Żeby nie było, że w sezonie się nic nie dzieje.
16czka po 2 tygodniowym postoju na parkingu lotniskowym w stolicy,
bez żadnych fochów przywiozła mnie do stolicy ..Podlasia.
A tu zainspirowany działaniami 'spirit'a (nie spirytusu na mnie tylko 'spirita' na Jego Scirocco
i piekielnym hałasem dochodzącym z wydechu, który doprowadzał mnie do szału w drodze powrotnej do domu. Zająłem się jeszcze raz końcowym tłumikiem. Niestety tłumik z Golfa Mk2 GTi 16V mimo, że pięknie wygląda w Scirocco 16V, nie pracuje cicho. Ba przyprawia o ból głowy i odbiera przyjemność z jazdy, bo już przy 100km/h nie da się normalnie rozmawiać
Jak wiadomo żeby wydech był cichy ostatni tłumik musi być dobrej jakości.
'spirit' ma u siebie złożony z Audi 100 C3 2.5TDi i jest dobrze.
Też bym taki wrzucił gdyby nie jedno ale, mianowicie jedna rura na wyjściu.
Idąc za ciosem skoro z Audi C3 jest dobry to pewnie z Audi C4 2.5TDi też taki będzie, no i problem końcówki jest rozwiązany bo są dwie
I takim to sposobem moja 16czka dostała 'smutny' wydech
Póki co to wersja trialowa, czyli ze smutnymi końcówkami.
Nie chciałem ich zmieniać bo jeśli dalej byłoby tak samo głośno to wróciłbym do tłumika z GTi. Na szczęście transplantacja się przyjęła, więc w ciągu miesiąca właściwe końcówki zostaną przespawane.
Na koniec małe podsumowanie, czyli - /+ takiej modyfikacji:
wady:
- tłumik jest większy niż z Mk2 GTi więc trzeba podgiąć to wystające paskudztwo pod budą (taki ceownik w kształcie litery 'u') bo w innym razie całość będzie za mocno przesunięta w prawo (patrząc na tył auta) lub tłumik będzie za nisko,
- zewnętrzna średnica rury wlotowej to
60mm - mi to nie przeszkadza bo mam cały układ wydechowy na 2,25" czyli 57,2mm,
- trzeba przespawać mocowania i rury - ale tak samo trzeba było przerobić tłumik z GTi,
- trzeba przespawać końcówki, żeby to miało wygląd:) - zastanawiam się jeszcze jak by wyglądał tłumik z Audi C4 A6 2,8 V6, tam są 2 ścięte końcówki jak w 16V tylko wyprowadzone prosto, ale prawdopodobnie było by ciężko ustawić tłumik w taki sposób żeby końcówki wychodziły po środku wycięcia w spoilerze przez to paskudztwo z podłogi w kształcie litery 'u'.
zalety:
- wykonanie - oryginał jest z kwasówki, mimo że ma pomiędzy 15 a 18 lat wygląda o niebo lepiej niż każda nowa podróba (z Audi to ten błyszczący),
- układ wydechowy nie wpada w wibracje,
- wydech jest cichy, ale ciągle pozostał charakterystyczny dźwięk 16 zaworów na wyższych obrotach,
- cena tłumika - mój kosztował 60PLN + 16PLN wysyłka i 50PLN przystosowanie,
- myślę, że trwałość też będzie większa niż tłumika POLMOstrów z GTiktóry.