Asfaltówka

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
Asfalt
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 720
Rejestracja: 01 mar 2008, 09:54
Model: Scirocco II
Numer GG: 1825771

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: Asfalt »

Zrobione!
Po 3 tygodniach stania w samotności, sroczka znowu jest ze mną! :D
Kosztowało to duużo nerwów i pieniądzów, ale cel został osiągnięty.
Na początek, chciałem podziękować Dudiemu, za OLBRZYMIĄ pomoc i poświęcenie! Normalnie brawo i czapki z głów!
Po przekopaniu wszystkich ogłoszeń na niemieckim i holenderskim necie, po zwróceniu się o pomoc na niemieckim forum, po wielu rozmowach ze sprzedającymi, po nieudanych próbach załatwienia transportu, po nieudanej próbie kupna WKOŃCU udało mi się umówić z kolesiem sprzedającym szesnastkę, mieszkającym dokładnie po drodze do Gotha.
Ów Dudi specjalnie urwał się z pracy w piątek o 19, żebyśmy zdążyli odebrać silnik tego samego dnia (byliśmy trochę przed północą), aby w sobotę od rana działać, bo warsztat czynny niby od 10-16. Z Gotha holowanko 30km do Erfurtu. Zajechaliśmy koło 4. Od 8 rozkręcałem co się dało bez podnośnika, kiedy otworzyli warsztat od razu wepchaliśmy srola :)
O 17, wszystko było już włożone i podpięte. Odpalamy, niby chodzi, ale coś rzęzi... Oczywiście trzeba znowu zrzucać skrzynię - sprzęgło w nowym silniku jest na gruby wałek (różnica kilku ząbków - przed włożeniem mierzyliśmy średnice i różnic widocznych nie było) chwila zrezyznowania, ale musimy walczyć dalej, no więc kolejne 3h pracy już ostatkiem sił. Chwała właścicielowi warsztatu, że pozwolił nam tam siedzieć prawie do 21 :D
Po zakończeniu pracy - w drogę do "domu"! Ja mam 370, dudi 550km Silnik jako tako pracuje, jedzie się dobrze, ale zmęczenie daje znać o sobie, trochę wężykuję, przegapiam ograniczenie do 80km/h, PSTRYK! miałem chyba 140...
Tak wiec MISSION SUCCESSFULL!! Mogło być lepiej, ale też mogło być znacznie gorzej. Dziękuję i Wam, drodzy forumowicze, za wsparcie merytoryczne i niemerytoryczne :D I na koniec podziękowanie dla Wujka Dobra Rada - Paulusa, który jak to zwykle, uraczył nas dobrą radą :)
Załączniki
Dudi - Der Supermeister!
Dudi - Der Supermeister!
DSC02541.jpg (39.33 KiB) Przejrzano 7270 razy
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: atosss007 »

Fajnie że sroka już pod domem. Miałem trochę obawy że tam zostanie. Dobrze że właściciel sie nie poddał i dołożył starań aby auto wróciło. A ten nowy silnik to co to za jednostka ? Masz jakieś dane o nim ? Jakiś przyblizony przebieg czy coś ... :wink:
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
vega
Pisarz
Pisarz
Posty: 1011
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:28
Model: Scirocco I
Numer GG: 24919081

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: vega »

Super,że się udało. Gratuluję :D
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: obar »

Za łatwo było na początku :wink: . No ale jak już przeszedłeś chrzest bojowy, to powinno być ok :) .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Asfalt
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 720
Rejestracja: 01 mar 2008, 09:54
Model: Scirocco II
Numer GG: 1825771

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: Asfalt »

Daj pan spokój z takimi chrzestami :P to była istna rzeźnia! Jednostką napędową jest obecnie PL, no więc taki trochę downgrade :P Przebieg nieznany. W przyszłości powinno się przełożyć główkę i kolektory na te bardziej "mięsiste" :)
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: atosss007 »

No to chyba powinieneś zmierzyć ciśnienie na początek. Ja przynajmniej tak bym zrobił :wink:
Mam nadzieję że dobrze dmucha i nieprzespana noc nie pójdzie na marne. Gratuluję udanej operacji. Pacjent żyje, i to najważniejsze :lol:
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3289
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: Sołtys »

Ciekawa przygoda ale chyba nikt z nas nie chciałby mieć takich ekscesów ;) Po części mogę zrozumieć w jakiej sytuacji byłeś bo podobnie choć o wiele bliżej i na naszej ziemi silnik mi padł podczas pierwszej międzynarodówki ... nerwów, kombinowania i załatwiania powrotu (lawety) było co niemiara. Ale jak widać my i nasze samochody się tak łatwo nie poddajemy :D
Powodzenia w użytkowaniu nowego serca ... mam nadzieję że pacjent nie odrzuci przeszczepu :wink:
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
Awatar użytkownika
Asfalt
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 720
Rejestracja: 01 mar 2008, 09:54
Model: Scirocco II
Numer GG: 1825771

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: Asfalt »

Oto pamiątkowe zdjęcie dzieła zniszczenia :) Jak widać kawałek tłoka ładnie wkomponował się w ściankę cylindra :D Teoretycznie można by to rozwiercić na nominalne tłoki z 2.0 więc jeszcze go nie oddaję na złom, może kiedyś coś się z tego urodzi :)
DSC02485a.jpg
DSC02485a.jpg (38.7 KiB) Przejrzano 7105 razy
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: obar »

Ale gra nie warta świeczki. W 2.0 jest inne wykorbienie. Nie otrzymasz 2.0 po takiej akcji.
Taniej będzie Ci znaleźć blok od 2.0 w dobrym stanie i wtedy wstawić dół zamiast tego 1.8.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Asfalt
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 720
Rejestracja: 01 mar 2008, 09:54
Model: Scirocco II
Numer GG: 1825771

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: Asfalt »

Mówisz że wał korbowy 9a jest inny niż w PL/KR?
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: obar »

Z tego co pamiętam to tak. Z resztą na zwiększeniu średnicy o 0,6mm nie zyskasz tyle więcej pojemności.
Jeśli się nie mylę to różnica w skoku była jakieś 3mm.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: ozi »

Oczywiscie ze jest inny. To byy wogóle nie jechało
Obrazek
Awatar użytkownika
Asfalt
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 720
Rejestracja: 01 mar 2008, 09:54
Model: Scirocco II
Numer GG: 1825771

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: Asfalt »

0,6mm? Z tego co paczałem to nominalne średnice to:
KR/PL = 81mm
9a = 82,5mm
Co do skoku tłoka, to przy tym samym oznaczeniu silnika (9a) niektórzy piszą 86,40mm a niekiedy 92,80mm różnica 6,4mm z tego co piszecie, wnioskuję że ten mniejszy wymiar jest błędny i dotyczy KR/PL (obliczenia się zgadzają, 81mm tłok i 86,40mm skok = 1780ccm)
Ale jakby zostawić wał i korbowody w tym KR, a zmienić tylko tłoki na te z 9a? skok by się nie zmienił, pojemność wyszła by ok 1870ccm. Sworznie oba mają 20mm.

Właśnie wyczaiłem jeszcze jedną informację o tłokach:
KR 33,40mm kompressionshohe
9a 29,77mm kompressionshohe
Nie wiem dokładnie o co chodzi, może o wysokość tłoka między sworzniem a licem (?) I to rzeczywiście mogło by przeszkadzać, silnik by się odprężył.
Chyba sam sobie odpowiedziałem :D :P Dzięki Asfalt!
Powiedzcie gdzie można zaczerpnąć informacji o tych wszystkich wymiarach? Ja opierałem się głównie na ebayu :D
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: obar »

Wystarczy mądra książka mechanika, w której masz 9A KR.
Asfalt pisze:Właśnie wyczaiłem jeszcze jedną informację o tłokach:
KR 33,40mm kompressionshohe
9a 29,77mm kompressionshohe
Tu chodzi o wysokość komory spalania krótko mówiąc.

W KR/PL tlok chyba miał 80.9, a w 9A 81.5, ale to w takim razie trzeba by sprawdzić, bo nie chciałbym wprowadzać w błąd.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: Asfaltówka - powrót do życia! :)

Post autor: ozi »

Po wsadzeniu samych tlokow od 9a do kr wycbodzi stopien sprezania ok. 7::1

Tloki od 9a sa nizsze od denka do sworznia- dobre tloki pod 16g60kr ;;)
Obrazek
ODPOWIEDZ