mam identycznie jak Wy. Wystarczyło ściągnąć wtyczkę z krokowca i wejść w tryb awaryjny. Może to ne elegancko, ale za to bezstresowo i na szybkoSołtys pisze:Ja też mam wywalonego krokowaca (oraz kilka innych wężyków) i też nie mam problemów z utrzymaniem obrotów poza tym uruchamianiem zimą zimnego silnika gdzie utrzymuję obroty trzymając lekko gaz tak aby swich na przepustnicy się rozłączył.Rezi pisze: Mam u siebie zaślepione wszystko od krokowego, a silniczek wywalony.. przy -10 odpalałem bez problemu, jedyna różnica to taka że przez kilkanaście sekund trzeba przytrzymać minimalnie uchylona przepustnicę utrzymując obroty 1100-1200, potem już elegancko trzyma 1100 spadając do 950, po rozgrzaniu nie ma problemu "gaśnięcia" nawet rozkręcając motor do 7k rpm, obrotomierz ładnie wraca na 950 i trzyma bez falowania. Moim zdaniem warto pozbyć się problemu kosztem 20s "straty czasu"
digifant - jak to sie je dla laika..
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
-
- Zaawansowany
- Posty: 589
- Rejestracja: 12 wrz 2011, 00:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1417863
- Lokalizacja: Szczecin
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
jak tak czytam o tych jh, to ja jenak wole mojego pierburga, przezyl juz jeden silnik
Black Monster
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Zgodnie z obietnicą robię poprawiony opis podłączenia Digifanta pod elektrykę Scirocco MK II, więc po kolei. Zależnie od oryginalnej wersji silnikowej będziemy potrzebować różną ilość dodatkowych konektorów, które będą niezbędne przy modyfikacji oryginalnej elektryki w Scirocco. Ja konektory znalazłem poprzez allegro w warszawie, kupiłem je w firmie która ma tam konto jako batpol1.
Zastosowałem konektory okrągłe żeńskie stosowane w złączach typu DEUTSCH TYP DT DTBKS, ważne żeby miały one średnicę wewnętrzną 1,5 mm. Można zastosować również konektory okrągłe żeńskie 1,5 LEAR MAN. Dodatkowo będą potrzebne konektory płaskie męskie i żeńskie o szerokości 6,3 mm razem z oprawkami jedno pinowymi, można je kupić w dowolnym sklepie jak też zastosować ory oprawki VW jeśli się je posiada.
Co ciekawe Scirocco II z końca produkcji posiada fabrycznie instalację przystosowaną częściowo pod podłączenie Digifanta, opis przerobienia instalacji pasuje pod DIgifanta I, II, III.
Dodatkowo musimy się zaopatrzyć w dwa przekaźniki, jeden o numerze 53 oraz przekaźnik pomp paliwa o numerze 67 lub też 80. Można je kupić bez problemu na allegro.
Poniżej rysunek tylnej strony skrzynki przekaźników z opisem pinów.
Z oryginalnej wiązki silnikowej Scirocco zostawiamy jedynie czujniki temperatury i ciśnienia na zegary, jak też sterowanie silniczkiem wycieraczek i sygnał na rozrusznik oraz zasilanie cewki i sygnał z halla na obrotomierz. Resztę zaś usuwamy, zaś z wiązki Digifanta usuwamy przewody tych elementów które zostawiliśmy z oryginalnej wiązki. Zostają jedynie fragmenty wiązki opisane poniżej.
Czujnik temperatury cieczy na licznik w nowej wiązce jest dwu pinowy, czyli dochodzą do niego dwa przewody w porównaniu do oryginalnego w którym był jedynie jeden przewód. W nowym czujniku jeden przewód doprowadza po prostu masę do niego, czyli wystarczy go podłączyć do masy na silniku. Zaś przewód sygnałowy z niego na licznik łączymy z przewodem w starej wiązce.
Teraz opiszę gdzie dane przewody z nowego typu instalacji wpiąć w starą.
F5 czyli sygnał rozrusznika do pinu 1 w ECU podłączony powinien być poprzez konektory płaskie 6,3 mm w oprawce z pinem C18 w wtyczce żółtej.
G1/3 czyli sygnał sterujący przekaźnikiem pomp paliwa z ECU łączymy konektorem okrągłym z pinem D13 w białej wtyczce.
G1/08 czyli zasilanie grzałki sondy lambda jest wpięte w zasilanie pomp paliwa poprzez konektor płaski 6,3 mm z oprawką w pin E14 w czarnej wtyczce.
G1/10 zasilanie ECU podpinamy konektorem okrągłym z pinem R2
Z1 czyli zasilanie wtrysków podpinamy pod N
Dodatkowo musimy połączyć pin R1 z pinem D2 w białej wtyczce.
Zostaje jedynie wpiąć przekaźnik 53 w gniazdo nr 1 z przodu skrzynki, jak też przekaźnik pomp paliwa nr 67 lub 80 w gniazdo numer 2 z przodu skrzynki i gotowe.
Jak wcześniej nadmieniłem ostatnie roczniki Scirocco II miały wiązki częściowo przystosowane pod podłączenie Digifanta, mianowicie mając na stanie wiązki z GT II w wersji silnikowej 1.8 JH rocznikowo 90 i 91 stwierdziłem że w pinie C18 wiązki świateł jest konektor z przewodem oraz konektorem płaskim i oprawką pod starter power w ECU oraz jest dodatkowy przewód z konektorem płaskim i oprawką gdzie można wpiąć zasilanie grzałki sondy lambda w pinie E14 odpowiedzialnym za zasilanie pomp paliwa.
Zastosowałem konektory okrągłe żeńskie stosowane w złączach typu DEUTSCH TYP DT DTBKS, ważne żeby miały one średnicę wewnętrzną 1,5 mm. Można zastosować również konektory okrągłe żeńskie 1,5 LEAR MAN. Dodatkowo będą potrzebne konektory płaskie męskie i żeńskie o szerokości 6,3 mm razem z oprawkami jedno pinowymi, można je kupić w dowolnym sklepie jak też zastosować ory oprawki VW jeśli się je posiada.
Co ciekawe Scirocco II z końca produkcji posiada fabrycznie instalację przystosowaną częściowo pod podłączenie Digifanta, opis przerobienia instalacji pasuje pod DIgifanta I, II, III.
Dodatkowo musimy się zaopatrzyć w dwa przekaźniki, jeden o numerze 53 oraz przekaźnik pomp paliwa o numerze 67 lub też 80. Można je kupić bez problemu na allegro.
Poniżej rysunek tylnej strony skrzynki przekaźników z opisem pinów.
Z oryginalnej wiązki silnikowej Scirocco zostawiamy jedynie czujniki temperatury i ciśnienia na zegary, jak też sterowanie silniczkiem wycieraczek i sygnał na rozrusznik oraz zasilanie cewki i sygnał z halla na obrotomierz. Resztę zaś usuwamy, zaś z wiązki Digifanta usuwamy przewody tych elementów które zostawiliśmy z oryginalnej wiązki. Zostają jedynie fragmenty wiązki opisane poniżej.
Czujnik temperatury cieczy na licznik w nowej wiązce jest dwu pinowy, czyli dochodzą do niego dwa przewody w porównaniu do oryginalnego w którym był jedynie jeden przewód. W nowym czujniku jeden przewód doprowadza po prostu masę do niego, czyli wystarczy go podłączyć do masy na silniku. Zaś przewód sygnałowy z niego na licznik łączymy z przewodem w starej wiązce.
Teraz opiszę gdzie dane przewody z nowego typu instalacji wpiąć w starą.
F5 czyli sygnał rozrusznika do pinu 1 w ECU podłączony powinien być poprzez konektory płaskie 6,3 mm w oprawce z pinem C18 w wtyczce żółtej.
G1/3 czyli sygnał sterujący przekaźnikiem pomp paliwa z ECU łączymy konektorem okrągłym z pinem D13 w białej wtyczce.
G1/08 czyli zasilanie grzałki sondy lambda jest wpięte w zasilanie pomp paliwa poprzez konektor płaski 6,3 mm z oprawką w pin E14 w czarnej wtyczce.
G1/10 zasilanie ECU podpinamy konektorem okrągłym z pinem R2
Z1 czyli zasilanie wtrysków podpinamy pod N
Dodatkowo musimy połączyć pin R1 z pinem D2 w białej wtyczce.
Zostaje jedynie wpiąć przekaźnik 53 w gniazdo nr 1 z przodu skrzynki, jak też przekaźnik pomp paliwa nr 67 lub 80 w gniazdo numer 2 z przodu skrzynki i gotowe.
Jak wcześniej nadmieniłem ostatnie roczniki Scirocco II miały wiązki częściowo przystosowane pod podłączenie Digifanta, mianowicie mając na stanie wiązki z GT II w wersji silnikowej 1.8 JH rocznikowo 90 i 91 stwierdziłem że w pinie C18 wiązki świateł jest konektor z przewodem oraz konektorem płaskim i oprawką pod starter power w ECU oraz jest dodatkowy przewód z konektorem płaskim i oprawką gdzie można wpiąć zasilanie grzałki sondy lambda w pinie E14 odpowiedzialnym za zasilanie pomp paliwa.
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
w jaką ilość konektorów trzeba się zaopatrzyć? Faktycznie tylko po 1szt?
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Musisz zobaczyć u siebie wiązki i porównać z moim opisem, wtedy będziesz wiedział ile musisz konektorów nabyć.
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
ok, dzięki za info.
sroczka już w garażu u mnie więc powoli będę się brał za robotę.
A powiedz mi jeszcze, masz jakiś sposób na wyjęcie starych konektorków tych "okrągłych" z wtyczki? Bo ja raz próbowałem i niestety poległem.
sroczka już w garażu u mnie więc powoli będę się brał za robotę.
A powiedz mi jeszcze, masz jakiś sposób na wyjęcie starych konektorków tych "okrągłych" z wtyczki? Bo ja raz próbowałem i niestety poległem.
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Radziu jak zawsze użyteczne info, wreszcie wiadomo skąd wsiąść te posrane piny.
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Nic nie wypinamy ze starych konektorów, w każdym razie unikamy za wszelką cenę cięcia starej wiązki chyba że nie ma wyjścia.
- jerzy72
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Witam.
Założyłem sobie po 2 lata zwlekania Digifanta II do JH. Niestety silnik bardzo ciężko odpala, nie trzyma wolnych obrotów. I nie wchodzi na wysokie obroty. Świece czarne, więc za dużo paliwa albo za mało powierza.
Ale co mnie najbardziej denerwuje to te obroty, po dodaniu gazu nic się nie dzieje .
Przepływomierz rozdarłem niby wszystko ok, wtryski ładnie cykają i rozpylają paliwo.
Graty mam od 1,8 PB.
Jakieś propozycje zanim to auto mnie wykończy ?
Założyłem sobie po 2 lata zwlekania Digifanta II do JH. Niestety silnik bardzo ciężko odpala, nie trzyma wolnych obrotów. I nie wchodzi na wysokie obroty. Świece czarne, więc za dużo paliwa albo za mało powierza.
Ale co mnie najbardziej denerwuje to te obroty, po dodaniu gazu nic się nie dzieje .
Przepływomierz rozdarłem niby wszystko ok, wtryski ładnie cykają i rozpylają paliwo.
Graty mam od 1,8 PB.
Jakieś propozycje zanim to auto mnie wykończy ?
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
zapewne trzeba by to wystroić aby to latało
-
- Początkujący
- Posty: 103
- Rejestracja: 07 mar 2010, 20:20
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
dymi na czarno? Jeśłi tak, to warto sprawdzić lambdę.
Jaki masz numer kompa (końcówka).
Mój 2h (praktycznie jh z digi) nie pali na wszystkich kompach z PB
Jaki masz numer kompa (końcówka).
Mój 2h (praktycznie jh z digi) nie pali na wszystkich kompach z PB
- jerzy72
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Kompa ma 037906022N. Podobno zrobiony tak, że sondy nie potrzeba.
Jeszcze dzisiaj podmienię przepływomierz i zobaczę co się zmieni.
podejrzewam że komp jest chyba walnięty.
A tak przy okazji jakie są koszty przeglądnięcie i ewentualnej naprawy Digifanta ?
Jeszcze dzisiaj podmienię przepływomierz i zobaczę co się zmieni.
podejrzewam że komp jest chyba walnięty.
A tak przy okazji jakie są koszty przeglądnięcie i ewentualnej naprawy Digifanta ?
- Sarmik
- Początkujący
- Posty: 194
- Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6961463
- Lokalizacja: TSK
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Hej
Pozdrawiam
Masz jeszcze jakieś graty z tego 2H ? Potrzebuję kilka rzeczy. Proszę o PW.PanieSzymonie pisze:dymi na czarno? Jeśłi tak, to warto sprawdzić lambdę.
Jaki masz numer kompa (końcówka).
Mój 2h (praktycznie jh z digi) nie pali na wszystkich kompach z PB
Jeśli jest tak od założenia, prawdopodobnie nie miałeś jednej z mas na sterowniku. Objawy wskazują. Wtryski są cały czas owtarte. Sprawdź masy i sterownik do zmiany.jerzy72 pisze:Kompa ma 037906022N. Podobno zrobiony tak, że sondy nie potrzeba.
Jeszcze dzisiaj podmienię przepływomierz i zobaczę co się zmieni.
podejrzewam że komp jest chyba walnięty.
A tak przy okazji jakie są koszty przeglądnięcie i ewentualnej naprawy Digifanta ?
Pozdrawiam
- jerzy72
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Rozebrałem komputer . upalona jest ścieżka od pinu nr 3 ( czyli od sterowania pomp paliwa). Jutro wylutuje tranzystor który jest po drodze i zobaczę czy wymiana pomoże. oby nie upaliło czegoś jeszcze. Kurna coraz więcej mnie ten Digifant kosztuje.
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Jak masz spaloną ścieżkę od sterowania przekaźnikiem pomp paliwa, to zawsze możesz wsadzić przekaźnik pomp paliwa od JH.