Scirocco 1.8T by Rezi
- Rezi
- Zaawansowany
- Posty: 626
- Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1084101
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
Passat b5 i audi a4, a6 mialy aeb. Trzeba zmienic pompe oleju, miske i dorobic w niej splyw z turbo, oraz zmienic podstawe filtra oleju na taka jak w 1.9tdi.
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
zrobił byś jakieś faq-u swapu tegoż silnika?
dolot trzeba zmienic raczej, co z wydechem?
dolot trzeba zmienic raczej, co z wydechem?
- Rezi
- Zaawansowany
- Posty: 626
- Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1084101
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
Nie jestem dobrym pisarzem i nie mam zdjec ze swapu, ale moge opisac co jak pokolei trzeba zrobic + foto na aucie.
Dolot to ori tip z a3, a za turbo uzylem rury z bam/apy i dalej fmic.pl. dolot nie jest u mnie idealny ale nie chce czekac na spawanie jednej rurki alu, no i generowac koszta generalnie dolot dziala.
Wydech trzeba od nowa robic, jestem umowiony na piatek z kolesiem co ogarnia takie rzeczy.
Potrzebna jest flansza do DP i redukcja bo flansza ma otwor 92albo 93mm 2,5" 63,5.
Elektryka to doslownie 6,7 kabelkow(z wylaczonym immo).
Wieczorem postaram sie wrzucic pierwsze zdjecia
Dolot to ori tip z a3, a za turbo uzylem rury z bam/apy i dalej fmic.pl. dolot nie jest u mnie idealny ale nie chce czekac na spawanie jednej rurki alu, no i generowac koszta generalnie dolot dziala.
Wydech trzeba od nowa robic, jestem umowiony na piatek z kolesiem co ogarnia takie rzeczy.
Potrzebna jest flansza do DP i redukcja bo flansza ma otwor 92albo 93mm 2,5" 63,5.
Elektryka to doslownie 6,7 kabelkow(z wylaczonym immo).
Wieczorem postaram sie wrzucic pierwsze zdjecia
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
masz na oryginalnej skrzynce czy na passatowskiej.
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
Przydałby sie dobry FAQ o swapowaniu 1.8t do Sroki.
Dostane info jakie orientacyjne koszta takiego swapa do mk2?
Dostane info jakie orientacyjne koszta takiego swapa do mk2?
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
Taki zgrabny potworek pod maską, a każesz oddychać mu przez stożek gorącym powietrzem znad silnika - nieładnie
- Rezi
- Zaawansowany
- Posty: 626
- Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1084101
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
lovwelas: PW
kostrzyk: skrzynka oryginalna, zrobię mały opis w technicznym.
nashi: to jest kosmetyka i prędkości nie daje ze względu na przepływkę, stożek nie jest dobrym pomysłem, ale niestety nie wymyśliłem jeszcze jak ogarnąć w tamtym miejscu puszkę z filtrem powietrza, a to najprostsze rozwiązanie
Może ktoś wie czy puszka od JH/KR/PL pasuje do górnej części z jakiegoś innego vag?
kostrzyk: skrzynka oryginalna, zrobię mały opis w technicznym.
nashi: to jest kosmetyka i prędkości nie daje ze względu na przepływkę, stożek nie jest dobrym pomysłem, ale niestety nie wymyśliłem jeszcze jak ogarnąć w tamtym miejscu puszkę z filtrem powietrza, a to najprostsze rozwiązanie
Może ktoś wie czy puszka od JH/KR/PL pasuje do górnej części z jakiegoś innego vag?
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
może zróbmy nowy temat w którym będzie można opisać swapy, takie faq-u na temat swap-ów, można było by tam skumulować wiedz na temat wrzucania danej jednostki, wraz z opisem co trzeba ogarnąć, można by zebrać wiedzę dla potomnych, drugi taki temat można by zrobić o hamulcach bo jest kilka fajnych pomysłów jak je usprawnić. każdy zrobi po jednym poście na temat swojej modyfikacji i będzie piękny temat, tylko moderatorzy będą mieli trochę roboty z usuwaniem śmieci z tematu
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
Kostrzyk jak by można było to bym dosłownie zalajkował twojego posta
- Rezi
- Zaawansowany
- Posty: 626
- Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1084101
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
Autko i silnik nadal jezdza. Wpadlo kilka modow od zeszlego roku:
-termoizolacja bazaltowa DP i kolektora
-poliuretanowe poduszki silnika
-kevlarowe okladziny tarczy sprzegla (przy 300nm i tak nie daja rady z ori dociskiem).
Wymienilem tez uszczelke tylkej klapy, wyglada na to, ze problem wody w bagazniku jest ogarniety.
Aktualnie do ogarniecia przed zlotem zostala buda, malowanie felg, odnowienie zderzakow, wygluszenie auta i montaz glosnikow (+wyciszenie drzwi). W planach mam tez zrobienie wodzikow od zmiany biegow na bazie olowianego z mk3+uniballe.
-termoizolacja bazaltowa DP i kolektora
-poliuretanowe poduszki silnika
-kevlarowe okladziny tarczy sprzegla (przy 300nm i tak nie daja rady z ori dociskiem).
Wymienilem tez uszczelke tylkej klapy, wyglada na to, ze problem wody w bagazniku jest ogarniety.
Aktualnie do ogarniecia przed zlotem zostala buda, malowanie felg, odnowienie zderzakow, wygluszenie auta i montaz glosnikow (+wyciszenie drzwi). W planach mam tez zrobienie wodzikow od zmiany biegow na bazie olowianego z mk3+uniballe.
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
A co wcześniejsze poduszki zjadło ? Nic nie piszesz o turbinie. Jak tam testy ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
- Rezi
- Zaawansowany
- Posty: 626
- Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1084101
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Scirocco 1.8T by Rezi
Wrzucam podgladowe foto tarczy sprzegla:
http://i783.photobucket.com/albums/yy11 ... snlfoq.jpg
niestety czeka mnie jeszcze modyfikacja docisku, ale o tym pozniej
Atoss: Na ori 16v poduszkach silnik za mocno latal. W dobrej cenie od PPraksa kupilem poliuretan. Chcialem przod i tyl tylko, ale wpadly tez boczne wibracje na budzie sa. Drzy kierownica na jalowym, lusterko wsteczne itp. ale da sie przezyc w zamian za to jak silnik reaguje na gaz.
Turbo to nadal k03 z muszla k03s+obrobionym kolektorem wydechowym. Dmucha w peaku @0.9 bar, ale uklad napedowy nie daje rady. Jezdze na ori sofcie @0.6bar czyli 150km i 210nm.
Silnik jeszcze nie przetestowany na 100%. Cierpliwosci, mam nadzieje ze bedzie miazga
-- piątek, 29 maja 2015, 08:22 --
Czas podnieść trochę temat. Po kilku razach niepotrzebnych demontaży skrzyni biegów udało się wzmocnić docisk. Zasada jest generalnie prosta, użyłem dwóch docisków 16v (chyba też pojawiały się w sdi) różnią się tym od tych użytych w 8v, że mają mocniejsze blaszki trzymające 'żelazko'.
Ważna uwaga, gdyby ktoś się decydował na wzmacnianie to nie można założyć słoneczka z 8v do 16v i na odwrót - są różne średnice. Cały zabieg polegał na dorobieniu w warsztacie nitów, podcięciu 3 zębów ze słoneczka, założeniu jednego słoneczka na drugie, przetoczeniu docisku o grubość słoneczka.
Musiałem przez to, że zakład zajmujący się sprzęgłami nie przetoczył mi docisku ściągać niepotrzebnie skrzynię.. (nie zauważyłem tego, że nie przetoczyli, a okazało się że sprzęgło nie rozłącza..)
Czytałem różne opinie nt tego 'modu' i trochę bałem się, że czeka mnie swap skrzyni na 02a itd.
Byłem mile zaskoczony, pedał sprzęgła ciut mocniej chodzi, ale dla mnie to jest akurat to czego szukałem. W przeciwieństwie do spieka jest pół sprzęgło, chociaż trochę szybciej klei sprzęgło.
no i najważniejsze po co to robiłem, wg danych oettingera 195km i 295nm przenosi bez problemu na tarczy obitej kevlarem 210mm.
Auto ciągle w ruchu, pali benzynę i olej, kopci i silnik się poci. Nie polecam
http://i783.photobucket.com/albums/yy11 ... snlfoq.jpg
niestety czeka mnie jeszcze modyfikacja docisku, ale o tym pozniej
Atoss: Na ori 16v poduszkach silnik za mocno latal. W dobrej cenie od PPraksa kupilem poliuretan. Chcialem przod i tyl tylko, ale wpadly tez boczne wibracje na budzie sa. Drzy kierownica na jalowym, lusterko wsteczne itp. ale da sie przezyc w zamian za to jak silnik reaguje na gaz.
Turbo to nadal k03 z muszla k03s+obrobionym kolektorem wydechowym. Dmucha w peaku @0.9 bar, ale uklad napedowy nie daje rady. Jezdze na ori sofcie @0.6bar czyli 150km i 210nm.
Silnik jeszcze nie przetestowany na 100%. Cierpliwosci, mam nadzieje ze bedzie miazga
-- piątek, 29 maja 2015, 08:22 --
Czas podnieść trochę temat. Po kilku razach niepotrzebnych demontaży skrzyni biegów udało się wzmocnić docisk. Zasada jest generalnie prosta, użyłem dwóch docisków 16v (chyba też pojawiały się w sdi) różnią się tym od tych użytych w 8v, że mają mocniejsze blaszki trzymające 'żelazko'.
Ważna uwaga, gdyby ktoś się decydował na wzmacnianie to nie można założyć słoneczka z 8v do 16v i na odwrót - są różne średnice. Cały zabieg polegał na dorobieniu w warsztacie nitów, podcięciu 3 zębów ze słoneczka, założeniu jednego słoneczka na drugie, przetoczeniu docisku o grubość słoneczka.
Musiałem przez to, że zakład zajmujący się sprzęgłami nie przetoczył mi docisku ściągać niepotrzebnie skrzynię.. (nie zauważyłem tego, że nie przetoczyli, a okazało się że sprzęgło nie rozłącza..)
Czytałem różne opinie nt tego 'modu' i trochę bałem się, że czeka mnie swap skrzyni na 02a itd.
Byłem mile zaskoczony, pedał sprzęgła ciut mocniej chodzi, ale dla mnie to jest akurat to czego szukałem. W przeciwieństwie do spieka jest pół sprzęgło, chociaż trochę szybciej klei sprzęgło.
no i najważniejsze po co to robiłem, wg danych oettingera 195km i 295nm przenosi bez problemu na tarczy obitej kevlarem 210mm.
Auto ciągle w ruchu, pali benzynę i olej, kopci i silnik się poci. Nie polecam