Takie pytanie mam do bardziej doświadczonych - czy przy remoncie silnika wymieniać śruby przy łożyskach głównych, szpilki wraz z nakrętkami od korbowodów i śruby głowicy ? Wszystkie te śruby najprawdopodobniej były dokręcane raz w fabryce ale pewności nie mam. Też nie wiem czy nowe śruby klepane pewnie przez żółte rączki na pewno są lepsze niż te oryginalne.
Autodata twierdzi że śrub tych łącznie z głowicą się nie wymienia ale może coś ktoś wie więcej bo szkoda żeby za parę stów w piach poszedł silnik...
Wymiana śrub łożysk głównych i korbowodowych 16V KR
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Wymiana śrub łożysk głównych i korbowodowych 16V KR
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Wymiana śrub łożysk głównych i korbowodowych 16V KR
Do głowicy kupujesz nowy komplet. Reszta zostaje, jeśli nie jest pordzewiała, lub przeciągnięta. Musisz bardzo uważać na szpilki wałków rozrządu, jeśli będziesz odkręcać wałki. 15Nm w 16V dla takiej szpilki to maks i to podaje producent. 20Nm w 8V.
Podpory i reszta śrub i nakrętek wewnętrznych zostaje.
Podpory i reszta śrub i nakrętek wewnętrznych zostaje.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Wymiana śrub łożysk głównych i korbowodowych 16V KR
dzięki, tak właśnie zrobiłem - głowica nowe reszta została
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont