Mechaniczny wtrysk
-
- Początkujący
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 gru 2011, 08:39
Mechaniczny wtrysk
Miał ktoś może problem tego typu że silnik nie chce chodzić na srednich obrotach ? na wolnych chodzi ok na wysokich też . zaczynya chodzić dobrze dopiero gdy druga przepustnica się otwiera . do tego czasu silnik sie telepie i nie ma mocy. strasznie tez pachnie benzyną gdy silnik chodzi . miał ktoś może podobny problem ?
- tomivwsc
- Zaawansowany
- Posty: 633
- Rejestracja: 30 lis 2007, 19:34
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2051791
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Dalachów
Re: Mechaniczny wtrysk
Sprawdził bym talerz spiętrzający może się przycina.
a takie pytanie czy po prze gazowaniu dalej na średnich obrotach tak się dzieje ?
i czy ktoś może kręcił śrubką w rozdzielaczu ?
sprawdz szczelność od filtra powietrza do przepustnicy jeżeli będzie mała dziurka też tak się może dziać
a takie pytanie czy po prze gazowaniu dalej na średnich obrotach tak się dzieje ?
i czy ktoś może kręcił śrubką w rozdzielaczu ?
sprawdz szczelność od filtra powietrza do przepustnicy jeżeli będzie mała dziurka też tak się może dziać
-
- Początkujący
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 gru 2011, 08:39
Re: Mechaniczny wtrysk
tą płytke sprawdzałem niewidać zeby się przycinała a po gazowaniu jest delikatnie lepiej na srednie obroty troche lepiej sie wkręca
Re: Mechaniczny wtrysk
Jak dla mnie to WUR. Podmień na jakiś pewny, a wszystko się wyjaśni.
- tomivwsc
- Zaawansowany
- Posty: 633
- Rejestracja: 30 lis 2007, 19:34
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2051791
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Dalachów
Re: Mechaniczny wtrysk
zagazowany ? i kiedy tak się dzieje jak jest zimny czy ciepły ?
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mechaniczny wtrysk
filtr powietrza nie masz czasem mokry od benzyny? sprawdzałeś podciśnienia?
-
- Początkujący
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 gru 2011, 08:39
Re: Mechaniczny wtrysk
co to jest WUR. ? nie ma gazu a dzieje sie tak na ciepłym i zimnym silniku
Re: Mechaniczny wtrysk
WUR = Warm Up Regulator ( Regulator Ciśnienia Paliwa )
-
- Początkujący
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 gru 2011, 08:39
Re: Mechaniczny wtrysk
a gdzie znajde ten WUR ? podciśnienia sprawdziłem i są nowe nowa kopułka i palec nowy przewody do świec nowe , tależ sie nie przycina . macie moze jeszcze jakies pomysły ? możliwe ze są brudne wtrysky i dlatego tak sie dzieje ? albo cos z przepustnicą?
- jerzy72
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Mechaniczny wtrysk
Witam. Posiadam Scirocco II z 1987 r. . Silnik jh 95 km na wtrysku mechanicznym ke-jetronic. Samochód jest w stanie kolekcjonerskim i nie zamierzam wprowadzać do niego żadnych modyfikacji typu DIGI i utrzymać go w stanie oryginalnym jak najdłużej. Od pewnego czasu mam problem z wtryskiem tzn. samochód rozpędza się max do 140 km/h i tyle. Świece są białe , co świadczy o zbyt ubogiej mieszance. Próby regulacji nie dają poprawy. Filtry wymienione, pompa paliwa założona nówka (myślałem że jest mało wydajna). Ale do rzeczy , zauważyłem że klapa do składu mieszanki jest chyba źle wyregulowana. Szukałem w różnych opisach i nie znalazłem ustawień konkretnie do silnika JH. Jest dużo opisów do audi itp. W tej chwili klapa ustawiona 0,5 mm powyżej stożka. Ale w opisach do audi dla silników 1,8 piszą, że powinno być 1,9 mm poniżej stożka. Proszę może ktoś wie jak powinno być faktycznie dla silnika 1,8 JH. Poniżej kilka przykładów tego problemu.
http://www.diaaut.home.pl/r4181c4x.htm
http://audi.dmkhosting.com/download/audi_80_B2.pdf str. 113
Pozdrawiam.
-- czwartek, 11 kwi 2013, 21:48 --
Dzisiaj przeprowadziłem próby z odchyleniem klapy 2mm w górę i 2 mm w dół. W zasadzie bez większych zmian. Samochód odpala od strzała w obu przypadkach. Odczucie moje jest takie, że fajniej chodzi gdy klapa odgięta jest 2 mm w górę. Ale próby regulacji zwiększenia dawki paliwa imbusem powodują zgaśnięcie silnika. Generalnie samochód wytrzymuje około 2 obrotów w lewo i 2 obrotów w prawo . Większe kręcenie powoduje nie odpalenie silnika. Prędkość maksymalna dalej 140 km/h i tyle, co mnie doprowadza do szału. Przyspieszenie też kiepskie , wcześniej ciągnął aż miło do odcięcia, teraz też odcina ale trwa to wieczność. Skończyły mi się już pomysły, no możne jeszcze wydech jest zatkany albo się rozleciał katalizator blokując wylot spalin. Świece dalej koloru białego. Może macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ?
http://www.diaaut.home.pl/r4181c4x.htm
http://audi.dmkhosting.com/download/audi_80_B2.pdf str. 113
Pozdrawiam.
-- czwartek, 11 kwi 2013, 21:48 --
Dzisiaj przeprowadziłem próby z odchyleniem klapy 2mm w górę i 2 mm w dół. W zasadzie bez większych zmian. Samochód odpala od strzała w obu przypadkach. Odczucie moje jest takie, że fajniej chodzi gdy klapa odgięta jest 2 mm w górę. Ale próby regulacji zwiększenia dawki paliwa imbusem powodują zgaśnięcie silnika. Generalnie samochód wytrzymuje około 2 obrotów w lewo i 2 obrotów w prawo . Większe kręcenie powoduje nie odpalenie silnika. Prędkość maksymalna dalej 140 km/h i tyle, co mnie doprowadza do szału. Przyspieszenie też kiepskie , wcześniej ciągnął aż miło do odcięcia, teraz też odcina ale trwa to wieczność. Skończyły mi się już pomysły, no możne jeszcze wydech jest zatkany albo się rozleciał katalizator blokując wylot spalin. Świece dalej koloru białego. Może macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ?
-
- Początkujący
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 gru 2011, 08:39
Re: Mechaniczny wtrysk
mam dokładnie ten sam problem pomocy bo już mnie to denerwuje
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Mechaniczny wtrysk
Jak regulowałem swojego kjeta to 1/4 obrotu było za dużo. metodą prób i błędów po ustawieniu w którąś stronę 1/8 obrotu i wywaleniu sondy śmigał przepięknie i pracował lepiej niż z sondą na fabrycznych ustawieniach. Świece były białe i czyste a spalanie się nie zmieniło.jerzy72 pisze:Generalnie samochód wytrzymuje około 2 obrotów w lewo i 2 obrotów w prawo .
Nic dziwnego, że gaśnie podczas regulacji imbusem skoro imbus siedzi na ramieniu klapy przepływomierza. Próbując go regulować naciskasz klapę i zamykasz dopływ paliwa . Trzeba to robić na zgaszonym silniku.
Zatkany wydech też może być przyczyną.
Polecam też sprawdzić podciśnienia przyspieszacza zapłonu i ustawienie.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Sarmik
- Początkujący
- Posty: 194
- Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6961463
- Lokalizacja: TSK
Re: Mechaniczny wtrysk
Przede wszystkim potrzebne info czy słychać zaworek taktujący.
Analizator spalin. Rozgrzać silnik i ustawić mieszankę ( wstępnie). Przy prawidłowej mieszance powinno być słychać bzyczenie z okolic rozdzielacza paliwa. Jeśli nie słychać, sprawdzić:
1) sondę LAmbda
2) zaworek
Dalej to samo? Zapłon, WUR. Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Bardzo ważną rzeczą w tych silnikach jest szczelność dolotu. Sprawdzić też wężyki podciśnienia. Lubią pękać.
Generalnie "diagnostyka" tych silników jest w polskich warunkach bardzo trudna - brak specjalistów. Zasada działania samego wtrysku jest bardzo prosta. Natomiast wpływ na prawidłowe działanie mechanizmu ma bardzo wiele czynników. Zaczynając od prawidłowego ciśnienia paliwa w układzie (uwzględniając temp silnika - WUR), przez prawidłową pracę innych podzespołów. Czujnik termiczno-czasowy (zmierzyć oporność), prawidłowe wychylenie klapy przepływomierza (szczelność dolotu), sonda lambda (prawidłowy skład mieszanki) itd.
Mam nadzieję, że "coś" pomogłem.
Pozdrawiam
Analizator spalin. Rozgrzać silnik i ustawić mieszankę ( wstępnie). Przy prawidłowej mieszance powinno być słychać bzyczenie z okolic rozdzielacza paliwa. Jeśli nie słychać, sprawdzić:
1) sondę LAmbda
2) zaworek
Dalej to samo? Zapłon, WUR. Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Bardzo ważną rzeczą w tych silnikach jest szczelność dolotu. Sprawdzić też wężyki podciśnienia. Lubią pękać.
Generalnie "diagnostyka" tych silników jest w polskich warunkach bardzo trudna - brak specjalistów. Zasada działania samego wtrysku jest bardzo prosta. Natomiast wpływ na prawidłowe działanie mechanizmu ma bardzo wiele czynników. Zaczynając od prawidłowego ciśnienia paliwa w układzie (uwzględniając temp silnika - WUR), przez prawidłową pracę innych podzespołów. Czujnik termiczno-czasowy (zmierzyć oporność), prawidłowe wychylenie klapy przepływomierza (szczelność dolotu), sonda lambda (prawidłowy skład mieszanki) itd.
Mam nadzieję, że "coś" pomogłem.
Pozdrawiam
- jerzy72
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Mechaniczny wtrysk
Witam. Układ mam uszczelniony, regulacji klapy i dodawanie gazu oczywiście dokonuje po wyciągnięciu klucza. Dzisiaj pojawił się nowy objaw tzn. zaczął szarpać i przerywać powyżej 4000 obrotów. Dodam że kopułka nowa, palec nowy, świece nowe, pompa paliwa nowa, filtry nowe. Nawet kupiłem sobie lampę stroboskopową żeby samemu dokonywać korekty zapłonu. Zacząłem sprawdzać elektrykę i znalazłem, że czujnik przykręcany od spodu na dwa piny o numerze 035919369D nie daje żadnych wskazań na mierniku. Napięcie podawane jest na niego 12 V, ale nie wiem do czego jest i jak powinien się zachowywać. Ma datę wrzesień 1986r. wiec jest w tym aucie od początku. Wydaje mi się, że jakiś sygnał odczytuje z niego komp ke-jetronic. Spróbuje wkleić zdjęcie , ale na wszelki wypadek podam link do tego czujnika. http://cn.oemol.com/oem/en_oem_detail/4 ... ensor.html
Jeśli ktoś ma opis tego czujnika i co robi to zapodajcie na forum.
Jeśli ktoś ma opis tego czujnika i co robi to zapodajcie na forum.
- Sarmik
- Początkujący
- Posty: 194
- Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6961463
- Lokalizacja: TSK
Re: Mechaniczny wtrysk
Na Youtube można zobaczyć jak sprawdzić wtryski w K/KE; według mnie mogłeś przeregulować i dostaje za dużo paliwa. Obejrzyj po Twoich świece zapłonowe. Wygląd - jeśli są bardzo czarne - za bogato. Analizator spalin - po sprawdzeniu sondy. Nie napisałeś czy zaworek taktujący bzyczy przy rozgrzanym silniku.
Pozdrawiam
Pozdrawiam