Strona 14 z 17

Re: Poznajmy się...

: 01 sie 2014, 16:51
autor: Kan
Będzie faldach nowy. ze starego stelażu nie da się nic uratować. Jedyna możliwość to wstawienie nowego dachu i wycięcie pod stary stelaż (chociaż jego kondycja jest kiepska), albo po prostu nowy faldach

Re: Poznajmy się...

: 01 sie 2014, 16:57
autor: kostrzyk
ja na twoim miejscu próbował bym oryginalny zreanimować, w końcu taki rarytas to dobra inwestycja.

Re: Poznajmy się...

: 01 sie 2014, 23:17
autor: atosss007
Jeśli zmienisz na jakiś renaulotowski śmieć, to będzie najgorsze posunięcie jakie możesz zrobić. Szukaj fotek, zbieraj materiały i doprowadzaj do oryginału. Jeśli przeszczepisz dach z jakiegoś innego auta od razu minus do oryginału. Przejrzałem temat i jedno co Ci mogę powiedzieć to to, że kibiców wielu, ale dobrze doradzających to raczej bym na tamtym forum nie szukał. Jeśli chcesz aby auto było na prawdę wyjątkowe to nie rezygnuj z niczego co było oryginalnie a rezygnuj z całej, nie oryginalnej reszty ;)
Co do mk1 w wersji Rieger i tego co tam zostało napisane że wieś itp. ... W tej chwili jest ich mniej więcej tyle ile pozostało Safari. Kwestia gustu, jednak wcale mniejszy unikat od Twojego :wink: No ale są tacy, którzy patrzą na te auta jako tuning wystrzał tamtych lat. Rzadko kto zdaje sobie sprawę z unikatowości tych samochodów. Czytając posty na tamtym forum, odniosłem wrażenie, że nikt z kibiców nawet nie wiedział co za auto kupiłeś. Ty chyba też nie do końca zdawałeś sobie z tego sprawę. Mam nadzieję że pójdziesz dobrą drogą i nie skaleczysz tego auta, bo widzę że warzą się jego losy.

Re: Poznajmy się...

: 02 sie 2014, 11:54
autor: scirorider
Przyłączam się do słów Atossa,


Auto jest olbrzymim unikatem na tą chwile znane są w scenie scirocco 3 sztuki łącznie z twoją. Przebudowę na Faltdach robiłą firma BRITAX z Kolonii, oczywiście już nie istnieje, bo po co....

POstaraj sie odnowić stary stelarz i daj dobremu tapicerowi na wzór stary dach i niech zrobi nowe poszycie i będzie lalka, tematu na tam tym forum nie czytałem więc nie wiem o jakie mody tam chodziło, ale cokolwiek zrobisz w tym aucie nie zgodnego z oryginałem (no chyba że glebe którą zawsze można później cofnąć) to momentalnie tracisz połowe wartości auta...życzę powodzenia w pracach....a jakie części potrzebujesz do tego autka ?

pozdro

Re: Poznajmy się...

: 02 sie 2014, 13:46
autor: Sroczki KRK
Hej, również wnikliwie przeczytałem wszystkie wpisy na vwlifestyle ; i mam bardzo podobne odczucia jak Atoss- że nikt , nie ma pojęcia jaki jest to unikat- w dodatku ŻYJĄCY :D ; zatem nie kombinuj, nie słuchaj kibiców-idż za swoją myślą i koncepcją.

Wiem - łatwo mi się mówi ; możesz pomyśleć; jednak potraktuj swoje scirocco jako realną rzadkość....
Poczytaj ciut Nasze forum, sam zobaczysz że są tu zwolennicy tuningu i zmian- niejednokrotnie idących bardzo daleko-są to mocno zaawansowane projekty. Ale samochody rzadkie-modelowo-rocznikowo są utrzymywane do bólu w oryginale-szukamy miesiacami-latami jednego elementu ( by go mieć ori) lub takich dodatkow ; które były rocznikowo przynależne danemu modelowi-to dopiero daje smak i poczucie spelnienia.


Zatem zachowaj oryginał, nie kombinuj z niczym-żadne tarcze, żadne zmiany silnika- nie mowiąc o faltdachu a także o tych ściąganych naklejkach( są one świadectwem tych czasów w jakich powstało auto - i było ono wówczas już rzadkością....).

Postaraj się też odtworzyć wiernie pokrycie dachu - to smaczek , wręcz wymóg.
Dopiero to da rzeczywistą wartość kolekcjonerską tego egzemplarza.

Zmiany, przeróbki skopią zamysł i poskutkują poważną obniżką zarówno oceny ,jak i wreszcie wyceny tego pojazdu , naturalnie po zakończonej renowacji. A to mogą być niebagatelne kwoty....

Trzymam kciuki, gratuluję zakupu...

Re: Poznajmy się...

: 02 sie 2014, 18:20
autor: Kan
I widzicie, tu myślami byłem, by auto zostało odświeżone w komorze, bez zbędnych kabli, bez zbiorniczków, na dwóch pionowych gaźnikach, a w rzeczywistości po zakupie miał zostać w oryginale tak jak widać komorę, ewentualnie odświeżenie i pomalowanie bloku itp. Miało nie być podszybia wraz z dziurą po wentylatorze i nagrzewnicy w środku. Taki cleanlook.

Co do dachu, muszę sprawdzić czy faktycznie wychodził z firmy BRITAX, bo to profesjonalnie nie było zamontowane moim zdaniem (świadczą bynajmniej o tym wzmocneinia ze zwykłej wyciętej blachy zamontowane na paru nitach - masowo przy sobie nitowanych). Na faltdachu jest tabliczka to kwestia zerknięcia i potwierdzenia autentyczności.
Wydawało mi, że jak już muszę wstawić nowy to wybiorę z firmy webasto.

Teraz dalej. Pękła szyba przednia przy wyciąganiu - także tego szukam w pierwszej kolejności.
Druga kwestia to kwestia uszczelek, których nie ma dostępnych nawet w ASO. Jedynie Stany bądź Anglia no i co się znajdzie w używkach. Z tym jest największy problem.
Jedynie udało mi się dorobić uszczelki pod klin na przednią i tylną szybę na wzór oryginału.

Reszta jest kompletna i do zregenerowania

Faktycznie nie do końca wiedziałem, że to może być wersja safari, tak jak mówicie i dla mnie to było po prostu dziwne, ze ktoś tak skaleczył ten dach, a tu wychodzi na to że to zupełnie inna sprawa.

Chyba muszę tu założyć również temat, Bo auto jest już w fazie blacharskiej i jak na razie robi się podłoga i boki, na końcu komora i dach

najlepszym rozwiązaniem by sprawdzić faktyczność tego auta to wysłanie maila do fabryki w Wolfsburu lub do muzeum i podanie tego 10 cyfrowego VIN'u

Krytyki się nie boję także możecie śmiało mówić co wam przyjdzie na język :)

Re: Poznajmy się...

: 02 sie 2014, 19:05
autor: Gółek
"rób swoje"
Pod siebie i przede wszytskim dla siebie.
Pozdrawiam Tomek

Re: Poznajmy się...

: 02 sie 2014, 19:08
autor: atosss007
Kolego Kan. Faktyczne założenie tutaj tematu, jest dobrym rozwiązaniem. Nikt Ci tu krzywdy nie zrobi a ewentualnie pomoże. :wink:
Zrobił się gruby OT więc może niech Obar popsiąta a Ty wrzucaj fotki z prac na bieżąco i zdawaj sprawozdania :lol:
Sprawdzenie winu dla potwierdzenia jest oczywiste. Osobiście mam nadzieję że tak właśnie jest i będzie potwierdzenie a nie zonk :roll:
Jeśli szukasz uszczelek, to w przypadku gdybyś znalazł daj znać. Może gdybyśmy wzięli dwa komplety to przynajmniej wysyłka byłaby tańsza. Czekam na temat :mrgreen:

Re: Poznajmy się...

: 03 sie 2014, 12:10
autor: Kan
Przykro mi ale to nie ori safari ... Faltdach wsadzony z firmy Britax, ale wymiarami jest mniejszy od faltdachu z safari. Z tego co już mi wiadomo, dach był dokupowany i montowany już tam w Norwegii

Czekam jeszcze na info z Wolfsburga, to będę wiedział pewnie na 100 %

Re: Poznajmy się...

: 12 gru 2014, 10:14
autor: RobertS
to mój pierwszy post na forum, mam nadzieję, że we właściwym wątku :lol:

chciałem się przywitać, jestem z Poznania, aktualnie czekam na auto (odbiór dopiero w lutym) więc nie mogę się jeszcze pochwalić nabytkiem

ps
są inni forumowicze z Poznania? organizujecie jakieś spoty w okolicy?

Re: Poznajmy się...

: 12 gru 2014, 10:31
autor: L.W!z
Powitać.
Są forumowicze z poznania i okolic więc na pewno się odezwą.
Wątek wybrałeś odpowiedni:)
Rozumiem że MKIII skoro czekasz do lutego?

Re: Poznajmy się...

: 12 gru 2014, 10:39
autor: RobertS
tak, MKIII

przesiadam się Rolki (Toyota Corolla) i przy okazji zmieniam forum

Re: Poznajmy się...

: 12 gru 2014, 16:12
autor: Sołtys
Witaj
A powiedz RobertS jakie to sciro nabyłeś :?:

Re: Poznajmy się...

: 13 gru 2014, 21:59
autor: RobertS
2.0 benzyna 180kM

Re: Poznajmy się...

: 25 lis 2016, 09:17
autor: kosa1703
Ciezko odkopac temat aby sie przywitac ale udalo sie. A wiec witam zacne grono forumowiczow. Mam kilka motoryzacyjnych "gratow" w garazu a z racji ciagnacego sie remontu Golfa mk1 szukalem fajnego vw. I tak trafilo sie sciro. Troche danych.
Lukasz
Plock
Sirocco 90"
mk2 Gta2
VR6