MK2 16V - Końca nie widać
MK2 16V - Końca nie widać
Witam
Moja przygoda ze Scirocco zaczęła się pod koniec 2006 roku. Posiadałem dość zdezelowanego Golfa GTI drugiej generacji. Jak niestety się okazało, Golf był w bardzo słabej kondycji, więc remont tego samochodu się nie opłacał. Zapadła decyzja o rozbiórce auta na części i opyleniu gratów.
Przeglądając forum vwgolf.pl natrafiłem na ogłoszenie sprzedaży Scirocco. Trochę negocjacji ze sprzedającym, i po kilku dniach Scirocco bez silnika i przednich foteli stanęło u mnie pod domem.
Pomysł był bardzo prosty. Silnik z Golfa do Scirocco i w drogę.
Auto w tym momencie wyglądało tak:
Niestety jak to bywa rzeczywistość okazała się brutalna (EMPIK słabo płacił). Samochód stał, nie było kasy na realizację projektu. W maju BR udało mi się znaleźć lepszą pracę i projekt odżył.
Jako pierwszy, udało mi się kupić silnik 1.8 16V (KR). Motor był do remontu, ale jako \"offset\" dostałem cały osprzęt, duuuuużo klamotów (między innymi digifiza z oryginalną wiązką elektryczną), oraz głowicę po tuningu w firmie Oettinger.
Silnik oddałem do szlifierza, niestety gość sprawę schrzanił, blok nadawał się już tylko do tulejowania.
Kolejnym zakupem był silnik 2.0 16V pochodzący z Volkswagena Passata. Kupiony za śmieszne pieniądze, goły bez klamotów, za to z dobrym ciśnieniem na tłokach.
W chwili obecnej silnik jest już pod maską, nie mam niestety czasu (i warunków) żeby auto poskładać do końca.
Największym problemem jest znalezienie kolektora ssącego z Scirocco 16V (w głowie mi się nie mieści żeby zapłacić 800zł za kawałek aluminium), więc wszystko zostanie przerobione pod kolektor z golfa.
W tak zwanym międzyczasie udało mi się zdobyć kilka fajnych diwajsów, m.in. rozpórkę górną kielichów przednich (Wiechers, kupiona za 70zł), gwintowane zawieszenie, fotele i kanapę, które wyglądają jak nówki, fotele z corrado (niższe niż te ze scirro)
Chwilowo przy aucie nic się nie dzieje, czekam na przyjaźniejszą aurę i będę kontynuował walkę.
Ja się tu rozpisałem, czas na trochę konkretów:
Silnik
Hybryda silnika 2.0 16V (9A dół) i silnika 1.8 16V (KR - głowica)
Nadwozie
Kompletny pakiet Zender
Spojler tylnej klapy Zender
Brewka Kamei
Grill ohne emblem
Niebieskie kierunkowskazy przednie
Przyciemnione wszystkie szyby oprócz czołowej.
Wnętrze
Kiera 30cm RAID skórzana
Fotele z Corrado
Komplet wskaźników VDO
Deska rozdzielcza ze Scirocco 16V
Zawieszenie
Kit KONI.
Gwintowane zawieszenie H&R w garażu.
Rozpórki górna i dolna przedniego zawieszenia
Plany
Najprawdopodobniej wybebeszenie wnętrza i montaż klatki bezpieczeństwa, ale nad tym pomyślę poważnie dopiero jak auto ruszy.
Pozdrawiam, i do zobaczenia na zlotach
Moja przygoda ze Scirocco zaczęła się pod koniec 2006 roku. Posiadałem dość zdezelowanego Golfa GTI drugiej generacji. Jak niestety się okazało, Golf był w bardzo słabej kondycji, więc remont tego samochodu się nie opłacał. Zapadła decyzja o rozbiórce auta na części i opyleniu gratów.
Przeglądając forum vwgolf.pl natrafiłem na ogłoszenie sprzedaży Scirocco. Trochę negocjacji ze sprzedającym, i po kilku dniach Scirocco bez silnika i przednich foteli stanęło u mnie pod domem.
Pomysł był bardzo prosty. Silnik z Golfa do Scirocco i w drogę.
Auto w tym momencie wyglądało tak:
Niestety jak to bywa rzeczywistość okazała się brutalna (EMPIK słabo płacił). Samochód stał, nie było kasy na realizację projektu. W maju BR udało mi się znaleźć lepszą pracę i projekt odżył.
Jako pierwszy, udało mi się kupić silnik 1.8 16V (KR). Motor był do remontu, ale jako \"offset\" dostałem cały osprzęt, duuuuużo klamotów (między innymi digifiza z oryginalną wiązką elektryczną), oraz głowicę po tuningu w firmie Oettinger.
Silnik oddałem do szlifierza, niestety gość sprawę schrzanił, blok nadawał się już tylko do tulejowania.
Kolejnym zakupem był silnik 2.0 16V pochodzący z Volkswagena Passata. Kupiony za śmieszne pieniądze, goły bez klamotów, za to z dobrym ciśnieniem na tłokach.
W chwili obecnej silnik jest już pod maską, nie mam niestety czasu (i warunków) żeby auto poskładać do końca.
Największym problemem jest znalezienie kolektora ssącego z Scirocco 16V (w głowie mi się nie mieści żeby zapłacić 800zł za kawałek aluminium), więc wszystko zostanie przerobione pod kolektor z golfa.
W tak zwanym międzyczasie udało mi się zdobyć kilka fajnych diwajsów, m.in. rozpórkę górną kielichów przednich (Wiechers, kupiona za 70zł), gwintowane zawieszenie, fotele i kanapę, które wyglądają jak nówki, fotele z corrado (niższe niż te ze scirro)
Chwilowo przy aucie nic się nie dzieje, czekam na przyjaźniejszą aurę i będę kontynuował walkę.
Ja się tu rozpisałem, czas na trochę konkretów:
Silnik
Hybryda silnika 2.0 16V (9A dół) i silnika 1.8 16V (KR - głowica)
Nadwozie
Kompletny pakiet Zender
Spojler tylnej klapy Zender
Brewka Kamei
Grill ohne emblem
Niebieskie kierunkowskazy przednie
Przyciemnione wszystkie szyby oprócz czołowej.
Wnętrze
Kiera 30cm RAID skórzana
Fotele z Corrado
Komplet wskaźników VDO
Deska rozdzielcza ze Scirocco 16V
Zawieszenie
Kit KONI.
Gwintowane zawieszenie H&R w garażu.
Rozpórki górna i dolna przedniego zawieszenia
Plany
Najprawdopodobniej wybebeszenie wnętrza i montaż klatki bezpieczeństwa, ale nad tym pomyślę poważnie dopiero jak auto ruszy.
Pozdrawiam, i do zobaczenia na zlotach
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
to 3 mam kciuki i życze wytrwałośći!
ps. boczki sam robiłeś?
pozdrawiam.
ps. boczki sam robiłeś?
pozdrawiam.
- Manek
- Maniak
- Posty: 1769
- Rejestracja: 17 paź 2007, 22:29
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1391160
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
Kolejne ladne sciro. Bardzo mi sie podoba ten kolorek:) Co to, tam w tym ospoilerowaniu przednim, jakies halogeny?
Mam nadzieje ze na wiosne autko juz wyjedzie i bedzie je mozna zobaczyc na jakims spocie;)
Mam nadzieje ze na wiosne autko juz wyjedzie i bedzie je mozna zobaczyc na jakims spocie;)
Bylo: VW Scirocco MkII Scala '87r. 1,8 JH
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
Artym napisał:
Manek napisał:
Były już jak kupiłem auto. Niestety mają istotną wadę. Nie można obrócić korbką.boczki sam robiłeś?
Manek napisał:
To są nawiewy zimnego powietrza na tarcze przednie hamulców. Szczerze powiedziawszy tylko w moim egzemplarzu takie coś widziałem.Co to, tam w tym ospoilerowaniu przednim, jakies halogeny?
- Manek
- Maniak
- Posty: 1769
- Rejestracja: 17 paź 2007, 22:29
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1391160
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
Hmm, ale raczej to nie jest fabryczne, pewnie poprzedni wlasciciel cos wykombinowal takiego.
Tam jest sam otwór, czy ida dalej jakies rury doprowadzajace powietrze do tarczy?
Tam jest sam otwór, czy ida dalej jakies rury doprowadzajace powietrze do tarczy?
Bylo: VW Scirocco MkII Scala '87r. 1,8 JH
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
Manek napisał:
Tzn są gumy, które kierują powietrze w stronę tarcz. Jak go kupiłem to jeden z tych otworów był przerobiony na wlot powietrza (rura wentylacyjna alu prowadząca do rozdzielacza)Hmm, ale raczej to nie jest fabryczne, pewnie poprzedni wlasciciel cos wykombinowal takiego.
Tam jest sam otwór, czy ida dalej jakies rury doprowadzajace powietrze do tarczy?
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
Bardzo ladne sciro i zapowiada sie ze bedzie tez calkiem szybkieB)
jednak cos musze sprostowac:
Pozdro i powodzenia
jednak cos musze sprostowac:
ospojlerowanie masz Zendera w calosci;)Nadwozie
Kompletny pakiet Kamei
Spojler tylnej klapy Zender
Brewka Kamei
Grill ohne emblem
Niebieskie kierunkowskazy przednie
Przyciemnione wszystkie szyby oprócz czołowej.
Pozdro i powodzenia
STREET LANE GARAGE
http://www.facebook.com/pages/Street-La ... 2276826775
Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62
Audi A4 20V turbo quattro daily
Honda Civic Coupe Zonda Syfik...
...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
http://www.facebook.com/pages/Street-La ... 2276826775
Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62
Audi A4 20V turbo quattro daily
Honda Civic Coupe Zonda Syfik...
...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
noorec napisał:
Dzięki, poprawiłem, byłem pewien że Kamei robiło fabryczne spojlery do scirroBardzo ladne sciro i zapowiada sie ze bedzie tez calkiem szybkieB)
jednak cos musze sprostowac:
ospojlerowanie masz Zendera w calosci;)
Pozdro i powodzenia
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
Gratuluje zakupu!
To jest bardzo słynne wśród klubowiczów Scirocco-Corrado Klub Polska samochod. Poprzedni wlasciciel dbal o niego i wlozyl duzo pracy i staran, aby wygladalo tak jak teraz. Wczesniej pod maska byl rowniez KR. z tego co wiem lekko grzebnięty. Wczesniej byla rowniez rozporka Zendera - przednia górna. Jak chcesz to odezwij sie na GG to CI podesle jakies starsze fotki tego samochodu.
Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluje...
PS. Nadal masz ladnie obszyte na niebiesko boczki drzwiowe ?
To jest bardzo słynne wśród klubowiczów Scirocco-Corrado Klub Polska samochod. Poprzedni wlasciciel dbal o niego i wlozyl duzo pracy i staran, aby wygladalo tak jak teraz. Wczesniej pod maska byl rowniez KR. z tego co wiem lekko grzebnięty. Wczesniej byla rowniez rozporka Zendera - przednia górna. Jak chcesz to odezwij sie na GG to CI podesle jakies starsze fotki tego samochodu.
Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluje...
PS. Nadal masz ladnie obszyte na niebiesko boczki drzwiowe ?
Subaru Mica Blue 1989 Scirocco MKII by Burner - było... ale jest w dobrych rękach
Scirocco Corrado Klub Polska
Scirocco Corrado Klub Polska
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
Burner napisał:
Co do silnika, to wkładam to samo co Jarecki wyjął, czyli dwa litry z czapką od KR\'a.
Rozpórkę też poprzedni właściciel wykręcił.
Tak, napisałem Ci mejl do mnie na GG, chętnie dowiem się czegoś więcej o historii auta.PS. Nadal masz ladnie obszyte na niebiesko boczki drzwiowe ?
Co do silnika, to wkładam to samo co Jarecki wyjął, czyli dwa litry z czapką od KR\'a.
Rozpórkę też poprzedni właściciel wykręcił.
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
Miło cie widziec z tym scirocco na forum byłem swiadkiem jak to sciro powstawało ,:)Do tego stanu doprowadził je tomek z łodzi i naprawde dużo pracy zostało włożone w to auto a silnik naprawde dawał rade ale ciągle miał problemy ze zprzegłem , pamietam jak w kielcach wyprostował nawet VR6 ale to stare czasy a brak foteli no cóz tomek założeł elektryczne w skórze wiec były sporo warte :)Dodam jeszcze że prace przy tym sciro ruszyły jakos w 2001 roku :).Nie jestes chyba pierwszym włascicielem po \"budowniczym\" tego auta bo tomek pozbył sie go ze 3 lata temu i przesiadł sie na motor :)
BTW autko kryje taka mała tajemnice ale nie bede o niej wspominał
I jeszcze jedno tak z ciekawosci to gdzie teraz to sciro smiga tzn gdzie mieszkasz ??
BTW autko kryje taka mała tajemnice ale nie bede o niej wspominał
I jeszcze jedno tak z ciekawosci to gdzie teraz to sciro smiga tzn gdzie mieszkasz ??
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
Bryniu napisał:
Auto jest teraz w mazowieckim, ale dowód jest ciągle na Tomka M.
Taaaaaa. Spodziewałem się że zaraz takie głosy się odezwą. Niech zgadne. Jest spawany, czy ciąży na nim jakaś klątwa? I tak włożę to między bajki.BTW autko kryje taka mała tajemnice ale nie bede o niej wspominał
I jeszcze jedno tak z ciekawosci to gdzie teraz to sciro smiga tzn gdzie mieszkasz ??
Auto jest teraz w mazowieckim, ale dowód jest ciągle na Tomka M.
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
:) Nic z tych rzeczy tomek szukał zdrowego :) a i klatwy tez nad nim niema :laugh:Niech zgadne. Jest spawany,
- ase2000
- Początkujący
- Posty: 132
- Rejestracja: 05 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4123620
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
juby napisał:
prawda jest taka ze fotele byly mega zajebiste i dlatego ich nie masz...
jedyne co tam trzeba zrobic to koneicznie wymienic sprzeglo na spieka bo na zadnym sobie dlugo nie posmigasz...
z ciekaowsci ile dales za auto bo kupiles je od chlopaka z lodzi a dokladnie od sasiada Tomka...
a auto jest w LDZ legenda... wyleczylo bardzo wiele szybkich aut i powiem szczerze ze mialem raz okazje jechac tym autem... to jest byk z wielkim nieujarzmionym zapedem... dbaj o tego cukierka :))))
a jak by Ci kiedys wpadlo do glowy ze chcesz je sprzedac to piszesz do mnie w 1 kolejnosci :D
gg:4123620
pozdr
prosze Cie to najlepiej przygotowana buda pod auto jaka w zyciu widzialem... gdyby nie to ze spoznielem sie z kasa o troche to do tej pory ja bym miala to auto... masz cukierka i dbaj o niego tylko sie nie zabij bo to sciro latalo ponad 240km/h wiec uwazaj na siebie...Bryniu napisał:Taaaaaa. Spodziewałem się że zaraz takie głosy się odezwą. Niech zgadne. Jest spawany, czy ciąży na nim jakaś klątwa? I tak włożę to między bajki.BTW autko kryje taka mała tajemnice ale nie bede o niej wspominał
I jeszcze jedno tak z ciekawosci to gdzie teraz to sciro smiga tzn gdzie mieszkasz ??
Auto jest teraz w mazowieckim, ale dowód jest ciągle na Tomka M.
prawda jest taka ze fotele byly mega zajebiste i dlatego ich nie masz...
jedyne co tam trzeba zrobic to koneicznie wymienic sprzeglo na spieka bo na zadnym sobie dlugo nie posmigasz...
z ciekaowsci ile dales za auto bo kupiles je od chlopaka z lodzi a dokladnie od sasiada Tomka...
a auto jest w LDZ legenda... wyleczylo bardzo wiele szybkich aut i powiem szczerze ze mialem raz okazje jechac tym autem... to jest byk z wielkim nieujarzmionym zapedem... dbaj o tego cukierka :))))
a jak by Ci kiedys wpadlo do glowy ze chcesz je sprzedac to piszesz do mnie w 1 kolejnosci :D
gg:4123620
pozdr
www.ASE2000.pl
LDZ : photographic ... motion graphic ... video editing
-----------------------
:pinch: <b>.: RIP :. VW Scirocco Mk1 '75 1.8 EX </b>... 100ps 160Nm... 8s. - 100 km/h
:pinch: <b>.: RIP :. VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16v KR </b>... klima, wspom, elekt, ver. USA
<b>.: LIFE :. VW Scirocco Mk2 '86 1.8 DX + LPG </b>... ( economy )
LDZ : photographic ... motion graphic ... video editing
-----------------------
:pinch: <b>.: RIP :. VW Scirocco Mk1 '75 1.8 EX </b>... 100ps 160Nm... 8s. - 100 km/h
:pinch: <b>.: RIP :. VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16v KR </b>... klima, wspom, elekt, ver. USA
<b>.: LIFE :. VW Scirocco Mk2 '86 1.8 DX + LPG </b>... ( economy )
Odp: MK2 16V - Końca nie widać
Dzisiaj udało mi się wreszcie skołować za jakieś rozsądne pieniądze lawete. Najpóźniej w poniedziałek auto staje pod domem. Zapadła decyzja o przełożeniu rozdzielacza na lewą stronę.
Podłączenie kabelków nie powinno sprawić problemu, ponieważ w tzw. międzyczasie kupiłem MK2 GTI 16V z KR\'em pod maską B)
Niedawno wynikła też kwestia cieknącego szybra (wygląda na uszkodzone prowadnice) ale z tym powinienem sobie poradzić.
Co do zakupu. Od czasu jak Tomka M. był w posiadaniu jeszcze dwóch właścicieli. Co do kwoty za jaką go kupiłem... Powiedzmy tak, jak na scirro (tym bardziej nie jeżdżące) nie była niska, ale na pewno nie przewyższyła kosztów lakierowania tego auta ;)
Jako ciekawosta. Mój nowy nabytek :evil:
Podłączenie kabelków nie powinno sprawić problemu, ponieważ w tzw. międzyczasie kupiłem MK2 GTI 16V z KR\'em pod maską B)
Niedawno wynikła też kwestia cieknącego szybra (wygląda na uszkodzone prowadnice) ale z tym powinienem sobie poradzić.
Co do zakupu. Od czasu jak Tomka M. był w posiadaniu jeszcze dwóch właścicieli. Co do kwoty za jaką go kupiłem... Powiedzmy tak, jak na scirro (tym bardziej nie jeżdżące) nie była niska, ale na pewno nie przewyższyła kosztów lakierowania tego auta ;)
Jako ciekawosta. Mój nowy nabytek :evil: