Mechaniczny wtrysk

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
maciek_oln
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 16 gru 2011, 08:39

Mechaniczny wtrysk

Post autor: maciek_oln »

Miał ktoś może problem tego typu że silnik nie chce chodzić na srednich obrotach ? na wolnych chodzi ok na wysokich też . zaczynya chodzić dobrze dopiero gdy druga przepustnica się otwiera . do tego czasu silnik sie telepie i nie ma mocy. strasznie tez pachnie benzyną gdy silnik chodzi . miał ktoś może podobny problem ?
Awatar użytkownika
tomivwsc
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 633
Rejestracja: 30 lis 2007, 19:34
Model: Scirocco II
Numer GG: 2051791
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Dalachów

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: tomivwsc »

Sprawdził bym talerz spiętrzający może się przycina.
a takie pytanie czy po prze gazowaniu dalej na średnich obrotach tak się dzieje ?
i czy ktoś może kręcił śrubką w rozdzielaczu ?
sprawdz szczelność od filtra powietrza do przepustnicy jeżeli będzie mała dziurka też tak się może dziać
ObrazekObrazekObrazekObrazek
MKI-82r 1,6 FR było
MKII-90r 1,8 JH SCALA było
MKII-89r 1,8 JH GT II było
MKII-92r 1,8 JH+DX+turbo GT II jest
silnik 2l 16v ABF + TURBO robi się
MKI-74r 1,6 jest
MK III R - 2011 2L TURBO jest
maciek_oln
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 16 gru 2011, 08:39

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: maciek_oln »

tą płytke sprawdzałem niewidać zeby się przycinała a po gazowaniu jest delikatnie lepiej na srednie obroty troche lepiej sie wkręca
drwal
Początkujący
Początkujący
Posty: 34
Rejestracja: 11 sty 2013, 22:09
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: drwal »

Jak dla mnie to WUR. Podmień na jakiś pewny, a wszystko się wyjaśni.
Awatar użytkownika
tomivwsc
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 633
Rejestracja: 30 lis 2007, 19:34
Model: Scirocco II
Numer GG: 2051791
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Dalachów

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: tomivwsc »

zagazowany ? i kiedy tak się dzieje jak jest zimny czy ciepły ?
ObrazekObrazekObrazekObrazek
MKI-82r 1,6 FR było
MKII-90r 1,8 JH SCALA było
MKII-89r 1,8 JH GT II było
MKII-92r 1,8 JH+DX+turbo GT II jest
silnik 2l 16v ABF + TURBO robi się
MKI-74r 1,6 jest
MK III R - 2011 2L TURBO jest
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2440
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: kostrzyk »

filtr powietrza nie masz czasem mokry od benzyny? sprawdzałeś podciśnienia?
Obrazek
maciek_oln
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 16 gru 2011, 08:39

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: maciek_oln »

co to jest WUR. ? nie ma gazu a dzieje sie tak na ciepłym i zimnym silniku
drwal
Początkujący
Początkujący
Posty: 34
Rejestracja: 11 sty 2013, 22:09
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: drwal »

WUR = Warm Up Regulator ( Regulator Ciśnienia Paliwa )

Obrazek
maciek_oln
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 16 gru 2011, 08:39

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: maciek_oln »

a gdzie znajde ten WUR ? podciśnienia sprawdziłem i są nowe nowa kopułka i palec nowy przewody do świec nowe , tależ sie nie przycina . macie moze jeszcze jakies pomysły ? możliwe ze są brudne wtrysky i dlatego tak sie dzieje ? albo cos z przepustnicą?
Awatar użytkownika
jerzy72
Początkujący
Początkujący
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: jerzy72 »

Witam. Posiadam Scirocco II z 1987 r. . Silnik jh 95 km na wtrysku mechanicznym ke-jetronic. Samochód jest w stanie kolekcjonerskim i nie zamierzam wprowadzać do niego żadnych modyfikacji typu DIGI i utrzymać go w stanie oryginalnym jak najdłużej. Od pewnego czasu mam problem z wtryskiem tzn. samochód rozpędza się max do 140 km/h i tyle. Świece są białe , co świadczy o zbyt ubogiej mieszance. Próby regulacji nie dają poprawy. Filtry wymienione, pompa paliwa założona nówka (myślałem że jest mało wydajna). Ale do rzeczy , zauważyłem że klapa do składu mieszanki jest chyba źle wyregulowana. Szukałem w różnych opisach i nie znalazłem ustawień konkretnie do silnika JH. Jest dużo opisów do audi itp. W tej chwili klapa ustawiona 0,5 mm powyżej stożka. Ale w opisach do audi dla silników 1,8 piszą, że powinno być 1,9 mm poniżej stożka. Proszę może ktoś wie jak powinno być faktycznie dla silnika 1,8 JH. Poniżej kilka przykładów tego problemu.
http://www.diaaut.home.pl/r4181c4x.htm
http://audi.dmkhosting.com/download/audi_80_B2.pdf str. 113

Pozdrawiam.

-- czwartek, 11 kwi 2013, 21:48 --

Dzisiaj przeprowadziłem próby z odchyleniem klapy 2mm w górę i 2 mm w dół. W zasadzie bez większych zmian. Samochód odpala od strzała w obu przypadkach. Odczucie moje jest takie, że fajniej chodzi gdy klapa odgięta jest 2 mm w górę. Ale próby regulacji zwiększenia dawki paliwa imbusem powodują zgaśnięcie silnika. Generalnie samochód wytrzymuje około 2 obrotów w lewo i 2 obrotów w prawo . Większe kręcenie powoduje nie odpalenie silnika. Prędkość maksymalna dalej 140 km/h i tyle, co mnie doprowadza do szału. Przyspieszenie też kiepskie , wcześniej ciągnął aż miło do odcięcia, teraz też odcina ale trwa to wieczność. Skończyły mi się już pomysły, no możne jeszcze wydech jest zatkany albo się rozleciał katalizator blokując wylot spalin. Świece dalej koloru białego. Może macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ?
maciek_oln
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 16 gru 2011, 08:39

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: maciek_oln »

mam dokładnie ten sam problem pomocy bo już mnie to denerwuje
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: obar »

jerzy72 pisze:Generalnie samochód wytrzymuje około 2 obrotów w lewo i 2 obrotów w prawo .
Jak regulowałem swojego kjeta to 1/4 obrotu było za dużo. metodą prób i błędów po ustawieniu w którąś stronę 1/8 obrotu i wywaleniu sondy śmigał przepięknie i pracował lepiej niż z sondą na fabrycznych ustawieniach. Świece były białe i czyste a spalanie się nie zmieniło.
Nic dziwnego, że gaśnie podczas regulacji imbusem skoro imbus siedzi na ramieniu klapy przepływomierza. Próbując go regulować naciskasz klapę i zamykasz dopływ paliwa :P . Trzeba to robić na zgaszonym silniku.
Zatkany wydech też może być przyczyną.
Polecam też sprawdzić podciśnienia przyspieszacza zapłonu i ustawienie.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Sarmik
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 6961463
Lokalizacja: TSK

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: Sarmik »

Przede wszystkim potrzebne info czy słychać zaworek taktujący.

Analizator spalin. Rozgrzać silnik i ustawić mieszankę ( wstępnie). Przy prawidłowej mieszance powinno być słychać bzyczenie z okolic rozdzielacza paliwa. Jeśli nie słychać, sprawdzić:
1) sondę LAmbda
2) zaworek

Dalej to samo? Zapłon, WUR. Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Bardzo ważną rzeczą w tych silnikach jest szczelność dolotu. Sprawdzić też wężyki podciśnienia. Lubią pękać.

Generalnie "diagnostyka" tych silników jest w polskich warunkach bardzo trudna - brak specjalistów. Zasada działania samego wtrysku jest bardzo prosta. Natomiast wpływ na prawidłowe działanie mechanizmu ma bardzo wiele czynników. Zaczynając od prawidłowego ciśnienia paliwa w układzie (uwzględniając temp silnika - WUR), przez prawidłową pracę innych podzespołów. Czujnik termiczno-czasowy (zmierzyć oporność), prawidłowe wychylenie klapy przepływomierza (szczelność dolotu), sonda lambda (prawidłowy skład mieszanki) itd.

Mam nadzieję, że "coś" pomogłem.

Pozdrawiam
Było czewrone GT '87 RE
Był Passat B4 TDI 1Z
Jest srebrne GT '86 DX/Digi II
Jest Golf II 1.8 - RP
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzy72
Początkujący
Początkujący
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: jerzy72 »

Witam. Układ mam uszczelniony, regulacji klapy i dodawanie gazu oczywiście dokonuje po wyciągnięciu klucza. Dzisiaj pojawił się nowy objaw tzn. zaczął szarpać i przerywać powyżej 4000 obrotów. Dodam że kopułka nowa, palec nowy, świece nowe, pompa paliwa nowa, filtry nowe. Nawet kupiłem sobie lampę stroboskopową żeby samemu dokonywać korekty zapłonu. Zacząłem sprawdzać elektrykę i znalazłem, że czujnik przykręcany od spodu na dwa piny o numerze 035919369D nie daje żadnych wskazań na mierniku. Napięcie podawane jest na niego 12 V, ale nie wiem do czego jest i jak powinien się zachowywać. Ma datę wrzesień 1986r. wiec jest w tym aucie od początku. Wydaje mi się, że jakiś sygnał odczytuje z niego komp ke-jetronic. Spróbuje wkleić zdjęcie , ale na wszelki wypadek podam link do tego czujnika. http://cn.oemol.com/oem/en_oem_detail/4 ... ensor.html

Jeśli ktoś ma opis tego czujnika i co robi to zapodajcie na forum.
Awatar użytkownika
Sarmik
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 6961463
Lokalizacja: TSK

Re: Mechaniczny wtrysk

Post autor: Sarmik »

Na Youtube można zobaczyć jak sprawdzić wtryski w K/KE; według mnie mogłeś przeregulować i dostaje za dużo paliwa. Obejrzyj po Twoich świece zapłonowe. Wygląd - jeśli są bardzo czarne - za bogato. Analizator spalin - po sprawdzeniu sondy. Nie napisałeś czy zaworek taktujący bzyczy przy rozgrzanym silniku.

Pozdrawiam
Było czewrone GT '87 RE
Był Passat B4 TDI 1Z
Jest srebrne GT '86 DX/Digi II
Jest Golf II 1.8 - RP
Obrazek
ODPOWIEDZ