Strona 34 z 40

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 18 lip 2017, 13:04
autor: Gółek
Tak,też to miałem w zeszłym roku :)
Żeby nagrać 3 min clip to kilometrów trzeba nakręcić sporo.
Ale widze ze zarówno kadr jak i pogoda genialnie :)
Pozdrawiam Tomek

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 15 sie 2017, 20:55
autor: Mowad
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 15 sie 2017, 22:42
autor: L.W!z
No i elegancka robota :)

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 30 sie 2017, 21:14
autor: Mowad
Po kolejnym straszeniu mnie przez kontrolkę od ciśnienia oleju i brzęczek w zegarach sprawiłem sobie wskaźnik produkcji malezyjskiej ;) Nie jest to może górna półka i laboratoryjne pomiary, ale już kilka innych zegarów tej firmy mam i w sciro i w hondzie i sprawują się bez zarzutu. Z ciekawostek - dają teraz do nich podświetlenie ledowe, co jest głupim pomysłem, bo nie wygląda to już klasycznie i nie pasuje do starszych zegarków tej samej firmy z tej samej linii (zwanej VDO Look). Na fotkach podłączony na szybko, bo chciałem zobaczyć czy to działa i jakie ma w końcu ciśnienie ten silnik po wymianie pompy oleju, która dałem nową po pierwszym razie jak mi się ta kontrolka zaświeciła.
Zaraz po odpaleniu zegar pokazywał 7bar, chyba przy tej wartości otwiera się zawór w pompie i nie pozwala na większe ciśnienie, bo nawet po lekkim przegazowaniu ciśnienie już nie rosło. Po kilku minutach pracy spadło do:
Obrazek

Czekałem dalej i przy temperaturze oleju:

Obrazek

na wolnych (1100rpm - no takie mam wolne, jak ustawię niżej to czasami jakąś zamułę silnik łapie i chce zasnąć, muszę w końcu pojechac do kogoś kto umie wyregulować blosa jak należy)

Obrazek

a przy 2000rpm

Obrazek

dalej przy

Obrazek

na wolnych miałem

Obrazek

a przy 2000rpm:

Obrazek

natomiast przy max temp jaką uzyskałem w garażu po jakiejś pół godziny pracy na postoju tj:

Obrazek

na wolnych było

Obrazek

a przy 2000rpm:

Obrazek

Z tego co wyczytałem ten brzęczek w zegarach włącza się, jeśli wskaźnik wysokiego ciśnienia przy 2000rpm nie odczyta 1,8 lub 2 barów (różne źródła dają różne wartości). U mnie jest zdecydowanie powyżej (olej nówka, pompa oleju też nówka), więc albo wariuje ten czujnik, albo same zegary. Poczekam na kolejny raz jak się włączy to cholerstwo i wtedy sprawdzę ile pokazuje mi na wskaźniku.

Aha - dla informacji - wskaźnik podłączyłem na podstawie filtra oleju, obok czujnika wysokiego ciśnienia.

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 02 wrz 2017, 17:24
autor: amel83
Hej.
Ja mam tą Chińszczyznę (firma KET podświetlane na LEDach SMD) zamontowaną w Golfie 4 GTI AUM również przy filtrze oleju.
Ciśnienie oleju na zimno pokazuje 7bar, po chwili schodzi na 6bar. 6stka jest też podczas jazdy na rozgrzanym oleju.
Na wolnych po rozgrzaniu mam 2 do 3bar.
Co do temperatury oleju to waha się od tej kreski między 95 a 120 w trasie do 120 w mieście w lecie.
Sama temperatura dość wolno wstaje. Olej 10w40 i założony krótszy filtr oleju

Widać ten typ chyba po prostu tak ma, że trochę zawyża ...

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 02 wrz 2017, 18:30
autor: Mowad
Moj zdaje sie zrobilo autogauge, chociaz pewnie wszystko to to samo tylko znaczki nabijaja inne :)

Edit: a jednak faktycznie to firma ket. Czyli chinczyki podrabiaja juz samych siebie :)

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 03 wrz 2017, 08:13
autor: Sławek
Michal wkrec manometr w glowice, pozniej w blok i bedziesz wiedzial co sie dzieje w calej magistrali.

Dobry wkrecany manometr mozna kupic za niewielkie pieniadze.

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 03 wrz 2017, 12:32
autor: Mowad
Tak zrobie. Ten wskaznik to dla spokoju sumienia zebym widzial w trakcie jazdy co sie dzieje.

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 06 wrz 2017, 06:23
autor: Mowad
Wczoraj zamieniłem ten wskaźnik na inny egzemplarz w ramach reklamacji, bo coś się potrafił zawiesić i nie działał płynnie. I nowy egzemplarz pokazuje o 1 bar mniej w całym zakresie temperatur :) Więc chyba wiarygodność marna rzeczywiście, normalny manometr już idzie paczką wtedy sobie porównam wskazania.

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 09 wrz 2017, 00:13
autor: Mowad
Wkręciłem manometr, ale w głowicy ciekło to połączenie jak wściekłe, więc wkręciłem do podstawy filtra oleju, obok tego gdzie jest ten chiński czujnik. I kurna, powiem Wam, ze to co pokazuje ten chińczyk to jest jakiś dramat.
Gdy ciśnienie oleju jest wysokie, na zimnym oleju czy na wyższych obrotach to zawyża ponad 1,5 bara, za to gdy spadnie poniżej 2 bar to zaniża o 1 bar.
Sprawdziłem z ciekawości też kompresorem sam manometr i wskazania pokrywają się z tym co mam na manometrze w kompresorze, więc chyba jednak te są właściwe.

Złożyłem parę fotek do kupy, co by było widać jak to przekłamuje:
https://youtu.be/oCsXciGQzmg

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 18 paź 2017, 09:49
autor: Mowad
Cztery pory roku nasze Scirocco spędziło tak:
https://www.youtube.com/watch?v=XAOQ0JK8cgI

Najdłużej składany filmik w mojej karierze filmowca amatora :)

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 19 paź 2017, 18:37
autor: Gółek
Pięknie Ci te filmy wychodzą.
Z każdym kolejnym widać nabyte doświadczenie w temacie.
Przyjedź kiedyś tym autkiem do mnie,nakręcisz coś wspólnie z moim dziadkiem :)
Pozdrawiam

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 20 paź 2017, 08:47
autor: kalina
jak z perspektywy czasu oceniasz robotę programu samochód marzeń?
Jesteś zadowolony, jakieś druty porobili poza tym o czym pisałeś na początku po odebraniu auta?

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 20 paź 2017, 09:25
autor: Mowad
Po poprawkach prawie wszystko się trzyma jak należy, więcej drutów nie znalazłem.

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

: 01 maja 2018, 17:25
autor: Mowad
Mały update, bo ostatnio było trochę czasu podłubać przy aucie.
Wymieniłem środek z zegarów, ten fragment z kontrolkami, puki co nie brzęczą i kontrolka oleju nie mruga bez potrzeby.

Rozpadły mi się też mocowania amortyzatorów Febi, w sensie popękała ta guma. Miały jakieś 2tyś km przebiegu :/
Obrazek

kupiłem kolejne Febi, zobaczymy jak długo wytrzymają, jak znowu się sypną, to trzeba będzie zmienić firmę.
Obrazek

Okazyjnie się trafiła rozpórka dolna przód, więc wziąłem i założyłem.
Obrazek

Po raz kolejny zalało mi przekaźnik od długich świateł, bo niefortunnie je zrobiłem w poziomie za lampą i przed aku, więc przy deszczu trochę na nie chlapało. Rozebrałem więc znowu tą instalację dorabianą, znalazłem fajną modułową skrzynkę na przekaźniki i bezpieczniki i zrobiłem to bardziej z głową - światła mijania na osobnych przekaźnikach dla prawej i lewej lampy, długie na jednym przekaźniku z podwójnym wyjściem i dołożyłem halogeny Hella też z dodatkowym przekaźnikiem.
Fajnie, że fabryka wypuściła we wiązce, w komorze wtyczkę do halogenów (była pod serwem), więc mogłem to zrobić na oryginalnym włączniku, z którego idzie sygnał na przekaźnik i nie przebijać się do kabiny z dodatkowym kablem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do halogenów w komplecie były osłony, które najbardziej mi się z tego wszystkiego podobają :)
Obrazek

Przy okazji wywaliłem to wiecznie rdzewiejące ucho do holowania w zderzaku, w zamian dałem taki pasek co to mówią na niego "tow strap", jest zwinięty nad halogenem, nie rzuca się w oczy, w razie potrzeby można go rozwinąć i się holować.