digifant - jak to sie je dla laika..
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
w wolnossaku i tak nie będzie miało to dużej różnicy, chyba.
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
kurde jak to jest z tym czujnikiem spalania stukowego w digi I ? bo ogólnie niby go nie potrzeba (wg vwgolf.pl) a we wszystkich schematach on figuruje ? to jest w końcu potrzebny czy nie bo już sam nie wiem niżej schemat :
http://i377.photobucket.com/albums/oo21 ... titled.jpg
http://i377.photobucket.com/albums/oo21 ... titled.jpg
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- Sarmik
- Początkujący
- Posty: 194
- Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6961463
- Lokalizacja: TSK
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Panowie, i ja podpinam się pod temat... Mam dość K-jet'a i mam możliwość wyciągnięcia sobie gratów z 2E. Teraz kilka pytań:
1) jakich problemów można się spodziewać przy adaptacji Digi II (?) do DX-a?
2) czy faktycznie trzeba zmieniać skrzynkę starego typu na nowy typ?
3) domyślam się, że trzeba będzie przemapować ECU. Kto i gdzie ewentualnie będzie w stanie to zrobić? Czy przed remapem auto będzie w stanie chociaż dotoczyć się do specjalisty?
4) listwa wtryskowa będzie pasować (rozstaw wtryskiwaczy)?
5) kolektor ssący - zostawiać ORI czy brać z 2E? jak będzie się miało spasowanie tego z 2E do główki ORI?
6) jak wygląda temat aparatu zapłonowego? Faktycznie potrzebne są jakieś przeróbki? Ktoś to robił ?
7) przepustnica - patrz pkt. 4 - da się zaadoptować tą z 2E do kolektora ORI?
jakieś rady? na co zwrócić uwagę? co jeszcze zabrać z dawcy (oprócz standardowych rzeczy)?
Może lepszy będzie taki zestaw?: http://moto.allegro.pl/digifant-komplet ... 88937.html
Zaznaczam, że przekopałem się przez wątki dotyczące DIGI na forum golfowskim i naszym. Wszyscy natomiast klepią Digi do 16V. Stąd ilość pytań z mojej strony...
Dzięki z góry za pomoc...
Pozdrawiam
1) jakich problemów można się spodziewać przy adaptacji Digi II (?) do DX-a?
2) czy faktycznie trzeba zmieniać skrzynkę starego typu na nowy typ?
3) domyślam się, że trzeba będzie przemapować ECU. Kto i gdzie ewentualnie będzie w stanie to zrobić? Czy przed remapem auto będzie w stanie chociaż dotoczyć się do specjalisty?
4) listwa wtryskowa będzie pasować (rozstaw wtryskiwaczy)?
5) kolektor ssący - zostawiać ORI czy brać z 2E? jak będzie się miało spasowanie tego z 2E do główki ORI?
6) jak wygląda temat aparatu zapłonowego? Faktycznie potrzebne są jakieś przeróbki? Ktoś to robił ?
7) przepustnica - patrz pkt. 4 - da się zaadoptować tą z 2E do kolektora ORI?
jakieś rady? na co zwrócić uwagę? co jeszcze zabrać z dawcy (oprócz standardowych rzeczy)?
Może lepszy będzie taki zestaw?: http://moto.allegro.pl/digifant-komplet ... 88937.html
Zaznaczam, że przekopałem się przez wątki dotyczące DIGI na forum golfowskim i naszym. Wszyscy natomiast klepią Digi do 16V. Stąd ilość pytań z mojej strony...
Dzięki z góry za pomoc...
Pozdrawiam
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
1) Problemy z czytaniem schematu
2) digi to system, który ma swoją wiązkę i czujniki. Trzeba odpiąć starą wiązkę k-jeta i podpiąć odpowiednio digi. Ja tam nie jestem zwolennikiem zmiany skrzynek i z resztą moim skromnym zdaniem nie trzeba tego robić.
3) popytaj w okolicach, albo jedź kawał drogi do znanych specjalistów typu GTO. Auto będzie jeździć, tylko jak z dawką to nie powiem, ale moc jest porównywalna a jedynie moment w 2E większy, więc dużych różnic nie powinno być.
4) Będzie. 8v praktycznie wszystkie miały taki sam rozstaw, ale z mocowaniem troszkę chyba będzie trzeba pomyśleć.
5) Jak się zmieści 2E to wstaw kompletny słupek.
6) error
7)Jeśli jest dwu-gardzielowa to powinna pasować.
Co Ty się tak uparłeś na ten ori kolektor?
Resztę niech dopowiedzą ci, co już przeszli ten etap.
2) digi to system, który ma swoją wiązkę i czujniki. Trzeba odpiąć starą wiązkę k-jeta i podpiąć odpowiednio digi. Ja tam nie jestem zwolennikiem zmiany skrzynek i z resztą moim skromnym zdaniem nie trzeba tego robić.
3) popytaj w okolicach, albo jedź kawał drogi do znanych specjalistów typu GTO. Auto będzie jeździć, tylko jak z dawką to nie powiem, ale moc jest porównywalna a jedynie moment w 2E większy, więc dużych różnic nie powinno być.
4) Będzie. 8v praktycznie wszystkie miały taki sam rozstaw, ale z mocowaniem troszkę chyba będzie trzeba pomyśleć.
5) Jak się zmieści 2E to wstaw kompletny słupek.
6) error
7)Jeśli jest dwu-gardzielowa to powinna pasować.
Co Ty się tak uparłeś na ten ori kolektor?
Resztę niech dopowiedzą ci, co już przeszli ten etap.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Sarmik
- Początkujący
- Posty: 194
- Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6961463
- Lokalizacja: TSK
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Obar dzięki za info...
Nie upieram się przy ori kolektorze, poprostu szukam sposobu na jak najprostszy sposób zamontowania tego. To wszystko. Ogólnie w temacie jest bardzo dużo niejaności, jeśli chodzi o silniki 8v. Ścieżka jest dobrze przetarta jeśli chodzi o 16V - bo w tym wypadku faktycznie ma to sens. Ale do tego etapu mam nadzieję też dojść, jednak chciałbym umieścić pod maską ABF razem z kompletną wiązką itd. Więc w moim wypadku zmiana na DIGI już teraz ma jakiś sens. Przy ABF-ie będę już mniej więcej wiedział co z czym jeść.
Panowie jakieś jeszcze wskazówki?
Pozdr.
Nie upieram się przy ori kolektorze, poprostu szukam sposobu na jak najprostszy sposób zamontowania tego. To wszystko. Ogólnie w temacie jest bardzo dużo niejaności, jeśli chodzi o silniki 8v. Ścieżka jest dobrze przetarta jeśli chodzi o 16V - bo w tym wypadku faktycznie ma to sens. Ale do tego etapu mam nadzieję też dojść, jednak chciałbym umieścić pod maską ABF razem z kompletną wiązką itd. Więc w moim wypadku zmiana na DIGI już teraz ma jakiś sens. Przy ABF-ie będę już mniej więcej wiedział co z czym jeść.
Panowie jakieś jeszcze wskazówki?
Pozdr.
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Aparat zapłowy od 2E nie podejdzie do DX-a, głowica w 2E nie ma gniazd wtrysków. Gniazda są w kolektorze ssącym, raczej nie trzeba robić remapu ECU. Jak chcesz na razie pośmigać na obecnym silniku to lepiej pasi ten komplet z aukcji, jest z 1.8 PB, PF. Elektrykę bardzo łatwo wpiąć bez dużego cięcia kabli i nie trzeba zmieniać skrzynki na nowy typ.
- Sarmik
- Początkujący
- Posty: 194
- Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6961463
- Lokalizacja: TSK
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Spirit, jesteś gość...
Jakieś szczegóły odnośnie wpięcia tego w skrzynkę starego typu?
Dzięki.
Pozdrawiam
Jakieś szczegóły odnośnie wpięcia tego w skrzynkę starego typu?
Dzięki.
Pozdrawiam
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Zadzwoń do mnie, numer w profilu.
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
i jak wie ktoś jak to jest z tym czujnikiem spalania stukowego w digi I ?
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- Sarmik
- Początkujący
- Posty: 194
- Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6961463
- Lokalizacja: TSK
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
O co dokładnie chodzi Ci z tym stukowym?
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
o tosolarhh pisze:kurde jak to jest z tym czujnikiem spalania stukowego w digi I ? bo ogólnie niby go nie potrzeba (wg vwgolf.pl) a we wszystkich schematach on figuruje ? to jest w końcu potrzebny czy nie bo już sam nie wiem niżej schemat :
http://i377.photobucket.com/albums/oo21 ... titled.jpg
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- Sarmik
- Początkujący
- Posty: 194
- Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6961463
- Lokalizacja: TSK
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Według mnie jest potrzebny...
Na podstawie wskazań z niego (w przypadku wystąpienia spalania stukowego) komp opóźnia zapłon, tak aby to spalanie nie występowało. Podobno są dwa miejsca położenia czujnika. Jeśli dobrze pamiętam:
1) między pierwszym i drugim garem pod altkiem;
2) między drugim i trzecim garem nad podstawą filtra;
Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie.
Wiem, że panowie z vwgolf.pl (zresztą nie tylko) wywalali krokowca i ustawali bieg jałowy na przepustnicy. Może o to Ci chodzi? Ale jeśli chodzi o to rozwiązanie nie jestem przekonany. Niwiem jak będzie z odpalaniem auta przy niskich temperaturach...
Pozdr.
Na podstawie wskazań z niego (w przypadku wystąpienia spalania stukowego) komp opóźnia zapłon, tak aby to spalanie nie występowało. Podobno są dwa miejsca położenia czujnika. Jeśli dobrze pamiętam:
1) między pierwszym i drugim garem pod altkiem;
2) między drugim i trzecim garem nad podstawą filtra;
Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie.
Wiem, że panowie z vwgolf.pl (zresztą nie tylko) wywalali krokowca i ustawali bieg jałowy na przepustnicy. Może o to Ci chodzi? Ale jeśli chodzi o to rozwiązanie nie jestem przekonany. Niwiem jak będzie z odpalaniem auta przy niskich temperaturach...
Pozdr.
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
krokowca założę, po to on jest nie wiem tylko jak będzie z BLOSem współgrał. A stukowy widzę że też będe musiał dokupić ;/
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Jutro wrzucę opis jak podłączyć digi bez nadmiernego cięcia kabli, za dużo się naczytałem tekstów o wycinaniu bez głowy ory wiązki i problemach podpinania wiązki digi. U mnie też była bez głowy wsadzana wiązka digi.
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: digifant - jak to sie je dla laika..
Spirit czekam z nadzieją bo mam urlop w przyszłym tygodniu i chcę ostro ruszyć
dziś gadałem z gościem od którego kupiłem DIGI i przedstawił mi taki patent - nie wkładać przekaźnika od ECU do skrzynki tylko podpiąć go przy kompie od razu. Tłumaczył że czasem coś tam nie stykać może, a ecu ma dwa "plusy" i jak na jednym zniknie napięcie to ogólne napięcie spadnie do 7V. W następstwie czego ecu zmienia mapy (nie wiem czy zubaża czy wzbogaca ale chyba wzbogaca) co spowodowało u w/w pana stopieniem się tłoka.
WTF ? Ktoś ogarnięty się wypowie w temacie ?
dziś gadałem z gościem od którego kupiłem DIGI i przedstawił mi taki patent - nie wkładać przekaźnika od ECU do skrzynki tylko podpiąć go przy kompie od razu. Tłumaczył że czasem coś tam nie stykać może, a ecu ma dwa "plusy" i jak na jednym zniknie napięcie to ogólne napięcie spadnie do 7V. W następstwie czego ecu zmienia mapy (nie wiem czy zubaża czy wzbogaca ale chyba wzbogaca) co spowodowało u w/w pana stopieniem się tłoka.
WTF ? Ktoś ogarnięty się wypowie w temacie ?
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont