digifant - jak to sie je dla laika..

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2440
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: kostrzyk »

w wolnossaku i tak nie będzie miało to dużej różnicy, chyba.
Obrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: solarhh »

kurde jak to jest z tym czujnikiem spalania stukowego w digi I ? bo ogólnie niby go nie potrzeba (wg vwgolf.pl) a we wszystkich schematach on figuruje ? to jest w końcu potrzebny czy nie bo już sam nie wiem :? niżej schemat :
http://i377.photobucket.com/albums/oo21 ... titled.jpg
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
Sarmik
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 6961463
Lokalizacja: TSK

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: Sarmik »

Panowie, i ja podpinam się pod temat... Mam dość K-jet'a i mam możliwość wyciągnięcia sobie gratów z 2E. Teraz kilka pytań:
1) jakich problemów można się spodziewać przy adaptacji Digi II (?) do DX-a?
2) czy faktycznie trzeba zmieniać skrzynkę starego typu na nowy typ?
3) domyślam się, że trzeba będzie przemapować ECU. Kto i gdzie ewentualnie będzie w stanie to zrobić? Czy przed remapem auto będzie w stanie chociaż dotoczyć się do specjalisty?
4) listwa wtryskowa będzie pasować (rozstaw wtryskiwaczy)?
5) kolektor ssący - zostawiać ORI czy brać z 2E? jak będzie się miało spasowanie tego z 2E do główki ORI?
6) jak wygląda temat aparatu zapłonowego? Faktycznie potrzebne są jakieś przeróbki? Ktoś to robił ?
7) przepustnica - patrz pkt. 4 - da się zaadoptować tą z 2E do kolektora ORI?
8) jakieś rady? na co zwrócić uwagę? co jeszcze zabrać z dawcy (oprócz standardowych rzeczy)?

Może lepszy będzie taki zestaw?: http://moto.allegro.pl/digifant-komplet ... 88937.html


Zaznaczam, że przekopałem się przez wątki dotyczące DIGI na forum golfowskim i naszym. Wszyscy natomiast klepią Digi do 16V. Stąd ilość pytań z mojej strony...

Dzięki z góry za pomoc...

Pozdrawiam
Było czewrone GT '87 RE
Był Passat B4 TDI 1Z
Jest srebrne GT '86 DX/Digi II
Jest Golf II 1.8 - RP
Obrazek
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: obar »

1) Problemy z czytaniem schematu :wink:
2) digi to system, który ma swoją wiązkę i czujniki. Trzeba odpiąć starą wiązkę k-jeta i podpiąć odpowiednio digi. Ja tam nie jestem zwolennikiem zmiany skrzynek i z resztą moim skromnym zdaniem nie trzeba tego robić.
3) popytaj w okolicach, albo jedź kawał drogi do znanych specjalistów typu GTO. Auto będzie jeździć, tylko jak z dawką to nie powiem, ale moc jest porównywalna a jedynie moment w 2E większy, więc dużych różnic nie powinno być.
4) Będzie. 8v praktycznie wszystkie miały taki sam rozstaw, ale z mocowaniem troszkę chyba będzie trzeba pomyśleć.
5) Jak się zmieści 2E to wstaw kompletny słupek.
6) error :wink:
7)Jeśli jest dwu-gardzielowa to powinna pasować.
Co Ty się tak uparłeś na ten ori kolektor? :P
Resztę niech dopowiedzą ci, co już przeszli ten etap. :wink:
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Sarmik
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 6961463
Lokalizacja: TSK

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: Sarmik »

Obar dzięki za info...

Nie upieram się przy ori kolektorze, poprostu szukam sposobu na jak najprostszy sposób zamontowania tego. To wszystko. Ogólnie w temacie jest bardzo dużo niejaności, jeśli chodzi o silniki 8v. Ścieżka jest dobrze przetarta jeśli chodzi o 16V - bo w tym wypadku faktycznie ma to sens. Ale do tego etapu mam nadzieję też dojść, jednak chciałbym umieścić pod maską ABF razem z kompletną wiązką itd. Więc w moim wypadku zmiana na DIGI już teraz ma jakiś sens. Przy ABF-ie będę już mniej więcej wiedział co z czym jeść.

Panowie jakieś jeszcze wskazówki?

Pozdr.
Było czewrone GT '87 RE
Był Passat B4 TDI 1Z
Jest srebrne GT '86 DX/Digi II
Jest Golf II 1.8 - RP
Obrazek
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: spirit »

Aparat zapłowy od 2E nie podejdzie do DX-a, głowica w 2E nie ma gniazd wtrysków. Gniazda są w kolektorze ssącym, raczej nie trzeba robić remapu ECU. Jak chcesz na razie pośmigać na obecnym silniku to lepiej pasi ten komplet z aukcji, jest z 1.8 PB, PF. Elektrykę bardzo łatwo wpiąć bez dużego cięcia kabli i nie trzeba zmieniać skrzynki na nowy typ.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Sarmik
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 6961463
Lokalizacja: TSK

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: Sarmik »

Spirit, jesteś gość... :)

Jakieś szczegóły odnośnie wpięcia tego w skrzynkę starego typu?

Dzięki.

Pozdrawiam
Było czewrone GT '87 RE
Był Passat B4 TDI 1Z
Jest srebrne GT '86 DX/Digi II
Jest Golf II 1.8 - RP
Obrazek
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: spirit »

Zadzwoń do mnie, numer w profilu.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: solarhh »

i jak wie ktoś jak to jest z tym czujnikiem spalania stukowego w digi I ?
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
Sarmik
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 6961463
Lokalizacja: TSK

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: Sarmik »

O co dokładnie chodzi Ci z tym stukowym?
Było czewrone GT '87 RE
Był Passat B4 TDI 1Z
Jest srebrne GT '86 DX/Digi II
Jest Golf II 1.8 - RP
Obrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: solarhh »

solarhh pisze:kurde jak to jest z tym czujnikiem spalania stukowego w digi I ? bo ogólnie niby go nie potrzeba (wg vwgolf.pl) a we wszystkich schematach on figuruje ? to jest w końcu potrzebny czy nie bo już sam nie wiem :? niżej schemat :
http://i377.photobucket.com/albums/oo21 ... titled.jpg
o to ;)
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
Sarmik
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 6961463
Lokalizacja: TSK

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: Sarmik »

Według mnie jest potrzebny...

Na podstawie wskazań z niego (w przypadku wystąpienia spalania stukowego) komp opóźnia zapłon, tak aby to spalanie nie występowało. Podobno są dwa miejsca położenia czujnika. Jeśli dobrze pamiętam:
1) między pierwszym i drugim garem pod altkiem;
2) między drugim i trzecim garem nad podstawą filtra;

Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie.

Wiem, że panowie z vwgolf.pl (zresztą nie tylko) wywalali krokowca i ustawali bieg jałowy na przepustnicy. Może o to Ci chodzi? Ale jeśli chodzi o to rozwiązanie nie jestem przekonany. Niwiem jak będzie z odpalaniem auta przy niskich temperaturach...

Pozdr.
Było czewrone GT '87 RE
Był Passat B4 TDI 1Z
Jest srebrne GT '86 DX/Digi II
Jest Golf II 1.8 - RP
Obrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: solarhh »

krokowca założę, po to on jest ;) nie wiem tylko jak będzie z BLOSem współgrał. A stukowy widzę że też będe musiał dokupić ;/
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: spirit »

Jutro wrzucę opis jak podłączyć digi bez nadmiernego cięcia kabli, za dużo się naczytałem tekstów o wycinaniu bez głowy ory wiązki i problemach podpinania wiązki digi. U mnie też była bez głowy wsadzana wiązka digi.
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: solarhh »

Spirit czekam z nadzieją bo mam urlop w przyszłym tygodniu i chcę ostro ruszyć :D

dziś gadałem z gościem od którego kupiłem DIGI i przedstawił mi taki patent - nie wkładać przekaźnika od ECU do skrzynki tylko podpiąć go przy kompie od razu. Tłumaczył że czasem coś tam nie stykać może, a ecu ma dwa "plusy" i jak na jednym zniknie napięcie to ogólne napięcie spadnie do 7V. W następstwie czego ecu zmienia mapy (nie wiem czy zubaża czy wzbogaca ale chyba wzbogaca) co spowodowało u w/w pana stopieniem się tłoka.
WTF ? Ktoś ogarnięty się wypowie w temacie ?
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
ODPOWIEDZ