K-Jet - pytanie

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
vorph666
Pisarz
Pisarz
Posty: 1467
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:13
Model: Scirocco II
Numer GG: 301135
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

K-Jet - pytanie

Post autor: vorph666 »

Dawno mnie tu nie było.....

Mam problem z k-jetem. Mianowicie jak silnik jest zimny to chodzi jak burza... jak się rozgrzeje zaczyna przerywać... nie na tyle, że nie da się jeździć, ale wystarczająco aby się można było ostro wkurzyć.... do tego jak silnik przejdzie w fazę focha to obroty spadają i słabo się wkręca na wysoki.... zacząłem po kolei analizować elementy wtrysku i wyszło mi, że

1. po odpięciu lambdy, ustrojstwa na kolektorze oraz tego na kielichu nic się nie zmienia (więc to raczej nie ich wina)
2. ustrojstwo przy rozdzielaczu jest odłączone... co gorsza nie wiem gdzie szukać wtyczki do tego gówna (może ktoś podpowie)
3. podciśnienia wszystkie są całe
4. kopułka, palec i świece są świeże, świece wyglądają na dobrze opalone
5. jak sobie ręką stykam włącznik przy lince gazu nic się kompletnie nie dzieje i nie dochodzi do niego żadne zasilanie

Macie pomysł o co chodzi i gdzie odszukać wtyczkę do tego zaworka przy rozdzielaczu? no jak słowo daje szukałem, szukałem i nie widzę

PS ma ktoś na dysku instrukcję do k-jeta którą ktoś kiedyś zamieszczał? wyszukiwarka mnie z lekka wkurza i poddałem się po 5 stronach
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976

Obrazek
www.stadobaranow.pl
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: Gółek »

Wtyczki szukaj w okolicach rozdzielacza :)
Na swicz przy przepustnicy nie przychodzi "napiecie" gdyz steruje on masą.
Sprawdź masy (3 przewody w okolicach wtrysku "piatego")
Jeżeli selenoid jest odpiety to wpinanie i wypinanie lambdy na niewiele sie zda. :(
Sprawdź element czasowo-termiczny.Być moze non stop "leje" rozruchowym.
To tak po krótce gdyż nie mam teraz za dużo czasu.
Wrazie co zapraszam GG.
Pozdrawiam Tomek.
Aaaaaa poprosze o maila,wyśle Ci co trzeba :)
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2422
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: Mowad »

Mi tez przyszedl do glowy wtryskiwacz rozruchowy, moze sie nie wylacza. Odepnij od niego wtyczke jak juz bedzie cieply i zobacz czy cos to zmienia.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
vorph666
Pisarz
Pisarz
Posty: 1467
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:13
Model: Scirocco II
Numer GG: 301135
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: vorph666 »

Wtryskiwacz rozruchowy mam zrobiony na manualny. Generalnie, ktoś chyba odciął czujnik czasowy.
mail to vorph666@o2.pl
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976

Obrazek
www.stadobaranow.pl
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: obar »

Wtryskiwacz się włącza na bardzo krótki czas, wiec nie wydaje mi się, żeby to miało znaczenie, bo inaczej po chwili pracy by przylewał.
A mocno czuć paliwo?

Jest jeszcze przepływomierz ciepła do sprawdzenia, czy ma odpowiednią rezystancję i czy zamyka dopływ paliwa jak trzeba.
Sprawdź świece, czy są oznaki zbyt dużej dawki paliwa.
Jak nie to może cewka się kończy i po nagrzaniu zaczyna stroić fochy. Albo Hall.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
vorph666
Pisarz
Pisarz
Posty: 1467
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:13
Model: Scirocco II
Numer GG: 301135
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: vorph666 »

Paliwa nie czuć.... świece jak ostatnio sprawdzałem były ładnie opalone. Kurde dzisiaj znów - jechałem do sklepu chodził elegancko. Kręcił jak szalony. wyszedłem ze sklepu po 15 minutach, odpaliłem obroty już były niższe i się fochował.... może to faktycznie ten regulator na bloku, a przyszło mi do głowy, że może czujnik temperatury... gdzie znajduje się ten, który śle info do kompa? To jest ten 2-pinowy wkręcony od dołu?
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976

Obrazek
www.stadobaranow.pl
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: Gółek »

Tak ,to ten od spodu króćca.
Pozdrawiam.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
vorph666
Pisarz
Pisarz
Posty: 1467
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:13
Model: Scirocco II
Numer GG: 301135
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: vorph666 »

Gółek - a jeśli go zdejmę to komputer przechodzi na stałe w tryb awaryjny czy np myśli że jedzie na ssaniu?
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976

Obrazek
www.stadobaranow.pl
Awatar użytkownika
vorph666
Pisarz
Pisarz
Posty: 1467
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:13
Model: Scirocco II
Numer GG: 301135
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: vorph666 »

Dziś szukałem wtyczki do tego ustrojstwa przy rozdzielaczu... nie ma jej i nawet nie ma nic co mogłoby świadczyć że jest odcięta. Instalacja elektryczna nie nosi oznak modyfikacji.
Znalazłem za to pod zbiornikiem wyrównawczym 3 puste wtyczki. 2 jedno pinowe na duże wsuwki i jedną jednopinową też na dużą wsuwkę. Nie mam zielonego pojęcia do czego są... szczególnie że wystają po 5 cm z wiązki i nigdzie nie sięgają (co najwyżej do zbiorniczka wyrównawczego).

Do tego zdiagnozowałem pustą wtyczkę obok WUR przyu bloku silnika... tam z kolei nie ma do czego jej wpiąć... wypada w okolicach chłodniczki oleju.

Natomiast podłączyłem ten zworek obok rozdzielacza na próbę na stałe... obroty silnika skoczyły i jak dziś tak jeździłem to nie wystąpiły fochy... natomiast co jakiś czas miał akcję całkowita utrata wolnych obrotów
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976

Obrazek
www.stadobaranow.pl
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: spirit »

Te dwie wtyczki pod zbiorniczkiem wyrównawczym są od kierunków w błotnikach.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: Gółek »

Zaworek taktujący na rozdzielaczu jest sterowany modulowanym sygnałem masy.
Także podłączenie go "na sztywno" nie załatwia sprawy.
Nie bardzo rozumiem:
vorph666 pisze:Gółek - a jeśli go zdejmę to komputer przechodzi na stałe w tryb awaryjny czy np myśli że jedzie na ssaniu?
Rozwiń myśl :)
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
vorph666
Pisarz
Pisarz
Posty: 1467
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:13
Model: Scirocco II
Numer GG: 301135
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: vorph666 »

Wiem właśnie, że jest sterowany sygnałem modularnym... jakbym wiedział skąd dokładnie on ma wyjść to bym go przeprowadził.

Rozwinięcie myśli:

Skoro z czujnika wychodzi info na komputer, który sobie coś tam wylicza, to jak odetniemy mu czujnik, to czy komputer wylicza w jakimś trybie awaryjnym czy cały czas uważa, że nie osiągnął jeszcze właściwej temperatury i traktuje to jakby był na ssaniu?


Pytanie do Spirita - czy wiesz skąd idzie sygnał na zworek przy rozdzielaczu?
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976

Obrazek
www.stadobaranow.pl
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: Gółek »

Sygnał "masowy" na zaworek wychodzi z 1 pinu wtyczki sterownika.
Odnosnie czuj temp.
Na zimno podaje mase na 20 pin we wtyczce.
Po rozgrzaniu masa tam powinna "zniknąć"
Tyle co pamietam,sprawdze po południu :)
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
vorph666
Pisarz
Pisarz
Posty: 1467
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:13
Model: Scirocco II
Numer GG: 301135
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: K-Jet - pytanie

Post autor: vorph666 »

Ok. Scirocco naprawione... co prawda nie przeze mnie ale to już mało ważne...

Auto oddałem do warsztatu napraw układów zasilania paliwem, do których kiedyś prowadzałem escorty.... jakby co to ulica Szpacza w Warszawie (przy okazji polecam!!!)

Po trzech godzinach dostałem telefon, że jest do odbioru.
Lista usterek była spora... po pierwsze padła lambda (co spowodowało pogorszenie funkcjonowania w ostatnim czasie). Dodatkowo Panowie idąc po instalacji elektrycznej dotarli do wszystkich wtyczek, naprawili instalację (przerwy na kablach) i prawidłowo je podłączyli (jak się okazało poprzedni właściciel pozamieniał wtyczki i instalacja, która powinna iść przy rozdzielaczu jakimś cudem była przeprowadzona i wpięta w WUR. Posprawdzali wszystkie ustrojstwa, wyregulowali ponownie zapłon i K-jeta. Na chwilę obecną wszystko działa i nic nie wymaga wymiany. Dodatkowo okazało się że była nieszczelność na gumie dolotu, bo jak ktoś ją zakładał to coś się tam mu wywinęło.
Tak czy owak dzięki Panowie za pomoc!
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976

Obrazek
www.stadobaranow.pl
ODPOWIEDZ