Konopia & mkII

Pochwal się swoim Scirocco.
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Konopia & mkII

Post autor: atosss007 »

Przede wszystkim digi 1 nie ma przepływomierza klapowego tak jak w przypadku digi 2. Większe wtryski i komputer ze zmienionym softem potrafi dać około 20% mocy więcej dla takiego silnika 16V. Podstawowa i najprostsza modyfikacja. Stosunkowo tania do przyrostu mocy. Jednak z tym wpięciem kilku kabelków do skrzynki bezpieczników to nie do końca taka prosta sprawa. Bez schematu i wiedzy w dziedzinie elektromechaniki raczej sobie tego nie podłączysz :wink:
Tak jak Ci Lehu napisał, bardzo dużo info na ten temat znajdziesz na forum golfa. U nas na forum z resztą też było to opisywane wiele razy. W poszczególnych tematach użytkowników znajdziesz dużo fotorelacji z prac związanych z montażem. Duży procent z nas ma to u siebie. Ja osobiście polecam. Jednak trzeba pamiętać, ze silnik wymaga po montażu dodatkowego zestrojenia komputera. Tzw remap :wink:
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
Konopia
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: 13 lut 2012, 20:36
Model: Scirocco II
Lokalizacja: NGI

Re: Konopia & mkII

Post autor: Konopia »

bez schematu to wiadomo że nie :P
wiedza sie znajdzie :D
czy znalazłam prawidłowy schemat?
czy tak wygląda kompletna wiązka:
Załączniki
WIĄZKA
WIĄZKA
image237qc0du8.jpg (173.99 KiB) Przejrzano 5742 razy
f809c0f379c4d0d7.jpg
SCHEMAT DIGI II?
(176.92 KiB) Nie pobierany
Scirocco mkII 1,8 DX 1987r. - R.I.P
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Konopia & mkII

Post autor: spirit »

Na zdjęciu jest wiązka Digifant I, nie widzę jedynie Copotu. Z tym że listwa paliwowa jest pod 16V. Tu masz zdjęcie kompletnej wiązki Digifant II, z tym że przepływka klapowa została zastąpiona termiczną.

Obrazek
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Konopia
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: 13 lut 2012, 20:36
Model: Scirocco II
Lokalizacja: NGI

Re: Konopia & mkII

Post autor: Konopia »

Ok, dzięki :)
Czy ten schemat jest dobry??
http://www.scirocco.pl/phpBB3/download/file.php?id=1695
Scirocco mkII 1,8 DX 1987r. - R.I.P
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Konopia & mkII

Post autor: voo »

Konopia pisze:Ok, dzięki :)
Czy ten schemat jest dobry??
http://www.scirocco.pl/phpBB3/download/file.php?id=1695
sprecyzuj czego szukasz bo się pogubiłem :)
365 dni obsesyjnie.
Awatar użytkownika
Konopia
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: 13 lut 2012, 20:36
Model: Scirocco II
Lokalizacja: NGI

Re: Konopia & mkII

Post autor: Konopia »

Ja już sama nie wiem czego szukam, bo się tym nie zajmuję. Tutaj mój chłop rządzi ;) Na razie nastawił się na ten zestaw Miszy ;) Zapisuje na dysku wszelkie schematy jakie tylko widzi na forum golfa :P kazał mi wrzucić ten schemat, to wrzuciłam :P
Scirocco mkII 1,8 DX 1987r. - R.I.P
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Konopia & mkII

Post autor: voo »

podaj mi maila. po nowym roku prześlę wam schematy.
365 dni obsesyjnie.
Awatar użytkownika
Konopia
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: 13 lut 2012, 20:36
Model: Scirocco II
Lokalizacja: NGI

Re: Konopia & mkII

Post autor: Konopia »

dorotakonopka92@wp.pl :)

-- wtorek, 31 gru 2013, 00:51 --

Powiedz mi jeszcze, czy to co masz u siebie, to kompletne digi?
Scirocco mkII 1,8 DX 1987r. - R.I.P
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Konopia & mkII

Post autor: voo »

przepływka z gumą dolotu i odmami, kolektor ssący z PF'a z przepustnicą i switchami, listwa wtryskowa, cewka, krokowy ale bez uszczelki do kolektora więc musiałabyś kupić w ASO, czujnik spalania stukowego, aparat zapłonowy, sterownik z kompletną wiązka komory silnika. brak króćca wody i czujników ale podam ci numery - spokojnie dostaniesz te części np w IC. to chyba tyle.. jest jeszcze chyba puszka filtra ale musiałbym odkopać ten karton i sprawdzić.

a może interesuje was ABF ze wszystkim co potrzebne do swapa łącznie z całym wydechem ? :)
365 dni obsesyjnie.
Awatar użytkownika
Konopia
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: 13 lut 2012, 20:36
Model: Scirocco II
Lokalizacja: NGI

Re: Konopia & mkII

Post autor: Konopia »

Witam po zimowej przerwie... ;) Zbyt wiele się nie działo przez ten czas.
Obrazek Obrazek
Od razu po nowym roku zajęłam się konserwacją drzwi. Lewe pozostały moje, prawe z Latającej Sroki. Pozbyłam się ognisk rdzy, odtłuściłam je, zabezpieczyłam Brunoxem i podkładem. Oczywiście bez szpachli się nie obyło (niestety się nie polubiłyśmy i są nierówności, z którymi nie miałam już chęci i nerwów walczyć...), a potem ukryłam wszystko pod milionem warstw spraya Motip odpowiadającemu lakierowi Helios Blue i lakierem bezbarwnym :P Wygląda to jak wygląda, szału oczywiście nie ma :D Jednak moich oczu już nie razi kolor rudy, a to najważniejsze :) Kiedyś zajmie się tymi drzwiami fachowiec i będą wyglądać jak należy :oops: :oops: :oops: :oops:
Przy okazji został wstawiony zamek centralny, przekaźniki świateł, pozbyłam się srebrnego spoilera z przodu.
Z dwóch liczników został złożony jeden i w końcu mam MFA :)
Odkamieniałam moją nieszczęsną chłodnicę z 5 razy, jednak to nic nie dało i dalej się przegrzewa. Trzeba wymienić na nową ;)
Pożegnałam również pompę wody NoName i powitałam nową firmy Dolz, stara wiedziała kiedy puścić płyn chłodzący :) Akurat wjechałam na kanał w celu wymiany starego płynu na nowy :P
Obrazek Obrazek

+ kilka fotek :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na razie tyle, pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony 07 maja 2014, 17:33 przez Konopia, łącznie zmieniany 1 raz.
Scirocco mkII 1,8 DX 1987r. - R.I.P
Awatar użytkownika
Ruszowy
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2048
Rejestracja: 17 sty 2008, 23:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Wrocław

Re: Konopia & mkII

Post autor: Ruszowy »

Konopia pisze: Odkamieniałam moją nieszczęsną chłodnicę z 5 razy, jednak to nic nie dało i dalej się przegrzewa. Trzeba wymienić na nową ;)
Pożegnałam również pompę wody NoName i powitałam nową firmy Dolz, stara wiedziała kiedy puścić płyn chłodzący :)
prawdopodobnie masz zardzewiałe kanały wodne głowicy i w bloku silnika. Ja przerabiałem temat dolewania wody i wszystko, dosłownie wszystko rdzewieje. Wymieniałem pompę, chłodnicę, termostat, włącznik termiczny wentylatora, były czyszczone kanały głowicy, a teraz walczyłem z przerdzewiałymi brokami silnika.
Wymiana chłodnicy raczej nie przyniesie efektu jeżeli płyn chłodniczy zabrudza się na rdzawo.
Awatar użytkownika
Konopia
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: 13 lut 2012, 20:36
Model: Scirocco II
Lokalizacja: NGI

Re: Konopia & mkII

Post autor: Konopia »

W płynie nie widać rdzy ;) Był ładny, zielony. Na samej górze było troszkę czarnej mazi/oleju i nic więcej :)
Scirocco mkII 1,8 DX 1987r. - R.I.P
Awatar użytkownika
lehu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 869
Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 526724
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków

Re: Konopia & mkII

Post autor: lehu »

To bardzo niedobrze, że masz czarną maź/olej w płynie chłodzącym. Pod korkiem wlewu oleju, albo na bagnecie nie masz majonezu? Możliwe, że uszczelka pod głowica poszła, albo jakaś nieszczelność w bloku i się olej z wodą miesza.Zdaje mi się, że masz chłodnicę oleju, może ona puszcza?
Obrazek
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Konopia & mkII

Post autor: obar »

Z dwojga złego lepiej olej w płynie niż płyn w oleju :wink: . Ale fakt faktem może być uszkodzona uszczelka. lepiej się tym zainteresować.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Konopia
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: 13 lut 2012, 20:36
Model: Scirocco II
Lokalizacja: NGI

Re: Konopia & mkII

Post autor: Konopia »

Jednak palnęłam głupotę :P To było przy poprzedniej zmianie płynu chłodzącego ;) Przy tej wymianie już tego nie było :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

W Oplu mojego ojca dwa razy poszła uszczelka pod głowicą i wiem mniej więcej, czego powinnam się spodziewać :P

-- czwartek, 8 maja 2014, 00:34 --

Mały up ;)

Drzwi pasażera zrobiły mi psikusa... Z racji tego, że są odpadnięte na zawiasach, listwa na drzwiach ocierała się o błotnik i się odkleiła razem z lakierem - ruda welcome. Cudownie po prostu ;) Korzystając z ciepłego i słonecznego dnia wzięłam się za zabezpieczenie tego miejsca... Po chamsku, ale mam nadzieje, że na długo... :P Brunox, dwie warstwy podkładu i resztki lakieru w sprayu :P Cudów nie ma, bo ja robiłam sama... Ale cóż :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W między czasie, gdy podkład/lakier wysychał, rozebrałam drzwi kierowcy. Centralka mi nie działała... I pewnego razu, gdy wróciłam z podróży tak zamknęłam Srokę, że stała pod domem 20 dni otwarta :P Zobaczyłam to dopiero wtedy, gdy zabrałam się za jej czyszczenie :D Na szczęście nikt mi nie zwinął radia, ani samego auta. Wracając do centralki... Okazało się, że gumka zabezpieczająca zsunęła się z dwóch kabelków i oba dotykały metalowej części drzwi... Przez co nie chciały się zamykać... Owinęłam wszystkie pięć kabelków izolacją i wszystko działa jak trzeba :)

Jak widać... kobieta może sobie sama poradzić :P
Scirocco mkII 1,8 DX 1987r. - R.I.P
Zablokowany