Green VW Scirocco [MK I 75']
-
- Początkujący
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 paź 2013, 01:35
- Model: Scirocco I
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Green VW Scirocco [MK I 75']
Skoro zakładam to zakładam.
Plany narodziły się już dosyć wcześniej, każdy golf, golf i golf, więc poszedłem za ciosem i szukałem Scirocco. A że jedynie wchodzi w gre chrom i wersja przed liftowa, było ciężko.
Po auto wycieczka do Norwegii.
Niby dowiedziałem się, że to wersja safari, bo wycięty dach. Faktycznie producent dachu to Britax, lecz dach był wkładany 2 czy 3 lata po wyprodukowaniu i ma mniejsze wymiary. Podejrzewam, że dach był po prostu kupiony od tego producenta i zamontowany już na miejscu w Norwegii. Świadczą przynajmniej o tym mocowania "amatorskiego" stelażu, nitowanego na ile sie da nitów.
Co do samego auta:
Marka: VOLKSWAGEN
Model: SCIROCCO TS
Kolor: Viper Green Metallic L96N
Pojemność: 1.5
Moc: 85 KM
Rok produkcji: 1975
Wyposażenie: co tu pisać na 75 rocznik
- kanapa tylna w szkocką kratę szkoda że brak przednich foteli,
- podgrzewana tylna szyba
- faltdach Britax
- pełen pakiet chrom
Foty :
Plany ?
I tu po ostatnich dniach spędzonych na tym forum, właśnie się dowiedziałem, że ten faltdach to podobno wersja safari. Plan uległ zmianie na krótką chwilę, z tego powodu, że faktycznie jak by się okazało, że to wersja której w oryginale jest jak by policzył na palcach jednej reki, to grzechem by było cokolwiek w niej przerabiać i dłubać.
Po większym zgłębieniu się w temacie, przeszukaniu najróżniejszych for i zdjęć (choć jest ich mało), to auto nie jest oryginalnym safari, tylko dodatkowo miało wstawiony dach przez dziadka norwega. Oryginalne safari było mocowane na całym dachu a te które mam pokrywa jego 3/4 i jest węższe.
Aby faktycznie sprawdzić wiarygodność moich przypuszczeń, czekam na odpowiedz z Wolfsburga.
W pierwszej kolejności jak jeszcze nie zastanawiał mnie ten dach od safari, plany były takie by:
- wstawić większy na całą szerokość faltdach
- wstawić dwa pionowe gaźniki
- zrobić troche cleanlook's pod maską, czyli pozbyć się zbędnych przewodów, zbiorniczków, wyciąć podszybie, usunąć wentylator z nagrzewnicą, pozalepiać niepotrzebne otwory tak by odświeżyć komorę.
- resztę zostawić tak jak jest w oryginale, dorzucić tylko zawias i koło z tamtych lat, nie żadne customy czy inne wynalazki. Plan był by auto jeździło na avusach, ale są jeszcze inne rary na oku których nie ma w PL
- odnowić tapicerkę w oryginalną kratę z tego rocznika - z tym jest problem bo tego materiału niema - chyba, że ktoś coś z was wie to proszę o info na PW.
Co do dalszych zdjęć, to auto zostało kompletnie rozebrane i trafiło do piaskowania, w obecnej chwili robię blacharkę i mam nadzieje, że do października auto dostanie swój oryginalny kolor.
Pare zdjęć z rozbiórki:
Plany narodziły się już dosyć wcześniej, każdy golf, golf i golf, więc poszedłem za ciosem i szukałem Scirocco. A że jedynie wchodzi w gre chrom i wersja przed liftowa, było ciężko.
Po auto wycieczka do Norwegii.
Niby dowiedziałem się, że to wersja safari, bo wycięty dach. Faktycznie producent dachu to Britax, lecz dach był wkładany 2 czy 3 lata po wyprodukowaniu i ma mniejsze wymiary. Podejrzewam, że dach był po prostu kupiony od tego producenta i zamontowany już na miejscu w Norwegii. Świadczą przynajmniej o tym mocowania "amatorskiego" stelażu, nitowanego na ile sie da nitów.
Co do samego auta:
Marka: VOLKSWAGEN
Model: SCIROCCO TS
Kolor: Viper Green Metallic L96N
Pojemność: 1.5
Moc: 85 KM
Rok produkcji: 1975
Wyposażenie: co tu pisać na 75 rocznik
- kanapa tylna w szkocką kratę szkoda że brak przednich foteli,
- podgrzewana tylna szyba
- faltdach Britax
- pełen pakiet chrom
Foty :
Plany ?
I tu po ostatnich dniach spędzonych na tym forum, właśnie się dowiedziałem, że ten faltdach to podobno wersja safari. Plan uległ zmianie na krótką chwilę, z tego powodu, że faktycznie jak by się okazało, że to wersja której w oryginale jest jak by policzył na palcach jednej reki, to grzechem by było cokolwiek w niej przerabiać i dłubać.
Po większym zgłębieniu się w temacie, przeszukaniu najróżniejszych for i zdjęć (choć jest ich mało), to auto nie jest oryginalnym safari, tylko dodatkowo miało wstawiony dach przez dziadka norwega. Oryginalne safari było mocowane na całym dachu a te które mam pokrywa jego 3/4 i jest węższe.
Aby faktycznie sprawdzić wiarygodność moich przypuszczeń, czekam na odpowiedz z Wolfsburga.
W pierwszej kolejności jak jeszcze nie zastanawiał mnie ten dach od safari, plany były takie by:
- wstawić większy na całą szerokość faltdach
- wstawić dwa pionowe gaźniki
- zrobić troche cleanlook's pod maską, czyli pozbyć się zbędnych przewodów, zbiorniczków, wyciąć podszybie, usunąć wentylator z nagrzewnicą, pozalepiać niepotrzebne otwory tak by odświeżyć komorę.
- resztę zostawić tak jak jest w oryginale, dorzucić tylko zawias i koło z tamtych lat, nie żadne customy czy inne wynalazki. Plan był by auto jeździło na avusach, ale są jeszcze inne rary na oku których nie ma w PL
- odnowić tapicerkę w oryginalną kratę z tego rocznika - z tym jest problem bo tego materiału niema - chyba, że ktoś coś z was wie to proszę o info na PW.
Co do dalszych zdjęć, to auto zostało kompletnie rozebrane i trafiło do piaskowania, w obecnej chwili robię blacharkę i mam nadzieje, że do października auto dostanie swój oryginalny kolor.
Pare zdjęć z rozbiórki:
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
według mnie wycięcie podszybia i likwidacja nawiewu to słaby pomysł, po pierwsze rezygnujesz z nawiewu, a co za tym idzie z jazdy w chłodne dni.
a po drugie to nie wygląda.
a po drugie to nie wygląda.
-
- Początkujący
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 paź 2013, 01:35
- Model: Scirocco I
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
Zgadza się co do chłodnych dni. Tylko te auto będzie jeździło w sezonie letnim od maja do września, jakieś eventy czy coś w tym stylu. Nie mam zamiaru poruszać się nim w zimę i chłodne dni.
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
No teraz widzę wszystko w jednym miejscu, więc i łatwiej się ogląda. Szkoda że nie Safari, ale i tak fajnie że w PL będzie kolejna jedynka. Jakieś plany co do koloru już są ? Zostawiasz fabryczny czy zmieniasz na jakiś inny ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
-
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 mar 2014, 11:33
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
Bardzo ładni się zapowiada Chciałbym żeby moja była taka... 3mam kciuki!!
Atoss pisze że dostanie orgi kolor więc myślę że zielony dostanie nowy ale pewny nie jestem
Atoss pisze że dostanie orgi kolor więc myślę że zielony dostanie nowy ale pewny nie jestem
-
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: 05 lip 2011, 09:42
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Kraków
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
Jakoś do końca nie daję wiary w te samodzielne wycinanie dachu w Twoim samochodzie....jeśli i nawet to skąd pomysł na oklejanie dachu dermą dachową zewnętrzną, plus to malowanie boczne- też dość specyficzne...? ale oki-czekamy na wieści z Wolfsburga.
Weż też pod uwagę że ówczesne przeróbki- typu właśnie safari- targa czy np cabrio - były autentycznym rękodziełem. Dosłownie i w przenośni.
Nikt w Niemczech nie bawił się w małoseryjne staranne wykończenie-to było szybko- nie przymierzano się do wieloletniej eksploatacji.
Co do pomysłów wycinania podszybia( osłabi konstrukcję; i tak już wiekową, likwidacji nawiewu..itp, cleanlook itp- wiesz to są standartowe przeróbki , jakich wiele, i żeby wyróżnić się w puli Mk I- nie będzie to łatwe.
Nadal sugeruję dążenie do ori...ale mam świadomość ze to nie jest łatwe...nie każdy idzie tą drogą..poddają się
Tak czy inaczej = powodzenie w blacharce..bo to podstawa .
pozdr
Weż też pod uwagę że ówczesne przeróbki- typu właśnie safari- targa czy np cabrio - były autentycznym rękodziełem. Dosłownie i w przenośni.
Nikt w Niemczech nie bawił się w małoseryjne staranne wykończenie-to było szybko- nie przymierzano się do wieloletniej eksploatacji.
Co do pomysłów wycinania podszybia( osłabi konstrukcję; i tak już wiekową, likwidacji nawiewu..itp, cleanlook itp- wiesz to są standartowe przeróbki , jakich wiele, i żeby wyróżnić się w puli Mk I- nie będzie to łatwe.
Nadal sugeruję dążenie do ori...ale mam świadomość ze to nie jest łatwe...nie każdy idzie tą drogą..poddają się
Tak czy inaczej = powodzenie w blacharce..bo to podstawa .
pozdr
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
według mnie, ten dach wygląda jak w oryginale.
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
Nie rezygnuj z nawiewu, bo safari będziesz miał.... w środku
-
- Początkujący
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 paź 2013, 01:35
- Model: Scirocco I
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
Na razie co do decyzji i zapoznaniem się z autem w Wolfsburgu muszę czekać do 18 sierpnia.
Dostałem info z drugiego źródła - też muzeum Wolfsburga, oto treść:
także, tak jak mówiłem nie oryginał lecz wstawiany później.
Kolego Sroczki KRK, co do tej dermy, to pewnie była dodawana razem z całym pakietem faltdach dla klienta
Dostałem info z drugiego źródła - też muzeum Wolfsburga, oto treść:
Kod: Zaznacz cały
Hi Michael,
das ist Lieder kein Safari,
Safaris gab es nur 1979 und 1980, da zu diesem Zeitpunkt das Britax Faltdach im Votex Programm (VW Zubehörkatalog) vorgestellt wurde.
Dein Dach ist auch von den Schienen an den Eckverbindungen anders gearbeitet und etwas kleiner.
Aber trotzdem schönes Auto.
Wenn du die Möglichkeit hast das Dach mit einer orig. Dachhaut zu verschliessen und einen neuen Himmel (müßte ggf. viele kleine Löcher haben Mod. 74/75) würde es den Scirocco wertlich steigern.
Kolego Sroczki KRK, co do tej dermy, to pewnie była dodawana razem z całym pakietem faltdach dla klienta
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
a mógł bym prosić o przełożenie na polski, ponieważ mój niemiecki kończy się na Rammstein - du hast
-
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 mar 2014, 11:33
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
Niby szkoda że nie Safari ale i tak fajnie że kolejne mkI w Polsce Tak jak Dojcze napisał piękny samochód
-
- Początkujący
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 paź 2013, 01:35
- Model: Scirocco I
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
może i masz rację, ale przy otwartych szybkach czy faltdachu nawiew jest niepotrzebny - bynajmniej mi, to kwestia gustu.KrzaquG60 pisze:Nie rezygnuj z nawiewu, bo safari będziesz miał.... w środku
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
no dokładnie i konstrukcji znacznie nie osłabi mi się podoba twój plan
Scirocco VR5 limited;)
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
Witam z pięknym kupnem!
niedługo tu jedenek będzie więcej niż dwójek
niedługo tu jedenek będzie więcej niż dwójek
VW Scirocco GTE `75
VW Scirocco 16V `79
VW Scirocco 16V `91
VW Golf-1 Cabrio 2.0`89
VW Golf Country 16V`90
Byly:
VW Scirocco GT 1.5 JB 1982r. (1997-2000) - jeździ
VW Scirocco GTX 1.8 DX 1987r. (2000-2001) nie ma
VW Scirocco GT II 1.8 JH 1992r. (2001-2003 - jeździ
VW Scirocco 16V `79
VW Scirocco 16V `91
VW Golf-1 Cabrio 2.0`89
VW Golf Country 16V`90
Byly:
VW Scirocco GT 1.5 JB 1982r. (1997-2000) - jeździ
VW Scirocco GTX 1.8 DX 1987r. (2000-2001) nie ma
VW Scirocco GT II 1.8 JH 1992r. (2001-2003 - jeździ
- madzians
- Początkujący
- Posty: 190
- Rejestracja: 09 mar 2008, 18:03
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 3948723
Re: Green VW Scirocco [MK I 75']
ciekawe wzmocnienia na fartuchach z przodu kiedyś widziałem foty takich części blacharskich z firmy która zajamowała się produkcją takich wzmocnień.