Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: atosss007 »

Chłopaki potrzebuję nowego spojrzenia na temat, bo mnie się trochę pomysły skończyły. Silnik 16V KR. Od jakiegoś czasu borykam się z dławieniem silnika na wysokich obrotach. Przy około 5 tysiącach silnikowi jakby brakowało paliwa i zaczyna się dusić. Nie jest to jednak coś, co pojawia się za każdym razem. Zdarza się że do odcinki ciągnie bez żadnego zająknięcia. Na początku myślałem że problem powietrza, ale sprawdziłem cały układ dolotowy i jest szczelny. Zacząłem więc poszukiwania w układzie paliwowym. Miałem zaległą wymianę zbiornika paliwa, więc od niego zacząłem. Wymieniłem pompę paliwa. Przewody paliwowe też są nowe. Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa, tak dla świętego spokoju, ale to też niczego nie zmieniło. Czy powodem tego mogą być wtryski ? Ich jeszcze nie wymieniłem a nowe nie są. Z tego co pamiętam, to był problem z kupieniem nowych wtrysków od G60 i poszły używane. A może jakieś inne pomysły ? Miał ktoś podobnie ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2440
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: kostrzyk »

czy objawem jest nagle muł i dźwięk jak by chodził na 3 cylindry, jeśli tak to sprawdź układ zapłonowy, ja miałem przebicie na kopułce i przy większym obciążeniu gubił jeden cylinder. choć najczęściej przebicie występuje na kablach, niestety już testowałem beru, ngk i bosch i każde po praktycznie roku są do wymiany.
Obrazek
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: atosss007 »

Nagle jakby przestawał dostawać paliwo albo powietrze. Ale potrafi też na przykład się przywiesić na kilka chwile a po odjęciu gazu i ponownym wciśnięciu idzie dalej. Ale też tylko na chwilę i znów to samo. Raczej nie ma to nic wspólnego z pracą na 3 cylindry. W tym przypadku wyczuwalne by to było a tutaj po prostu jakby brakło paliwa. Temat elektryczny pod tytułem kopułka, palec, świece i przewody wykluczam. Wszystko jest nowe. Zajrzałem z ciekawości do kopułki, ale tam nie ma się do czego przyczepić. Cały aparat zapłonowy też jest nowy i to nie jakiś tani bubel ;) Oglądałem silnik w nocy i nie ma żadnych przeskoków iskry na kablach. Nawet nie widać że w nich prąd idzie bo są bardzo grube. Cały czas mnie dręczą te wtryski, bo tak jak pisałem są używane i pamiętam że był używane preparat do ich czyszczenia na początku. Może się po prostu kończą ? Problem tylko w tym, że nie chciałbym wkładać innych niż te które są, bo to się wiąże znów z zmianą softa a tego nie chcę robić. Jak by ktoś miał gdzieś komplet nowych zielonych wtrysków g60 chętnie bym kupił. Przynajmniej wykluczyłbym to co moim zdaniem jest najbardziej prawdopodobne. Nie chcę wyciągać ich tylko po to by się okazało że faktycznie są padnięte, bo nowych nie mam a wkładać znów te same to strata czasu. Tak teraz sobie przypomniałem, że jak ostatnio w pasterke wyjechałem to taki sam objaw miał miejsce przy około 2 rpm. Ale tak się zdarzyło tylko raz.
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: Sławek »

Objawy na zimnym, ciepłym czy bez różnicy?

Bardziej celowałbym w wypadanie zapłonu,

Jeżeli chodzi o wtryski to objawy też są bardzo podobne, najlepiej zawięść do firmy która komputerowo sprawdzi ci każdy jeden i będziesz miał odpowiedź.

Co do nowych to nie ma problemu jeżeli masz na zbyciu 1500 zł.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... nzyny.html

Ps: Wiem, że w podanym linku widnieje 0 w magazynie ale w sklepie spokojnie znajda ci u innego dostawcy.
Obrazek
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: atosss007 »

Ciężko powiedzieć czy na zimnym też. Nie osiągam takich obrotów na zimnym silniku. Jednak to ostatnie zadławienie przy mniejszych obrotach miało miejsce przy temp. około 40-50 stopni. Dzięki za linka odnośnie wtrysków. Kupiłem jakiś czas temu kolejne 4 używane więc w sumie mam teraz osiem. Wymontuję je i podjadę z wszystkimi na sprawdzenie. Może z 8 wybiorą mi 4 przyzwoite :)
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2422
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: Mowad »

Ewentualnie jakas sonde szerokopasmowa w wydech, pojezdzic i zobaczyc czy w momentach gdy muli to jest uboga mieszanka czy bogata, to przynajmniej da Ci wskazowke gdzie szukac przyczyny.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: atosss007 »

No z sondą to już grubsza sprawa. Trzeba by było takową mieć ;) No i chyba jakiś program do tego też nie ? Na razie skoncentruję się na usunięciu jeszcze problemu wtrysków. Jeśli to nie pomoże to wtedy pomyślę faktycznie nad Twoją propozycją ;)
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2422
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: Mowad »

każdy kto zajmuje sie strojeniem ecu powinien miec taka sonde i stosowne oprogramowanie w laptoku :) zapewne usluga bedzie platna, ale moze sie okazac tansza niz szukanie po omacku.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: atosss007 »

Michał, za pewne masz rację, ale teraz to już i tak za późno ;) Wtryski zawiozę do sprawdzenia bo nie jestem ich pewien. Jeśli okaże się że są ok, to wtedy pomyślę o sondzie. Po cichu liczę, że jednak to kwestia wtrysków. Właściwie wszystko pod maską jest nowe, oprócz właśnie wtrysków. Więc są szanse że to one zawodzą. Jeśli jednak nie to będzie to dla mnie mega ciekawostka ;)
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: Sławek »

Atoss w te nowe częsci tez cieżko złudnie sie wierzy.. Kiedys juz miałem sciagac głowice z mysla o wypalonym zaworze a okazało sie ze nowe świece miały przebicie.. :D
Obrazek
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: obar »

Polecałbym sprawdzić czujnik halla, połączenia układu zapłonowego (prysnąć sprejem do styków we wtyczki kabli), sprawdzić przekaźnik paliwa czy nie robi się jakiś zimny lut. I wtedy się jeszcze raz przejechać.
Obawiam się Michał, że Ci te drugie wtryski nie pomogą. Najbardziej jaskrawym objawem dla wtrysków jest nierówna praca silnika i to jest najbardziej odczuwalne zazwyczaj na wolnych obrotach, no chyba, że totalnie zapchane i leją.
Jeśli mówimy tutaj na kajecie to może się klapa przywieszać, a jak na digi to jedynie podłączenia elektryczne bym obstawiał.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: atosss007 »

Ciężko u mnie tak do końca stwierdzić czy silnik na wolnych obrotach pracuje równo. W sumie to nie pracuje, bo przy tylu udziwnieniach silnik krokowy tego nie ogarnia. Wahania na zimnym silniku są dość spore, bo nawet 100-200 RPM. W przypadku rozgrzanego silnika te wahania są już mniejsze. Max. do 50 RPM. Jednak to od samego początku występowało i w żaden sposób nie dało się tego ustawić. No chyba że wywalając silniczek krokowy tak jak np. u Emila. Czujnik halla był sprawdzany. Natomiast nie była sprawdzana wiązka przewodów do wtrysków oraz przekaźnik pompy paliwa. Tak mnie zastanawia ten przewód z wtyczkami do wtrysków. W sumie to jest samoróbka, więc może tam faktycznie zajrzę na początek. Jakie napięcie powinno być na każdej wtyczce przy włączonym zapłonie ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: obar »

atosss007 pisze:Jakie napięcie powinno być na każdej wtyczce przy włączonym zapłonie ?
Chodzi Ci o każdą wtyczkę z instalacji digi? Większość wtyczek dostaje zasilanie dopiero na odpalonym silniku, jak np. wtryski, które impulsowo dostają napięcie przez taktowanie czujnikiem Halla.Ciężko sprawdzać poprawność impulsowego zasilania.
Czujnik temperatury można sprawdzić na odpalonym silniku- jeśli po odpięciu silnik zacznie się troszkę dławić to jest ok.
Najlepiej by było zapiąć mu w zadek AFRa i przejechać się i od razu będziesz wiedział co się dzieje. Jeśli jest ubogo przy dławieniu to wina leży po stronie zasilania paliwem, a jak jest ok to elektryka.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: atosss007 »

Mierzyłem czy w ogóle jakieś napięcie tam jest, bo jeśli by to miał być problem z prądem na tej wiązce, to chyba byłoby widać od razu. Jednak napięcie pojawiało się 1.5V na każdym więc zakładam że jest ok. Chociaż tego do końca nie stwierdzę, bo problem nie występuje ciągle, tylko czasami. Chyba faktycznie zostanie mi poszukać kogoś z sondą bo coś czuję że tego sam nie ogarnę
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Mk2 na wysokich obrotach się dławi.

Post autor: obar »

W Wawie wiesz do kogo się odezwać :wink: .
A i jeszcze ważna rzecz- sonda lambda. Trzeba by sprawdzić połączenia i jaki daje sygnał, bo to tez ważne. Ja miałem uszkodzoną to niezłe cyrki były.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
ODPOWIEDZ