Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
W nowej ksiazce "Wytracony z rownowagi" Jeremy Clarkson (ten wysoki z Top Gear) w jednym felietonie ujal wszystkie 3 modele. Wklejam jako ciekawostke, osobiscie lubie poczytac ksiazki Clarksona
http://mowad.opole.pl/wp-content/upload ... ksciro.jpg
(obrazek sie nie miesci to daje linka).
http://mowad.opole.pl/wp-content/upload ... ksciro.jpg
(obrazek sie nie miesci to daje linka).
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- Sarmik
- Początkujący
- Posty: 194
- Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6961463
- Lokalizacja: TSK
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
Mimo, że jeszcze trójką nie jeździłem, MK2 mam, a MK1 tylko ewentualnie mijałem... lepiej bym tego nie napisał
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
Fajnie napisane. Najbardziej podoba mi się ... " W standardzie dostaniecie regulowane zawieszenie, dzięki któremu będziecie mogli popsuć sobie komfort jazdy "
Jaki jest tytuł tej książki ?
Jaki jest tytuł tej książki ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
Nie wiem tylko tak się czepił dwójki, chyba miał jakiś nieszczęśliwy egzemplarz, bo ja jeżdżę dwójkami już 12 lat i nigdy mnie nie zawiodło
- Lazer
- Pisarz
- Posty: 1111
- Rejestracja: 30 lis 2007, 18:14
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2282913
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
dokladnie czepia sie mk2, a ja zanim zepsulem mk2 gwintem to jezdzilo mi sie super
VW Scirocco GTII 1.8 8V '92 LA7U
VW Corrado VR5
VW Scirocco GT2 G60
VW Golf I GTI 16V KR
VW Scirocco GT2 16V KR+9A
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
Tytul ksiazki jest w pierwszym poscie Atosss
Teksty Clarksona trzeba brac z przymruzeniem oka tak jak i sam program, robi sobie jaja z kogo popadnie wlacznie z soba samym, do tego domieszka angielskiego humoru. Zdaje sobie sprawe ze nie kazdemu to przypadnie do gustu Mam chyba wszystkie jego ksiazki, nie maja zadnej fabuly, skladaja sie wylacznie z feletonow ktore pisze do gazet, kazdy jest tak jak ten - na kilka stron i porusza inny temat, niekoniecznie samochodowy. Kupilem na probe jedna ksiazke hammonda gdzie opisuje kulisy wyjazdu na biegun gdy on jechal na saniach ciagnietych przez psy, a Clarkson z May'em Toyota i juz mi tak nie wchodzila... A co do samego Hammonda cos kiedys wyczytalem ze tez mial scirocco, chyba mk2 i uznal je za swietne auto Ale to normalne ze ich opinie sa rozbiezne z Clarksonem
Teksty Clarksona trzeba brac z przymruzeniem oka tak jak i sam program, robi sobie jaja z kogo popadnie wlacznie z soba samym, do tego domieszka angielskiego humoru. Zdaje sobie sprawe ze nie kazdemu to przypadnie do gustu Mam chyba wszystkie jego ksiazki, nie maja zadnej fabuly, skladaja sie wylacznie z feletonow ktore pisze do gazet, kazdy jest tak jak ten - na kilka stron i porusza inny temat, niekoniecznie samochodowy. Kupilem na probe jedna ksiazke hammonda gdzie opisuje kulisy wyjazdu na biegun gdy on jechal na saniach ciagnietych przez psy, a Clarkson z May'em Toyota i juz mi tak nie wchodzila... A co do samego Hammonda cos kiedys wyczytalem ze tez mial scirocco, chyba mk2 i uznal je za swietne auto Ale to normalne ze ich opinie sa rozbiezne z Clarksonem
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
Skan rewelka. Bardzo fajnie się czyta, nawet z tą szczyptą angielskiego humoru .
Fakt, dwójki się czepił, no ale jak się ma pecha do jednego egzemplarza to potem zostaje subiektywna opinia.
Fakt, dwójki się czepił, no ale jak się ma pecha do jednego egzemplarza to potem zostaje subiektywna opinia.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- amel83
- Zaawansowany
- Posty: 417
- Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: BiałystO.K.
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
Rzeczywiście artykuł nieźle napisany i przyjemnie się czyta.
Co do jedynki Clarkson nieznacznie przesadził odnosząc się do jej osiągów.
Otóż podał że Mk3 przyspiesza do setki w 7,2s "TYLKO PÓŁ SEKUNDY KRÓCEJ" niż jego Mk1.
Z tego co mi wiadomo najszybszym seryjnym Scirocco z generacji 1 i 2 była 2ka z KRką - 8,1s. Z artykułu wynika ze Mk1 miało do sety 7,7s.
W tym wszystkim chyba zapomniał dodać jednej lub dwóch sekund przed tym PÓŁ albo porównał przyspieszenie 0-80km/h swojej Mk1 do 0-100km/h Mk3
Co do jedynki Clarkson nieznacznie przesadził odnosząc się do jej osiągów.
Otóż podał że Mk3 przyspiesza do setki w 7,2s "TYLKO PÓŁ SEKUNDY KRÓCEJ" niż jego Mk1.
Z tego co mi wiadomo najszybszym seryjnym Scirocco z generacji 1 i 2 była 2ka z KRką - 8,1s. Z artykułu wynika ze Mk1 miało do sety 7,7s.
W tym wszystkim chyba zapomniał dodać jednej lub dwóch sekund przed tym PÓŁ albo porównał przyspieszenie 0-80km/h swojej Mk1 do 0-100km/h Mk3
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
no to pomiędzy 7.7 a 7.2 jest 0.6s różnicy, wiec niewiele się pomylił.
mk1 z EG na pokładzie miało pół sekundy mniej do sety niż mk2 z DX.
mk1 z EG na pokładzie miało pół sekundy mniej do sety niż mk2 z DX.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- amel83
- Zaawansowany
- Posty: 417
- Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: BiałystO.K.
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
obar pisze:no to pomiędzy 7.7 a 7.2 jest 0.6s różnicy
7.7 - 7.2 = 0.5s a nie 0.6
Nie zrozumiałeś mnie, nie było seryjnego Mk1 osiągającego setkę w 7,7 jak napisał Clarkson, po prostu 'trochę' się przestrzelił.
Tu masz rację.obar pisze: mk1 z EG na pokładzie miało pół sekundy mniej do sety niż mk2 z DX.
DX ma katalogowo 9,1 s do 100km/h,
a najszybsze Mk1 jakie znalazłem wg. danych producenta ma 8,7s do 100km/h,
(0.4s mniej) co jak na owe czasy jest znakomitym wynikiem.
Wprawdzie między 7.2 a 7.7 może dużej różnicy nie ma,
ale NIE BYŁO MK1 o takich osiągach, więc półsekundowa różnica to jest bzdura.
Natomiast faktem jest, że różnica w przyśpieszeniu Mk3 i Mk1 to 1.5s (7.2 wobec 8.7) co jest odczuwalne, czyli postęp w osiągach tych generacji jednak się dokonał.
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
Ale błąd .amel83 pisze:7.7 - 7.2 = 0.5s a nie 0.6
Ale porównujesz różnicę pomiędzy mk1 i mk3, a nie zapominaj, że było mk2, które miało na pokładzie 139 koni i przyspieszało trochę lepiej od jedynki. Wobec tego postęp w tak zaawansowanej jednostce, podwójnie doładowanej jest raczej niewielki, no chyba, że porównamy z mocniejszą wersją 2.0.amel83 pisze:Natomiast faktem jest, że różnica w przyśpieszeniu Mk3 i Mk1 to 1.5s (7.2 wobec 8.7) co jest odczuwalne, czyli postęp w osiągach tych generacji jednak się dokonał.
Fakt fakt, że niby taki z niego znawca, a takie byki sadzi . Ale i tak fajnie się to czytało .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Son_Goku
- Zaawansowany
- Posty: 456
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 14:10
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: TOS
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
Amelowi chodzi o to zdanie:
"Jedyne, co dziwi, to 7,2 sekundy, które zajmuje mu przyspieszenie od zera do setki. To zaledwie o pół sekundy mniej niż w moim Mk1 dwadzieścia osiem lat temu."
Czyli Clarkson stwierdza, że jego mk1 miało 7,7 do setki co jest bzdurą. Nie pół sekundy, a półtorej sekundy (mk1 miało 8,7s jak przytoczył amel83) czyli całkiem spora różnica . A Mk2 to już inna historia.
"Jedyne, co dziwi, to 7,2 sekundy, które zajmuje mu przyspieszenie od zera do setki. To zaledwie o pół sekundy mniej niż w moim Mk1 dwadzieścia osiem lat temu."
Czyli Clarkson stwierdza, że jego mk1 miało 7,7 do setki co jest bzdurą. Nie pół sekundy, a półtorej sekundy (mk1 miało 8,7s jak przytoczył amel83) czyli całkiem spora różnica . A Mk2 to już inna historia.
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
Tylko jak by dołożyć 600 kg tej jedynce to by miała koło 10s bo +/- taka jest róznica w wadze
(][__][_]===W===[_][__][)
- Rurzowy_Rzufff
- Pisarz
- Posty: 1051
- Rejestracja: 03 mar 2009, 18:14
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 3295589
- Lokalizacja: tam, gdzie rdza się rodzi.. - Nowa Ruda
- Kontakt:
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
sprzeczacie się nad czymś nieistotnym, zamiast spojrzeć na najważniejszy, filozoficzny aspekt tegoż felietonu, niczym hamletowskie "być albo nie być": "czy kiedy kupię Scirocco, będę uprawiał seks częściej, niż gdybym kupił Golfa?"
zmieniam auto
zmieniam auto
Nie próbuj wyginać wzrokiem łyżeczki - bo to niemożliwe..po prostu uświadom sobie prawdę - ta łyżka nie istnieje..a łyżka na to: NIEMOŻLIWE
- amel83
- Zaawansowany
- Posty: 417
- Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: BiałystO.K.
Re: Jeremy Clarkson o sciro mk1, mk2 i mk3
Dokładnie,Son_Goku pisze:Amelowi chodzi o to zdanie:
"Jedyne, co dziwi, to 7,2 sekundy, które zajmuje mu przyspieszenie od zera do setki. To zaledwie o pół sekundy mniej niż w moim Mk1 dwadzieścia osiem lat temu."
Czyli Clarkson stwierdza, że jego mk1 miało 7,7 do setki co jest bzdurą. Nie pół sekundy, a półtorej sekundy (mk1 miało 8,7s jak przytoczył amel83) czyli całkiem spora różnica . A Mk2 to już inna historia.
dziękuję Son_Goku, lepiej bym tego nie ujął.
BędzieszRurzowy_Rzufff pisze:sprzeczacie się nad czymś nieistotnym, zamiast spojrzeć na najważniejszy, filozoficzny aspekt tegoż felietonu, niczym hamletowskie "być albo nie być": "czy kiedy kupię Scirocco, będę uprawiał seks częściej, niż gdybym kupił Golfa?"
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d