Scirocco 1.8 GTX LTI

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
Michał 1.8 GTX
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2013, 20:57
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Annopol

Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: Michał 1.8 GTX »

Witam.
Na początku mojego pierwszego posta chciałem pozdrowić całą ekipę na forum.
Jestem posiadaczem sroki od ponad roku, kupiłem je za 980zł (było jedynie do poprawy sprzęgło). Jest to wersja GTX, posiada licznik do 260, MFA, skórzaną kierownice, podtlenek LPG. Dlaczego napisałem że jest to silnik 1.8 LTI? (nazwę wymyślił mój kolega 8) To dowiecie sie z podpisu.
Jak to w przypadkach silników JH zatarta pompa paliwa (i niemożliwość ustawienia rozdzielacza paliwa) zmusiła mnie do jazdy na LPG.Lecz mocy brakowało.
Dwa miesiące temu założyłem sie z kolegą o całe 10zł że założę turbinę lub kompresor (ten od nazwy LTI). Obliczając koszta turbina okazała się tańsza (u mnie koszt całej operacji wyniósł 500zł jak na razie).Jak zwykle na całym internecie nigdzie nie mogłem znaleźć takiego projektu każdy pisał że się nie opłaca. Choć ja nie żałuje ani jednej złotówki.
Na razie jest w fazach testów na parowniku BRC tecno do 136km, zapowiada się naprawde imponująco. Nie wiem czy was będzie to interesowało ale napisze troche danych:
-turbina od golfa GTD k24
-Intercooler jak narazie od freelandera td4
-parownik napisałem jak wyżej (w planach jest parownik BRC AT90E do 190 km brakuje gazu na wyższych obrotach
-i kilka innych rzeczy o których zapomniałem.
Ogólnie wszystkie części pasowały z vw, jedynie trzeba było przerobić kolektor ssący i parownik, reszta części jest oryginalna z pochodnych vw.(pozdrowienia dla jetty :wink: bez której mi by się nie udało ).
Sroka jest do poprawek lakierniczych szczególnie z tyłu.(Więc się nie śmiać z stanu lakieru).
Jeśli o czymś zapomniałem to pytajcie :wink:
Przesyłam kilka fotek niestety (jak ja mogłem do tego dopuścić :oops: ) sroka jest brudna.
Silnik jest w fazach testu więc się nie śmiać (szczególnie z rur PCV, choć spełnia swoją role każdy sie z tego nabija).
Jak na pierwszy post chyba nie było tak źle. Pozdrawiam Michał
http://w197.wrzuta.pl/obraz/403n6rzpriV ... 8_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/60QQeTT3JTb ... 6_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/4VPI2iDydOp ... 0_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/6ohZjDMQEf7 ... 5_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/6IXOwwEyUE9 ... 2_scirocco
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2013, 18:45 przez Michał 1.8 GTX, łącznie zmieniany 1 raz.
Scirocco 1.8 LTI - w fazie testów
LTI- LPG Turbo Intercooler
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: spirit »

Auto całkiem dobrze się prezentuje, ale JH i turbina to raczej zła kombinacja. Silnik nie ma natrysku oleju na dna tłoków, co raczej wróży stopieniem tłoka.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: Kamil »

... rozklekotany staroć, z nietuningowalnym silnikiem pod maska, z dołożonym turbo poskręcanym na rury od kibla i izolację za 500 zł, jeżdżący na ubogo ustawionym gazie? Dobrze widzę to, co wkleiłeś na zdjęciach i napisałeś? :)
Nieee no... ekstraklasa :D :lol:
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: spirit »

Kamil po co się czepiasz ?, chłopak zainwestował 500 zł tylko po to żeby wygrać zakład o 10 zł.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: Kamil »

Deal życia :)
Nic to... pojeździ sobie ze 2-3 miesiące zanim to jh klęknie :) chyba, ze nadmuchane tam jest 0,00... bara, to wtedy z pół roku :P.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3289
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: Sołtys »

Ale zachęcacie nowego do pisania :shock: ... ja tam bym poczytał chętnie o dalszych losach oraz o tym co i jak było robione z tą turbiną.
Michał 1.8 GTX - może szczegółowiej opisz i obfotografuj ten wynalazek ;)
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: Sławek »

Michał chetnie obejrze ten wynalazek heh :side: Fajnie ze coraz wiecej srok w Kraśniku....
Obrazek
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: amel83 »

Witaj na forum.
Może jeszcze wrzuć fotki środka.
Powodzenia w projekcie
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
Michał 1.8 GTX
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2013, 20:57
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Annopol

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: Michał 1.8 GTX »

Założyłem się o dychę tylko dlatego by sprawdzić czy się da założyć turbinę do sroki, byłem po prostu ciekaw.(Kamil czepiasz się detali). Prawda że rury są od kibla ale takie miałem w garażu (swoją funkcje jak na razie spełnia w 100%). To że silnik kiedyś padnie to wie każdy, ja mu tylko skróciłem czas eksploatacyjny. Jak na razie zrobiłem nim 450km w tym niezłą kite przeżywał silnik i trzyma się na prawdę dobrze. Przyśpiesza bardzo ładnie i równomiernie więc jak na razie jestem zadowolony. Sławek będę w Kraśniku w poniedziałek gdyż muszę oddać obiegówkę w szkole jak będziesz chciał to możemy się spotkać (o ile silnik nie pęknie :) ).
Fotki środka wrzucę jutro i może kilka fotek przeróbki.
Scirocco 1.8 LTI - w fazie testów
LTI- LPG Turbo Intercooler
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2422
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: Mowad »

i ile tam dmuchasz? lpg masz podlaczone przed turbo na mikserze?
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
Michał 1.8 GTX
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2013, 20:57
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Annopol

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: Michał 1.8 GTX »

Suszarka dmucha 0,3 Bara, silnik zasila zwykły mikser umieszczony za turbiną.
Scirocco 1.8 LTI - w fazie testów
LTI- LPG Turbo Intercooler
Awatar użytkownika
Rezi
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 626
Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
Model: Scirocco II
Numer GG: 1084101
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: Rezi »

Zgodzę się z sołtysem.. hejt na dzień dobry. Swoją drogą ta sroka jeździ i nawet mogłaby zrobić psst po założeniu blow-offa :-D to i tak już plus patrząc na to co jest na allegro itp
Michał, słabo szukałeś :) scirocco callaway turbo były to uturbiane 1.8 8v z zewnętrznym WG
http://www.not2fast.com/vw/stuff/callaway_a1turbo.gif
oby tam zagościło chociaż 1.8t jak padnie ten JH :)
50% zdjęć nie działa..
Awatar użytkownika
BossFazer
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 372
Rejestracja: 13 cze 2009, 01:41
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: BossFazer »

osobiscie po takim hejcie juz bym na forum wiecej nie zawital...
a projekt ciekawy, mialem usmiech na twarzy czytajac opis i podejrzewam ze usmiech towazyszyl tez Tobie podczas montazu tego "potfora" :D i o to wlasnie chodzi !
pozdrawiam :)
mówi mi wewnetrzny głos.. że tu nie chodzi o siłe, nie chodzi o moc...
luckash
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:26
Lokalizacja: Bartniczka

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: luckash »

Mnie tez się podoba:) Znajomy zrobił coś podobnego, nie w sciro, tylko z kompresorem ( boost 0.35b) ale u niego nie skończyło się to dobrze. Po przytrzymaniu na wysokich obrotach potopił tłoki. Wsadził dol z pg i dalej śmiga.
Ale Ty na pewno z biegiem czasu będziesz ten projekt modernizował, bo co jak co, ale niedosyt zostaje:P
btw: Polecam lovato major turbo ma kompensacje. Jest drogi ale warto.
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2422
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Scirocco 1.8 GTX LTI

Post autor: Mowad »

zwykly mikser umieszczony ZA turbina? co znaczy "za"? filtr-mikser-turbo-IC-silnik, czy filtr-turbo-mikser/IC (lub IC/mikser)-silnik? Bo wg mojej wiedzy w drugiej opcji mikser nie ma prawa dzialac, ale czlowiek uczy sie cale zycie...

Ja tez zaczynalem zabawe z turbo od marnego 0,45bar. Teraz mam 1.5bar :mrgreen:
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
ODPOWIEDZ