Moze sie myle naprostuj mnie, ale skoro adaptuja do golfa I belki z golfa II aby załozyc tarcze to czy logicznie patrzac nie powinno to pasowac do scirocco mk 2 ?Sławek pisze:Jedynie co mozesz wykorzystac z tego golfa to sam słupek silnika i skrzynie ale wybierak biegów tez jest inny.
Ps: mocowanie silnika "łapy" to tez inny temat.
Jezeli masz odpowiednia wiedze to te wszystkie komplikacje beda dla ciebie pestka, ale jezeli szukasz czegos na pierwszy raz i plug&play to silnik diesla w scirocco nie jest najlepszym pomysłem.
Cały problem polega na tym iz scirocco to juz całkiem nowa buda (rocznikowo) ale ze starym podwoziem z pierwszej generacji, i jezeli kiedys zadałes sobie pytanie dlaczego hamulce 256 do scirocco kosztuja 600-700 złotych to juz wiesz..
Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi
Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi
Jeśli chcesz adaptować tylną belkę z G II do G I i pochodne aby mieć tarcze z tyłu to bez urazy kretynizm, chyba że masz mocny brak blachy w rejonie mocowania belki. Znacznie prościej jest przełożyć czopy z jednej belki do drugiej, ale do tarcz na tyle potrzeba jeszcze kilka innych rzeczy. Możesz sobie darować wrzucenie zdjęć TDI w Scirocco aby nas przekonać że da się to zrobić, bo już widzieliśmy takie silniki w Scirocco. Się nie obraź, ale widzieliśmy już wielu zapaleńców którzy zakładali tutaj konto aby pochwalić się planami. Prawie wszyscy szybko znikali razem z ogłoszeniami w dziale sprzedam, tak więc fochy możesz sobie darować.
Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi
Nie ma co od razu wszystkich wrzucać do jednego wora. Moja rada, nie pytaj się, tylko kup ten silnik i rób. Jak utkniesz w martwym punkcie to wtedy pytaj. Ale w sumie nie utkniesz, bo nie ma tam nic aż tak skomplikowanego.
Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi
sickor pisze:Po prostu diesel bo wzglednie niskie spalanie, rozwojowe silniki duzo Nm ktore maja znaczenie na miescieMajkel pisze:jak można lubić diesle ;D chyba, że pracujesz jako kierowca zestawu, na kolei, na kutrach albo w innym zawodzie gdzie można 'dostać za darmo' ropę
okej róbta co chceta
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi
Jak masz migomat i wyobraznie Einstaina to nie ma rzeczy niemozliwych...
Jest to silnik którego nie było ani w scirocco ani w MKI dlatego musisz podejsc do tego jak to kazdego bardziej skomplikowanego swapa, tymbardziej ze ten silnik pracuje na ropie, która musi miec odpowiedni system zasilania silnika.
Pamietaj też że 1,9 sporo wazy, porównywalnie z vr6 i przy tak duzym momencie konstrukcja mk2 musi byc w bardzo dobrym stanie zeby wytrzymac obciążenia. Inaczej musisz zastosować własne pomysły jej wzmocnienia.
Wiem wiem, ktos powie ale do golfów to... Pamietaj ze to scirocco i (nie podzielam zdania: "to scirocco i sie nie da") kazde wieksze modyfikacje to duzo wieksze wyzwanie.
Zawieszenie silnika to pestka, bo blok bez problemu (mowie tu o starszych modelach) zaadoptuje łapy z JH.
Elektryka,... jak to elektryka zrobic trzeba. W scirocco masz stary typ skrzynki bezpieczników, który równiez koliduje z wiekszoscia Golfów.
Przekazanie mocy... o golfie mk1 zapomnij bo moca nie grzeszyły, Mozna adoptowac hamulce, piasty (nie polecam), amortyzatory, itd. ale to juz konkretne tematy do konkretnych potrzeb. Pomysłów na tym forum jest wiele i napewno którys ci podpasuje.
To tak tematem wstepu i bardzo ogólnie, bo konkretne odpowiedzi padają na konkretne pytania.
Jest to silnik którego nie było ani w scirocco ani w MKI dlatego musisz podejsc do tego jak to kazdego bardziej skomplikowanego swapa, tymbardziej ze ten silnik pracuje na ropie, która musi miec odpowiedni system zasilania silnika.
Pamietaj też że 1,9 sporo wazy, porównywalnie z vr6 i przy tak duzym momencie konstrukcja mk2 musi byc w bardzo dobrym stanie zeby wytrzymac obciążenia. Inaczej musisz zastosować własne pomysły jej wzmocnienia.
Wiem wiem, ktos powie ale do golfów to... Pamietaj ze to scirocco i (nie podzielam zdania: "to scirocco i sie nie da") kazde wieksze modyfikacje to duzo wieksze wyzwanie.
Zawieszenie silnika to pestka, bo blok bez problemu (mowie tu o starszych modelach) zaadoptuje łapy z JH.
Elektryka,... jak to elektryka zrobic trzeba. W scirocco masz stary typ skrzynki bezpieczników, który równiez koliduje z wiekszoscia Golfów.
Przekazanie mocy... o golfie mk1 zapomnij bo moca nie grzeszyły, Mozna adoptowac hamulce, piasty (nie polecam), amortyzatory, itd. ale to juz konkretne tematy do konkretnych potrzeb. Pomysłów na tym forum jest wiele i napewno którys ci podpasuje.
To tak tematem wstepu i bardzo ogólnie, bo konkretne odpowiedzi padają na konkretne pytania.
Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi
Dobra ten motor ma tylko 115 koni to nie jest jakiś potwór, jeśli chcesz zostawić motor seryjnie to zawieszenie i hamulce (nawet bębny) z sciro jak będą w dobrym stanie Ci wystarczą. No chyba, że będziesz robił pierdylion koni ale wtedy Twój argument o ekonomii tych silników idzie do piachu.
- lehu
- Zaawansowany
- Posty: 869
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 526724
- Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków
Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi
Jeśli chcesz ekonomię i moc to bierz 2e w gazie, dużo taniej, dużo prościej, dużo bezpieczniej.
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi
Co prawda zdjęcie małe, ale to sciro na turbo gnojówkę zasilane fryturą ma trochę więcej niż 115 kucy. No i kasy było zainwestowane sporo więcej niż przypuszczasz, aha autor tego tematu nie lubi krytyki pod swoim adresem.
https://lh3.googleusercontent.com/wHgDV ... -h196-p-no
https://lh3.googleusercontent.com/wHgDV ... -h196-p-no
Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi
dzieki wszystkim za udzielenie odpowiedzi, jestem na etapie kupna miejmy nadzieje, ze sie kiedys zobaczymy, pozdrawiam
- tomek_vw
- Zaawansowany
- Posty: 426
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:57
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1824196
Re: Scirocc mk2 GT 2 1.8 JH ---> 1.9 tdi
przeróbka banalnie prosta tylko bezsensowna . Przestarzały silnik jedynym plusem turbina bez żaluzji i prosta elektryka. Samochód to 1.6TDI dlatego IC tak wysoko wsadzony a silnik to chyba teraz 1Z no chyba ze AFN. Pamiętajcie że 1.6TD były montowane w golfach MK1 więc powinny podejść łapy po małych modyfikacjach. Wydech pospawać ten co jest w sciro założyć tylko tłumiki od diesla lub je pominąć turbo znacznie wycisza wydech. Pytanie jaka skrzynia czy stara i wszystko będzie pasować od sciro czy nowsza i wtedy hydraulikę trzeba zamienić na linkę . Układ paliwowy banał zostaje bak ten sam tylko zlikwidować pompę i wyrwać klapkę z wlewu lub powiększyć otwór. Hamulce niema sensu zmieniać z przodu ewentualnie zastosować znane już i omawiane mody tył jak ktoś pisał przełożyć czopy i w sumie to tyle.
To taki mod na kilka popołudni przy piwie tylko poco ani to nie będzie jechało ani aż tak oszczędne. Jeszcze rozumiem gdyby tam wsadzić jakieś ASV lub najlepiej jakieś PD to można by było się bawić a tak to robota dla roboty.
To taki mod na kilka popołudni przy piwie tylko poco ani to nie będzie jechało ani aż tak oszczędne. Jeszcze rozumiem gdyby tam wsadzić jakieś ASV lub najlepiej jakieś PD to można by było się bawić a tak to robota dla roboty.