GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
Manek
Maniak
Maniak
Posty: 1769
Rejestracja: 17 paź 2007, 22:29
Model: Scirocco II
Numer GG: 1391160
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Manek »

Hoho, Ozi super sie prezentuje. Ladnie autko siadlo, pewnie jak troche pojezdzisz i sie wszystko ulozy to bedzie jeszcze nizej.;)
Bylo: VW Scirocco MkII Scala '87r. 1,8 JH :) :(
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH :)
Awatar użytkownika
Bzyku
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 810
Rejestracja: 30 lis 2007, 17:46
Model: Scirocco II
Numer GG: 5178869
Lokalizacja: Kraków

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Bzyku »

wczoraj tak pomierzylem kumpla sroke , zmienial ost amorki i springi z przodu i jak w morde od opony do nadkola jest 60mm
ja jednak jeszcze mam takie pytanie czy aby awaryjnie nie wziasc pakietu -40 po calosci i poczekac az sie ulozy i jesli mi bedzie malo z przodu to troszke nie uciac springa na dole tak aby jeszcze delikatniej siadl-czy sa jakies przeciwwskazania aby tak zrobic
Scirocco Scala 87' było
Obrazek
Scirocco GTII 90' było
Trumna Type-S K24A3 <---
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Gółek »

Bzyk przy -60 naprawde wcale nie jest aż tak nisko bezproblemowo da sie jeździć nie ma co sie wahać.
Kupic -40 i rzeźbić to w moim przekonaniu niefachowo :(
Także sie wahałem ale teaz nie żałuje i to przy 13 kołach.
Pozdr Tomek
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: obar »

noorec napisał:
ja jezdze na amorach GTC z przodu juz jakis czas i sa swietne wg mnie.. maja idealna dla mnei charakterystyke, twarde ale da sie tym jezdzic po miescie.. jednak jak auto stoi nie da sie go ugiac naciskajac z przodu..

co ciekawe slyszalem juz wiele opinii ze w lekkich autach te amorki sa bardziej miekkie a w ciezkich twarde.. i tak np czarodziejce obcieralo a mojego audi nie da sie ugiac i nawet na stalakach 15/8 nie tarlo nic..
U Ciebie nic nie trze, ale Czarodziejka ma z przodu plastikowe nadkola i tarło a ja też mam z przodu -60 i mi nic nie trze, bo tych nadkoli nie mam, więc winowajca znaleziony;). a mam alu o takich samych parametrach jak Czarodziejka. Poza tym w audi nadkola są na pewno większe niż w sciro, czego można tylko pozazdrościć:).
ja też przodu nie mogę ugiąć i rewelacyjnie się zachowuje a co do tyłu to mam spinki na 4 stopniu od dołu, a wcześniej było na 2 i tarło mi zapewne przez obciążenie zabudową w bagażniku, bo jednak taki \"worek kartofli\" działa jak dźwignia, bo belka jest zaczepiona za zbiornikiem, więc prosta fizyka- nacisk wywołany na samym końcu auta w bagażniku daje na hopkach na drodze zwiększone ugięcie, nawet przy podwyższeniu spinek. Mam nadzieję, ze dobrze sobie to wykombinowałem:silly:
tak wyglądało to na drugiej spince od dołu, (ale tarło na byle jakiej dziurze):
Obrazek

Teraz mam na czwartej spince od dołu i jest wyżej... powiedziałbym, ze mini krosik, no ale nic nie trze. Na wiosnę zabudowa robi wypad i obniżę Szerokiego.
pozdro vw
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
sparki83
Pisarz
Pisarz
Posty: 1266
Rejestracja: 01 gru 2007, 14:49
Numer GG: 10144102
Lokalizacja: NOWA SÓL [FNW]

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: sparki83 »

hehe dzisiaj wrzucilem na chwile moje bbs 13\" i jednak co sie okazalo ktos kombinowal z zawieszeniem oto mala sesja jak to wyglada przy zawieszeniu OZIego:)
Obrazek
Obrazekchyba tak zle nie jest :laugh: ;)i podkowy sie nie czepiac:laugh: :P
SCIROCCO GTX 1.8 mit LPG :( bylo
PASSAT B3 COMBI 2.8 VR6 mit LPG :( bylo
BMW 525 TDS :bylo
GOLF IV 1.9 TDI :D
Awatar użytkownika
hcsciroII
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 748
Rejestracja: 13 sty 2008, 23:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 10224921

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: hcsciroII »

sparki świetnie to wygląda podoba mi sie a podkowa musi byc koniecznie :laugh:
Obrazek
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: ozi »

ktoś słyszał o czymś takim? czy to jest bezpieczniejsze niz gumy w spręzynach? czy ma ktoś cos takiego? bo mi sie przód czasem za mocno ugina na jakichs duzych dołach? lepiej to czy gumy w sprezyny? bo zmiana zawiasu odpada
http://www.hpt.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=30
Obrazek
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: ozi »

a może rozpórki pomoga i autko zrobi sie jeszcze sztywniejsze? czy to prawda, że górna rozporke przód należy zakładać na uniesionych kołach przednich?
Obrazek
Awatar użytkownika
hcsciroII
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 748
Rejestracja: 13 sty 2008, 23:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 10224921

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: hcsciroII »

ozi napisał:
a może rozpórki pomoga i autko zrobi sie jeszcze sztywniejsze? czy to prawda, że górna rozporke przód należy zakładać na uniesionych kołach przednich?
tak górna rozpórke zakłada sie jak auto jest uniesione
Obrazek
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3289
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Sołtys »

Moim zdaniem te podkładki to lepsze rozwiązanie niż wkładanie gum w sprężyny. Sam tez stosowałem takie wynalazki - tylko troszkę inne niż te co pokazałeś i sprawiało się to dośc dobrze. Ja miałem trochę za słaby materiał (bo to taka niby guma jak w tulejach zawieszenia) i po jakimś czasie potrafiło mi to pękać. Ale jak mi obcierało to po zastosowaniu tego rozwiązanie było OK.
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
Awatar użytkownika
ciulallex
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 01 gru 2007, 16:15
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Pleszew

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: ciulallex »

czyli przy -60 i et przy 15\'\' większym niż 25 nie trzeba zaklepywać rantów, ściągać nadkoli itd?? a jak ma się sprawa przy 14\'\'??

też chce kupić zawias i boje się -60 (samochód do jazdy praktycznie na codzień)
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: ozi »

na feldze 14, opona profil 195/40 i -80mm w dół trze czsem na duzych dołach. wiec pewnie jak załorzysz normalna opone i sprezyne -60 to bedzie tarło ( ale tylko w przypadku szerokich felg, np. 7-8cali)
Obrazek
Awatar użytkownika
ciulallex
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 01 gru 2007, 16:15
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Pleszew

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: ciulallex »

czyli jednak najbezpieczniej -40
Awatar użytkownika
RTUT
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 287
Rejestracja: 01 gru 2007, 22:06
Model: Scirocco II
Numer GG: 3187843

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: RTUT »

hcsciroII napisał:
ozi napisał:
tak górna rozpórke zakłada sie jak auto jest uniesione
a czemu???
DUŻO gazu i sprzęgło od razu...
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Gółek »

Zeby nadwozie było odprężone,nie działały na nie żadne siły.
Auto sie unosi spina na \"sztywno\" i stawia na koła.
Pozdr Tomek
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
ODPOWIEDZ