problem z zbiornikiem paliwa
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
problem z zbiornikiem paliwa
Witam
od pewnego czasu dręczy mnie pewien problem. Mianowicie po odkręceniu korka wlewu słychać syczenie jak gdyby w zbiorniku było ciśnienie. Czasem jest mocniejsze czasem słabsze. To normalny objaw czy może zatkane jest odpowietrzenie ? Jeśli tak to w jaki sposób można temu zaradzic ? Rocco to GT2 91` 1.8 JH. Z góry dzięki.
PS Żeby nie śmiecić tematami to jeszcze jedno pytanie zadam : czy da sie wymienić podświetlenie od panelu ster. nawiewem czy jest to integralna całość ? Bo rozebrałem mniej więcej i wygląda na całość ale moze się mylę.
od pewnego czasu dręczy mnie pewien problem. Mianowicie po odkręceniu korka wlewu słychać syczenie jak gdyby w zbiorniku było ciśnienie. Czasem jest mocniejsze czasem słabsze. To normalny objaw czy może zatkane jest odpowietrzenie ? Jeśli tak to w jaki sposób można temu zaradzic ? Rocco to GT2 91` 1.8 JH. Z góry dzięki.
PS Żeby nie śmiecić tematami to jeszcze jedno pytanie zadam : czy da sie wymienić podświetlenie od panelu ster. nawiewem czy jest to integralna całość ? Bo rozebrałem mniej więcej i wygląda na całość ale moze się mylę.
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Odp: problem z zbiornikiem paliwa
Syczenie przy odkręcaniu korka wlewu paliwa jest oznaką zatkania odmy.A podświetlenie da się podmienić,trzeba ostrożnie rozebrać panel i zmienić folię na inny kolor lub założyć przezroczystą folię i dać o wybranym kolorze diodę led.
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: problem z zbiornikiem paliwa
no dobra ale znalazłem coś takiego:
Zasilanie paliwem
Rozróżnia się obwody zasilania paliwem bezciśnieniowe i znajdujące się pod pewnym nadciśnieniem. Jeśli słup paliwa nad pompa, paliwa wystarcza do wytworzenia niewielkiego ciśnienia wstępnego, to obwód może być bezciśnieniowy. W samochodach z płaskim i leżącym zbiornikiem paliwa zawór umożliwiający dopływ i wypływ powietrza utrzymuje niewielkie nadciśnienie w zbiorniku, aby zapewnić nieprzerwane zasilanie paliwem. Pompa tłoczy więcej paliwa niż zużywa silnik podczas jazdy. Nadmiar paliwa nagrzany (zwiększa swą, objętość) i zawierający pęcherzyki pary jest odprowadzany z powrotem do zbiornika. Wytworzone nadciśnienie paliwa jest likwidowane przy otwieraniu korka wlewu paliwa, czemu towarzyszy charakterystyczny niewielki syk.
Zawory umożliwiające dopływ i wypływ powietrza mogą mieć dwa lub trzy podłączenia. Trzecie podłączenie służy odprowadzaniu paliwa do zbiornika. Zawory powinny być zawsze zamontowane w położeniu pionowym.
http://www.w114-115.org.pl/forum/cms_vi ... .php?aid=9
więc wg tego opisu wychodzi na to że to jednak objaw ok
Zasilanie paliwem
Rozróżnia się obwody zasilania paliwem bezciśnieniowe i znajdujące się pod pewnym nadciśnieniem. Jeśli słup paliwa nad pompa, paliwa wystarcza do wytworzenia niewielkiego ciśnienia wstępnego, to obwód może być bezciśnieniowy. W samochodach z płaskim i leżącym zbiornikiem paliwa zawór umożliwiający dopływ i wypływ powietrza utrzymuje niewielkie nadciśnienie w zbiorniku, aby zapewnić nieprzerwane zasilanie paliwem. Pompa tłoczy więcej paliwa niż zużywa silnik podczas jazdy. Nadmiar paliwa nagrzany (zwiększa swą, objętość) i zawierający pęcherzyki pary jest odprowadzany z powrotem do zbiornika. Wytworzone nadciśnienie paliwa jest likwidowane przy otwieraniu korka wlewu paliwa, czemu towarzyszy charakterystyczny niewielki syk.
Zawory umożliwiające dopływ i wypływ powietrza mogą mieć dwa lub trzy podłączenia. Trzecie podłączenie służy odprowadzaniu paliwa do zbiornika. Zawory powinny być zawsze zamontowane w położeniu pionowym.
http://www.w114-115.org.pl/forum/cms_vi ... .php?aid=9
więc wg tego opisu wychodzi na to że to jednak objaw ok
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: problem z zbiornikiem paliwa
Małe pytanko odnośnie odpowietrzenia baku..
W JH i PL przewód z baku łączony był z zaworem grawitacyjnym a nastepnie do zbiornika par i filtrem węglowym.
W KR i DX nie było ani zbiornika par ani filtra weglowego. Zawór grawitacyjny był ten sam. Gdzie w takim razie biegł przewód od zaworu grawitacyjnego? Był jakis dodatkowy króciec w baku?
W JH i PL przewód z baku łączony był z zaworem grawitacyjnym a nastepnie do zbiornika par i filtrem węglowym.
W KR i DX nie było ani zbiornika par ani filtra weglowego. Zawór grawitacyjny był ten sam. Gdzie w takim razie biegł przewód od zaworu grawitacyjnego? Był jakis dodatkowy króciec w baku?
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: problem z zbiornikiem paliwa
Edit: Jak tak patrze na różne zdjecia to wydaje mi sie ze powinien byc luzno puszczony gdzie pod auto, bez zadnego połączenia ???????
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z zbiornikiem paliwa
Chodzi Ci o odpowietrzenie wlewu?
Jest dodatkowe wyjście wyjście baku.
Jest dodatkowe wyjście wyjście baku.
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: problem z zbiornikiem paliwa
Z baku sa dwa wyjscia, jeden na wlew a drugi do zaworu grawitacyjnego. Chodzi mi o zawór. Gdzie idzie przewód od zaworu w KR i DX ( JH i PL do zbiorniczka oparów w błotniku).
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z zbiornikiem paliwa
Kr am układ od zbiornika : wyjście z pompy niskiego ciśnienia > zbiorniczek przelewowy> pompa wysokiego ciśnienia> regulator ciśnienie? filtr> rozdzielacz> powrót z rozdzielacza do zbiorniczka przelewowego> powrót ze zbiorniczka przelewowego do zbiornika.
poza tym jest odpowietrzenie baku na które odchodzi króciec z boku baku przy rurze wlewu, do wlewu.
ten zaworek mam puszczony z małego odejścia z boku baku i wypuszczone pod zbiornikiem, zapewne tamtędy zasysa sobie powietrze do zbiornika, zakończone taką trąbka, zajrzyj do etki, zawór jest dokładnie poprowadzony jak w etce.
poprawiłem, bo wcześniej głupotę napisałem.
poza tym jest odpowietrzenie baku na które odchodzi króciec z boku baku przy rurze wlewu, do wlewu.
ten zaworek mam puszczony z małego odejścia z boku baku i wypuszczone pod zbiornikiem, zapewne tamtędy zasysa sobie powietrze do zbiornika, zakończone taką trąbka, zajrzyj do etki, zawór jest dokładnie poprowadzony jak w etce.
poprawiłem, bo wcześniej głupotę napisałem.
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z zbiornikiem paliwa
luzem trąbka do dołu z tego co pamiętam.
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: problem z zbiornikiem paliwa
Czyli wystarczy wywalić całe to dziadostwo a od zaworu grawitacji dać luźny przewód do dołu?
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: problem z zbiornikiem paliwa
Albo zastosować do odpowietrzenia filtr paliwa z piły spalinowej czy też kosy i zamocować gdzieś w nadkolu, rzecz jasna tak aby zbytnio syf na niego nie leciał. O coś takiego jak w tej aukcji, czy też na bogato bo od razu z zabezpieczeniem. Ja tak miałem zrobione w zielonej sroce, zrobiłem otwór gwoździem w przewodzie idącym z baku do wlewu paliwa na rysunku nr 10 i wsadziłem taki filtr. Działało bez problemu, a pracy było może minuta.
http://allegro.pl/pila-kosa-spalinowa-f ... 51717.html
http://allegro.pl/filtr-paliwa-makita-d ... 63348.html
http://allegro.pl/pila-kosa-spalinowa-f ... 51717.html
http://allegro.pl/filtr-paliwa-makita-d ... 63348.html
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z zbiornikiem paliwa
ori przewód nr 9 na rysunku jest przyczepiony klamerkami nr 44 do krawędzi zbiornika, a trąbka jest gdzieś na jego środku z tego co pamiętam.