Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
sickor
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 mar 2015, 18:45

Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi

Post autor: sickor »

Sławek pisze:Jedynie co mozesz wykorzystac z tego golfa to sam słupek silnika i skrzynie ale wybierak biegów tez jest inny.

Ps: mocowanie silnika "łapy" to tez inny temat.

Jezeli masz odpowiednia wiedze to te wszystkie komplikacje beda dla ciebie pestka, ale jezeli szukasz czegos na pierwszy raz i plug&play to silnik diesla w scirocco nie jest najlepszym pomysłem.

Cały problem polega na tym iz scirocco to juz całkiem nowa buda (rocznikowo) ale ze starym podwoziem z pierwszej generacji, i jezeli kiedys zadałes sobie pytanie dlaczego hamulce 256 do scirocco kosztuja 600-700 złotych to juz wiesz..
Moze sie myle naprostuj mnie, ale skoro adaptuja do golfa I belki z golfa II aby załozyc tarcze to czy logicznie patrzac nie powinno to pasowac do scirocco mk 2 ?
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi

Post autor: spirit »

Jeśli chcesz adaptować tylną belkę z G II do G I i pochodne aby mieć tarcze z tyłu to bez urazy kretynizm, chyba że masz mocny brak blachy w rejonie mocowania belki. Znacznie prościej jest przełożyć czopy z jednej belki do drugiej, ale do tarcz na tyle potrzeba jeszcze kilka innych rzeczy. Możesz sobie darować wrzucenie zdjęć TDI w Scirocco aby nas przekonać że da się to zrobić, bo już widzieliśmy takie silniki w Scirocco. Się nie obraź, ale widzieliśmy już wielu zapaleńców którzy zakładali tutaj konto aby pochwalić się planami. Prawie wszyscy szybko znikali razem z ogłoszeniami w dziale sprzedam, tak więc fochy możesz sobie darować.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
luckash
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:26
Lokalizacja: Bartniczka

Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi

Post autor: luckash »

Nie ma co od razu wszystkich wrzucać do jednego wora. Moja rada, nie pytaj się, tylko kup ten silnik i rób. Jak utkniesz w martwym punkcie to wtedy pytaj. Ale w sumie nie utkniesz, bo nie ma tam nic aż tak skomplikowanego.
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi

Post autor: Majkel »

sickor pisze:
Majkel pisze:jak można lubić diesle ;D chyba, że pracujesz jako kierowca zestawu, na kolei, na kutrach albo w innym zawodzie gdzie można 'dostać za darmo' ropę :D
Po prostu diesel bo wzglednie niskie spalanie, rozwojowe silniki duzo Nm ktore maja znaczenie na miescie ;)

okej róbta co chceta :D
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi

Post autor: Sławek »

Jak masz migomat i wyobraznie Einstaina to nie ma rzeczy niemozliwych...

Jest to silnik którego nie było ani w scirocco ani w MKI dlatego musisz podejsc do tego jak to kazdego bardziej skomplikowanego swapa, tymbardziej ze ten silnik pracuje na ropie, która musi miec odpowiedni system zasilania silnika.

Pamietaj też że 1,9 sporo wazy, porównywalnie z vr6 i przy tak duzym momencie konstrukcja mk2 musi byc w bardzo dobrym stanie zeby wytrzymac obciążenia. Inaczej musisz zastosować własne pomysły jej wzmocnienia.

Wiem wiem, ktos powie ale do golfów to... Pamietaj ze to scirocco i (nie podzielam zdania: "to scirocco i sie nie da") kazde wieksze modyfikacje to duzo wieksze wyzwanie.

Zawieszenie silnika to pestka, bo blok bez problemu (mowie tu o starszych modelach) zaadoptuje łapy z JH.
Elektryka,... jak to elektryka zrobic trzeba. W scirocco masz stary typ skrzynki bezpieczników, który równiez koliduje z wiekszoscia Golfów.

Przekazanie mocy... o golfie mk1 zapomnij bo moca nie grzeszyły, Mozna adoptowac hamulce, piasty (nie polecam), amortyzatory, itd. ale to juz konkretne tematy do konkretnych potrzeb. Pomysłów na tym forum jest wiele i napewno którys ci podpasuje.

To tak tematem wstepu i bardzo ogólnie, bo konkretne odpowiedzi padają na konkretne pytania.
Obrazek
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi

Post autor: Majkel »

Dobra ten motor ma tylko 115 koni to nie jest jakiś potwór, jeśli chcesz zostawić motor seryjnie to zawieszenie i hamulce (nawet bębny) z sciro jak będą w dobrym stanie Ci wystarczą. No chyba, że będziesz robił pierdylion koni ale wtedy Twój argument o ekonomii tych silników idzie do piachu.
Awatar użytkownika
lehu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 869
Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 526724
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków

Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi

Post autor: lehu »

Jeśli chcesz ekonomię i moc to bierz 2e w gazie, dużo taniej, dużo prościej, dużo bezpieczniej.
Obrazek
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi

Post autor: spirit »

Co prawda zdjęcie małe, ale to sciro na turbo gnojówkę zasilane fryturą ma trochę więcej niż 115 kucy. No i kasy było zainwestowane sporo więcej niż przypuszczasz, aha autor tego tematu nie lubi krytyki pod swoim adresem.

https://lh3.googleusercontent.com/wHgDV ... -h196-p-no
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
sickor
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 mar 2015, 18:45

Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi

Post autor: sickor »

dzieki wszystkim za udzielenie odpowiedzi, jestem na etapie kupna :) miejmy nadzieje, ze sie kiedys zobaczymy, pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
tomek_vw
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 426
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:57
Model: Scirocco II
Numer GG: 1824196

Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi

Post autor: tomek_vw »

przeróbka banalnie prosta tylko bezsensowna . Przestarzały silnik jedynym plusem turbina bez żaluzji i prosta elektryka. Samochód to 1.6TDI dlatego IC tak wysoko wsadzony a silnik to chyba teraz 1Z no chyba ze AFN. Pamiętajcie że 1.6TD były montowane w golfach MK1 więc powinny podejść łapy po małych modyfikacjach. Wydech pospawać ten co jest w sciro założyć tylko tłumiki od diesla lub je pominąć turbo znacznie wycisza wydech. Pytanie jaka skrzynia czy stara i wszystko będzie pasować od sciro czy nowsza i wtedy hydraulikę trzeba zamienić na linkę . Układ paliwowy banał zostaje bak ten sam tylko zlikwidować pompę i wyrwać klapkę z wlewu lub powiększyć otwór. Hamulce niema sensu zmieniać z przodu ewentualnie zastosować znane już i omawiane mody tył jak ktoś pisał przełożyć czopy i w sumie to tyle.

To taki mod na kilka popołudni przy piwie tylko poco ani to nie będzie jechało ani aż tak oszczędne. Jeszcze rozumiem gdyby tam wsadzić jakieś ASV lub najlepiej jakieś PD to można by było się bawić a tak to robota dla roboty.
ODPOWIEDZ