Asfaltówka
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Zrobione!
Po 3 tygodniach stania w samotności, sroczka znowu jest ze mną!
Kosztowało to duużo nerwów i pieniądzów, ale cel został osiągnięty.
Na początek, chciałem podziękować Dudiemu, za OLBRZYMIĄ pomoc i poświęcenie! Normalnie brawo i czapki z głów!
Po przekopaniu wszystkich ogłoszeń na niemieckim i holenderskim necie, po zwróceniu się o pomoc na niemieckim forum, po wielu rozmowach ze sprzedającymi, po nieudanych próbach załatwienia transportu, po nieudanej próbie kupna WKOŃCU udało mi się umówić z kolesiem sprzedającym szesnastkę, mieszkającym dokładnie po drodze do Gotha.
Ów Dudi specjalnie urwał się z pracy w piątek o 19, żebyśmy zdążyli odebrać silnik tego samego dnia (byliśmy trochę przed północą), aby w sobotę od rana działać, bo warsztat czynny niby od 10-16. Z Gotha holowanko 30km do Erfurtu. Zajechaliśmy koło 4. Od 8 rozkręcałem co się dało bez podnośnika, kiedy otworzyli warsztat od razu wepchaliśmy srola
O 17, wszystko było już włożone i podpięte. Odpalamy, niby chodzi, ale coś rzęzi... Oczywiście trzeba znowu zrzucać skrzynię - sprzęgło w nowym silniku jest na gruby wałek (różnica kilku ząbków - przed włożeniem mierzyliśmy średnice i różnic widocznych nie było) chwila zrezyznowania, ale musimy walczyć dalej, no więc kolejne 3h pracy już ostatkiem sił. Chwała właścicielowi warsztatu, że pozwolił nam tam siedzieć prawie do 21
Po zakończeniu pracy - w drogę do "domu"! Ja mam 370, dudi 550km Silnik jako tako pracuje, jedzie się dobrze, ale zmęczenie daje znać o sobie, trochę wężykuję, przegapiam ograniczenie do 80km/h, PSTRYK! miałem chyba 140...
Tak wiec MISSION SUCCESSFULL!! Mogło być lepiej, ale też mogło być znacznie gorzej. Dziękuję i Wam, drodzy forumowicze, za wsparcie merytoryczne i niemerytoryczne I na koniec podziękowanie dla Wujka Dobra Rada - Paulusa, który jak to zwykle, uraczył nas dobrą radą
Po 3 tygodniach stania w samotności, sroczka znowu jest ze mną!
Kosztowało to duużo nerwów i pieniądzów, ale cel został osiągnięty.
Na początek, chciałem podziękować Dudiemu, za OLBRZYMIĄ pomoc i poświęcenie! Normalnie brawo i czapki z głów!
Po przekopaniu wszystkich ogłoszeń na niemieckim i holenderskim necie, po zwróceniu się o pomoc na niemieckim forum, po wielu rozmowach ze sprzedającymi, po nieudanych próbach załatwienia transportu, po nieudanej próbie kupna WKOŃCU udało mi się umówić z kolesiem sprzedającym szesnastkę, mieszkającym dokładnie po drodze do Gotha.
Ów Dudi specjalnie urwał się z pracy w piątek o 19, żebyśmy zdążyli odebrać silnik tego samego dnia (byliśmy trochę przed północą), aby w sobotę od rana działać, bo warsztat czynny niby od 10-16. Z Gotha holowanko 30km do Erfurtu. Zajechaliśmy koło 4. Od 8 rozkręcałem co się dało bez podnośnika, kiedy otworzyli warsztat od razu wepchaliśmy srola
O 17, wszystko było już włożone i podpięte. Odpalamy, niby chodzi, ale coś rzęzi... Oczywiście trzeba znowu zrzucać skrzynię - sprzęgło w nowym silniku jest na gruby wałek (różnica kilku ząbków - przed włożeniem mierzyliśmy średnice i różnic widocznych nie było) chwila zrezyznowania, ale musimy walczyć dalej, no więc kolejne 3h pracy już ostatkiem sił. Chwała właścicielowi warsztatu, że pozwolił nam tam siedzieć prawie do 21
Po zakończeniu pracy - w drogę do "domu"! Ja mam 370, dudi 550km Silnik jako tako pracuje, jedzie się dobrze, ale zmęczenie daje znać o sobie, trochę wężykuję, przegapiam ograniczenie do 80km/h, PSTRYK! miałem chyba 140...
Tak wiec MISSION SUCCESSFULL!! Mogło być lepiej, ale też mogło być znacznie gorzej. Dziękuję i Wam, drodzy forumowicze, za wsparcie merytoryczne i niemerytoryczne I na koniec podziękowanie dla Wujka Dobra Rada - Paulusa, który jak to zwykle, uraczył nas dobrą radą
- Załączniki
-
- Dudi - Der Supermeister!
- DSC02541.jpg (39.33 KiB) Przejrzano 7270 razy
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Fajnie że sroka już pod domem. Miałem trochę obawy że tam zostanie. Dobrze że właściciel sie nie poddał i dołożył starań aby auto wróciło. A ten nowy silnik to co to za jednostka ? Masz jakieś dane o nim ? Jakiś przyblizony przebieg czy coś ...
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Super,że się udało. Gratuluję
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Za łatwo było na początku . No ale jak już przeszedłeś chrzest bojowy, to powinno być ok .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Daj pan spokój z takimi chrzestami to była istna rzeźnia! Jednostką napędową jest obecnie PL, no więc taki trochę downgrade Przebieg nieznany. W przyszłości powinno się przełożyć główkę i kolektory na te bardziej "mięsiste"
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
No to chyba powinieneś zmierzyć ciśnienie na początek. Ja przynajmniej tak bym zrobił
Mam nadzieję że dobrze dmucha i nieprzespana noc nie pójdzie na marne. Gratuluję udanej operacji. Pacjent żyje, i to najważniejsze
Mam nadzieję że dobrze dmucha i nieprzespana noc nie pójdzie na marne. Gratuluję udanej operacji. Pacjent żyje, i to najważniejsze
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Ciekawa przygoda ale chyba nikt z nas nie chciałby mieć takich ekscesów Po części mogę zrozumieć w jakiej sytuacji byłeś bo podobnie choć o wiele bliżej i na naszej ziemi silnik mi padł podczas pierwszej międzynarodówki ... nerwów, kombinowania i załatwiania powrotu (lawety) było co niemiara. Ale jak widać my i nasze samochody się tak łatwo nie poddajemy
Powodzenia w użytkowaniu nowego serca ... mam nadzieję że pacjent nie odrzuci przeszczepu
Powodzenia w użytkowaniu nowego serca ... mam nadzieję że pacjent nie odrzuci przeszczepu
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Oto pamiątkowe zdjęcie dzieła zniszczenia Jak widać kawałek tłoka ładnie wkomponował się w ściankę cylindra Teoretycznie można by to rozwiercić na nominalne tłoki z 2.0 więc jeszcze go nie oddaję na złom, może kiedyś coś się z tego urodzi
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Ale gra nie warta świeczki. W 2.0 jest inne wykorbienie. Nie otrzymasz 2.0 po takiej akcji.
Taniej będzie Ci znaleźć blok od 2.0 w dobrym stanie i wtedy wstawić dół zamiast tego 1.8.
Taniej będzie Ci znaleźć blok od 2.0 w dobrym stanie i wtedy wstawić dół zamiast tego 1.8.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Mówisz że wał korbowy 9a jest inny niż w PL/KR?
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Z tego co pamiętam to tak. Z resztą na zwiększeniu średnicy o 0,6mm nie zyskasz tyle więcej pojemności.
Jeśli się nie mylę to różnica w skoku była jakieś 3mm.
Jeśli się nie mylę to różnica w skoku była jakieś 3mm.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Oczywiscie ze jest inny. To byy wogóle nie jechało
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
0,6mm? Z tego co paczałem to nominalne średnice to:
KR/PL = 81mm
9a = 82,5mm
Co do skoku tłoka, to przy tym samym oznaczeniu silnika (9a) niektórzy piszą 86,40mm a niekiedy 92,80mm różnica 6,4mm z tego co piszecie, wnioskuję że ten mniejszy wymiar jest błędny i dotyczy KR/PL (obliczenia się zgadzają, 81mm tłok i 86,40mm skok = 1780ccm)
Ale jakby zostawić wał i korbowody w tym KR, a zmienić tylko tłoki na te z 9a? skok by się nie zmienił, pojemność wyszła by ok 1870ccm. Sworznie oba mają 20mm.
Właśnie wyczaiłem jeszcze jedną informację o tłokach:
KR 33,40mm kompressionshohe
9a 29,77mm kompressionshohe
Nie wiem dokładnie o co chodzi, może o wysokość tłoka między sworzniem a licem (?) I to rzeczywiście mogło by przeszkadzać, silnik by się odprężył.
Chyba sam sobie odpowiedziałem Dzięki Asfalt!
Powiedzcie gdzie można zaczerpnąć informacji o tych wszystkich wymiarach? Ja opierałem się głównie na ebayu
KR/PL = 81mm
9a = 82,5mm
Co do skoku tłoka, to przy tym samym oznaczeniu silnika (9a) niektórzy piszą 86,40mm a niekiedy 92,80mm różnica 6,4mm z tego co piszecie, wnioskuję że ten mniejszy wymiar jest błędny i dotyczy KR/PL (obliczenia się zgadzają, 81mm tłok i 86,40mm skok = 1780ccm)
Ale jakby zostawić wał i korbowody w tym KR, a zmienić tylko tłoki na te z 9a? skok by się nie zmienił, pojemność wyszła by ok 1870ccm. Sworznie oba mają 20mm.
Właśnie wyczaiłem jeszcze jedną informację o tłokach:
KR 33,40mm kompressionshohe
9a 29,77mm kompressionshohe
Nie wiem dokładnie o co chodzi, może o wysokość tłoka między sworzniem a licem (?) I to rzeczywiście mogło by przeszkadzać, silnik by się odprężył.
Chyba sam sobie odpowiedziałem Dzięki Asfalt!
Powiedzcie gdzie można zaczerpnąć informacji o tych wszystkich wymiarach? Ja opierałem się głównie na ebayu
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Wystarczy mądra książka mechanika, w której masz 9A KR.
W KR/PL tlok chyba miał 80.9, a w 9A 81.5, ale to w takim razie trzeba by sprawdzić, bo nie chciałbym wprowadzać w błąd.
Tu chodzi o wysokość komory spalania krótko mówiąc.Asfalt pisze:Właśnie wyczaiłem jeszcze jedną informację o tłokach:
KR 33,40mm kompressionshohe
9a 29,77mm kompressionshohe
W KR/PL tlok chyba miał 80.9, a w 9A 81.5, ale to w takim razie trzeba by sprawdzić, bo nie chciałbym wprowadzać w błąd.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)
Po wsadzeniu samych tlokow od 9a do kr wycbodzi stopien sprezania ok. 7::1
Tloki od 9a sa nizsze od denka do sworznia- dobre tloki pod 16g60kr ;;)
Tloki od 9a sa nizsze od denka do sworznia- dobre tloki pod 16g60kr ;;)