biały rumak;)
-
- Początkujący
- Posty: 143
- Rejestracja: 12 lis 2013, 22:08
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 7863707
- Lokalizacja: Gorlice
Re: biały rumak;)
Takie poczynania zasługują na pochwałę!
fajnie to wszystko Ci wyszło
fajnie to wszystko Ci wyszło
Re: biały rumak;)
No, no, no Łukaszu Ładnie działasz Aż boję się pomyśleć co u mnie siedzi pod tylną belką
Czekam na dalszy ciąg poczynań
Czekam na dalszy ciąg poczynań
Scirocco mkII 1,8 DX 1987r. - R.I.P
Re: biały rumak;)
profi robota zazdroszczę chęci do działania przy sroce.. mi praca zabija pasje niestety
365 dni obsesyjnie.
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
Nie pamiętam dokładnie, ale coś koło 7m. Tak obliczałem i kupiłem metr więcej i ok 1m albo i trochę mniej mi zostało.kostrzyk pisze:jakiej średnicy użyłeś na przewody paliwowe, jakie końcówki oraz ile było potrzebne do wykonania obu linii.
Końcówki użyłem ori, bo były w bardzo dobrym stanie, więc bez sensu kupować nowe.
Przewody to 8mm, a wewnętrznej 6mm. Ori są odrobinę szersze, bo stalówki mają cieńsze ścianki.
Do hamulców potrzeba mniej, bo przewody od razu wchodzą w podłogę.
Ale nie wiesz nawet jak ja to przeżywałem jak to zobaczyłem .lehu pisze:Widzę nie widziałeś jeszcze nędzy, rozpaczy i drastycznych scen
Zdaję sobie sprawę i nie chcę tego zaniedbać, dlatego następnym krokiem będzie oczyszczanie każdego rudego miejsca w podłodze oraz od wewnętrznej strony. Zapewne będę ściągać też nakładki, ale tylko przy progach póki co. Reszta będzie robiona jak auto będzie szło do lakierni.lehu pisze:Wielu forumowiczów chciałoby mieć podwozie w takim stanie, czyli do oczyszczenia i konserwacji.
Ale mi bębny przy takiej mocy w zupełności wystarczą . Póki co nie mam aspiracji na więcej, a ręczny mam na jeden ząbek i zatrzymuje tylne koła w miejscu .herbiasty pisze:Ale mogłeś tarcze na tył załozyć i pomalować na biało juz cały tył od spodu
A co do malowania to powiem Ci, że chciałem jak najszybciej ukończyć projekt, bo mam też inne priorytety i chciałem porobić co najważniejsze, a tyłem teraz na spokojnie mogę się zająć jak będzie chwilka.
Dzięki za uznanie, ale póki co to na pewno Cię nie wyprzedzę widząc jakie rzeczy tam modzisz u siebie .
Tomku to działaj na spokojnie, a ja dokończę tę rurę, którą mam i wystawię u nas . Jak pogoda pozwoli to zajrzę jak wcześniej mówiłem .
Zapomniałem dodać, że wywaliłem tylne sprężyny z zestawu GTC i w ich miejsce trafiły springi od Jar-cka. Jarek dzięki . Nie są tak twarde jak się spodziewałem, ale zachowują się jak progresy, więc i komfort i dupka nie skacze jak wcześniej . No i podniosłem troszkę tył, bo auto wyglądało jakbym woził dwa worki ziemniaków w bagażniku .
Zdejmuj belkę jak najszybciej i rób. Ja jakbym wiedział 10 lat temu co wiem teraz to bym od razu Szerokiemu takie remonty porobił. Teraz obyło by się bez spawaniaKonopia pisze:Aż boję się pomyśleć co u mnie siedzi pod tylną belką
A dzięki . Chęci są, bo zawsze sobie mówię, że jak za coś się zabieram to trzeba to skończyć choćby nie wiem co.voo pisze:profi robota zazdroszczę chęci do działania przy sroce.. mi praca zabija pasje niestety
A co do pracy to wcześniej jak pracowałem na dwie zmiany w scanii to tez ryłem w garażu raz na pierwszą a raz na drugą zmianę. Przypłaciłem to zdrowiem po ponad miesiącu, ale efektów było sporo. Teraz też trochę nadwyrężyłem mięśnie w rękach, ale się kuruję. Nie jest tak źle .
Dzięki za dobre słowa . Następny up zapewne będzie w podobnym rozmachu, bo jeszcze jest sporo do zrobienia, ale już jestem niedaleko stanu technicznego zadowalającego na tyle, bo zacząć myśleć o nowym lakierze.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: biały rumak;)
Łukasz a ty przewody hamulcowe docinałeś katalogowo długości?
Czy poprostu "z przymiaru"?
Moze pamietasz na jakie długości robiłeś.
Pytam bo też mnie to czeka ale raczej zamówie juz z zarobionymi koncówkami
i dobrze było by wiedzieć co im podac za długości
Pozdrawiam Tomek.
Czy poprostu "z przymiaru"?
Moze pamietasz na jakie długości robiłeś.
Pytam bo też mnie to czeka ale raczej zamówie juz z zarobionymi koncówkami
i dobrze było by wiedzieć co im podac za długości
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
Kurcze tego to Ci nie powiem, bo na przymiarkę robiłem, ale zamówiłem 10m przewodu z metra, rozwijałem i docinałem, a 10m to z lekkim zapasem wystarczy na tył, przód, oraz na belkę.
Jak chcesz to Ci pożyczę zestawik to sobie dogniesz i zakujesz przewody sam, nic trudnego .
Końcówki na przewody można dostać w specjalistycznych sklepach z przewodami, lub w lepiej wyposażonych motoryzacyjnych. W ASO końcówka to koszt 10zł, a ja płaciłem za ocynkowane 3zł/szt.
Jak chcesz to Ci pożyczę zestawik to sobie dogniesz i zakujesz przewody sam, nic trudnego .
Końcówki na przewody można dostać w specjalistycznych sklepach z przewodami, lub w lepiej wyposażonych motoryzacyjnych. W ASO końcówka to koszt 10zł, a ja płaciłem za ocynkowane 3zł/szt.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: biały rumak;)
Ok
Jak będe tak daleko dam znać a będzie to około jesieni
Pozdrawiam Tomek.
Jak będe tak daleko dam znać a będzie to około jesieni
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: biały rumak;)
Matko z córką!!! Jak Ci wszyscy słodzą
I dobrze robią, kawał zajebistej roboty Łukaszu! Jak zawsze profi podejscie i zmysł Adama Słodowego
Cud miód i orzeszki.
Trza brać przykład z Ciebie i podejścia do tematu szerokiego!
I dobrze robią, kawał zajebistej roboty Łukaszu! Jak zawsze profi podejscie i zmysł Adama Słodowego
Cud miód i orzeszki.
Trza brać przykład z Ciebie i podejścia do tematu szerokiego!
Re: biały rumak;)
Zrób mi taką rurę
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
Oj tam, oj tam . Mnie tam do Słodowego daleko, ale ja już tak mam, że muszę coś sam wymyślić, wydłubać i zmontować i najlepiej jeszcze, żeby to działało .
Juz o tym myślałem, żeby zrobić kilka sztuk, ale póki co auto od Ciebie stoi troszkę za daleko, a na Szerokim już nie odmierzę, bo już wszystko zamontowałem, ale wszystko w swoim czasie . Póki co mam jedna oryginalną rurę w dobrym stanie na sprzedaż. Później dam ogłoszenie w giełdę.Majkel pisze:Zrób mi taką rurę
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: biały rumak;)
A na podstawie samej rury nie dasz rade odwzorowac?
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
Niestety najlepiej jest robić przymiarki, bo jeśli mocowanie wyjdzie z kilkumilimetrowym przesunięciem to już tego nie przykręcisz, a i sama rura ma dosyć łagodne zagięcia, a ja robię takie łączenia kolankami, które, są mocno wyprofilowane, więc kształt nie jest idealnie taki sam, ale pasuje do wnęki.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: biały rumak;)
Wow Obar , dopiero przeczytałem, musze przyznac ze odwaliłes kawał dobrej roboty.
Wlew super, niczym made in Vw
Wlew super, niczym made in Vw
Skąd ja to znam...obar pisze: Ja jakbym wiedział 10 lat temu co wiem teraz to bym od razu Szerokiemu takie remonty porobił.
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: biały rumak;)
No widzisz Łukasz ... planowanie nowego lakieru trzeba czasem odłożyć i zrobić krok poprzedzający czyli blacharkę. Z tego co mówiłeś, to myślałem że to trochę lepiej od dołu wygląda. Prawdę mówiąc sroki gniją i rdzewieją bardzo różnie. Mój jest 84 i jak belkę ściągałem, owszem miałem rdzę, ale otworów wyjedzonych przez nią nie odnotowano. Jak ja robiłem tą robotę u siebie, od razu zakonserwowałem cały spód aż po przednią ściankę. Nie chciałem do tego wracać a i tak muszę, bo zbiornik dorwałem nowy
Trochę się widzę napracowałeś, przyznam jednak szczerze, że ten dolot trochę inaczej sobie wyobrażałem jak gadalismy. Ja u siebie zrobię na całym dolnym pasie Nie mniej jednak kawał dobrej roboty. Co do rury ... prościej byłoby znaleźć oryginalną a teraz to ta rura przeżyje to auto i Ciebie
A po czemu nie założyłeś tarcz ?
Trochę się widzę napracowałeś, przyznam jednak szczerze, że ten dolot trochę inaczej sobie wyobrażałem jak gadalismy. Ja u siebie zrobię na całym dolnym pasie Nie mniej jednak kawał dobrej roboty. Co do rury ... prościej byłoby znaleźć oryginalną a teraz to ta rura przeżyje to auto i Ciebie
A po czemu nie założyłeś tarcz ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
A dzięki, starałem się jak mogłem, choć wiem, że pewnie mógłbym lepiej, ale jeśli są jakieś niedociągnięcia, to na pewno w miejscach, które i tak później trzeba będzie zrobić porządnie.Sławek pisze:Wow Obar , dopiero przeczytałem, musze przyznac ze odwaliłes kawał dobrej roboty.
Wlew super, niczym made in Vw
Ta rura wlewu... mam ori, ale oczywiście ojciec mnie trochę podpuścił, bo powiedział, że może mi z jednego kawałka takie zwężki i przetłoczenia zrobić i dałem się namówić
No właśnie dlatego chcę powalczyć jeszcze z ruda jędzą, bo na lakier autko musi poczekać, a w międzyczasie trzeba doprowadzić do stanu fabrycznego, albo jak się da to lepszego .atosss007 pisze:No widzisz Łukasz ... planowanie nowego lakieru trzeba czasem odłożyć i zrobić krok poprzedzający czyli blacharkę. Z tego co mówiłeś, to myślałem że to trochę lepiej od dołu wygląda.
Kiedyś troszkę zgłębiałem temat od strony technicznej i moim zdaniem nie tylko istotne jest w jakim sezonie się jeździ, jak często, ale i sporo zależało od VW jak te auta wypuścili finalnie. Prawa strona przy belce była troszkę pogryziona z wierzchu, bo belka jest blisko, a jak ktoś jeździł zimą to i zapewne śnieg z solą tam siedział. Z lewej strony było mniej szczęścia, ale zauważyłem, że w nadkolach są zaślepki, przez które można psiknąć fluidolem czy innym woskiem do konserwacji, ale też jeśli VW nie zamknął tego szczelnie to mogła się dostawać woda i oto efekt. Ja w te profile wypsikałem pół puchy Bollowskiego wosku, więc tam woda już nie zagrozi.atosss007 pisze:Prawdę mówiąc sroki gniją i rdzewieją bardzo różnie.
Innym przykładem może być sroka ten sam rocznik co mój, którą rozbierałem pierwszą i tam w mocowania przednich wahaczy można było włożyć palec . Trochę mi się ciepło zrobiło i zaraz poleciałem sprawdzać u siebie, ale u mnie tam jest zdrowiutko i suchutko. Tam są zaślepki na górze i z racji remontu skorzystałem z okazji i też wlałem tego wosku ile się dało.
Na pewno wspólnymi miejscami gnijącymi w każdej sroce (prędzej czy później) to rury wlewu, mocowania rury, baki, przewody paliwowe i hamulcowe, bo są stalowe, w różnym stopniu mocowania belki (podłużnice), dwa miejsca symetrycznie pod uszczelką w tylnej klapie i zapewne jeszcze kilka elementów.
Dlatego zrobiłem wszystko nad i dookoła baku i pompy, wraz z przewodami. Teraz resztą tyłu mogę się zająć bez demontażu tych elementów i o to mi chodziło.atosss007 pisze: Jak ja robiłem tą robotę u siebie, od razu zakonserwowałem cały spód aż po przednią ściankę
No własnie się zastanawiałem nad tym ale wiesz, mój silnik i tak radzi sobie z chłodzeniem na granicy i nie chciałem mu zasłaniać całego pasa na dole, bo zauważyłem, że jest to dosyć dobra wentylacja podczas jazdy, dlatego w air boxie zamontowałem jeszcze jedną rurę 60mm, która ciągnie zimne powietrze spod auta i jest nakierunkowana do przodu .atosss007 pisze:Trochę się widzę napracowałeś, przyznam jednak szczerze, że ten dolot trochę inaczej sobie wyobrażałem jak gadalismy. Ja u siebie zrobię na całym dolnym pasie
Spoko, jak coś jeszcze będzie gnić, to wytnę i wspawam kwasówkęatosss007 pisze:prościej byłoby znaleźć oryginalną a teraz to ta rura przeżyje to auto i Ciebie
No raz, że nie chcę wymieniać dobrego na nowe, dwa, że do tej mocy w zupełności bębny wystarczą, a trzy to wydatek i kolejna dłubanka, a po tym co robiłem mam już dość garażu do lipca . No ale tak czy tak finalnie trafi zestaw, ale jak dorwę w dobrej cenie komplet z G3, żeby linka nie była na wierzchu.atosss007 pisze:A po czemu nie założyłeś tarcz ?
-- poniedziałek, 12 maja 2014, 20:38 --
Mały up przed zlotem.
Ponieważ upaliłem złącze elastyczne to trzeba było je wymienić.
Niestety większość dostępnych złącz nie powinno być stosowanych w wydechu w miejscu, gdzie jest podwyższona temperatura.
Troszkę zmieniło kolor i zaczęła się wypalać plecionka wewnątrz:
Rura wewnątrz tez nie przeżyła:
Standardowy badziew został zastąpiony tzw. złączem peszlowym, które jest odporne na działanie wysokich temperatur. Co ciekawsze VW montował/montuje je fabrycznie.
Od razu wymieniłem poduszkę pod skrzynią biegów na dieslową i wypełniłem ją do połowy klejem do szyb.
Teraz powinien być spokój. Zobaczymy na jak długo.
Jeszcze w ramach relaksu wykleiłem welurem półkę pasażera, bo mnie denerwowało jak mi tam wszystko podskakiwało i trzeszczało :
No i okleiłem na nowo wnęki w drzwiach, bo poprzedni klej sobie nie radził w wyższych temperaturach.
C.D.N.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V