Scirocco mk2 Scala
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: Scirocco mk2 Scala
Czerwony to zasilanie wtrysków, przy skrzynce wpinasz w N ( Duża czarna wtyczka z pojedynczym czerwonym przewodem ). W wiązce PG jest to Z1.
Żółto Niebieski to sterowanie przekaźnikiem pomp paliwa, w wiązce PG to G1/03.
Czerwono Biały to grzanie sondy, wpinasz pod E14. W wiązce PG to G1/ 08.
Czarno Żółty to zasilanie ECU, w wiązce PG to G1/ 10.
Czerwono Czarny wpinasz przy skrzynce do C18, w wiązce PG to F5.
Potrzebujesz w skrzynce do gniazda nr. 1 przekaźnika nr. 53, jest to zasilanie ECU.
W gnieździe nr. 2 zmieniasz przekaźnik pomp paliwa na taki o numerze 67 lub 80.
Żółto Niebieski to sterowanie przekaźnikiem pomp paliwa, w wiązce PG to G1/03.
Czerwono Biały to grzanie sondy, wpinasz pod E14. W wiązce PG to G1/ 08.
Czarno Żółty to zasilanie ECU, w wiązce PG to G1/ 10.
Czerwono Czarny wpinasz przy skrzynce do C18, w wiązce PG to F5.
Potrzebujesz w skrzynce do gniazda nr. 1 przekaźnika nr. 53, jest to zasilanie ECU.
W gnieździe nr. 2 zmieniasz przekaźnik pomp paliwa na taki o numerze 67 lub 80.
Re: Scirocco mk2 Scala
Na wstępie chciałbym podziękować SPIRIT za pomoc w uruchomieniu tego silnika. Wiszenie na telefonie, tłumaczenie mi laikowi, dzięki dziękispirit pisze: ↑15 sty 2020, 22:04 Czerwony to zasilanie wtrysków, przy skrzynce wpinasz w N ( Duża czarna wtyczka z pojedynczym czerwonym przewodem ). W wiązce PG jest to Z1.
Żółto Niebieski to sterowanie przekaźnikiem pomp paliwa, w wiązce PG to G1/03.
Czerwono Biały to grzanie sondy, wpinasz pod E14. W wiązce PG to G1/ 08.
Czarno Żółty to zasilanie ECU, w wiązce PG to G1/ 10.
Czerwono Czarny wpinasz przy skrzynce do C18, w wiązce PG to F5.
Potrzebujesz w skrzynce do gniazda nr. 1 przekaźnika nr. 53, jest to zasilanie ECU.
W gnieździe nr. 2 zmieniasz przekaźnik pomp paliwa na taki o numerze 67 lub 80.
Po odpaleniu okazało się, że nie ma ciśnienia oleju, w sensie jest na początku, a później znika. Wymieniłem pompę oleju i wszystko wróciło do normy. Ciśnienie było książkowe.
Natomiast jak jest teraz? Źle, a nawet tragicznie. W zeszłym tygodniu podczas ustawiania zapłonu silnik stanął dęba. Dodaliśmy gazu na wysokie obroty i jeb. Jakby ktoś nacisnął hamulec i silnik stoi. Wałem nawet nie można ruszyć. Najlepsze jest to, że mieliśmy cały czas podgląd na ciśnienie oleju bo cały czas był wpięty manometr jakie ma ciśnienie bo już nie ufałem temu ustrojstwu... W zasadzie to ciesze się, ze to mi jebło, a nie komuś innemu bo miałem wystawiony w przypływie nerwów na sprzedaż. Dopiero bym się nasłuchał jak oszukuje.
Co dalej? Co do G to na pewno wywalam to. Może rozbiorę dół silnika i zobaczę czy to wał, czy panewki... ale nie chcę mieć już nic wspólnego z tym ustrojstwem.
Dziś jadę kupić klasycznego ABF.
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco mk2 Scala
Albo kupiłeś złom, albo popełniłeś jakiś głupi błąd, przez co silnik się zatarł. Ale to nie wina PG, tylko albo poprzedniego użytkownika albo Twoja. Z ABF-em możesz mieć kropka w kropkę to samo.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Scirocco mk2 Scala
od zatartej panewki by nie stanął nagle, zatarłem dwa silniki, wcześniej tak hałasuje, że nie da się tego przeoczyć Stawiałbym na walnięty korbowód, ewentualnie może tok się spotkał z zaworem, choć wtedy nie powinien też nagle stanąć. Daj znać co tam padło.
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Re: Scirocco mk2 Scala
Wczoraj po prawie dwóch tygodniach poszedłem z ciekawości czy w ogóle się zakręci silnik. I co? Odpaliło od strzała. Co nie zmienia faktu, że temu silnikowi na pewno podziękujemy. Ewidentnie coś musiało spuchnąć/zblokwać, że tak go zatrzymało w miejscu. Co, okaże się jak kiedyś może go rozbiorę.
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: Scirocco mk2 Scala
Niech zgadnę ?, silnik dostawał wachę aż go zalewało. Poszło w olej, ciśnienie było a właściwości smarnych zero i silnik stanął. Paliwo z oleju odparowało i silnik normalnie odpalił, tyle moich przypuszczeń.
Re: Scirocco mk2 Scala
Cześć,
dawno mnie nie było, ale jakieś poczynania nastąpiły. Auto z domu przewiozłem do pracy, żeby mieć go "pod ręką". Bo do pracy mam 1km, a do rodziców ponad 30. I jakoś w połowie marca jedno popołudnie i silnik był wyjęty:
Później przywiozłem ABF rozebrałem, wyczyściłem, pomalowałem i złożyłem:
No i jakoś tak to wygląda. Auto odpalone, jeżdżące. Jeżdzące.. Zrobiłem 34km bo w zasadzie nie mam czasu na jazdę... Instalacja silnika była już w miarę fajnie poprawiona wcześniej, więc nic nie musiałem poprawiać. Elektryk w pracy w czasie zakazów poruszania pospinał mi to wszystko, OBD wyprowadzone. Został mi do ogarnięcia w zasadzie wydech bo zrobiłem na sztukę by nim wyjechać z pracy i ,aby auto przestało mnie kłuć w oko.. Tak, wiem są nowe TA na allegro, czy olx, ale za bardzo wypompowało mnie G.. i szukam czegoś używanego, pasującego... Kiedyś był na olx kpl za 500zł ,ale dałem ciała i nie kupiłem...
Póki co auto stoi schowane w garażu u rodziców i w zasadzie tyle.
Zdrowia!
dawno mnie nie było, ale jakieś poczynania nastąpiły. Auto z domu przewiozłem do pracy, żeby mieć go "pod ręką". Bo do pracy mam 1km, a do rodziców ponad 30. I jakoś w połowie marca jedno popołudnie i silnik był wyjęty:
Później przywiozłem ABF rozebrałem, wyczyściłem, pomalowałem i złożyłem:
No i jakoś tak to wygląda. Auto odpalone, jeżdżące. Jeżdzące.. Zrobiłem 34km bo w zasadzie nie mam czasu na jazdę... Instalacja silnika była już w miarę fajnie poprawiona wcześniej, więc nic nie musiałem poprawiać. Elektryk w pracy w czasie zakazów poruszania pospinał mi to wszystko, OBD wyprowadzone. Został mi do ogarnięcia w zasadzie wydech bo zrobiłem na sztukę by nim wyjechać z pracy i ,aby auto przestało mnie kłuć w oko.. Tak, wiem są nowe TA na allegro, czy olx, ale za bardzo wypompowało mnie G.. i szukam czegoś używanego, pasującego... Kiedyś był na olx kpl za 500zł ,ale dałem ciała i nie kupiłem...
Póki co auto stoi schowane w garażu u rodziców i w zasadzie tyle.
Zdrowia!
Re: Scirocco mk2 Scala
Siemanko,
Podpowie ktoś z czego dopasować dolną osłonę rozrządu? Czy ciąć jakoś ta ori co była w ABF?
Wydech dalej poszukiwany
Podpowie ktoś z czego dopasować dolną osłonę rozrządu? Czy ciąć jakoś ta ori co była w ABF?
Wydech dalej poszukiwany
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Scirocco mk2 Scala
Wydech możesz sklepać samemu, niewielkim kosztem. Mogę podpowiedzieć od czego spasować elementy. Trochę się spóźniłeś, bo ponad miesiąc temu wywaliłem na złom kolektor, który by pasował (tylko flansze do głowicy trzeba by dorobić). W razie czego daleko nie masz.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
-
- Początkujący
- Posty: 119
- Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Scirocco mk2 Scala
Możesz ori kolektor przespawac z abf i wodziki u mnie biegi chodzą lepiej niż wczesniej
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco mk2 Scala
Albo ulepić sobie dwururkę do ori abf-owej góry kolektora wydechowego - patrz u mnie w temacie.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Re: Scirocco mk2 Scala
Ogólnie to obciąłem flansze z kolektora ta na koncu, wstawiłem dwie siatki elastyczne i dalej rurkami poszedłem. Kuje mnie moja jakość wykonania bo spawalem w pracy i blacharz zmienił mi gaz ,ale drutu już nie i wygląda to mega słabo i są przedmuchy...
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco mk2 Scala
Też miałem elastyczną złączkę w pionie - był to błąd, urwała się szybko. Lepiej się sprawdzają w poziomie jednak.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Re: Scirocco mk2 Scala
Co do wydechu chyba się w końcu zmobilizuje i kupię ten ta technixa... Bo w zasadzie przymierzam się do sprzedaży.
Poza programem, że moje jazdy odbywają się z garażu i do garażu to wczoraj mnie nie miło zaskoczyło auto bo nie odpaliło.
Podpiąłem kompa i wyskoczył błąd 17978 elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany - stały.
Patrzyłem na pluskwę od immo to jest na miejscu, a wujek google ma różne określenia tego kodu. Kojarzy ktoś podobny temat?
Poza programem, że moje jazdy odbywają się z garażu i do garażu to wczoraj mnie nie miło zaskoczyło auto bo nie odpaliło.
Podpiąłem kompa i wyskoczył błąd 17978 elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany - stały.
Patrzyłem na pluskwę od immo to jest na miejscu, a wujek google ma różne określenia tego kodu. Kojarzy ktoś podobny temat?
Re: Scirocco mk2 Scala
Cześć,
Dzisiaj zrobiłem kolejne rekodowe moje 5km (łącznie w tym roku będzie 30km) i zauważyłem ,że sprzęgło mi się slizgnelo... W sumie zostawiłem Ori po jh i mimo, że było praktycznie nowe to pewnie mocy abf nie ogarnia... I pytanie z czego dopasować sprzęgło pod skrzynie z wybierakiem?
Dzisiaj zrobiłem kolejne rekodowe moje 5km (łącznie w tym roku będzie 30km) i zauważyłem ,że sprzęgło mi się slizgnelo... W sumie zostawiłem Ori po jh i mimo, że było praktycznie nowe to pewnie mocy abf nie ogarnia... I pytanie z czego dopasować sprzęgło pod skrzynie z wybierakiem?