dzięki Rezi. Zapomniałem o vortex
-- wtorek, 4 wrz 2012, 17:28 --
No i klamka zapadła. Digi1 jest już w drodze. Listwa wtryskowa od NodiT'a już przyszła. Podziękowania dla Niego, a także dla Longera za kontakt do Pana " X ". Cały zestaw digi1 od PG oprócz kompa wkrótce zapuka do mych drzwi. Komputer pójdzie mój zapasowy fioleciak. Zostanie kwestia programu, ale GTO z chęcią pomoże
Nadal nie wiadomo o co chodzi z tym digi2. Ostatnio scirocco jest eksploatowane przez mojego ojca, który dał znać, że auto znów się naprawiło i pięknie trzyma obroty. Szczerze mówiąc już na prawdę nie wiem czego się chwycić. Na pewno nie jest to wina krokowca, bo tak jak teraz, gdy wszystko jest ok, obroty trzyma pięknie. Obrotomierz nawet nie drgnie. Wymieniłem już chyba wszystko co można było i nadal nie ma poprawy. Jedyne czego jeszcze nie wymieniłem, to wiązka i przepływomierz, który to chodzi bez zarzutów. Był kilkukrotnie sprawdzany. Teraz, przy wymianie digi2 na digi1 zostanie wypruta cała wiązka, i położona nowa. Jeśli to wszystko nie pomoże, to jak scirocco kocham, wyjmę ten silnik, sprzedam na części i przygotuję exa pod nowy. Nie wiem jeszcze jaki, ale coś wymyślę. Mam nadzieję że to co planuję rozwiąże moje problemy, bo tracę już cierpliwość. Pod maskę trafi również kolektor 50mm, oraz kilka innych gratów. Na razie czas pokaże co z tego wszystkiego wyjdzie. Chciałbym już zakończyć ten temat, bo przybyło mi siwych włosów
-- czwartek, 31 sty 2013, 20:45 --
Troszkę czasu minęło od ostatniej aktualizacji, więc napiszę kilka słów co tam w trawie piszczy.
Na początek kilka słów w kwestii wspomagania, które poszło na pierwszy ogień. Po wielu perypetiach z doborem drążków, regeneracją i naprawą uszkodzeń powstałych na wskutek ... i tutaj może zakończę
wspomaganie trafiło tam gdzie trafić miało. Nie obeszło się bez zakupienia drugiego kompletu niestety. Tym razem już od zachodnich sąsiadów. Bezpośrednio po wyciągnięciu z paczki :
P.S ... tak wygląda komplet ... przyjrzyj się kolego
Zgodnie z zapewnieniami sprzedającego komplet, i na dodatek w dobrym stanie. Nie wymaga regeneracji jak się okazało po sprawdzeniu. Nie będę wrzucał fotek tego co dostałem kupując wspomaganie u nas na forum ze względu na korektę ceny ze strony sprzedającego po moim wku ...
Nie ważne. Samą maglownicę udało się uratować i przed montażem wyglądała tak :
Podziękowania dla osób zaangażowanych w regenerację.
Chwilowo brak zdjęć z założoną już przekładnią. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło. Wyniosłem kolejną naukę z tej przeprawy i na pewno dobrze tą lekcję zapamiętam.
Drugim punktem miał być demontaż digi2 i wsadzenie w to miejsce digi1. Prace trwają.
Na chwilę obecną wyleciała deska rozdzielcza i rozpoczęła się walka z elektryką
W jej miejsce wróci deska która wcześniej miała iść do czarnucha. Plany co do czarnucha się zmieniły więc experyment na tym korzysta. Deska już gotowa do założenia :
Poprzedni właściciel pozostawił w sroce wiele niedociągnięć. Między innymi pompka paliwa podpięta na stałe po przekręceniu kluczyka nie wyłącza się wcale. Teraz to się zmieni. Zostanie zrobiony totalny porządek z elektryką która przyprawiała mnie o ból głowy i zębów.
Jako że podjąłem decyzję o sprzedaży auta którym jeżdżę na co dzień, eksperyment stanie się samochodem namber łan
Będzie latał na trasie NO-PL. Wylatują fotele z corrado dla których kupiłem to auto, oraz tylna kanapa. Komplet zostanie przeszczepiony do czarnucha z czego na pewno cieszy się właścicielka
W ich miejsce przyjdą nowe fotele, ale o nich w przyszłości. Tylnej kanapy nie będzie. Podłogę z tyłu zamierzam wygłuszyć bitumikami oraz pianką. Na wierzch przyjdzie czarna wykładzina. Tak przygotowane auto będzie służyło jako scirovan do przewożenia klamotów i bagaży na długich dystansach.
Poprzedni właściciel założył do 16V chłodnicę od 1.6 więc wentylator właściwie nie wyłącza się. Zostanie ona teraz wymieniona na chłodnicę od 16V jak to powinno być od początku. Jako że przy okazji będę musiał wymienić obudowę wentylatora,rozpocząłem poszukiwania. No i pewnie teraz Spiryt powie ( jak już nie raz powiedział ) chromolnięty, ale co mi tam. Zapłaciłem za nią 5 paczek papierosów więcej niż za zwykłą więc było warto :
Z tego miejsca muszę wprowadzić korektę co do kolektora 50mm. Będzie 42mm. Nie mam dołu do pięćdziesiątki a za nie dużo euro wylicytowałem coś takiego :
Jak się okazało, niemiecki chrom jest bardzo przyzwoity. Żal mi sprzedającego. Osobiście bym nie oddał tego kolektora za taką kwotę
Po raz kolejny przekonałem się że na ebay.de można kupić części taniej niż w PL. Stan zawsze lepszy niż u nas
Jest kolektor więc wypadałoby mieć również pokrywę zaworów
Myszkując po ebay.de trafiłem na coś takiego :
Kosztowała 3 kartony fajek
Jak mam się babrać w polerkę co tydzień to niech będzie taka
Mnie się podoba chociaż chyba lepiej jednak wygląda z żeberkami. No ale cóż ... jest jak jest i właścicielce będzie się musiało podobać
Czekamy na transport foteli. Podziękowania dla Spiryta za link do akcji
Pod koniec lutego auto ma być już na chodzie. Potem zabieram się za zrobienie tyłu. W planie mam również gwint. Kit obniżający TA-shit wraz z nówkami sprężynami sparco będzie na sprzedaż. Jak by ktoś miał na sprzedaż jakiś ciekawy gwint to niech pisze na PW. Ciekawy nie idzie w parze z nazwą TA-TECHNIKS, GT CUPLINE itp. Ale co tam będę się rozpisywał o planach ... z czasem wszystko będzie widać