Dobór tarcz hamulcowych do mk2
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Dobór tarcz hamulcowych do mk2
Jako że jestem na etapie budowy dobrych hamulców, rozglądam się trochę za tarczami. Biorę pod uwagę nacinane tarcze od Mikody, gdzie opinie są różne. Osobiście nie mam doświadczeń z tą firmą, ale na necie różne info można znaleźć. Druga opcja to ATE, sprawdzone i dość dobre tarcze, niestety mało sportowe. Trzecia opcja to tarcze Black Diamond. Nie miałem styczności z tymi tarczami osobiście, ale słyszałem że są bardzo dobre. Czy ktoś może coś powiedzieć na temat tych ostatnich, lub rzucić jeszcze jakąś inną propozycję ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
ja mam u siebie komplet mikody nacinany nawiercany, są spoko, ale chyba przy wymianie przodu jednak pójdę w ate, mikody są dość miękkie, muszę sprawdzić ile zjechałem ich przez dwa sezony.
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
Też mam Mikody i niestety po trochę cięższym ich traktowaniu przegrzały się i mam drgania podczas hamowania. Do tych co podałeś możesz jeszcze sprawdzić "zimmermann brakes"
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
Otto robi naprawde tarcze godne uwagi.
Sam ostatnio stałem przed dylematem doboru tarcz i klocków.
I przyznam,że Otto bardzo chodził mi po głowie
Ostatecznie stanęło na PD.
Black ostatnio sie bardzo rozwija i byc może jest to dobra alternatywa
Pozdrawiam Tomek.
Sam ostatnio stałem przed dylematem doboru tarcz i klocków.
I przyznam,że Otto bardzo chodził mi po głowie
Ostatecznie stanęło na PD.
Black ostatnio sie bardzo rozwija i byc może jest to dobra alternatywa
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
No właśnie ... o tej firmie zapomniałem a faktycznie jest dobra. Chyba się zdecyduję na nie, zwłaszcza że mają coś takiego jak formula Z. Według specyfikacji nadają się do samochodów z dużą mocą, więc u mnie powinny się sprawdzić. Zastanawiam się teraz tylko czy lepiej brać klocki sugerowane pod te tarcze, czy jednak założyć już sprawdzone Ferodo. Obawiam się tylko że Ferodo będą trochę miękkie do tarcz nacinanych a co za tym idzie będą szybko się kończyć. Z drugiej strony jednak patrząc, to w sumie komplet klocków raz na rok to żadna tragedia, pod warunkiem że hamulce są na prawdę brzytwa. Macie panowie jakiś namiar gdzie takie tarcze można kupić ? Bo zakładam że w Inter Cars to raczej nie będą mieli. Tam chyba najwyższą półkę zajmują ATE
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
Może warto iść w stronę Green Stuff-ów
Jaka średnica tej tarczy ma być?
Pozdr
Jaka średnica tej tarczy ma być?
Pozdr
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
Jakie ferodo tam wsadzasz?
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
Na razie waham się pomiędzy 280 z G60 i 288 z Vr-a. Mogę założyć tarcze z rozstawem śrub 4x100 i 5x100. W pierwszym przypadku tarcze 280 są bez problemowe bo mają rozstaw 4x100. Jedynie klocek trochę będzie wystawał poza tarczę, ale to jest drobny szczegół. Natomiast w przypadku tarcz 288 nie ma problemu z klockiem, ale za to rozstaw śrub tylko 5x100. No chyba że ktoś kojarzy jakieś tarcze 288 z rozstawem śrub 4x100 ?
Tomek Green-stuff wypadają dość słabo. Szybko się kończą bo są dość miękkie. Poza tym nie hamują jakoś zaskakująco. Jeśli już coś tego typu to raczej yellow-stuff. Jednak wydaje mi się że od yellow-stuff będą jeszcze lepsze Ferodo ds performance. Ich zaletą jak dla mnie jest to, że nie trzeba ich rozgrzewać aby dobrze hamowały. Może i pylą nadmiernie, ale to mi akurat nie przeszkadza. Zastanawiam się nad czarnym matem na felgi Nie wiem jak wygląda zjadanie tarcz przez DS performance, ale zakładam że będą się kończyć szybciej niż np. przy Ferodo Premier. Siłą rzeczy twardszy klocek musi zjadać tarcze szybciej niż miękki. Chcę złożyć na prawdę dobrze hamujący zestaw, więc to jak się on będzie zużywał ma dla mnie drugorzędne znaczenie.
Tomek Green-stuff wypadają dość słabo. Szybko się kończą bo są dość miękkie. Poza tym nie hamują jakoś zaskakująco. Jeśli już coś tego typu to raczej yellow-stuff. Jednak wydaje mi się że od yellow-stuff będą jeszcze lepsze Ferodo ds performance. Ich zaletą jak dla mnie jest to, że nie trzeba ich rozgrzewać aby dobrze hamowały. Może i pylą nadmiernie, ale to mi akurat nie przeszkadza. Zastanawiam się nad czarnym matem na felgi Nie wiem jak wygląda zjadanie tarcz przez DS performance, ale zakładam że będą się kończyć szybciej niż np. przy Ferodo Premier. Siłą rzeczy twardszy klocek musi zjadać tarcze szybciej niż miękki. Chcę złożyć na prawdę dobrze hamujący zestaw, więc to jak się on będzie zużywał ma dla mnie drugorzędne znaczenie.
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
- lehu
- Zaawansowany
- Posty: 869
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 526724
- Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
Aaa tam szczypiesz się, wrzuć hamulce 305mm z Ibizy cupry FL , są na 4x100 więc powinno być mniej kombinacji niż z konwersją na 5x100.
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
Ale sprawdzales do jakich tarcz jest dostep latwiejszy?
Ja do hondy potrzebuje tez 280 4x100 i jedyne z czego pasowaly to z jakiegos MG (bo jeszcze glebokosc osadzenia jest istotna i tylko z tego u mnie pasuja), do moich klockow zalecane sa tarcze nacinane (swoja droga mam klocki Hawk HP+, kupione na brakes.pl i polecam, nie wymagaja grzania, a hamowania na torze znosza tez bardzo dzielnie, wczesniej mialem model nizej, HPS, ale te sie udawalo przegrzac, na youtube sa filmiki ze te klocki mega piszcza, ale u mnie to nie wystepuje, trzeba przy montazu jedynie dobrze posmarowac dolaczonym smarem pomiedzy klockiem a tloczkiem i dotrzec je wg instrukcji "na ostro") ale zaden producent nie robi takich tarcz do tego MG, wzialem gladkie jakiejs firmy QH, ktora ponoc robi je dla MG na pierwszy montaz i tez nie powiem zlego slowa, nie krzywia sie, a lekko nie maja, choc powoli przychodzi czas na ich wymiane. Ostatnio wyczytalem ze beda tez pasowac do mnie z Mini Coopera S z 2003r i tu wlasnie juz znalazlem, ze wybor jest znacznie wiekszy, miedzy innymi black diamond je robi i chyba w tym kierunku bede szedl. Ale nie polecam nawiercanych, zadnej frmy, najwyzej nacinane. Mowia ze to normalne ze nawiercane pekaja, nawet w mercedesach amg sie to dzieje, ale ja tam osobiscie wole miec swiadomosc jadac 200km/h na prostej startowej toru poznan, ze za chwile bede hamowac nie popekanymi tarczami
Z klockami bylo podobnie, moglem wsadzic jednotloczkowe zaciski z prelude, albo dwutloczkowe z legend, chcialem oczywiscie dwutloczkowe, ale okazalo sie ze do legend "sportowe" klocki robi tylko EBC (jakos nie przekonuje mnie ta firma), a do prelude wybor byl znacznie wiekszy, poza tym uparlem sie na te Hawk bo juz je mialem sprawdzone.
Co do ferodo DS to tam tez sa rozne opcje, trzeba to dobrac z glowa, ostatnio znajomy warsztat co serwisuje auta do sportu byl na testach na lotnisku obok mnie, testowali wlasie DS, ale nie powiem Ci teraz jaki to byl dokladnie model, w kazdym razie hamulce na tyle po porzadnym rozgrzaniu hamulcow zaczynaly dzialac bardzo gwaltownie i samochod blokowal tylne kola, musieli zmienic je na slabszy model bo to raczej nie jest porzadany efekt na odcinku rajdowym Na torze tez spotkalem czlowieka z Honda w ktorej popekaly gladkie tarcze, twierdzil ze zalozyl jakies tam mega ostre klocki DS i podobno tarcze nie wytrzymaly wlasnie przez to ze byly za slabe w stosunku do klockow (choc ta teoria wydaje mi sie nieco naciagana, ale czlowiek robil znacznie lepsze czasy niz ja i mial znacznie bardziej zmodyfikowany samochod wiec pewnie wiedzial co mowi).
Ja do hondy potrzebuje tez 280 4x100 i jedyne z czego pasowaly to z jakiegos MG (bo jeszcze glebokosc osadzenia jest istotna i tylko z tego u mnie pasuja), do moich klockow zalecane sa tarcze nacinane (swoja droga mam klocki Hawk HP+, kupione na brakes.pl i polecam, nie wymagaja grzania, a hamowania na torze znosza tez bardzo dzielnie, wczesniej mialem model nizej, HPS, ale te sie udawalo przegrzac, na youtube sa filmiki ze te klocki mega piszcza, ale u mnie to nie wystepuje, trzeba przy montazu jedynie dobrze posmarowac dolaczonym smarem pomiedzy klockiem a tloczkiem i dotrzec je wg instrukcji "na ostro") ale zaden producent nie robi takich tarcz do tego MG, wzialem gladkie jakiejs firmy QH, ktora ponoc robi je dla MG na pierwszy montaz i tez nie powiem zlego slowa, nie krzywia sie, a lekko nie maja, choc powoli przychodzi czas na ich wymiane. Ostatnio wyczytalem ze beda tez pasowac do mnie z Mini Coopera S z 2003r i tu wlasnie juz znalazlem, ze wybor jest znacznie wiekszy, miedzy innymi black diamond je robi i chyba w tym kierunku bede szedl. Ale nie polecam nawiercanych, zadnej frmy, najwyzej nacinane. Mowia ze to normalne ze nawiercane pekaja, nawet w mercedesach amg sie to dzieje, ale ja tam osobiscie wole miec swiadomosc jadac 200km/h na prostej startowej toru poznan, ze za chwile bede hamowac nie popekanymi tarczami
Z klockami bylo podobnie, moglem wsadzic jednotloczkowe zaciski z prelude, albo dwutloczkowe z legend, chcialem oczywiscie dwutloczkowe, ale okazalo sie ze do legend "sportowe" klocki robi tylko EBC (jakos nie przekonuje mnie ta firma), a do prelude wybor byl znacznie wiekszy, poza tym uparlem sie na te Hawk bo juz je mialem sprawdzone.
Co do ferodo DS to tam tez sa rozne opcje, trzeba to dobrac z glowa, ostatnio znajomy warsztat co serwisuje auta do sportu byl na testach na lotnisku obok mnie, testowali wlasie DS, ale nie powiem Ci teraz jaki to byl dokladnie model, w kazdym razie hamulce na tyle po porzadnym rozgrzaniu hamulcow zaczynaly dzialac bardzo gwaltownie i samochod blokowal tylne kola, musieli zmienic je na slabszy model bo to raczej nie jest porzadany efekt na odcinku rajdowym Na torze tez spotkalem czlowieka z Honda w ktorej popekaly gladkie tarcze, twierdzil ze zalozyl jakies tam mega ostre klocki DS i podobno tarcze nie wytrzymaly wlasnie przez to ze byly za slabe w stosunku do klockow (choc ta teoria wydaje mi sie nieco naciagana, ale czlowiek robil znacznie lepsze czasy niz ja i mial znacznie bardziej zmodyfikowany samochod wiec pewnie wiedzial co mowi).
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
te tarcze nie przekroczyły minimalnej grubości? rant już spory to i pękać maja prawo
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
Za duże. Nie planuję 16 cali raczej.lehu pisze:Aaa tam szczypiesz się, wrzuć hamulce 305mm z Ibizy cupry FL , są na 4x100 więc powinno być mniej kombinacji niż z konwersją na 5x100.
Mowad powiem Ci że natrafiłem na Twojego posta na opolskim forum grzebiąc tu i ówdzie. Co do tarcz masz zupełną rację. Nie ma sensu bawić się w nawiercane, bo faktycznie mogę popękać. Co prawda ta na zdjęciu już widać swoje przeszła, ale gdyby nie była nawiercona jeszcze by żyła. Można by jeszcze się połakomić na Drilled Slotted Silver od SP performance ale czy to ich nawiercanie coś zmieni to nie wiem. Chyba skłonię się ku tarczą SP Performance Slotted. Są nacinane a to powinno wystarczyć aby w połączeniu z klockami SP Performance Street Plus auto dobrze hamowało. Postanowiłem zastosować tarcze i klocki jednego producenta, gdyż daje to pewną gwarancję że jedno z drugim dobrze się dotrze i hamulce będą zadowalające.
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
- Son_Goku
- Zaawansowany
- Posty: 456
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 14:10
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: TOS
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
Podnoszę temat, ponieważ chciałem zapytać czy ktoś jeździ na tarczach i klockach Textar? Podobno jako jedna z trzech firm produkuje klocki na pierwszy montaż (jeszcze Ferodo i Jurid). Słyszałem same pozytywne opinie. Cena na poziomie TRW. Na wiosnę planuję wymianę przednich tarcz i klocków więc powoli zaczynam się rozglądać za czymś, co będzie dobrze hamowało (hamulce standard - wentylowane 239). Myślałem jeszcze o Brembo i ATE.
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
U mnie finalnie zakończyło się na budżetowych tarczach od Mikody. Nie dlatego że mnie przekonują czy coś. Zwyczajnie Mikoda ma firmę kilometr od mojej bazy i nie musiałem czekać tak jak na różnych stronach internetowych. Nawet 5-6 tygodni. Różne opinie na ich temat słyszałem i sam doświadczenia z nimi też miałem różne, ale stosując zniżkę na warsztat zapłaciłem za komplet nie całe 300 złotych. Zobaczymy jak się spiszą. W razie jak by co, po nowe mam nie daleko
Ja właśnie zakładam textary do 124 wraz z tarczami brembo. Jak nikt Ci nie odpowie w ciągu kilku dni to napiszę Ci jakie są moje wrażenia z jazdy. Jednak to trochę zależy od pogody bo nie chce mi się moknąć wymieniając to na dworze.Son_Goku pisze:Podnoszę temat, ponieważ chciałem zapytać czy ktoś jeździ na tarczach i klockach Textar? Podobno jako jedna z trzech firm produkuje klocki na pierwszy montaż (jeszcze Ferodo i Jurid). Słyszałem same pozytywne opinie. Cena na poziomie TRW. Na wiosnę planuję wymianę przednich tarcz i klocków więc powoli zaczynam się rozglądać za czymś, co będzie dobrze hamowało (hamulce standard - wentylowane 239). Myślałem jeszcze o Brembo i ATE.
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: Dobór tarcz hamulcowych do mk2
Dwa miesiące temu zmieniłem Mikody na Bozaro (256mm) - jest to polska firma specjalizująca się w układach hamulcowych. Wytypowałem ich tak na próbę, bo w sumie nic nie słyszałem o tej firmie. Nie męczyłem ich jeszcze zbytnio ale po kilku przejażdżkach jestem mile zaskoczony, czuć szybką reakcję na naciśnięcie hamulca, same tarcze na oko wykonane są solidnie (ale zobaczymy jak to będzie po dłuższym użytkowaniu). Za kpl. z klockami TRW zapłaciłem 339,- (239 mm chyba kosztują 280,-)
- Załączniki
-
- 43c97f1fe6d12eb0med.jpg (97.85 KiB) Przejrzano 6673 razy
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP