ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Forum dyskusyjne STP.
Awatar użytkownika
vorph666
Pisarz
Pisarz
Posty: 1467
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:13
Model: Scirocco II
Numer GG: 301135
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: vorph666 »

Majkel pisze:
Sołtys pisze:Zapowiada się czwarta generacja scirocco (będzie nawet 4x4 i silniki podkręcone)
http://i58.servimg.com/u/f58/17/84/30/43/sciroc10.jpg
dziś czytałem artykuł w polskim Auto Świat (numer z 4 listopada).

czymajta mnie bo nie wytrzymiem :D
jeśli w ty kierunku idzie pojęcie coupe to wielki kijek niemcom w tyłek
to auto wygląda jak kupa :mrgreen:
to już ten koncept nowego corrado sprzed paru lat by się lepiej nadawał chociaż to nie było chyba nawet oficjalne
Majkel jesteś nie na czasie ... teraz już nawet sedany nazywajo coupe... albo z polska kupą!!!!!

czterodrzwiowe coupe, albo 3 drzwiowe coupe to coś jak inteligentny kretyn...

a że podobne do alfy... no cóż takie czasy... i tak nie jest źle... mogło być podobne do np chevroleta sparka... tak np jak impreza upodobniła się do daewoo lacetti kiedyś, Generalnie obecnie niemcy /i nie tylko/, w tym vag robi gówno a nie auta
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976

Obrazek
www.stadobaranow.pl
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2422
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: Mowad »

------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: obar »

vorph666 pisze:albo 3 drzwiowe coupe to coś jak inteligentny kretyn...
Ale coupe sa 3-drzwiowe. Czy nie?

A tutaj bardzo ciekawy wynalazek, który zapewne zostanie zjedzony przez koncerny paliwowe.

http://www.youtube.com/watch?v=9S4EAN6AMi0
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
L.W!z
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2103
Rejestracja: 02 gru 2007, 15:56
Model: Scirocco II

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: L.W!z »

Do napełniania trzeba sprężarki...można ją zamontować w samochodzie...ona jest na 230V...można zamonować też agregat w samochodzie...agregat na benzyne..:)
...dobra sroka nie jest zła :D
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2422
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: Mowad »

odpowiednio pojemna i wytrzymala butla i odpowiednio mocny kompresor "do tankowania" i mysle ze spokojnei by to moglo konkurowac z autami na prad. Ale do czasu jak jest wystarczajaco duzo ropy naftowej na swiecie to takie wynalazki nie zobacza swiatla dziennego. Koncern paliwowy stac na odkupienie patentu a nastepnie jego zakopanie w ogrodku zeby nikt tego nie produkowal ;)
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: obar »

Mowad pisze:odpowiednio pojemna i wytrzymala butla i odpowiednio mocny kompresor "do tankowania" i mysle ze spokojnei by to moglo konkurowac z autami na prad. Ale do czasu jak jest wystarczajaco duzo ropy naftowej na swiecie to takie wynalazki nie zobacza swiatla dziennego. Koncern paliwowy stac na odkupienie patentu a nastepnie jego zakopanie w ogrodku zeby nikt tego nie produkowal ;)
No i niestety to jest sedno sprawy.
O dziwno sporo elektrycznych aut zaczęło wchodzić na światowe rynki motoryzacyjne, więc może nie jest aż tak źle.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
vorph666
Pisarz
Pisarz
Posty: 1467
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:13
Model: Scirocco II
Numer GG: 301135
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: vorph666 »

obar pisze:
vorph666 pisze:albo 3 drzwiowe coupe to coś jak inteligentny kretyn...
Ale coupe sa 3-drzwiowe. Czy nie?
teraz wg producentów nawet sedany są coupe... prawidłowe coupe to 2 furtki... żelazo z podnoszoną klapą tylną to liftback albo hatchback

niestety producenci zwykli wmawiać co innego żądnym prestiżu klientom, bo coupe właśnie kojarzy się z czymś ekskluzywnym i prestiżowym... no ale żyjemy w czasach gdy mercedes rebranduje dacie i renault a porsche 911 to uboczna produkcja producenta gównianych pseudoterenówek....

a co do alternatywnego paliwa dla aut.. no cóż ja uwielbiam zapach spalin pb o poranku... dieslie i lpg nie tykam a jak słyszę auto elektryczne to dostaję wysypki i wolę wybrać rower.... no ale jestem zbyt oldscholowy... dla mnie samochody skończyły się wraz zakończeniem produkcji modeli w124 mercedesa... jeśli pojawia się co jakiś czas potem jakiś wyjątek to tylko potwierdza on tylko regułę

Obrazek
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976

Obrazek
www.stadobaranow.pl
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: obar »

vorph666 pisze:teraz wg producentów nawet sedany są coupe... prawidłowe coupe to 2 furtki... żelazo z podnoszoną klapą tylną to liftback albo hatchback
No to wszystko jasne. Tylko czym my tak naprawdę jeździmy? Liftbackiem?

A tu ciekawy reportaż o bugatti.

http://www.youtube.com/watch?v=Y9lsrV3ndRw
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
vorph666
Pisarz
Pisarz
Posty: 1467
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:13
Model: Scirocco II
Numer GG: 301135
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: vorph666 »

jak dla mnie jeździmy liftbackiem (dla pocieszenia sirocco jest bardziej coupe niż mercedes cls)...

a tak jako ciekawostka ten sam samochód w wersji

liftback
Obrazek

coupe
Obrazek

a jakby pytali właściciele MK3 - ich samochód wg prawidłowej terminologii to chyba hatchback
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976

Obrazek
www.stadobaranow.pl
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: Majkel »

vorph666 pisze:a jakby pytali właściciele MK3 - ich samochód wg prawidłowej terminologii to chyba hatchback
Chyba? To ktoś ma w ogóle wątpliwości do tego czym jest mk3? Chyba nikt normalny nigdy nie nazwał bo go coupe tak samo jak polo 'coupe' nie jest coupe i skoda octavia nie jest sedanem tylko rzeczonym liftbackiem.

A co do tego silnika na powietrze to żadna nowinka z tym, ze wyprodukowanie sprężonego powietrza wcale nie jest tanie. A wożenie na pace 500l zbiornika powietrza żeby zrobić 20km po mieście chyba mało opłacalne :)
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: obar »

Majkel pisze:A co do tego silnika na powietrze to żadna nowinka z tym, ze wyprodukowanie sprężonego powietrza wcale nie jest tanie. A wożenie na pace 500l zbiornika powietrza żeby zrobić 20km po mieście chyba mało opłacalne :)
Niekoniecznie. Zobacz, że gość ma rację, że po spaleniu benzyny wykorzystujemy może kilkanaście procent energii włożonej. Pierwsza sprawa to samo spalanie paliwa, które też zawsze gdzieś wytraci energię, gdzieś zawsze są straty.
Następny krok- idź na porządna hamownię a zobaczysz np w JH ok 90 koni na silniku i z 50-60 na kołach.

Jest to opłacalne jak jeżdżenie elektrycznymi autami. Napełnienie zbiornika standardowych rozmiarów 400L na porządnej sprężarce typu twin to ok 2 minuty. Jeśli możesz pokonać na takim zbiorniku tylko 20km, które podałeś, to obliczmy:
Zakładając, że Twój silnik spala 10L/100km to na 20km potrzebuje 2L, czyli ok 11zł
Koszt 1KWh w pl to ok 50gr z hakiem. Powiedzmy, ze 60gr. Silniki w dużej sprężarce maja ok 3KW, czyli aby zużyć te 3 kilowaty muszą przez godzinę nieustannie pracować. 3KWxh=1,80PLN
Jeśli przyjmiemy, że zbiornik 400L napełnisz w 2 minuty, to kompresor zużyje 0,1KWh, czyli ok 6gr.
To są teorie i trzeba zawsze dodać jakieś straty itp. ale nawet jak podwoimy lub potroimy te wyniki to są one niczym w porównaniu do cen paliw.

Jeśli chodzi o dupowóz/wozidło po zakupy to nie miałbym nic przeciwko takiemu ustrojstwu, ale ja tak jak Vorph666 jestem wielbicielem zapachu benzyny i mruku silnika, tak jak jestem wielbicielem starych komórek, które po upadku na beton nadal działają :wink: .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2422
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: Mowad »

Panstwo by musialo nalozyc akcyze na powietrze :lol:
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: atosss007 »

Mowad pisze:Panstwo by musialo nalozyc akcyze na powietrze :lol:
A co to za problem ? Przecież to Polska :lol:
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: Majkel »

obar pisze:Niekoniecznie. Zobacz, że gość ma rację, że po spaleniu benzyny wykorzystujemy może kilkanaście procent energii włożonej. Pierwsza sprawa to samo spalanie paliwa, które też zawsze gdzieś wytraci energię, gdzieś zawsze są straty.
Następny krok- idź na porządna hamownię a zobaczysz np w JH ok 90 koni na silniku i z 50-60 na kołach.

Jest to opłacalne jak jeżdżenie elektrycznymi autami. Napełnienie zbiornika standardowych rozmiarów 400L na porządnej sprężarce typu twin to ok 2 minuty. Jeśli możesz pokonać na takim zbiorniku tylko 20km, które podałeś, to obliczmy:
Zakładając, że Twój silnik spala 10L/100km to na 20km potrzebuje 2L, czyli ok 11zł
Koszt 1KWh w pl to ok 50gr z hakiem. Powiedzmy, ze 60gr. Silniki w dużej sprężarce maja ok 3KW, czyli aby zużyć te 3 kilowaty muszą przez godzinę nieustannie pracować. 3KWxh=1,80PLN
Jeśli przyjmiemy, że zbiornik 400L napełnisz w 2 minuty, to kompresor zużyje 0,1KWh, czyli ok 6gr.
To są teorie i trzeba zawsze dodać jakieś straty itp. ale nawet jak podwoimy lub potroimy te wyniki to są one niczym w porównaniu do cen paliw.
Obaru to nie jest takie proste :)
Ja tam nie jestem ekspertem (wyjątkowo) w tej dziedzinie ale coś tam z pracy wiem.
Po pierwsze 3 kW to popierdółka a nie kompresor :D
Nikt nie powiedział w tym filmie jakiego ciśnienia potrzebuje ten silnik. Bo ze sprężonym powietrzem jest jak z energią samochodu która rośnie wykładniczo tak samo z powietrzem. Nadmuchanie 8 barów to znośne koszty ale powiedzmy 13 barów to już jest trzy razy droższa impreza.
No i te moje 20km to też nie wiadomo czy nie przesadziłem, w końcu auto też swoje waży i ruszenie go z miejsca pochłonie sporo powietrza.
Do tego zasil z takiego silnika alternator, bez prądu w aucie nie polatasz - no bo jak bez muzyczki? :)
Kompresor ma niewiele mniejsze straty od silnika spalinowego, lepsze są kompresory śrubowe ale to już koszt który się nie zwróci :P
W wózkach widłowych też nie widzę zastosowania bo przecież to jest jeden wielki układ hydrauliczny. Widły na powietrze chodzić nie będą po za tym widlak ma być mały a nie wozić na dupie 500l kokon.
Silnik elektryczny ma dużo mniejsze straty energii niż kompresor więc po co się w to bawić. To takie przetwarzanie energii w nieskończoność. Jak ktoś ma firmę w której płaci 100tyś zł miesięcznie za prąd i zużywa miliony litrów powietrza to niech se robi co chce.
Dla mnie jak by to miało sens to ktoś by tego używał a jakoś się o tym nie słyszy.
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: ciekawostki motoryzacyjne - nie tylko scirocco

Post autor: obar »

Majkel pisze:No i te moje 20km to też nie wiadomo czy nie przesadziłem, w końcu auto też swoje waży i ruszenie go z miejsca pochłonie sporo powietrza.
Jeśli chodzi o ten rodzaj wirnika to niezupełnie, ponieważ nie jest to silnik sprzęgłowy, więc nie będzie zużywał powietrza bezsensownie się kręcąc zanim auto uzyska określona prędkość początkową. Zacznie zużywać coraz więcej wraz ze wzrostem prędkości.
Zasada poruszania wałem jest podobna to zasady w silniku elektromagnetycznym (elektrycznym), tyle, że zamiast pola elektromagnetycznego masz powietrze.
Straty mniej więcej na tym samym poziomie, bo o ile siły tarcia są większe w tym na powietrze, to w elektrycznym masz szczeliny, które wnoszą straty i taki silnik nie ma tylko oporu tarcia na łożyskach, ale i straty przetwarzania energii elektrycznej na magnetyczną, która porusza wirnikiem, a także straty w postaci ciepła.
Elektryczny silnik tez nie ma sprzęgła ale zanim poruszy tak wielką masę jak samochód to swoje ampery weźmie. A zobacz, i tak auta elektryczne się sprawdziły.
Co do reszty to masz rację, trochę zaniżyłem wartość kompresora, no i siła pojazdu zależy od ciśnienia w układzie.
Co do butli to wcale nie musi być duża. Może być po prostu wydajny kompresor. Np. idealnie nadałaby się butla stosowana w spawalnictwie. Tam masz 200Bar i niewielkie gabaryty, więc i na wózek jest ok. Sam widlak napędzałby tylko widły, a poruszałby się na powietrze i nie trzeba by go często ładować napięciem, a tylko podłączyć pod kompresor i dalej jazda.
No i zobacz jakimi pojazdami się koleś porusza. Widzisz gdzieś tam te ogromne zbiorniki? :wink:

Nie twierdzę, że to idealny projekt, ale myślę, że wart dopracowania.

Idealnym rozwiązaniem dla takiego pojazdu byłoby posiadanie małego wiatraka z prądnicą, który pozwalałby na uruchomienie kompresora i tankowanie bez uzywania zewnętrznej sieci zasilającej.
Oczywiście nie każdy ma takie możliwości, ale tak tylko mówię.
Mowad pisze:Panstwo by musialo nalozyc akcyze na powietrze :lol:
Państwo by musiało znieść ten cholerny podatek drogowy z paliwa i zmniejszyć akcyzę, żeby były normalne ceny. Podatek drogowy powinien być określony i płatny jak ubezpieczenie. Jeśli się nie mylę to w Niemczech tak jest.
Podatek drogowy w paliwie to bzdura. A jak chce kosić trawę na podwórku i idę zatankować kanister to muszę płacić, bo co? Bo wyjadę kosiarka na ulicę? :lol: .
No ale nie drążmy następnego tematu, bo to następna otchłań bez dna :wink:
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
ODPOWIEDZ