Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka. - Sprzedany
- AgaZaKa
- Zaawansowany
- Posty: 646
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:14
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Warszawa / Surrey, UK
Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka. - Sprzedany
Pierwsza rejestracja 06/09/1983, wiec za pare dni będzie dokładnie 27 lat jak pojawił się na drodze. Auto pochodzi z Walii i tam mieszkali poprzedni właściciele.
Model GTI z silnikiem DX 112KM, manualna skrzynia biegow.
1 właściciel – salon VW – demo car
2 właściciel – nieznany, ale wiadomo, ze sprzedał samochód w 1986r do salonu z przebiegiem ok. 37tys mil (59.2tys km).
3 właściciel – kupił auto, gdy miał 21 lat i zatrzymał je przez kolejne 22 lata, od 1986r do 2008r. W tym czasie auto przejechało jedynie 18tys mil (28.8tys km). Od 1992r do 2002r tylko 1000 mil (1600km). Właściciel religijnie robił przeglądy techniczne i zmieniał olej i to co wymagało zmian. Podobno było to jego oczko w głowie.
4 właściciel – kupił auto głownie jako show car, jedno z wielu w jego stajni. Łącznie przejechał nim ok. 4tys mil (6.4tys km). Na większość imprez auto jeździło na lawecie. Sprzedał je, ponieważ kupił jedynkę od pierwszego właściciela z przebiegiem 13tys mil (20.8tys km). Nie miał już więcej miejsca w garażu i musiał pozbyć się któregoś z aut. Poza jedynka ma jeszcze cabrio (w kolorze Viper Green!) i dwójkę do codziennej jazdy.
5 właściciel – ja Kupno przy przebiegu 59200 mil - 94700km.
24 lata garażowania owocuje tym, ze nie ma żadnych ognisk rdzy poza purchlem przy przedniej szybie (na zdjęciach). Opukalam i obejrzalam dokladnie wszystko z boku i pod spodem. Nawet szyjka baku ma sie dobrze.
Wraz z autem dostałam pełną dokumentacje od 1986r. Mam wszystkie przeglądy (stad znam dokładne przebiegi), rachunki za części i rodzaj pamiętnika od 3 właściciela, gdzie notował wszystkie naprawy, modyfikacje i zmiany.
Auto miało fabrycznie zamontowany szyberdach i ma komputer MFA. Nie wiem czy był to standard w GTI czy dodatkowe wyposażenie. W broszurach z 1983r nie ma mowy o komputerze. Ciekawostka jest to, ze przełącznik miedzy dwoma trybami komputera jest po prawej stronie obok obrotomierza. Nie widziałam tego wcześniej, ale wczoraj sprawdziłam, ze podobnie jest w Stormie.
Felgi BBS były kupione w 1986r w salonie, razem z autem.
Etykietka GTI na grillu – była już zamontowana przed 1986r. Prawdopodobnie zamontowali ja w salonie albo drugi właściciel to zrobił.
W 1986r zamontowano spojler Zendera na klapie, zamiast standardowego małego spojlera.
W 1987r doszły tylne zagłówki, w sumie nie wiem po co, bo raczej nikt tym autem nie jeździł z tylu.
W 1991r tylne hamulce zostały zmienione na tarczowe. Doszła skórzana kierownica ze Storma i mieszek gałki zmiany biegów. Ku mojemu rozczarowaniu, na kierownicy nie ma napisu Scirocco tylko GTI. Domyślam się, ze to zaślepka z Golfa.
Po 1991r były robione same naprawy, wymiany oleju, czyszczenie hamulców itp.
Radio jest gdzieś z końca lat 80., na kasety. Nie mam ani jednej kasety w domu, wiec pozostaje mi tylko radio. Głośniki raczej kiepskie. Nie wiem czy będę cos zmieniać w tej materii, bo nie planuje az tak często podróżować na dłuższe dystanse.
Ogólnie auto wygląda na mało używane, ale nie jakby wyjechało wczoraj z fabryki. Być może tak wyglądają te egzemplarze z ostatnich lat produkcji i przebiegiem rzędu 20tys km. Niestety nie byłam skłonna poświęcić 5,5tys funtów, żeby zakupić taki ideał.
Sciro przywiozłam z imprezy na poln-wschodzie Anglii, 450km od domu. Silnik ładnie pracuje, przyspiesza w miare ok. Oczywiście po trojce to jest mega szok. Nie znalazłam jeszcze idealnej pozycji za kierownica, wiec fotele wydawały mi się niewygodne, a kiedyś lubiłam fotele z dwójki. Ledwo sięgam lewa noga do pedału sprzęgła Jak się nauczę płynnie zmieniać biegi to może będzie lepiej. Hamulce nie sa takie zle i nawet da się zatrzymać.
Z ciekawostek, auto pachnie tak samo jak moja wisniowa dwojka w srodku. Bardzo mnie to ucieszylo, bo ten zapach zawsze kojarzyl mi sie z Scirocco. Najwidocznie jest generowany przez kanapy i dywaniki, bo nie widze innego wytlumaczenia.
Na imprezie w sobotę widziałam inne GTI tez z 1983r, z silnikiem 2.0. W czerwcu było dość zmodyfikowane zewnętrznie i wewn. i nie podobało mi się. Ale teraz zostało doprowadzone do oryginału i cena spadla o 1/3. Musze powiedzieć, ze wyglądało bardzo kusząco i mogłabym je rozważyć, gdybym wiedziała, ze tak wygląda. Jest o tyle wyjątkowe, ze ma ospojlerowanie BBS. Pytanie tylko co siedzi pod spojlerami
Pare zdjęć z parkingu za domem. Dopóki nie zatwierdza mi ubezpieczenia na określoną wartość to nie chce za bardzo jeździć po mieście.
Dorzucam zdjecie z komory silnika.
Cala galeria - http://www.scirocco.pl/hbd/AgaZaKa_GTI/index.html
Na 9 zdjeciu widac purchla pod szyba,
Model GTI z silnikiem DX 112KM, manualna skrzynia biegow.
1 właściciel – salon VW – demo car
2 właściciel – nieznany, ale wiadomo, ze sprzedał samochód w 1986r do salonu z przebiegiem ok. 37tys mil (59.2tys km).
3 właściciel – kupił auto, gdy miał 21 lat i zatrzymał je przez kolejne 22 lata, od 1986r do 2008r. W tym czasie auto przejechało jedynie 18tys mil (28.8tys km). Od 1992r do 2002r tylko 1000 mil (1600km). Właściciel religijnie robił przeglądy techniczne i zmieniał olej i to co wymagało zmian. Podobno było to jego oczko w głowie.
4 właściciel – kupił auto głownie jako show car, jedno z wielu w jego stajni. Łącznie przejechał nim ok. 4tys mil (6.4tys km). Na większość imprez auto jeździło na lawecie. Sprzedał je, ponieważ kupił jedynkę od pierwszego właściciela z przebiegiem 13tys mil (20.8tys km). Nie miał już więcej miejsca w garażu i musiał pozbyć się któregoś z aut. Poza jedynka ma jeszcze cabrio (w kolorze Viper Green!) i dwójkę do codziennej jazdy.
5 właściciel – ja Kupno przy przebiegu 59200 mil - 94700km.
24 lata garażowania owocuje tym, ze nie ma żadnych ognisk rdzy poza purchlem przy przedniej szybie (na zdjęciach). Opukalam i obejrzalam dokladnie wszystko z boku i pod spodem. Nawet szyjka baku ma sie dobrze.
Wraz z autem dostałam pełną dokumentacje od 1986r. Mam wszystkie przeglądy (stad znam dokładne przebiegi), rachunki za części i rodzaj pamiętnika od 3 właściciela, gdzie notował wszystkie naprawy, modyfikacje i zmiany.
Auto miało fabrycznie zamontowany szyberdach i ma komputer MFA. Nie wiem czy był to standard w GTI czy dodatkowe wyposażenie. W broszurach z 1983r nie ma mowy o komputerze. Ciekawostka jest to, ze przełącznik miedzy dwoma trybami komputera jest po prawej stronie obok obrotomierza. Nie widziałam tego wcześniej, ale wczoraj sprawdziłam, ze podobnie jest w Stormie.
Felgi BBS były kupione w 1986r w salonie, razem z autem.
Etykietka GTI na grillu – była już zamontowana przed 1986r. Prawdopodobnie zamontowali ja w salonie albo drugi właściciel to zrobił.
W 1986r zamontowano spojler Zendera na klapie, zamiast standardowego małego spojlera.
W 1987r doszły tylne zagłówki, w sumie nie wiem po co, bo raczej nikt tym autem nie jeździł z tylu.
W 1991r tylne hamulce zostały zmienione na tarczowe. Doszła skórzana kierownica ze Storma i mieszek gałki zmiany biegów. Ku mojemu rozczarowaniu, na kierownicy nie ma napisu Scirocco tylko GTI. Domyślam się, ze to zaślepka z Golfa.
Po 1991r były robione same naprawy, wymiany oleju, czyszczenie hamulców itp.
Radio jest gdzieś z końca lat 80., na kasety. Nie mam ani jednej kasety w domu, wiec pozostaje mi tylko radio. Głośniki raczej kiepskie. Nie wiem czy będę cos zmieniać w tej materii, bo nie planuje az tak często podróżować na dłuższe dystanse.
Ogólnie auto wygląda na mało używane, ale nie jakby wyjechało wczoraj z fabryki. Być może tak wyglądają te egzemplarze z ostatnich lat produkcji i przebiegiem rzędu 20tys km. Niestety nie byłam skłonna poświęcić 5,5tys funtów, żeby zakupić taki ideał.
Sciro przywiozłam z imprezy na poln-wschodzie Anglii, 450km od domu. Silnik ładnie pracuje, przyspiesza w miare ok. Oczywiście po trojce to jest mega szok. Nie znalazłam jeszcze idealnej pozycji za kierownica, wiec fotele wydawały mi się niewygodne, a kiedyś lubiłam fotele z dwójki. Ledwo sięgam lewa noga do pedału sprzęgła Jak się nauczę płynnie zmieniać biegi to może będzie lepiej. Hamulce nie sa takie zle i nawet da się zatrzymać.
Z ciekawostek, auto pachnie tak samo jak moja wisniowa dwojka w srodku. Bardzo mnie to ucieszylo, bo ten zapach zawsze kojarzyl mi sie z Scirocco. Najwidocznie jest generowany przez kanapy i dywaniki, bo nie widze innego wytlumaczenia.
Na imprezie w sobotę widziałam inne GTI tez z 1983r, z silnikiem 2.0. W czerwcu było dość zmodyfikowane zewnętrznie i wewn. i nie podobało mi się. Ale teraz zostało doprowadzone do oryginału i cena spadla o 1/3. Musze powiedzieć, ze wyglądało bardzo kusząco i mogłabym je rozważyć, gdybym wiedziała, ze tak wygląda. Jest o tyle wyjątkowe, ze ma ospojlerowanie BBS. Pytanie tylko co siedzi pod spojlerami
Pare zdjęć z parkingu za domem. Dopóki nie zatwierdza mi ubezpieczenia na określoną wartość to nie chce za bardzo jeździć po mieście.
Dorzucam zdjecie z komory silnika.
Cala galeria - http://www.scirocco.pl/hbd/AgaZaKa_GTI/index.html
Na 9 zdjeciu widac purchla pod szyba,
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
No ładna Tylko kierownica po złej stronie!
Ogryginalny zapas i chlapacze nawet ma z tylu
Zrób jakies fotki pod maska jak to wyglada.
Ogryginalny zapas i chlapacze nawet ma z tylu
Zrób jakies fotki pod maska jak to wyglada.
- AgaZaKa
- Zaawansowany
- Posty: 646
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:14
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Warszawa / Surrey, UK
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
Zapomnialam fotek pod maska, ale wyglada jak standardowy DX z tego okresu. No i duze zbiorniczki do tych spryskiwaczy na reflektory.
Kamil juz mi kazal zdjac chlapacze i halogeny Ale halogeny sa tu w standardzie i moga sie przydac, bo te przednie swiatla to nie sa za mocne.
Kamil juz mi kazal zdjac chlapacze i halogeny Ale halogeny sa tu w standardzie i moga sie przydac, bo te przednie swiatla to nie sa za mocne.
- leftfield
- Zaawansowany
- Posty: 800
- Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
- Model: Scirocco III
- Lokalizacja: pzn
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
no ładna ładna sporo się naszukałaś i chyba niezły egzemplarz. garaż dla niego jest?
ps. skoro kierownicę ma po prawej stronie, to gaz jest po lewej, nie?
ps. skoro kierownicę ma po prawej stronie, to gaz jest po lewej, nie?
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
- AgaZaKa
- Zaawansowany
- Posty: 646
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:14
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Warszawa / Surrey, UK
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
Na razie zielony stoi na dworzu, srebrny na jego miejscu w garazu. Mimo, ze sa wolne miejsca w garazu podziemnym, nie mozna z nich skorzystac. Wspolnota nie pozwala na uzyczanie miejsca nawet za darmo. Jutro podzwonie po ogloszeniach w sprawie wynajmu garazu. Nie chcialam tego robic dopoki nie mialam auta. Niestety garazy na wynajem nie ma zbyt wiele w mojej okolicy, wiec moze sie okazac, ze bede musiala maszerowac pare minut do dwojki.
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
Aga gratuluję udanego zakupu
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
Masakra .
Wiele bym dał za taki egzemplarz w garażu .
Wiele bym dał za taki egzemplarz w garażu .
Wszystkie filmy i zdjęcia z Pierwszego Międzynarodowego Zlotu Scirocco w Polsce
[2007.12.10 - 2009.09.30] Scirocco mk2 GTX 1989 Alpine White (L90E) JH manual
[2009.10.31 - 2010.09.13] Scirocco mk2 GTX 1986 Monza Blue Metallic (LD5Y) JH automatic
INTERNATIONAL SCIROCCO MEETING IN PL: [2009] Stęszew / [2010] Zbąszyń / [2011] Zbąszyń / [2012] Jesionka / Gąbin [2013] / Gołuchów [2014] / Czekam! [2015]
szklarz poznań
[2007.12.10 - 2009.09.30] Scirocco mk2 GTX 1989 Alpine White (L90E) JH manual
[2009.10.31 - 2010.09.13] Scirocco mk2 GTX 1986 Monza Blue Metallic (LD5Y) JH automatic
INTERNATIONAL SCIROCCO MEETING IN PL: [2009] Stęszew / [2010] Zbąszyń / [2011] Zbąszyń / [2012] Jesionka / Gąbin [2013] / Gołuchów [2014] / Czekam! [2015]
szklarz poznań
- górnik
- Zaawansowany
- Posty: 371
- Rejestracja: 08 gru 2009, 13:21
- Model: Scirocco III
- Numer GG: 4326976
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
naprawdę bardzo ładny !
- wlodar
- Zaawansowany
- Posty: 808
- Rejestracja: 12 gru 2007, 18:18
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6449937
- Lokalizacja: Rychtal woj. wlkp
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
naprawde robi wrazenie 83rok w takim stanie to naprawde rarytas
szukasz części do sroki??? dzwoń tel 791997865
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
Przyłączam się do przedmówców ... bardzo ładny egzemplarz, można tylko pozazdrościć
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
no fajny.. prawie jak mój... rok różnicy widzę parę zmian...
co to jest w zegarach w prawym górnym rogu ??
Gratulacje i dbaj o niego to chyba 2 auto z tak niskim przebiegiem na forum
p.s. na glebe z nim !!
co to jest w zegarach w prawym górnym rogu ??
Gratulacje i dbaj o niego to chyba 2 auto z tak niskim przebiegiem na forum
p.s. na glebe z nim !!
- AgaZaKa
- Zaawansowany
- Posty: 646
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:14
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Warszawa / Surrey, UK
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
Sprawdzalam dzisiaj koszty wynajecia lawety i nie sa takie duze, wiec moze przytaskam auto na zlot do PL w przyszlym roku. Doszlam tez do wniosku, ze zostanie ono w garazu podziemnym, nie bede wynajmowac oddzielnego garazu. Zielony bedzie musial przezyc na dworzu na parkingu za budynkiem.
To jest pokretelko do zmiany trybu komputera.sid pisze:no fajny.. prawie jak mój... rok różnicy widzę parę zmian...
co to jest w zegarach w prawym górnym rogu ??
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
Kurcze no gratulacje. Rodzyneczek .
Własnie chciałem pytać co ten zbiornik na płyn taki wielki, ale już mnie uprzedziłaś odpowiedzią .
Własnie chciałem pytać co ten zbiornik na płyn taki wielki, ale już mnie uprzedziłaś odpowiedzią .
No właśnie. Sroki jak nie są non stop plakowane, nie mają ciągle wieszanych wunderbaumów to mają bardzo przyjemny zapach... pokusiłbym się o stwierdzenie, że zapach tamtych lat .AgaZaKa pisze:Z ciekawostek, auto pachnie tak samo jak moja wisniowa dwojka w srodku. Bardzo mnie to ucieszylo, bo ten zapach zawsze kojarzyl mi sie z Scirocco. Najwidocznie jest generowany jest przez kanapy i dywaniki, bo nie widze innego wytlumaczenia.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- BossFazer
- Zaawansowany
- Posty: 372
- Rejestracja: 13 cze 2009, 01:41
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
zaryzykuje stwierdzenie ze mk III nijak ma sie do idealnie zachowanego staruszka
gratuluje
gratuluje
mówi mi wewnetrzny głos.. że tu nie chodzi o siłe, nie chodzi o moc...
-
- Zaawansowany
- Posty: 480
- Rejestracja: 08 sty 2008, 17:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 10470958
Re: Scirocco II GTI 1983, trzecia dwojka AgiZaka.
mmmm... fajniutkie..gratuluję Aga...