GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
jeżeli masz rozpórke bez regulacji (śruba rzymska) to chyba jeden pies czy założysz ją na kołach czy przy uniesionym aucie bo ona raczej się nie rozciągnie ani nie skórczy. Ja swoją zakładałem na kołach i odstęp między śrubami przed założeniem był taki sam jak po jej założeniu i potem chyba po jakimś miesiącu sprawdziłem i się nic nie zmieniło. Jedyne co to kolektor był troche upierdliwy ale to już było w innym temacie.
DUŻO gazu i sprzęgło od razu...
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Jako że uzytkuje na codzień od ponad roku GTC sprawa po przegladzie technicznym wykonanym w lipcu kiedy to owe zawieszenie prześmigało 17 tyś km wyglada następująco:
Przód 77-78 %
Tył 72-73 %
Rezonans springów równo po 21 Hz.
Takze od strony żywotności wypada to bardzo dobrze.
Pozdr Tomek
Przód 77-78 %
Tył 72-73 %
Rezonans springów równo po 21 Hz.
Takze od strony żywotności wypada to bardzo dobrze.
Pozdr Tomek
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Mam pytanie chłopaki ;) dotyczy amorów tak wiec zadaje w tym temacie: czy amortyzator gazowy pracuje z tą samą siłą na każdej wysokości? np. czy jest tak samo twardy na sprezynie -80mm i -40mm?
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
nie, nie jest.
jak mialem u siebie wlozone gumy w przednie sprezyny, to bylo bardziej miekko mimo tych gum niz teraz na dole.
z kolei tyl paradoksalnie reaguje odwrotnie, przynajmniej u mnie... im nizej tym bardziej miekko, troche to dziwne, ale takie mialem odczucia po przesunieciu talerzykow w dol.
jak mialem u siebie wlozone gumy w przednie sprezyny, to bylo bardziej miekko mimo tych gum niz teraz na dole.
z kolei tyl paradoksalnie reaguje odwrotnie, przynajmniej u mnie... im nizej tym bardziej miekko, troche to dziwne, ale takie mialem odczucia po przesunieciu talerzykow w dol.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- Bzyku
- Zaawansowany
- Posty: 810
- Rejestracja: 30 lis 2007, 17:46
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5178869
- Lokalizacja: Kraków
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
podepne sie pod temat z troche innym problemem-moze juz rozwiazanym jakos ale tak jeszcze spytam
m.in i ja i jeszcze 2 uzytkownikow springow GTC z zestawu ma podobny objaw wjezdzajac w wszego rodzaju nierownosci, dziury etc cos wali w przednim zawieszeniu
bylem w 3 punktach co robia zawieszenia na sprawdzeniu co mam zuzyte-czy galka, jakas guma etc, szarpaki nic nie wykazalo-wszystko igla-a dalej stuk jest jak \"pieron\" dosc gluchy i metaliczny
czy ktos mial taki przypadek?
powiedzmy ze sprawa jest w jakims stopniu rozwiazana bo wydaje sie nam ze farba ze sprezyn zeszla w miejscu gdzie zwoje sa bardzo blisko i to tak halasuje metalicznie
jakies inne spostrzezenia?
m.in i ja i jeszcze 2 uzytkownikow springow GTC z zestawu ma podobny objaw wjezdzajac w wszego rodzaju nierownosci, dziury etc cos wali w przednim zawieszeniu
bylem w 3 punktach co robia zawieszenia na sprawdzeniu co mam zuzyte-czy galka, jakas guma etc, szarpaki nic nie wykazalo-wszystko igla-a dalej stuk jest jak \"pieron\" dosc gluchy i metaliczny
czy ktos mial taki przypadek?
powiedzmy ze sprawa jest w jakims stopniu rozwiazana bo wydaje sie nam ze farba ze sprezyn zeszla w miejscu gdzie zwoje sa bardzo blisko i to tak halasuje metalicznie
jakies inne spostrzezenia?
Scirocco Scala 87' było
Scirocco GTII 90' było
Trumna Type-S K24A3 <---
Scirocco GTII 90' było
Trumna Type-S K24A3 <---
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
tez to mialem i jest to dzwiek zwojow obijajacych sie o siebie. ja to rozwiazalem tak - kupilem takie gumy, ktore wklada sie miedzy sprezyny, tyle ze one sa dosc grube - przecialem na pol i wsadzilem w 2 najnizsze zwoje. i po sprawie :) mozna by sprobowac jakies detki wpychac, ale te gumy sa profilowane do sprezyn, takze nie wypadna na pewno. koszt jednej to 5zl, a wlasnie jedna trzeba porozcinac i starczy na obie strony. pozdroVW
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
ja sie spotkalem kiedys z wezem ogrodowym zakladanym na sprezyne
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Takie metaliczne stukanie zwojów odnosi sie praktycznie do każdego \"krótkiego \" zawieszenia i nie dotyczy to tylko zestawów GTC.Podobna sytuacja jest przy konfiguracji Eibach+Koni Sport i to przy obnizeniu \"tylko \" 40 mm.Podobnie zachowuja sie gwinty (metaliczne stuki ,zgrzyty etc)Dla mnie jest to urok nie wada tych zawieszeń :)
Pozdr Tomek
Pozdr Tomek
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
jakis to moze urok jest, ale nieswiadomi przechodnie czy gapie moga uznac, ze jedzie stary trup i zaraz mu cos odpadnie ;) PS. Mam kit Koni sport -35mm od 1,5tys km i nic nie stuka ;)
- sniper
- Początkujący
- Posty: 162
- Rejestracja: 19 maja 2009, 14:55
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 17537226
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Zastanawiam się właśnie nad KITem GTC -60/60 ale nie wiem czy jest odpowiednio twardy, na niektórych forach ludzie piszą, że zestaw MTS Technik jest lepszy od GTC co możecie o nim powiedzieć jak jest z trwałością i twardością? Twardszy=lepszy;)
- lion_rapid
- Zaawansowany
- Posty: 704
- Rejestracja: 22 gru 2007, 10:08
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Kraków
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
mi nic w gwincie Weiteca nie stuka i nie zgrzyta
twardszy wcale nie znaczy lepszy, pytanie do czego? na tor wyścigowy to tak
ale na codzień i do tego na polskie drogi?
twardszy wcale nie znaczy lepszy, pytanie do czego? na tor wyścigowy to tak
ale na codzień i do tego na polskie drogi?
- Manek
- Maniak
- Posty: 1769
- Rejestracja: 17 paź 2007, 22:29
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1391160
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
sniper napisał:
http://www.scirocco.pl/component/option ... /catid,14/
I sporo taniej niz na allegro ;)
Sniper jak cos to ja mam nowke sztuke kit MTS -60/40 do sprzedania. Tu masz linka do tematu w gieldzie:Zastanawiam się właśnie nad KITem GTC -60/60 ale nie wiem czy jest odpowiednio twardy, na niektórych forach ludzie piszą, że zestaw MTS Technik jest lepszy od GTC co możecie o nim powiedzieć jak jest z trwałością i twardością? Twardszy=lepszy;)
http://www.scirocco.pl/component/option ... /catid,14/
I sporo taniej niz na allegro ;)
Bylo: VW Scirocco MkII Scala '87r. 1,8 JH
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
trwalosc... no to bylo dobre pytanie 2 lata temu, jak ludzie zaczeli na potege te zawieszenia kupowac, teraz mozna juz cos o nich powiedziec.
ja jezdze na gtc/ta technix od poltora roku, przejechalem na tym, no mysle, ze cos w przedziale 15-20 kkm, poki co nie znajduje zadnych oznak pogorszenia sie jego wlasciwosci. fakt, sprezyny po jakims czasie sie troszke \"ulozyly\" i \"wygniotly\" i samochod sila rzeczy usiadl jeszcze troszke nizej, ale poza tym nadal pracuje ok, nie dobija, jest porownywalnie twardy (albo jak niektorzy twierdza, miekki :) ). mysle, ze stosunek cena/jakosc do tej pory wypada bardzo dobrze. oczywiscie, jak cie stac na kit koni z regulacja twardosci, to sie nie zastanawiaj nad ta-technix, ale skoro sie nim interesujesz, to pewnie koni nie jest w przedziale cenowym, w ktory celujesz ;).
a co do twardosci, to podtrzymuje swoje zdanie sprzed roku, jak ten temat byl zakladany ;), jest sztywno, ale nie ma efektu taczki. a poza tym, twardo i miekko znaczy dla kazdego co innego.
ja jezdze na gtc/ta technix od poltora roku, przejechalem na tym, no mysle, ze cos w przedziale 15-20 kkm, poki co nie znajduje zadnych oznak pogorszenia sie jego wlasciwosci. fakt, sprezyny po jakims czasie sie troszke \"ulozyly\" i \"wygniotly\" i samochod sila rzeczy usiadl jeszcze troszke nizej, ale poza tym nadal pracuje ok, nie dobija, jest porownywalnie twardy (albo jak niektorzy twierdza, miekki :) ). mysle, ze stosunek cena/jakosc do tej pory wypada bardzo dobrze. oczywiscie, jak cie stac na kit koni z regulacja twardosci, to sie nie zastanawiaj nad ta-technix, ale skoro sie nim interesujesz, to pewnie koni nie jest w przedziale cenowym, w ktory celujesz ;).
a co do twardosci, to podtrzymuje swoje zdanie sprzed roku, jak ten temat byl zakladany ;), jest sztywno, ale nie ma efektu taczki. a poza tym, twardo i miekko znaczy dla kazdego co innego.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- sniper
- Początkujący
- Posty: 162
- Rejestracja: 19 maja 2009, 14:55
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 17537226
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Kamil dzięki za konkretną odpowiedź, więc śmiało mogę kupować taki zawiech;)
Manek myślałem nad twoją propozycją, tylko że ty sprzedajesz -40 na tył a mi przydałoby się -60, czhyba że masz też -60 na tył, to chętnie bym skożystał.
Manek myślałem nad twoją propozycją, tylko że ty sprzedajesz -40 na tył a mi przydałoby się -60, czhyba że masz też -60 na tył, to chętnie bym skożystał.
- Manek
- Maniak
- Posty: 1769
- Rejestracja: 17 paź 2007, 22:29
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1391160
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Odp: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
sniper napisał:
Sniper, na tyle mozesz sobie regulowac wysokosc na talerzykach ;) Przesuwasz sobie talerzyk w dol lub w gore i ustawiasz jak Ci pasuje. Zreszta o tym tez juz bylo pisane na forum.Kamil dzięki za konkretną odpowiedź, więc śmiało mogę kupować taki zawiech;)
Manek myślałem nad twoją propozycją, tylko że ty sprzedajesz -40 na tył a mi przydałoby się -60, czhyba że masz też -60 na tył, to chętnie bym skożystał.
Bylo: VW Scirocco MkII Scala '87r. 1,8 JH
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH