usuń nakrętkę 16mm i podkładkę. Następnie chwyć bęben i delikatnie pociągnij go, aż przednia oprawa łożyska zejdzie i zdejmij bęben. |
|
Odłącz sztywną linkę hamulcowa |
|
Następnie odkręć cztery śruby trzymające tył piasty na tylnej osi |
|
Wyczyść mocowanie na tylnej osi (używając drucianej szczotki, aby usunąć wierzchnią warstwę rdzy) i pomaluj powierzchnię farbą antykorozyjną |
|
To zdjęcie wyjaśnia powód zmiany mocowania bębna (po prawej) na mocowanie hamulca tarczowego (po lewej) dodatkowe 2 dziury w piaście mają trzymać zaciski. |
|
Połóż bęben na ziemi, zdejmij linkę hamulca ręcznego, wsuń jakieś narzędzie, by trzymać dźwignie hamulca na miejscu i wysuń końcówkę. Następne co potrzebujemy to rozłączyć linki hamulca ręcznego. |
|
Zdejmij osłonę hamulca ręcznego (ja osobiście wolę więcej przestrzeni, by pracować więc usunąłem siedzenie pasażera z samochodu.) Odkręć nakrętki widoczne na zdjęciu. |
|
Usuń wszystkie nakrętki w razie potrzeby użyj dodatkowego klucza aby zakontrować nakrętki oraz np szczypiec aby przytrzymac końcówkę linki podczas odkręcania. Wejdź pod samochod i wyciągnij linkę hamulcowa. |
|
Jedyny problem w tej zamianie powstał podczas wymiany linki pod belką, to zdjęcie pokazuje miejsce pierwszej gumowej linki, którą trzeba rozłączyć (ja ją zastąpiłem przy pomocy podwójnej obejmy i zakończyłem nierdzewną linką) później wyprostowałem linkę ( bądź ostrożny nie złóż jej…) |
|
Jak już zastąpiłeś gumową linkę hamulca przy pomocy nierdzewnej stalowej, zobacz na zdjęciu jak powinna zostać poprowadzona dalej. |
|
Aby zapobiec tarciu metalowych przewodów hamulcowych o belkę użyłem gumowego przewodu paliwowego, na zdjęciu widac miejsce montażu osłonek. |
|
Dodatkowo aby zapobiec poruszaniu się przewodu przypiąłem go taśmami spinającymi jak na zdjęciu. |
|
Zamontuj zakończenie zacisku na górze belki przytrzymującego przewód. Zrobione. Następnie zamontuj płytę tylna przez piastę osi i śrubie do osi. (konstrukcja nie daje możliwosci założęnia jej odwrotnie), następnie ponownie zamotuj osłone przeciw kurzowa dla łozyska. |
|
Włóż zacisk w imadło i przykręć metalowy przewód hamulcowy. |
|
(nie moge znaleźć polskiego odpowiednika tej częśći) ale chodzi o to aby ją włozyć w imadło rozłożyć w środku wyczyścić i nasmarowac oraz złozyć w calość. |
|
Aby wbić tuleję można zastosować kilka metod, ja użyłem długiej śruby i delikanie dookoła pukałem młotkiem, by tuleja weszła na miejsce |
|
To zdjęcie pokazuje jak głęboko wbić tuleje. Jeśli zaważysz, że jest nadal przestrzeń pod nią a końcową krawędzią , gdzie to powinna osiąść, kontynuuj prace aż wbijesz ją do końca. |
|
Następnie zabierz się za drugą strone tarczy i zrób to samo |
|
Jak juz sie uporasz z tuleją nasmaruj wszystko. |
|
Włóż łożysko na miejsce i zabezpiecz uszczelką. |
|
Załóż teraz tarcze na miejsce oraz zabezpieczenie i włóz klin. Posmaruj wszystko smarem i załóż kapsel ochronny. |
|
Przykręć tarczę ochronną załóż zacisk i przykręć go do piasty |
|
Zamontuj nowe klocki – pamiętaj o zwolnieniu spinek zaciskowych |
|
Teraz załóż linkę hamulca recznego … |
|
… tak aby kulka kończąca linkę oparła sie i zablokowała na miejscu. |
|
Wszystko gotowe, przymocuj teraz tylko linkę hamulca ręcznego do belki. |
|
Tak powinno to wyglądać po zakończeniu pracy. Teraz zabierz się za druga strone i zrób dokładnie to samo. |
Pamiętaj aby wyregulować hamulec ręczny oraz odpowietrzyć układ i najlepiej zalać świeży płyn hamulcowy do całego układu. Hamulce mogą słabo hamować przez kilkadziesiąt pierwszych kilometrów ponieważ zarówno tarcze jak i klocki muszą ułożyć się. Pamietaj o tym podczas zaciągania hamulca ręcznego i pozostawienia tak auta!
|
|