ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
No na postoju nie będzie zużywał powietrza ale żeby ruszyć auto z miejsca musi pokonać moment bezwładności i wtedy na pewno takiego powietrza zużyje więcej.
Straty samego silnika może będą podobne ale straty na kompresorze którzy wytwarza sprężone powietrze są ogromne. Niektóre źródła mówią że kompresory tłokowe mają sprawność 25% czyli tyle co i silnik spalinowy. I tu tracisz energię bo w przypadku silnika elektrycznego nie tracisz energii na zamianę prądu na sprężone powietrze.
200bar ok fajna sprawa tylko, że nabicie takiego ciśnienia nie trwało by 2 min i nie kosztowało by 50 gr tylko duuużo więcej.
A u tego gościa nie widać zbiorników bo te jego autka pewnie nie są w stanie przejechać kilometra.
Z tym wiatrakiem w sensie, że na dachu wiatrak który robi prąd a prąd robi powietrze a powietrze popycha auto? Wiesz, że to by było perpetuum mobile? Zasada zachowania energii ma tu chyba coś do powiedzenia W końcu taki wiatrak stawia opór więc potrzeba więcej energii żeby pchać auto itd..
I cicho bo mam rację
Straty samego silnika może będą podobne ale straty na kompresorze którzy wytwarza sprężone powietrze są ogromne. Niektóre źródła mówią że kompresory tłokowe mają sprawność 25% czyli tyle co i silnik spalinowy. I tu tracisz energię bo w przypadku silnika elektrycznego nie tracisz energii na zamianę prądu na sprężone powietrze.
200bar ok fajna sprawa tylko, że nabicie takiego ciśnienia nie trwało by 2 min i nie kosztowało by 50 gr tylko duuużo więcej.
A u tego gościa nie widać zbiorników bo te jego autka pewnie nie są w stanie przejechać kilometra.
Z tym wiatrakiem w sensie, że na dachu wiatrak który robi prąd a prąd robi powietrze a powietrze popycha auto? Wiesz, że to by było perpetuum mobile? Zasada zachowania energii ma tu chyba coś do powiedzenia W końcu taki wiatrak stawia opór więc potrzeba więcej energii żeby pchać auto itd..
I cicho bo mam rację
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
MElexem w żółwim tempie można było jeździć i 30lat temu po halach produkcyjnych. Na powietrze? Hm wynalazek ani nowy, ani odkrywczy, ale mało praktyczny.
Problem jest ze zgromadzeniem mocno zagęszczonej energii tanim sposobem. Problem ten spędza sen z powiek wielu koncernom produkującym energię z promieniowania słońca. Bo można przecież wykonać pracę sprężania powietrza, aby wykorzystać zmagazynowany sprężony gaz do wykonania pracy.
Zastanawialiście się ile silnik w scirocco zasysa powietrza?
silnik 1,8l = 0,0018m3
powiedzmy że podzielimy to na 4 czyli że jeden tłok wykonuje pracę
a silnik pracuje z prędkością 2000obr/min
(0,0018/4)x2000=0,9m3/min
mój silnik ma np. spręż 10:1 czyli potrzebuję 10bar.
Przyjmijmy że silnik tłokowy ma jałowe cykle jałowe więc zakładam że rozprężarka będzie potrzebować 25% powietrza potrzebnego w silniku tłokowym. 0,9/4 =0,225 m3/min
Mi wychodzi 60x0,225=13,5 m3/h, czyli trzynaście tysięcy pięćset litrów powietrza pod ciśnieniem np 10bar na każdą godzinę pracy.
oczywiście możemy tutaj rozmawiać o zwiększęniu gęstości energi, zwiększając ciśnienie w zasobniku. Mamy iloczyn p*V=135, czyli chcąc posiadać 100l zbiornik potrzebyjemy 1350bar....
Przypominam że benzyna do pracy silnika spalinowego to około 8l.
Oczywiście sposobem na dalsze gromadzenie energii jest przemiana fazowa, czyli popularne skroplenie a później odparowanie.
Pamiętam że z 10lat temu pracowali w Mexico city nad smogiem i wprowadzeniem taksówek napędzanych ciekłym azotem, ale nie wiem czy projekt został wdrożony.
Ostatnio widziałem nawet wynurzenia byłych belfrów z PWr jak przechwalali się maluchem napędzanym ciekłym azotem, więc można i w Polsce zrobić prototyp.
Niestety nadal koszty skroplenia azotu są wyższe od eksploatacji silników cieplnych (spalinowych)
Problem jest ze zgromadzeniem mocno zagęszczonej energii tanim sposobem. Problem ten spędza sen z powiek wielu koncernom produkującym energię z promieniowania słońca. Bo można przecież wykonać pracę sprężania powietrza, aby wykorzystać zmagazynowany sprężony gaz do wykonania pracy.
Zastanawialiście się ile silnik w scirocco zasysa powietrza?
silnik 1,8l = 0,0018m3
powiedzmy że podzielimy to na 4 czyli że jeden tłok wykonuje pracę
a silnik pracuje z prędkością 2000obr/min
(0,0018/4)x2000=0,9m3/min
mój silnik ma np. spręż 10:1 czyli potrzebuję 10bar.
Przyjmijmy że silnik tłokowy ma jałowe cykle jałowe więc zakładam że rozprężarka będzie potrzebować 25% powietrza potrzebnego w silniku tłokowym. 0,9/4 =0,225 m3/min
Mi wychodzi 60x0,225=13,5 m3/h, czyli trzynaście tysięcy pięćset litrów powietrza pod ciśnieniem np 10bar na każdą godzinę pracy.
oczywiście możemy tutaj rozmawiać o zwiększęniu gęstości energi, zwiększając ciśnienie w zasobniku. Mamy iloczyn p*V=135, czyli chcąc posiadać 100l zbiornik potrzebyjemy 1350bar....
Przypominam że benzyna do pracy silnika spalinowego to około 8l.
Oczywiście sposobem na dalsze gromadzenie energii jest przemiana fazowa, czyli popularne skroplenie a później odparowanie.
Pamiętam że z 10lat temu pracowali w Mexico city nad smogiem i wprowadzeniem taksówek napędzanych ciekłym azotem, ale nie wiem czy projekt został wdrożony.
Ostatnio widziałem nawet wynurzenia byłych belfrów z PWr jak przechwalali się maluchem napędzanym ciekłym azotem, więc można i w Polsce zrobić prototyp.
Niestety nadal koszty skroplenia azotu są wyższe od eksploatacji silników cieplnych (spalinowych)
- vorph666
- Pisarz
- Posty: 1467
- Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:13
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 301135
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976
www.stadobaranow.pl
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976
www.stadobaranow.pl
- PiotrekMk2
- Zaawansowany
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:55
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Łowicz
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
'Jeżeli pewnego dnia prędkośćvorph666 pisze:z pogranicza motoryzacji... smutny news
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... 970191,415
mnie zabije, nie płaczcie,
ponieważ ja będę się
uśmiechał.' Paul Walker
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
Bardzo smutna wiadomość...vorph666 pisze:z pogranicza motoryzacji... smutny news
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... 970191,415
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
- Aniasciro
- Zaawansowany
- Posty: 427
- Rejestracja: 31 sty 2008, 19:55
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 217968
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
F&F bez niego to już nie to samo....
Wiele serc, jedno bicie.... Scirocco ponad życie....
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
W siódemce jeszcze go zobaczymy ... chyba po raz ostatni , część scen było już nakręconych tylko pewnie zmianie ulegnie zakończenie
A co do samego wypadku to niestety potwierdza regułę, że gwałtowna utrata prędkości zabija ... RIP
A co do samego wypadku to niestety potwierdza regułę, że gwałtowna utrata prędkości zabija ... RIP
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
- lehu
- Zaawansowany
- Posty: 869
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 526724
- Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
Znajdź dwie różnice
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
Zdjęcie się nie powiększa więc mało widać. Lampy są pełne (halogen i drogowe razem) i lusterko od kierowcy wygląda jak świerzo pomalowane;]
- lehu
- Zaawansowany
- Posty: 869
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 526724
- Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
Lampy z dodge dynasty, pasują jak ulał i dlatego mnie zafascynowały
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
Lampy od sciro też pasują jak ulał
Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco
Ciekawe czy lampy od sciro pasują do dodge'a?