Grand Tourer Doppelvergaser 1988
- artur88
- Zaawansowany
- Posty: 209
- Rejestracja: 25 lut 2010, 22:49
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
Ha Ha dzieki shamuje po regulacji. Slyszalem o ok. 170 KM a z ostrym walkiem jeszcze wiecej. Jak bedzie w praktyce to sie okaze. Niech ma te 160 i bedzie dobrze. Mysle ze cala ta wiazka nie byla wywalana dla 5ciu koni Sam jestem ciekaw. Jesli chodzi o dawke to nie jestem pewien czy jest w porzadku. Na zimnym troche czuc benzyne z wydechu wiec chyba nie przepala wszystkiego. Przemylse z ta obudowa do powietrza...
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
a spytam o jeszcze jedno (dość drażliwy temat ) jakie spalanie mniej więcej ?
pozdr
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- artur88
- Zaawansowany
- Posty: 209
- Rejestracja: 25 lut 2010, 22:49
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
Oj tam spalanie... Spalanie i spalanie. Cos tam musi zassac wiadomo. Tak mniej wiecej to wiecej Jeszcze nie robilem trasy tylko krótkie odcinki. I na razie trudno jest jechac ekonomicznie. Z czasem bede wiedzial konkretniej.
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
i jak sytuacja z gaznikami? wyregulowane?
Co do spalania o ktore ktos wczesniej pytal - u mnie jw trasie bylo ok 10l, a przy deptaniu, wskaznik paliwa spadal bardzo szybko
I ktos pytal o moc w stosunku do wtrysku - niestety nie bedzie tak fajnie jak przy wtrysku, ktory mozna duzo precyzyjniej wyregulowac, ale te gazniki moim zdaniem dodaja autu duszy, maja swoje fochy, nie sa idealne, potrafia pluc ogniem z wydechu czy z dolotu, daja piekny dzwiek silnika, nie kazdy potrafi to wyregulowac, a przy tym auto calkiem fajnie sie zbiera na czterech gardzielach, a skoro sciro jest bez spoilerow to tym bardziej tam pasuja moim zdaniem.
Co do spalania o ktore ktos wczesniej pytal - u mnie jw trasie bylo ok 10l, a przy deptaniu, wskaznik paliwa spadal bardzo szybko
I ktos pytal o moc w stosunku do wtrysku - niestety nie bedzie tak fajnie jak przy wtrysku, ktory mozna duzo precyzyjniej wyregulowac, ale te gazniki moim zdaniem dodaja autu duszy, maja swoje fochy, nie sa idealne, potrafia pluc ogniem z wydechu czy z dolotu, daja piekny dzwiek silnika, nie kazdy potrafi to wyregulowac, a przy tym auto calkiem fajnie sie zbiera na czterech gardzielach, a skoro sciro jest bez spoilerow to tym bardziej tam pasuja moim zdaniem.
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- artur88
- Zaawansowany
- Posty: 209
- Rejestracja: 25 lut 2010, 22:49
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
Gazniczki sprawuja sie jak na razie swietnie. Niestety nie dowiem sie w tym sezonie jaki maja potencjal. Glówny powód dlaczego nie sa jeszcze(!) wystrojone to oczywiscie pieniadze. Rozmawialem tylko wstepnie z gosciem z szarych szeregów z warszawy ale nie chcial powiedziec nic konkretnego dopóki nie zobaczy sprzetu. Jest podobno drogi ale ma dobra opinie. Zaufam mu chyba. Nie jestem rozrzutny ale nie moge jakos nic odlozyc... wyplata nie rozpieszcza wiec duza jej czesc bede musial na to poswiecic. Planuje zrobic to w zime to i auta nie bede wtedy potrzebowal. Bo wiem jak to jest wjechac na kanal "na pare dni". Wiadomo, szkoda mi tego ze zrobilem to wszystko i nie dziala w stu procentach ale to Sciro nauczylo juz mnie pokory i cierpliwosci. I tak jest radocha z jazdy bo wcale nie zamula w tej chwili. No i ten dzwiek faktycznie cos w sobie ma... Wydech to przelot 60mm z koncowa puszka i mialem cos z tym zrobic bo masakrycznie ryczy tylko ze po przejazczce nie chce nawet myslec o wstawieniu srodkowej.
To prawda ze gazniki sa specyficzne. Moje tez pluly ogniem a przy zejsciu z obrotów wystepuje efekt WRC Na pewno wtrysk jest bardziej praktycznym rozwiazaniem bo zastapil gazniki w technologii. A tutaj te dysze, zwezki, slomki, dzwignie... reczne ssanie którego trzeba pilnowac, chwila odczekania przed rozruchem zanim napelnia sie komory... Caly ten dyskomfort jest calym urokiem. To po prostu maszyna która ma osobowosc i ciezki charakter. Moze to dlatego czasami na osobnosci do NIEJ gadam.
Jest tak jak powiedziales bo znasz ten ból. Dzieki za zainteresowanie i za dobre slowo!
To prawda ze gazniki sa specyficzne. Moje tez pluly ogniem a przy zejsciu z obrotów wystepuje efekt WRC Na pewno wtrysk jest bardziej praktycznym rozwiazaniem bo zastapil gazniki w technologii. A tutaj te dysze, zwezki, slomki, dzwignie... reczne ssanie którego trzeba pilnowac, chwila odczekania przed rozruchem zanim napelnia sie komory... Caly ten dyskomfort jest calym urokiem. To po prostu maszyna która ma osobowosc i ciezki charakter. Moze to dlatego czasami na osobnosci do NIEJ gadam.
Jest tak jak powiedziales bo znasz ten ból. Dzieki za zainteresowanie i za dobre slowo!
-
- Zaawansowany
- Posty: 589
- Rejestracja: 12 wrz 2011, 00:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1417863
- Lokalizacja: Szczecin
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
Może trochę głupie pytanie, ale zapłon masz ustawiony? Mi co prawda na pierburgu, ale strzelał wydech, gdy miałem zbyt opóźniony zapłon.
Black Monster
- artur88
- Zaawansowany
- Posty: 209
- Rejestracja: 25 lut 2010, 22:49
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
z tym zaplonem to moze cos byc. pytalem nawet o to mechanika ale ten twierdzil ze jest tak jak byc powinno. a ustawil go bez przyrzadu "tak zeby dobrze palil z rozruchu" ...czyli praktycznie po macku. Ja mam tylko nadzieje ze jest ustawiony zle bo to by znaczylo ze mozna go jeszcze bardziej podkrecic z moca. tylko znowu ciezko mu palic jak jest inaczej... I zawory troche slychac. to tez chcialbym zlozyc na zaplon... Mowad jestes tu...?!
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
A ja mam dla Ciebie linka. Może Cię zainteresuje
http://www.ebay.de/itm/Chrom-Luftfilter ... 4845d8e16a
http://www.ebay.de/itm/Chrom-Luftfilter ... 4845d8e16a
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
-
- Zaawansowany
- Posty: 589
- Rejestracja: 12 wrz 2011, 00:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1417863
- Lokalizacja: Szczecin
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
Zaznacz sobie obecną pozycję aparatu zapłonowego. Następnie przekręć w lewo bardzo delikatnie. W lewo przyśpieszasz zapłon, w prawo opóźniasz. Po eksperymentuj, nic to nie kosztuje oprócz czasu, a zawsze możesz ustawić tak jak było. Tylko dobrze sobie oznacz
Mam nadzieję, że dobrze opisałem.
Mam nadzieję, że dobrze opisałem.
Black Monster
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
no jestem tu z zaplonem to ogolnie ciezka sprawa, ja cos tam kombinowalem, robilem wyklresy przy pomocy gtecha, co bylo dobra metoda przy dobieraniu zwezki w wychechu ktory firma Michael zrobila mi biorac dane z.... nie wiem skad, ale byl gowniany i musialem poprawic, natomiast przy zabawie z zaplonem wychodzilo na to ze najlepsze osiagi byly przy dosc duzym wyprzedzeniu, co jest w sumie logiczne biorac pod uwage bogatosc mieszanki nie pamietam na jakiej wartosci stanalem i nie zapisalem tego, ale wnioski byly takie ze lepsze osiagi byly przy takim ustawieniu zaplonu przy ktorym rozrusznik nie dawal rady zakrecic silnikiem wiec troche go opoznilem zeby dalo sie zapalic wogole. Czyli Twoj mechanik moze niechcacy ale zrobil co mogl najlepszego I tu jest kolejna przewaga elektroniki i czujnikow nad taka stara technologia, bo w komputerze sterujacym zaplonem mozna na moment odpalenia ustawic inny, a inny w czasie pracy silnika, a idac dalej - dostosowac mape pod okreslone obcizenie silnika...
A co do zaworow to moim zdaniem zaplon wiele nie zmieni, trzeba zmienic szklanki. Albo to olac i jezdzic. Jakbys kupowal szklanki - ja mialem na tyle ostre walki (a raczej o takim wzniosie zaworow) ze zadne szklanki tego nie wytrzymywaly, po odpaleniu po raz pierwszy klepal jak wsciekly, wiec kupilem komplet febi, wymienilem, klepaly nadal, dwie sie calkiem rozpadly, oddalem na reklamacje, o dziwo uznali, doplacilem i wzialem jakies niby lepsze, otworzylem kolorowe pudeleczka, patrze na nowe szklani - nabita nazwa firmy "febi", no kurcze nie po to doplacilem zeby dostac to samo tyle ze w ladniejszym opakowaniu, pojechalem z awantura i okazalo sie ze wszytskie szklanki robi febi, inni je odkupuja, pakuja w swoje opakowania, doliczaja do ceny i sprzedaja pod swoja nazwa. Nawet z sama firma febi sie kontaktowalem wtedy zeby ustalic czy mnie nie robia w bambuko i potwierdzili ze tylko oni to produkuja. Moze od tamtej pory cos sie zmienilo, ale wniosek taki ze za pudelko nie warto przeplacac
A co do zaworow to moim zdaniem zaplon wiele nie zmieni, trzeba zmienic szklanki. Albo to olac i jezdzic. Jakbys kupowal szklanki - ja mialem na tyle ostre walki (a raczej o takim wzniosie zaworow) ze zadne szklanki tego nie wytrzymywaly, po odpaleniu po raz pierwszy klepal jak wsciekly, wiec kupilem komplet febi, wymienilem, klepaly nadal, dwie sie calkiem rozpadly, oddalem na reklamacje, o dziwo uznali, doplacilem i wzialem jakies niby lepsze, otworzylem kolorowe pudeleczka, patrze na nowe szklani - nabita nazwa firmy "febi", no kurcze nie po to doplacilem zeby dostac to samo tyle ze w ladniejszym opakowaniu, pojechalem z awantura i okazalo sie ze wszytskie szklanki robi febi, inni je odkupuja, pakuja w swoje opakowania, doliczaja do ceny i sprzedaja pod swoja nazwa. Nawet z sama firma febi sie kontaktowalem wtedy zeby ustalic czy mnie nie robia w bambuko i potwierdzili ze tylko oni to produkuja. Moze od tamtej pory cos sie zmienilo, ale wniosek taki ze za pudelko nie warto przeplacac
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- artur88
- Zaawansowany
- Posty: 209
- Rejestracja: 25 lut 2010, 22:49
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
Dzieki atosss fajne to i popatrzylem sobie ale dopiero mówilem o tym ze na dostrojenie mnie nie stac a co dopiero takie bajery... ale kiedys przyjdzie pora ze bede musial cos takiego kupic i dobrze wiedziec gdzie szukac.
Nex@pl tak zrobie! juz sie podniecilem
A Ty Mowad po raz kolejny dales mi zastrzyk konkretnej porady. Zaczynam juz lapac o co tu chodzi. Az glupio pytac o takie rzeczy bo rzucilem sie na dosc gleboka jak dla mnie wode ale teraz trzeba sie uczyc i poznawac temat. Z tymi szklankami na pewno bede mial na uwadze bo planowalem cos z tym zrobic. A ten zaplon... Przychodzi mi na mysl taka sytuacja ze mam dwie kreski przy kopulce: jedna na odpalanie i jazde codzienna a kiedy chce sie zabawic lece pod maske, przekrecam na kreske "POWER" w trakcie pracy silnika i wsiadam z powrotem troche smieszne i uciazliwe ale jesli ma zwiekszyc osiagi to czemu nie. Oczywiscie trzeba bedzie ustalic jakis kompromis zeby nie pajacowac tylko taki wlasnie jak zrobiles Ty No i pewnie bede zmuszony wstawic rozrusznik 16v bo teraz jest 8v. Mam oba w garazu. Albo calkiem od diesla... jesli dobrze mysle.
Nex@pl tak zrobie! juz sie podniecilem
A Ty Mowad po raz kolejny dales mi zastrzyk konkretnej porady. Zaczynam juz lapac o co tu chodzi. Az glupio pytac o takie rzeczy bo rzucilem sie na dosc gleboka jak dla mnie wode ale teraz trzeba sie uczyc i poznawac temat. Z tymi szklankami na pewno bede mial na uwadze bo planowalem cos z tym zrobic. A ten zaplon... Przychodzi mi na mysl taka sytuacja ze mam dwie kreski przy kopulce: jedna na odpalanie i jazde codzienna a kiedy chce sie zabawic lece pod maske, przekrecam na kreske "POWER" w trakcie pracy silnika i wsiadam z powrotem troche smieszne i uciazliwe ale jesli ma zwiekszyc osiagi to czemu nie. Oczywiscie trzeba bedzie ustalic jakis kompromis zeby nie pajacowac tylko taki wlasnie jak zrobiles Ty No i pewnie bede zmuszony wstawic rozrusznik 16v bo teraz jest 8v. Mam oba w garazu. Albo calkiem od diesla... jesli dobrze mysle.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2012, 21:31 przez artur88, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
szklankki robi też ina i robiła to na pierwszy strzał do vw
a z zapłonem zrób jak nalezy -zamontuj aparat z przyspieszaczem od malagi i ustaw zapłon na max +10stopni
będzie ładnie odpalał a o przyspieszenie zapłonu odpowiadał będzie wirniczek odśrodkowy + podciśnienie, które będzie spokojnie potrafiło zwiększyć kąt zapłonu o kolejne 15-20stopni przy wyższych obr
poszukaj tematu - jest opisane
a z zapłonem zrób jak nalezy -zamontuj aparat z przyspieszaczem od malagi i ustaw zapłon na max +10stopni
będzie ładnie odpalał a o przyspieszenie zapłonu odpowiadał będzie wirniczek odśrodkowy + podciśnienie, które będzie spokojnie potrafiło zwiększyć kąt zapłonu o kolejne 15-20stopni przy wyższych obr
poszukaj tematu - jest opisane
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: czerwone GT wjeżdża na teren...
racja Ozi - to byla INA i to wlasnie pierwsze kupilem, a potem doplacilem do febi co bylo tez INA. Juz pare lat minelo i mi sie nazwy pokrecily
A ten aparat o ktorym piszesz jest na module zaplonowym? czy ma przerywacz? bo u mnie poczatkowo mialem chyba z jakiegos silnika 1.3 z przyspieszaczem na podcisnieie, ale przerywacz nie ogarnial wysokich partii obrotow (a na gaznikach sie kreci skubaniec ) i po prostu wypadaly zaplony, za rada Paulusa zmienilem na aparat z modulem zaplonowym i byla poprawa, chociaz nie bylo przyspieszacza podcisnieniowego, chyba byl tylko odsrodkowy. I przy wymianie aparatu na taki z modulem zdaje sie byla konieczna wymiana tez cewki, ale teraz juz nie dam glowy a nie zapisalem sobie tego na mojej stronie :/
A ten aparat o ktorym piszesz jest na module zaplonowym? czy ma przerywacz? bo u mnie poczatkowo mialem chyba z jakiegos silnika 1.3 z przyspieszaczem na podcisnieie, ale przerywacz nie ogarnial wysokich partii obrotow (a na gaznikach sie kreci skubaniec ) i po prostu wypadaly zaplony, za rada Paulusa zmienilem na aparat z modulem zaplonowym i byla poprawa, chociaz nie bylo przyspieszacza podcisnieniowego, chyba byl tylko odsrodkowy. I przy wymianie aparatu na taki z modulem zdaje sie byla konieczna wymiana tez cewki, ale teraz juz nie dam glowy a nie zapisalem sobie tego na mojej stronie :/
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013