Strona 7 z 9

Re: GT II

: 12 mar 2017, 08:58
autor: wesyl
Gdyby byl problem z wydajnoscia sprezarki to obroty wyzsze powinny to załatwić, pytanie czy na pewno wiesz czym masz zalany układ i czy robiłeś coś z maglem?

Re: GT II

: 12 mar 2017, 12:52
autor: Gółek
Wesyl prędzej opowiem czego nie robiłem niż co robiłem w temacie. :)
Spędziłem nad tym wiele godzin w garażu.
To nie jest według mnie równanie typu 2+2.
Zacząłem oczywiście home made czyli własnymi siłami.
Po pierwsze kupowanie i podmiana pomp-bez rezultatu.
Potem rozbiórka o ile się nie mylę dwóch z nich.
Czyszczenie sprawdzanie itp-bez rezultatu choć nie wykazywały żadnego zużycia wewnątrz-opiłki,wytarcia itp.
Potem zawiozłęm pompy na stanowisko hydrauliczne-bez zarzutów.
Potem i tak postanowiłem kupić nową bo....może się mylą ale niestety nie mylili się na nowej która de facto dziś jest w aucie bez zmian.
Potem dalej home made a dokładniej:
Sprawdzenie drożności rurek od zaworu dystrybucyjnego do stron siłownika-2 rurki stalowe na maglu.
Czyszczenie sprawdzenie węży pod kątem zapchań,czyszczenie filtra (ring w zbiorniczku) a nawet próby bez niego już w totalnej bezsilności.:)
No i na końcu magiel na stanowisko do Torunia tam przegląd wymiana kompletu uszczelnień bo niby nie ciekła ale jak się to rozkłada to należy i tak zmienić.Jedno z uszczelnień było słabsze czy jakoś tak już dobrze nie pamiętam.
Która kolwiek ze zmian nie przyniosła rezultatu.
W akcie desperacji zmieniałem na drugi magiel,co prawda on się pocił i gdzieś tam podciekał ale takich "dziwolągów" z nim nie było.
Mam magiel w kartonie jeszcze jeden ale..........
Może przyjdą cięższe czasy i bede go chciał sprzedać kto wie.
A jak będzie już używany to wiadomo ,że wart będzie mniej.
I nie zakładam go bo nawet szczerze mówiąc nie wierze,że to coś zmieni.
Po prostu obojętnie co by w maglu nie było czy luz,czy leje takie rzeczy że "w mrozie" nie działa się nie dzieją.
Zawsze jest identycznie to samo,5 st na plusie i klops przez pierwsze minuty.
Któryś z "fachowców" mówił,że płyn ale.................
Ludzie na błocie jeżdżą i takich jajec nie mają.
Zalewam zielonym mineralnym Febi Swag 06162

Re: GT II

: 12 mar 2017, 13:57
autor: Sławek
Może się gdzieś zapowietrza na wężach a te pierwsze kilka minut to nie zagrzanie silnika tylko odpowietrzenie układu..

Zrób mu próbę szczelności gdzieś w warsztacie. Pamiętaj o kompensacji naprężeń..

Re: GT II

: 12 mar 2017, 14:39
autor: Gółek
Też o tym myślałem i sprawdzałem wszystko skrupulatnie pod kątem choćby jednej "zwisającej" gdziekolwiek kropli płynu.
Przy tak dużym ciśnieniu myślę,że nieszczelność bym zauważył.
Nadmienić też trzeba,że układ nie wymaga dolewania choćby minimalnej ilości płynu.
Zalany był na początku sezonu 2016 sezon ten przejeździł,potem okres "leżakowania" auta i teraz start sezonu bez dolania kropli.
Nadmienić też trzeba,że poziom zaznaczony był cienkim pisakiem na zbiorniczku żeby precyzyjnie obserwować ewentualne zmiany.
Zastanawia mnie dlaczego ten problem nie występuje latem.
Pozdrawiam Tomek

Re: GT II

: 12 mar 2017, 15:07
autor: Sławek
Tomku ale zapowietrzanie się nie zawsze jest związane z wyciekiem. Często nieszczelność działa na zasadzie zaworu zwrotnego. Co do pory roku to musisz pamiętać, że temperatura to główny czynnik wpływający na twardość, plastyczność itp tworzyw a także metali.

Re: GT II

: 12 mar 2017, 16:06
autor: Gółek
No tak,może tak się właśnie dziać.
Ale myślę,że ten sezon to już dam sobie z tym spokój.
Wszak to czas jeżdżenia a nie dłubania :)
Dziękuję za zainteresowanie problemem.
Pozdrawiam Tomek.

Re: GT II

: 12 mar 2017, 18:28
autor: wesyl
Dlatego Panowie pytałem czy płyn sie nie pieni, jezeli by się pienił to dostawał by powietrze. Mowisz ze magiel jest ok, ze pompa jest ok to rpzewody innej opcji nie widze szczegolnie ze mowiles ze zmieniales plyn, choc jak zaczyna po jakims czasie normalnie dzialać to no jakby coś z płynem było, pare groszy kosztuje więc moze warto jednak dla świetego spokoju:)

Re: GT II

: 12 mar 2017, 19:51
autor: Gółek
Tylko na jaki?
Znowu mineral 06162?
Może z ASO zamówie on ma w tabeli,że niby "stabilny" do - 40 st.
Sam już nie wiem.
Pozdrawiam

Re: GT II

: 12 mar 2017, 19:57
autor: wesyl

Re: GT II

: 12 mar 2017, 20:27
autor: Gółek
Może faktycznie warto spróbować z czymś syntetycznym.
Do tej pory miałem Febi i SWAG obydwa mineralne.
Wydatek do przełknięcia raczej :) a i robota nie ciężka.
Pozdrawiam

Re: GT II

: 12 mar 2017, 20:58
autor: wesyl
Nie no tu jak widze to sa oleje na podstawie mineralnego. Hehehe do tej roboty to piwko potrzebne :)

Re: GT II

: 13 mar 2017, 05:19
autor: Gółek
Faktycznie.
To chyba nie ma sensu zmieniać :(
Pozdrawiam

Re: GT II

: 13 mar 2017, 10:58
autor: Sławek
Tomek odkręć węże i niech ci ktoś sprawdzi pod kątem nadciśnienia i podciśnienia (łącznie z napływowym na pompe). Jeżeli faktycznie się zapowietrza to szkoda pompy.

Re: GT II

: 13 mar 2017, 15:00
autor: Gółek
W wolnej chwili zrobię jeszcze mały test home made.
Po prostu odpalimy auto na zimno bez ruszania kierownicą a ja będę stal przy otwartym zbiorniczku.
Zerknę czy płyn po starcie "krąży".
Po 5 min zaczniemy machać kierownicą i zobaczymy co tam się tym zbiorniczku dzieje.
Nie wiem czy ma to sens ale takie coś wydumałem :)
Pozdrawiam.

Re: GT II

: 05 maja 2017, 22:53
autor: Gółek
Dziś w wolnej chwlil udało się spotkać z Mowadem :)
Dzięki niemu mam :) :
Króciec wody-plan custom pod wskazanie analog
Miska olej-vel zastrzeżenia wesyl :)
Auto niestety wogóle nie przygotowane na gości :(
Pare tematów przegadanych,bezcenne chwile :)
Pozdrawiam Tomek.