Strona 6 z 8

Re: Scirocco GT II

: 11 kwie 2014, 08:39
autor: solarhh
macie pany na rozwianie wątpliwości - od 90 do 110 oktanów --> http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG

ja do gazu nic nie mam, śmigałem kupę czasu, dupowóz mam na gaz, ze Sciro jednak gaz wywaliłem bo po pierwsze więcej w nim grzebie niż jeżdżę ;) a po drugie to musiałbym założyć sekwencję a to mi się z powodu punktu pierwszego nie pyka ;) no i ten bezcenny zapach benzyny :D

wymieniłem dziś wałek na ten od ABFa, ustawienie go na znaki z wydechowym to istna masakra bo po przykręceniu wałek się "przekręcą" trochę i go 4 razy przykręcałem i odkręcałem przesuwając o jeden ząbek na łańcuchu) ustawiłem rozrząd bo go wczoraj niechcący przestawiłem :D W następnej kolejności będzie montaż kolektora fi 50, wymiana uszczelnień wszelakich bo przez zimę z silnika zrobiło się istne sito i najprawdopodobniej przez aparat zapłonowy olej poszedł na sprzęgło i składanie wszystkiego do kupy wraz z reorganizacją dolotu bo po wywaleniu gazu trochę miejsca sie zwolniło ;) Może w marcu uda się pojechać na strojenie i hamownię, zobaczy się wtedy co tam w trawie piszczy.

Obrazek

Obrazek


Z racji zakupu nowego członka rodziny (Sciro mk1 :side: ) silnik zostanie w całości (dołożony wałek od ABFa i kolektor fi 50) bo ma do jedyneczki wskoczyć kiedyś :D, docelowy 9A+KR zbuduje od podstaw i włożę go jak będzie gotowy ;)

Updejt ;)

Wreszcie udało się go wczoraj odpalić, niestety klekotał jak zajechany diesel - szybka diagnoza - jednak nie udało się wałka od ABFa ustawić - lekkie bluzgi poszły, klucze w łapki i heja odkręcać wszystko od nowa i poprawić.

Ostatecznie mody są następujące:
- dół i góra ori KR
- kolektor dolotowy fi50
- wałek ABF
- gaz out, AIRBOX jest teraz dużo bliżej przepustnicy niż poprzednio.
- przy okazji wymieniłem wszystkie simmeringi, uszczelki i oringi bo olej lał się ze wszystkich stron

Powiem tyle - zapitala teraz jak oszalały, różnicę w porównaniu do poprzedniego setupu czuć wyraźnie, co prawda wskazówka od paliwa schodzi w oczach ale banan z mordy nie schodzi, dzięki krótszemu dolotowi i być może większemu kolektorowi ssącemu wyraźnie poprawił się dół. Doszedłem do wniosku że nie ma co pchać się na zmianę softu i hamownię bez wymiany wydechu, bo jest narazie słomka z JH :roll:
Może uda się to ogarnąć w maju i narazie zakończę grzebanie w mechanice i wezmę sie za zaspawanie dziur po gazie i heble bo rozpędza się szybko ale po paru hamowaniach zaczyna walić dym z przednich hebli :twisted:
Naprawdę jestem ciekaw ile wypluję na rolkach z większym wydechem i softem pod 16V, mam taką cichą nadzieję na 150 KM z lekkim plusikiem ale życie pokaże :)

Re: Scirocco GT II

: 12 kwie 2014, 15:19
autor: mietqs
wrzuc zdjęcie jedynki :) pochwal się :P

Re: Scirocco GT II

: 12 kwie 2014, 16:30
autor: atosss007
Z softem 16V, wydechem i tym wałkiem, 150 to żadna łaska. Myślę że na miękko zakręci się koło 160-170 :wink:

Re: Scirocco GT II

: 12 kwie 2014, 17:41
autor: obar
A czemu nie wrzuciłeś kompletu wałków od ABFa? Każdy z tych wałków ma lepsza charakterystykę niż te z PL/KR/9A/6A.

solarhh pisze:dzięki krótszemu dolotowi i być może większemu kolektorowi ssącemu wyraźnie poprawił się dół.
Wbrew pozorom często dłuższy dolot (licząc od przepustnicy) ma pozytywne znaczenie na charakterystykę. Dół zapewne poprawia czteropalczasty grubas :wink: .
solarhh pisze: Doszedłem do wniosku że nie ma co pchać się na zmianę softu i hamownię bez wymiany wydechu, bo jest narazie słomka z JH :roll:
I bardzo słusznie, bo nawet minimalne zmiany niosą ze sobą potrzebę zmiany mapy dla w pełni poprawnej pracy silnika, aczkolwiek da się jeździć nawet na uniwersalnym sofcie, tylko co to z jazda :wink: .

Re: Scirocco GT II

: 12 kwie 2014, 19:30
autor: solarhh
@mietqs
jak będę znowu w miejscu jego obecnego spoczynku to strzelę jakieś foty ale uprzedzam - obraz nędzy i rozpaczy - w skrócie to niekompletna buda jest ;)

@atosss007
no to żeś mnie teraz pocieszył :D

@obar
z tego co mi wiadomo to wszystkie wałki wydechowe w 16V VW są takie same, więc zmiana nic raczej nie wnosi, a co do dolotu to jego długość wynosiła od przepustnicy do filtra ponad metr, teraz to około 40 cm :D

no i oczywiście obroty na wolnych szaleją, myślę że to wina krokowca, cena nowego nie jest zbyt zachęcająca, orientuję się może ktoś czy jest możliwość regeneracji tego ustrojstwa ? Bo albo skaczą obroty albo zatrzymują się mniej więcej na 1300 obr/min :/

Re: Scirocco GT II

: 12 kwie 2014, 21:00
autor: lehu
Wypnij krokowca, co niektórzy jeżdżą bez i silnik normalnie pracuje im.

Re: Scirocco GT II

: 12 kwie 2014, 22:35
autor: solarhh
ale ja lubię jak wszystko gra jak Wolfsburg przykazał ;)

Re: Scirocco GT II

: 13 kwie 2014, 00:41
autor: obar
solarhh pisze: z tego co mi wiadomo to wszystkie wałki wydechowe w 16V VW są takie same, więc zmiana nic raczej nie wnosi,
Nie są:

Obrazek

Re: Scirocco GT II

: 13 kwie 2014, 01:16
autor: solarhh
ha ! to teraz żeś mnie zadziwił, ciekawe tylko czy zmiana wydechowego na ten z ABFa pomoże czy zaszkodzi ... teoretycznie powinna pomóc lepiej wyrzucać spaliny bo ma dłuższy czas otwarcia i większy wznios, muszę zgłębić temat :D

Re: Scirocco GT II

: 13 kwie 2014, 10:19
autor: Mowad
O fajna tabelka, wychodzi na to ze w 6A/9A sa identyczne jak w PL :)

ALE to ze ma dluzszy czas otwarcia i wiekszy wznios zaworow to owszem pomoze ale bardziej na max moc kosztem momentu dolem. Seryjne 6A w czarnym sciro pieknie od dolu jechalo, po wymianie na naostrzejsze jakie pasowaly na hydro od swiatka sprawily ze w dolnym zakresie auto bylo cienkie jak dupa weza, za to w gornym zakresie obrotow zrobilo sie szybsze, ale tamto do tego bylo przeznaczone. No i walki tez byly dosc hardcorowe, nie pamietam charakterystyki, ale na bank byly to wieksze roznice niz ABF/6A ;)

Re: Scirocco GT II

: 13 kwie 2014, 11:19
autor: obar
Dokładnie tak. Wałki z ABFa dają kiepski dół, ale kręcą ładnie w wyższych partiach. No ale wiadomo, że liczy się nie tylko wznios i czas otwarcia, ale też i moment, w którym zaczynają się otwierać, względem położenia tłoków. Może dlatego KR idzie ładnie od dołu.
solarhh pisze: ciekawe tylko czy zmiana wydechowego na ten z ABFa pomoże czy zaszkodzi
Wszystko zależy jak kręcisz auto i jaką masz skrzynię, bo do normalnego przemieszczania się to te wałki są wystarczające, natomiast w górze robią kawał roboty, ale na długiej skrzyni do ścigania raczej nie bardzo. Musisz potestować, bo ciężko coś obiektywnie w tym temacie doradzić. Dużo zależy też od tego czy masz obrobioną głowicę, jaki wydech i jaki dolot.

Re: Scirocco GT II

: 15 kwie 2014, 21:49
autor: solarhh
no dobra dalej się dzieje chociaż dzisiejszy dzień nie był zbyt udany :/

udało mi się ożywić nawiew, po męczarniach z wyciągnięciem wentylatora okazało się że kręci (nie wiem dlaczego go nie sprawdziłem przed wyciąganiem, kupa niepotrzebnej roboty). Zniknęła masa, nie chciało mi się szukać przyczyny, pociągnąłem nową z innego miejsca ;)

no i zaczęły się schody - nie wiedzieć czemu nagle zaczął ciec jeden wtryskiwacz. Szybka rozbiórka, wyczyszczenie i wcisnięcie uszczelki miało załatwić sprawę. Niestety po odpaleniu strasznie nierówno zaczął pracować, okazało się że łapie lewizne na pierwszym wtrysku :/ No nic docisnąłem odpowiednio dokręciłem chodzi równo i nie cieknie. Szybka rundka, powrót i uj znowu cieknie. Wyszło na to że listwa (miała być tymczasowa a jest już rok czasu) jest za krótka do grubego kolektora i nie idzie jej docisnąć porządnie. No nic jutro kupię nowe uszczelki i spróbuję zrobić to chociaż tymczasowo. No ale trzeba będzie się wziąć za budowę porządnej listwy żeby raz na zawsze pozbyć się tego problemu.
A taką ochotę miałem dziś pośmigać :(

Re: Scirocco GT II

: 15 kwie 2014, 21:58
autor: obar
solarhh pisze:No ale trzeba będzie się wziąć za budowę porządnej listwy żeby raz na zawsze pozbyć się tego problemu.
Listwę chcesz przerabiać czy wystarczy dać dłuższe przedłużki?

Re: Scirocco GT II

: 29 wrz 2014, 20:17
autor: solarhh
http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-a3-v ... 31462.html

pod wpływem negatywnych emocji kupiłem taką ;) mam nadzieję że wystarczą przedłużki, ale jak dojdzie to się okaże, grunt że grosze kosztowała :D

no i jeździ ale... przy tankowaniu smutna przygoda - leje sobie paliwko do pełna (a co tam niech się Sciro poczuję jak w kraju urodzenia :D), poszedłem umyć przednią szybę a tu nagle pan krzyczy że wacha się leje naokoło - patrzę kurna faktycznie niezłe jezioro się zrobiło. Niestety zbiornik gdzieś ma dziurę na samej górze. Później trochę kapało, jak wyjeździłem 1/4 baku już jest ok nic nie kapie. Będziem tankować do połowy na razie, zimą wzorem Obara zdemontuję cały tył i zajmę się tym tematem konkretnie.

Niepokoi mnie trochę praca silnika na wałku ABF jakoś tak dziwnie jest. Mam nadzieję że nic się nie stanie z głowicą...

Trzymajcie kciuki jutro czeka mnie jakieś 200 km trasy z panną, mam nadzieję że Srol mi wstydu nie przyniesie :D


updejt

wiele się nie dzieje narazie z powodu chronicznego braku czasu ale wreszcie ogarnąłem listwę wtryskową z prawdziwego zdarzenia i umyłem Srola. Mam nadzieję że zimą będę miał więcej czasu na grzebanie ;) bo niestety podczas ostatniej mało brakowało do pożaru z powodu starej listwy która wyskoczyła i zalała gorący silnik benzyną :/

Obrazek

Re: Scirocco GT II

: 06 lip 2020, 19:37
autor: solarhh
pisząc w tym wątku czuję się jakbym wszedł do zasnutej pajęczynami, starej piwnicy :)

widzę że forum już lekko przygasło bo i tych pięknych aut coraz mniej i ludzi którzy mają czas, energię i pieniądze aby o nie dbać.

Ostatnio szukałem drugiego samochodu bo małżonka mi zabiera coraz częściej i nagle sobie przypomniałem że przecież mam drugie auto ! Od pomysłu do realizacji więc spakowałem niezbędne narzędzia i pojechałem do sarkofagu w którym spoczywało zapieczętowane Sciro.