Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Forum dyskusyjne STP.
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2422
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: Mowad »

W nowej ksiazce "Wytracony z rownowagi" Jeremy Clarkson (ten wysoki z Top Gear) w jednym felietonie ujal wszystkie 3 modele. Wklejam jako ciekawostke, osobiscie lubie poczytac ksiazki Clarksona :)

http://mowad.opole.pl/wp-content/upload ... ksciro.jpg

(obrazek sie nie miesci to daje linka).
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
Sarmik
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 6961463
Lokalizacja: TSK

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: Sarmik »

Mimo, że jeszcze trójką nie jeździłem, MK2 mam, a MK1 tylko ewentualnie mijałem... lepiej bym tego nie napisał :)
Było czewrone GT '87 RE
Był Passat B4 TDI 1Z
Jest srebrne GT '86 DX/Digi II
Jest Golf II 1.8 - RP
Obrazek
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: atosss007 »

Fajnie napisane. Najbardziej podoba mi się ... " W standardzie dostaniecie regulowane zawieszenie, dzięki któremu będziecie mogli popsuć sobie komfort jazdy "
Jaki jest tytuł tej książki ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
pavel
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 755
Rejestracja: 03 gru 2007, 13:47

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: pavel »

Nie wiem tylko tak się czepił dwójki, chyba miał jakiś nieszczęśliwy egzemplarz, bo ja jeżdżę dwójkami już 12 lat i nigdy mnie nie zawiodło :)
Obrazek

Co dwie to nie jedna
Awatar użytkownika
Lazer
Pisarz
Pisarz
Posty: 1111
Rejestracja: 30 lis 2007, 18:14
Model: Scirocco II
Numer GG: 2282913
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: Lazer »

dokladnie czepia sie mk2, a ja zanim zepsulem mk2 gwintem to jezdzilo mi sie super :)

VW Scirocco GTII 1.8 8V '92 LA7U


VW Corrado VR5
VW Scirocco GT2 G60
VW Golf I GTI 16V KR
VW Scirocco GT2 16V KR+9A
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2422
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: Mowad »

Tytul ksiazki jest w pierwszym poscie Atosss ;)

Teksty Clarksona trzeba brac z przymruzeniem oka tak jak i sam program, robi sobie jaja z kogo popadnie wlacznie z soba samym, do tego domieszka angielskiego humoru. Zdaje sobie sprawe ze nie kazdemu to przypadnie do gustu :) Mam chyba wszystkie jego ksiazki, nie maja zadnej fabuly, skladaja sie wylacznie z feletonow ktore pisze do gazet, kazdy jest tak jak ten - na kilka stron i porusza inny temat, niekoniecznie samochodowy. Kupilem na probe jedna ksiazke hammonda gdzie opisuje kulisy wyjazdu na biegun gdy on jechal na saniach ciagnietych przez psy, a Clarkson z May'em Toyota i juz mi tak nie wchodzila... A co do samego Hammonda cos kiedys wyczytalem ze tez mial scirocco, chyba mk2 i uznal je za swietne auto :) Ale to normalne ze ich opinie sa rozbiezne z Clarksonem :)
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: obar »

Skan rewelka. Bardzo fajnie się czyta, nawet z tą szczyptą angielskiego humoru :wink: .
Fakt, dwójki się czepił, no ale jak się ma pecha do jednego egzemplarza to potem zostaje subiektywna opinia.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: amel83 »

Rzeczywiście artykuł nieźle napisany i przyjemnie się czyta.
Co do jedynki Clarkson nieznacznie przesadził odnosząc się do jej osiągów.
Otóż podał że Mk3 przyspiesza do setki w 7,2s "TYLKO PÓŁ SEKUNDY KRÓCEJ" niż jego Mk1.
Z tego co mi wiadomo najszybszym seryjnym Scirocco z generacji 1 i 2 była 2ka z KRką - 8,1s. Z artykułu wynika ze Mk1 miało do sety 7,7s.
W tym wszystkim chyba zapomniał dodać jednej lub dwóch sekund przed tym PÓŁ :) albo porównał przyspieszenie 0-80km/h swojej Mk1 do 0-100km/h Mk3 :)
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: obar »

no to pomiędzy 7.7 a 7.2 jest 0.6s różnicy, wiec niewiele się pomylił.
mk1 z EG na pokładzie miało pół sekundy mniej do sety niż mk2 z DX.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: amel83 »

obar pisze:no to pomiędzy 7.7 a 7.2 jest 0.6s różnicy

7.7 - 7.2 = 0.5s a nie 0.6
Nie zrozumiałeś mnie, nie było seryjnego Mk1 osiągającego setkę w 7,7 jak napisał Clarkson, po prostu 'trochę' się przestrzelił.
obar pisze: mk1 z EG na pokładzie miało pół sekundy mniej do sety niż mk2 z DX.
Tu masz rację.
DX ma katalogowo 9,1 s do 100km/h,
a najszybsze Mk1 jakie znalazłem wg. danych producenta ma 8,7s do 100km/h,
(0.4s mniej) co jak na owe czasy jest znakomitym wynikiem.

Wprawdzie między 7.2 a 7.7 może dużej różnicy nie ma,
ale NIE BYŁO MK1 o takich osiągach, więc półsekundowa różnica to jest bzdura.
Natomiast faktem jest, że różnica w przyśpieszeniu Mk3 i Mk1 to 1.5s (7.2 wobec 8.7) co jest odczuwalne, czyli postęp w osiągach tych generacji jednak się dokonał.
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: obar »

amel83 pisze:7.7 - 7.2 = 0.5s a nie 0.6
Ale błąd :oops: .
amel83 pisze:Natomiast faktem jest, że różnica w przyśpieszeniu Mk3 i Mk1 to 1.5s (7.2 wobec 8.7) co jest odczuwalne, czyli postęp w osiągach tych generacji jednak się dokonał.
Ale porównujesz różnicę pomiędzy mk1 i mk3, a nie zapominaj, że było mk2, które miało na pokładzie 139 koni i przyspieszało trochę lepiej od jedynki. Wobec tego postęp w tak zaawansowanej jednostce, podwójnie doładowanej jest raczej niewielki, no chyba, że porównamy z mocniejszą wersją 2.0.

Fakt fakt, że niby taki z niego znawca, a takie byki sadzi :wink: . Ale i tak fajnie się to czytało :mrgreen: .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Son_Goku
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 456
Rejestracja: 21 kwie 2009, 14:10
Model: Scirocco II
Lokalizacja: TOS

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: Son_Goku »

Amelowi chodzi o to zdanie:

"Jedyne, co dziwi, to 7,2 sekundy, które zajmuje mu przyspieszenie od zera do setki. To zaledwie o pół sekundy mniej niż w moim Mk1 dwadzieścia osiem lat temu."

Czyli Clarkson stwierdza, że jego mk1 miało 7,7 do setki co jest bzdurą. Nie pół sekundy, a półtorej sekundy (mk1 miało 8,7s jak przytoczył amel83) czyli całkiem spora różnica . A Mk2 to już inna historia. 8)
Awatar użytkownika
vwbounty
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 806
Rejestracja: 01 gru 2007, 17:09
Model: Scirocco II

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: vwbounty »

Tylko jak by dołożyć 600 kg tej jedynce to by miała koło 10s bo +/- taka jest róznica w wadze
(][__][_]===W===[_][__][)
Awatar użytkownika
Rurzowy_Rzufff
Pisarz
Pisarz
Posty: 1051
Rejestracja: 03 mar 2009, 18:14
Model: Scirocco II
Numer GG: 3295589
Lokalizacja: tam, gdzie rdza się rodzi.. - Nowa Ruda
Kontakt:

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: Rurzowy_Rzufff »

sprzeczacie się nad czymś nieistotnym, zamiast spojrzeć na najważniejszy, filozoficzny aspekt tegoż felietonu, niczym hamletowskie "być albo nie być": "czy kiedy kupię Scirocco, będę uprawiał seks częściej, niż gdybym kupił Golfa?"

zmieniam auto :lol:
Nie próbuj wyginać wzrokiem łyżeczki - bo to niemożliwe..po prostu uświadom sobie prawdę - ta łyżka nie istnieje..a łyżka na to: NIEMOŻLIWE
Obrazek
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3

Post autor: amel83 »

Son_Goku pisze:Amelowi chodzi o to zdanie:
"Jedyne, co dziwi, to 7,2 sekundy, które zajmuje mu przyspieszenie od zera do setki. To zaledwie o pół sekundy mniej niż w moim Mk1 dwadzieścia osiem lat temu."

Czyli Clarkson stwierdza, że jego mk1 miało 7,7 do setki co jest bzdurą. Nie pół sekundy, a półtorej sekundy (mk1 miało 8,7s jak przytoczył amel83) czyli całkiem spora różnica . A Mk2 to już inna historia. 8)
Dokładnie,
dziękuję Son_Goku, lepiej bym tego nie ujął.
Rurzowy_Rzufff pisze:sprzeczacie się nad czymś nieistotnym, zamiast spojrzeć na najważniejszy, filozoficzny aspekt tegoż felietonu, niczym hamletowskie "być albo nie być": "czy kiedy kupię Scirocco, będę uprawiał seks częściej, niż gdybym kupił Golfa?"
Będziesz :mrgreen:
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
ODPOWIEDZ