Mam pytani do kolegów odnośnie Jh i k-jeta.
Od zakupu sroki z tym ustrojstwem strasznie wkurza mnie nierówna praca silnika na biegu jałowym. Przegrzebawszy temat znalazłem parę możliwości zakłóceń w pracy. I tak wyczysciłem klapkę powietrza i przepustnice, wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem pośrednio wtryskiwacze (odkręciłem świece i sprawdziłem stan - wygląd identyczny na każdej, pokazujący równomierność dawkowania paliwa).
W dzisiejszym dniu zgodnie z opismi na forum i książkami o k-jetie sprawdziłem oporność poszczególnych elementów i tak:
Zawór dodatkowego powietrza wykazuje 44 Ohmy (w normie),
Regulator termiczny 18,9 (normy 20-26)
Zawór taktujący 3,3 (norma 2-3)
i w związku z tym mam pytanie , czy powinienem wymienić ten zawór i wura??
Ma ktoś to do sprzedania w dobrym stanie??
Regulator termiczny i zawór taktujący
- vip22
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:54
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Strzegom/ Dolny Śląsk
Re: Regulator termiczny i zawór taktujący
Cześć,
Wymieniałeś ten WUR? U mnie pokazuje 18,2 ohma i też się zastanawiam czy go wymieniać. Mój problem to palenie na ciepłym. Odpala na chwilę i od razu gaśnie i potem trzeba stracznie długo kręcić żeby odpalił.
Pzdr.
Wymieniałeś ten WUR? U mnie pokazuje 18,2 ohma i też się zastanawiam czy go wymieniać. Mój problem to palenie na ciepłym. Odpala na chwilę i od razu gaśnie i potem trzeba stracznie długo kręcić żeby odpalił.
Pzdr.
VW scirocco WRC 1.8JH 89'
Re: Regulator termiczny i zawór taktujący
Nie wymieniałem go, tak jak pisałem wszystko sprawdziłem, a potem pojechałem do Pana co się zajmuje tymi silnikami w Katowicach. Pan przede wszystkim sprawdził kompresję. Potem powiedział ze 90 procent przypadków to Wur (czyli to czego nie sprawdzałem pod względem mechanicznym choć sprawdzałem ciśnienie w układzie i faktycznie nie było w normach ksiazkowych) i u mnie przyczyną tkwiła właśnie tam. Wur wyczyścił i ustawił (podobno 7 razy go wyciągał i wkładał zanim ustawil). Powiedział jeszcze w tych układach co jakiś czas dobrze jest czyścić układ paliwowy preparatami dodatkowymi do benzyny. P.s. W sumie to kiedyś znalazłem opis jak rozebrać Wur i nawet dorobić śrubę regulacyjną chyba na cabby.info.
-
- Początkujący
- Posty: 119
- Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Regulator termiczny i zawór taktujący
Co to jest ten wur
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Re: Regulator termiczny i zawór taktujący
WUR to regulator termiczny ciśnienia paliwa. Zamontowany jest na bloku silnika i dochodzą do niego dwa przewody paliwowe (przechodzą). Ma za zadanie zmienić ciśnienie paliwa w układzie po rozruchu zimnego samochodu. Ogrzewany jest on w dwojaki sposób blokiem, poprzez przewodność termiczną metalu obudowy i elektrycznie - jest tam opornik w środku. . Tam się wszystko zaczyna w układzie paliwowym k-jeta.
-
- Początkujący
- Posty: 119
- Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Regulator termiczny i zawór taktujący
Dzięki
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h