Asfaltówka

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Asfaltówka

Post autor: obar »

A no fakt :)
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Asfalt
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 720
Rejestracja: 01 mar 2008, 09:54
Model: Scirocco II
Numer GG: 1825771

Re: Asfaltówka - śmierć kliniczna :(

Post autor: Asfalt »

Problem byłby ze złapaniem tej kury... I tu przydałby się spinacz do zrobienia pułapki :P

-- wtorek, 11 wrz 2012, 17:49 --

Niestety, mimo usilnych prób i zaciętej walki, przeszczep silnika się nie przyjął... Nie wiem czy to wina nowego oleju 10W40 Lotos, czy też ostatnich regulacji dawki, czy czegoś jeszcze innego, jadąc po autobanie trochę przycisłem, tak gdzieś do 180 i nagle moc przeszła w stan disabled, za to dym z rury zrobił się na enabled.
Na parkingu ściągnąłem główkę z nadzieją że chociaż gładź cylindra będzie ok, że to tylko uszczelka pod głowicą albo coś lajtowego. Oczywiście tak różowo nie było - uszczerbił się tłok i ładnie się wszystko pozacierało. Przez chwilę myślałem żeby wracać na 3cylindrach, ale silnik nie chce tak chodzić :P
Sroka stoi teraz porzucona 650km od domu 350 od celu :( a ja szukam jakiejś lawety i słupka 16V i wracam do tematu pt. wymiana silnika.
P.S. Dlaczego te cholerne tłoki pękają?
Awatar użytkownika
vega
Pisarz
Pisarz
Posty: 1011
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:28
Model: Scirocco I
Numer GG: 24919081

Re: Asfaltówka

Post autor: vega »

To może chcesz odzyskać swoje JH... ? :wink:
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Awatar użytkownika
mlodzieniec
Początkujący
Początkujący
Posty: 153
Rejestracja: 08 lip 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Gliwice

Re: Asfaltówka

Post autor: mlodzieniec »

a gdzie utknąłes ?
Jest : Polonez 16V
Był : VW SCIROCCO 1.8 8V ALPINWEISS 91'
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswa ... cco/139506
był : FSO POLONEZ ATU [1.4 GTI 16V] 42U 99'
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Pol ... 45/1066095
herbiasty
Pisarz
Pisarz
Posty: 1408
Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 1219647
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Asfaltówka

Post autor: herbiasty »

Kurcze, lipa :(
Co do tłoków to juz nie pierwszys raz słysze, ze w KR pękają. rapciowi strzelił 2 razy :/
Albo załatwiłes go tym przegrzaniem jakis czas temu.
Stukowego nie było? moze gaz za ubogo i stuk go zabił?
U mnie w Przemyślu lezy cały ABF, cos za 700/800zł albe bez kolektorów i osprzętu bo juz wkiedyś się wykupiło.
Silnik podobno ma 30kkm nalatane ale lezy chyba juz 8 rok.
KRów i 9A lezy kilkanaście ale to juz kompletne silniki.
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: Asfaltówka

Post autor: ozi »

pokaz kiedyś foto uszkodzenia, może kupiłbym Twój blok? :) sam blok
Obrazek
Awatar użytkownika
Asfalt
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 720
Rejestracja: 01 mar 2008, 09:54
Model: Scirocco II
Numer GG: 1825771

Re: Asfaltówka

Post autor: Asfalt »

Sroka utknęła w Niemczech w Gotha (między Erfurtem a Eisenach).
Stuku nie było. Słupek ABFa jest kompatybilny z osprzętem KRa? Jakie w ogóle słupki przypasowały by do tego osprzętu?
Zrobiłem foto, ale się nie zapisało :[
Na razie rozważam 2 opcje:
1. Powrót do PL, pożyczenie od znajomego lawety, ściągnięcie auta i wymiana silnika
2. Kupno silnika w DE lub okolicy, przywiezienie go do Gotha, wynajęcie najbliższego warsztatu (mietwerkstat 10e/h) i tam wymiana silnika
Szacuję, że 1. opcja wyniesie ok 2200, druga opcja może ok 1600 jak wszystko dobrze pójdzie, są to raczej optymistyczne szacunki :roll:
Awatar użytkownika
Rezi
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 626
Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
Model: Scirocco II
Numer GG: 1084101
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Asfaltówka

Post autor: Rezi »

ABF to dłuższy blok wydech musiałbyś przedłużyć.. KR, PL, 9A, albo hybryda 8v + głowica 16v, ale to tylko turbo wtedy :)
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Asfaltówka

Post autor: obar »

Rezi pisze:albo hybryda 8v + głowica 16v, ale to tylko turbo wtedy :)
Nie założysz czapki od 16v na dół 8v, bo tłoki są inne. Do turbo jedynie dół od 16v bo ma natrysk na denka tłoków w przeciwieństwie do 8v.

Zostaje opcja KR/PL/9A
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
rafaolo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1113
Rejestracja: 01 gru 2007, 10:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 1661625

Re: Asfaltówka

Post autor: rafaolo »

pg ma natrysk na denko tłoka,
a na sztywnym holu ew na motylku? powinno taniej wyjść
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Asfaltówka

Post autor: obar »

Ale PG nie jest N/A :wink: .
A wolno na sztywnym ciągnąć auto po autostradzie? Bo u nas nie wolno po drogach.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Rezi
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 626
Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
Model: Scirocco II
Numer GG: 1084101
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Asfaltówka

Post autor: Rezi »

Nie założysz czapki od 16v na dół 8v, bo tłoki są inne. Do turbo jedynie dół od 16v bo ma natrysk na denka tłoków w przeciwieństwie do 8v.
http://forums.fourtitude.com/showthread ... read-going

http://www.louisvillevw.org/forums/show ... -right-way.

nie robmy smietnika w temacie. kiedys w technicznym o tym pisalem. na vwgolfie jezdzi jedno takie mk3 na turbo. silnik skladany przez evo. tloki mozna kupic kute pod 8v/16v turbo albo frezowac z 8v.
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Asfaltówka

Post autor: obar »

Ok, ale tam koleś napisał, że tłoki ma od 16v, a Asfaltowi tłoki zżarło, więc jeśli chodzi o szybka naprawę to wchodzi w grę tylko wymiana kompletnego bloku.
Rezi pisze:tloki mozna kupic kute pod 8v/16v turbo albo frezowac z 8v.
Kute można, ale jak chcesz frezować tłoki od wersji, w której jest komora spalania właśnie w tłokach, a w 16v w głowicy to moim zdaniem nie jest dobry pomysł.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
jarekkoval
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 19 paź 2008, 14:03
Numer GG: 8100881
Lokalizacja: Żarnów (EOP)

Re: Asfaltówka

Post autor: jarekkoval »

obar pisze:Ale PG nie jest N/A :wink: .
A wolno na sztywnym ciągnąć auto po autostradzie? Bo u nas nie wolno po drogach.
w niemczech nie bardzo :)
Jak zlapia kara dotkliwa. Uwierz mi.
Obrazek
Awatar użytkownika
hazard
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 245
Rejestracja: 05 sty 2008, 22:33
Model: Scirocco II
Numer GG: 5120532

Re: Asfaltówka - śmierć kliniczna :(

Post autor: hazard »

I jak majster? Na jakim jestes obecnie etapie?Napisz cos wiecej bom ciekaw
Obrazek
ODPOWIEDZ