Czas trochę dźwignąć temat

.
Trochę udało mi się podłubać przy Szerokim w maju, ale dopiero teraz mam chwilkę, żeby napisać.
W zeszłym roku miałem objawy padniętej uszczelki na zlocie, ale nie było czasu, żeby się tym zająć, jednak silnik dopomniał się o wymianę.
W zbiorniczku wyrównawczym tak zaczęło bąblować, że wywalało mi płyn i temperatura zaczęła iść mocno w górę. Na szczęście niedaleko domu, więc jakoś udało mi się dojechać.
Papierowa uszczelka nie wytrzymała próby czasu i moich wymagań

, więc na jej miejsce trafiła stalowa
A tak wyglądają zżarte świece beru przez płyn dostający się do cylindrów

Na całe szczęście na cylindrach widać jeszcze ślady honowania, więc nic poważnego się nie stało.
Teraz na auto trafiły normalne 3-elektrodowe świece NGK
Ciężko powiedzieć, czy jest lepiej na tych świecach, ale na pewno nie gorzej.
Dodatkowo, z racji tego, że w upalne dni po grzaniu w trasie czy po mieście trochę podchodziła mi temperatura, postanowiłem zamontować
podstawkę do chłodnicy oleju montowaną pod filtr. Urodzinowy prezent


Z racji tego, że stalowa tuleja mocująca tę podstawkę kosztuje prawie 40zł to postanowiłem sam ją sobie wystrugać z mosiądzu. Koszt 4zł plus mój czas


W końcu odkurzyłem chłodnicę oleju leżącą na półce, którą kupiłem jakieś 3 lata temu.
Do kompletu zostały zakute wysoko temperaturowe przewody olejowe w stalowym oplocie
Po dorobieniu odpowiednich mocowań i wykorzystaniu ori otworów montażowych w karoserii (bo jak już kiedyś wspomniałem- nie mam zamiaru dziurawić budy) zestaw trafił na pokład
Termostat zamyka obieg przy 80 stopniach. Jeszcze mi się nie udało zagrzać oleju bardziej niż do 90 stopni, a wcześniej dochodził nawet do 110.
A i wywaliłem wymiennik ciepła i zrobiłem obieg chłodzenia płynu osobno i osobno obieg oleju.
Poza tym wstawiłem dwubiegowy termo-switch chłodnicy, bo jak się okazało poprzedni był jednobiegowy, więc nie załączyłby wentylatora na maksa.
No i autko znów śmiga jak należy

.
Niedługo zrobię mały apdejt odnośnie car audio. Czas zacząć szykować go na zawody.
C.D.N.
P.S. Podziękowania dla Hołeczka za cenne wskazówki i cierpliwość

.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V