GT II
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
GT II
GT II.
Auto od 1995 roku w moich rękach przyprowadzone z Niemiec.
Utrzymane raczej w klimacie serii.
Na JH z 1991 roku
Ogólnie Scirocco poruszam sie od ok 20 lat nie zawsze prowadząc oczywiście zważywszy na mój wiek :)
Pozdr Tomek
Auto od 1995 roku w moich rękach przyprowadzone z Niemiec.
Utrzymane raczej w klimacie serii.
Na JH z 1991 roku
Ogólnie Scirocco poruszam sie od ok 20 lat nie zawsze prowadząc oczywiście zważywszy na mój wiek :)
Pozdr Tomek
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2015, 08:37 przez Gółek, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Odp: GT II
jak ja bym chciał tak zadbany lakier-od razu rzuca sie w oczy
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Odp: GT II
Twardy wosk przed każdą zimą i zadnych myjni automatycznych etc.
To nic trudnego.
Pozdr Tomek
To nic trudnego.
Pozdr Tomek
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- sparki83
- Pisarz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 01 gru 2007, 14:49
- Numer GG: 10144102
- Lokalizacja: NOWA SÓL [FNW]
Odp: GT II
dzieki za przepis ale w moim przypadku to nic nie da bo i tak mam do malowania autko ale lakierek naprawde super B)
SCIROCCO GTX 1.8 mit LPG bylo
PASSAT B3 COMBI 2.8 VR6 mit LPG bylo
BMW 525 TDS :bylo
GOLF IV 1.9 TDI
PASSAT B3 COMBI 2.8 VR6 mit LPG bylo
BMW 525 TDS :bylo
GOLF IV 1.9 TDI
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: GT II
Sławku,ale odświezyłeś "kotleta"
Hehehehehe
Coś tam w wolnej chwili "skrobne"
Poczciwe JH,bębny z tyłu i Chińskie felgi
To tak po krótce
Pozdrawiam Tomek.
Hehehehehe
Coś tam w wolnej chwili "skrobne"
Poczciwe JH,bębny z tyłu i Chińskie felgi
To tak po krótce
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: GT II
O kurde, ja nawet nie wiedzialem ze masz tu swoj temat
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: GT II
Hm.............
Auto użytkowane było systematycznie do około 2009 roku.
Potem miało raz lepszy czas,raz gorszy
Bywało,że stało ponad rok,bywało,że przejechało 400 km w roku.
Było w sumie ok,lakier nie zniszczony itp ale brakowało looka pieknego wybarwienia.
Brakowało poprostu tego czegoś.
A,że nie jestem typem człowieka który jara sie ori lakierem któremu sporo brakuje do LOL
ze wzgledu na lata decyzja mogła byc tylko jedna.
Albo sprzedajemy albo................ i zaczęło sie
Prace trwały długo bo od około 2010 roku.
Powstała wizja-100 % org z pełnym odświeżeniem+niżej bez udziwnień i przeróbek.
Zaczeło sie zbieranie potrzebnych gratów,elementów blacharskich etc.
Ponad 2 lata auto sobie oto stało :
I w wolnych chwilach było przygotowywane.
W między czasie było odnawiane co sie da i zbieranie "mechaniki"
Blacharsko auto nie wypadło źle.
4 punkty na podwoziu w miejscach podkładania podnosników wymagały naprawy.
Do tego rura wlewu i jej mocowanie zniknęły z upływem lat
Tylny naroznik przez zapchany spływ został zjedzony bezpowrotnie
Blacharz (78 lat) sie gimnastykował potem kloł,potem sie gimnastykował itd
Stara dobra szkoła blacharska.każdy kant,rant odbudowany genialnie.
Potem auto trafiło na lawete i pojechało sie cynować.
W między czasie dalej :
Miało być szybko a.................jak zwykle chwile trwało przesuwając termin lakierowania
Ale w koncu trafiło w ręce lakierników.
W sumie po lakierni błąkał się około 4-5 miesięcy.
Aż w koncu..................wrócił
Postał,dosechł i zaczeło się "upychanie" i pasowanie spowrotem mechaniki.
Potem klejenie,składanie,składanie i ..........składanie
Każdy to przerabiał wiec za dużo nie ma co tu pisać
I tak oto powoli sie "składał"
Przez chwilę auto poruszało sie na kołach PT ale uznałem,ze koło to optycznie jest "za cięzkie".
Zawieszenie było ustawione wyzej,gwint sie "układał" i autko śmigało.
Potem chwila przestoju,totalny brak czasu na cokolwiek
Jakies tam rozbiórki,przeglady,chuchanie i dmuchanie
W między czasie wpadł chiński BBS.
Biały rotorek,ciekawa szerokość i ET.
Na tył trafił dystans 10 mm z centrowaniem pod VW.
No i auto sie wykulało z garażu.
Na początku 2015 auto zostało zaprowadzone do "zaprzyjaźnionego" detailera do Gdyni.
Po powrocie można było uznać,że jest gotowe do sezonu.
W między czasie nowe lampy tył,oświetlenie tablicy czyli szeroko pojęte detale w których niestety tkwi diabeł
Były chwile zwątpienia,zawahania.
Łzy z radości oraz łzy z niemocy
Mechanikę robię osobiście i bywało,ze dwie ręce to było za mało.
Także można powiedzieć,że bywało różnie.
Z racji,że rok 2015 jest rokiem małego jubileuszu-20 lat razem
Auto pojeździło,wiele fajnych miejsc,wiele fajnych chwil pełna rekompensata
"straconego" czasu bo wiadomo pieniędzy się nie liczy.
Dużo frajdy,satysfakcji i ogólnego zadowolenia.
Mimo upływu lat.............cieszy niesamowicie.
Na koniec takie tam.............trochę razem ,trochę osobno.
Kto wytrwał i doczytał..............dziękuję za uwagę.
Pozdrawiam Tomek.
Auto użytkowane było systematycznie do około 2009 roku.
Potem miało raz lepszy czas,raz gorszy
Bywało,że stało ponad rok,bywało,że przejechało 400 km w roku.
Było w sumie ok,lakier nie zniszczony itp ale brakowało looka pieknego wybarwienia.
Brakowało poprostu tego czegoś.
A,że nie jestem typem człowieka który jara sie ori lakierem któremu sporo brakuje do LOL
ze wzgledu na lata decyzja mogła byc tylko jedna.
Albo sprzedajemy albo................ i zaczęło sie
Prace trwały długo bo od około 2010 roku.
Powstała wizja-100 % org z pełnym odświeżeniem+niżej bez udziwnień i przeróbek.
Zaczeło sie zbieranie potrzebnych gratów,elementów blacharskich etc.
Ponad 2 lata auto sobie oto stało :
I w wolnych chwilach było przygotowywane.
W między czasie było odnawiane co sie da i zbieranie "mechaniki"
Blacharsko auto nie wypadło źle.
4 punkty na podwoziu w miejscach podkładania podnosników wymagały naprawy.
Do tego rura wlewu i jej mocowanie zniknęły z upływem lat
Tylny naroznik przez zapchany spływ został zjedzony bezpowrotnie
Blacharz (78 lat) sie gimnastykował potem kloł,potem sie gimnastykował itd
Stara dobra szkoła blacharska.każdy kant,rant odbudowany genialnie.
Potem auto trafiło na lawete i pojechało sie cynować.
W między czasie dalej :
Miało być szybko a.................jak zwykle chwile trwało przesuwając termin lakierowania
Ale w koncu trafiło w ręce lakierników.
W sumie po lakierni błąkał się około 4-5 miesięcy.
Aż w koncu..................wrócił
Postał,dosechł i zaczeło się "upychanie" i pasowanie spowrotem mechaniki.
Potem klejenie,składanie,składanie i ..........składanie
Każdy to przerabiał wiec za dużo nie ma co tu pisać
I tak oto powoli sie "składał"
Przez chwilę auto poruszało sie na kołach PT ale uznałem,ze koło to optycznie jest "za cięzkie".
Zawieszenie było ustawione wyzej,gwint sie "układał" i autko śmigało.
Potem chwila przestoju,totalny brak czasu na cokolwiek
Jakies tam rozbiórki,przeglady,chuchanie i dmuchanie
W między czasie wpadł chiński BBS.
Biały rotorek,ciekawa szerokość i ET.
Na tył trafił dystans 10 mm z centrowaniem pod VW.
No i auto sie wykulało z garażu.
Na początku 2015 auto zostało zaprowadzone do "zaprzyjaźnionego" detailera do Gdyni.
Po powrocie można było uznać,że jest gotowe do sezonu.
W między czasie nowe lampy tył,oświetlenie tablicy czyli szeroko pojęte detale w których niestety tkwi diabeł
Były chwile zwątpienia,zawahania.
Łzy z radości oraz łzy z niemocy
Mechanikę robię osobiście i bywało,ze dwie ręce to było za mało.
Także można powiedzieć,że bywało różnie.
Z racji,że rok 2015 jest rokiem małego jubileuszu-20 lat razem
Auto pojeździło,wiele fajnych miejsc,wiele fajnych chwil pełna rekompensata
"straconego" czasu bo wiadomo pieniędzy się nie liczy.
Dużo frajdy,satysfakcji i ogólnego zadowolenia.
Mimo upływu lat.............cieszy niesamowicie.
Na koniec takie tam.............trochę razem ,trochę osobno.
Kto wytrwał i doczytał..............dziękuję za uwagę.
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- cinekban87
- Zaawansowany
- Posty: 703
- Rejestracja: 16 sty 2010, 19:53
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1400685
- Lokalizacja: Lublin
Re: GT II
piękne, sprzedaj mi
P.S. ciekawie wygląda bez spojlera
P.S. ciekawie wygląda bez spojlera
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: GT II
Ostatnia fotka tak mnie powaliła, ze pierwszy raz chyba od 10 lat na mojej tapecie jest inne sciro niz moje
Pieknie wyglada, gratuluje auta !
Oby zapału nigdy nie zabrakło, ale o to jestem spokojny..
Pieknie wyglada, gratuluje auta !
Oby zapału nigdy nie zabrakło, ale o to jestem spokojny..
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: GT II
Dane mi bylo widziec na zywo na ktoryms tam etapie i juz wtedy urywalo dupe, wiec efekt koncowy na zywo musi robic jeszcze wieksze wrazenie
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: GT II
Nie można zapominać,że jest to auto..................odnowione.
I nigdy nie będzie tak doskonałe jak by się chciało lub .............jak by mogło się wydawać na pierwszy rzut oka
Na szczęście ja już to zrozumiałem i się z tym pogodziłem
Coś tam jeszcze do porobienia jest jakieś tam plany są ale ten rok odpada.
Jak niektórzy wiedzą do domowego garage zawitał Golf MK I.
Musze go wyspawać dość szybko,żeby mi blacharz nie umarł bo starszy gość z niego.
I to jest priorytet na tę jesień-wiosne.
Pozdrawiam.
Ps.Mowad ty chyba go widziałeś jeszcze przed jakimkolwiek etapem hehehe
I nigdy nie będzie tak doskonałe jak by się chciało lub .............jak by mogło się wydawać na pierwszy rzut oka
Na szczęście ja już to zrozumiałem i się z tym pogodziłem
Coś tam jeszcze do porobienia jest jakieś tam plany są ale ten rok odpada.
Jak niektórzy wiedzą do domowego garage zawitał Golf MK I.
Musze go wyspawać dość szybko,żeby mi blacharz nie umarł bo starszy gość z niego.
I to jest priorytet na tę jesień-wiosne.
Pozdrawiam.
Ps.Mowad ty chyba go widziałeś jeszcze przed jakimkolwiek etapem hehehe
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: GT II
Oby każde sciro doczekało się takiego właściciela i takiej odbudowy
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: GT II
Z racji,że wszystkie prace przestojowe zaplanowane na przerwe między sezonową zostały praktycznie ukończone
można coś tam "skrobnąć" co sie z autem działo.
W sezonie 2015 auto przejechało około 6,8 k km.
Z racji,że maglownica była 6 lat temu regenerowana,należał się jej przegląd.
Było podejrzenie podcieku,pocenia się po stronie pasażera.
Została wyjęta rozebrana i przeglądnięta po czym złożona na nowych uszczelnieniach.
Osłona termiczna wydechu także błagała o litość,grzech było zostawić w takim stanie
Stara powłoka aluminiowa została zdjęta a na jej miejsce nałożona została dość gruba aluminiowa mata termiczna.
Udało się też odnowić po całości układ wybierania biegów.
Jakies tam wodziki,kulki,tulejki,gruszki etc.
W zestawie brakowało prowadzenia pręta,a że jest on dość kosztowny postanowiłem osadzić nową tuleje w starym "żelastwie"
Rozwierciłem nity,wypiaskowałem i pomalowałem proszkiem,a po włożeniu i nasmarowaniu nowej tulei
skręciłem na śrubki :
Przy okazji okazało się,że osłona wybieraka dolna powoli przestaje istnieć.
Z pomocą przyszedł Mazzy i... ::)
Poduszka dolna skrzyni,oraz poduszka na pasie przednim także wymagały interwencji
Łapy zostały wypiaskowane aby nie straszyły pod autem.
Zostało też wymienione uszczelnienie kolektor-rura oraz spinki wydechu.
Ori ring był pełen stalowy i za diabła nie chciało to mi sie uszczelnić
Zastosowałem uszczelke "plecionke" od Bosala i problem się rozwiązał
Zeby nie szarpać,nie walić młotkami wykombinowałem taki oto "narzędź" do zakładania spinek :
Jażemko 54 mm doskonale robi robote i czas potrzebny na założenie 2 spinek to około 7 min
Naturalną rzeczą była wimiana płynów eksploatacyjnych i filtrów.
Od lat stawiam na Valvo Max Life i tym razem nie mogło byc inaczej.
Mając w ręku mate termo postanowiłem tez zając sie dolotem.
Ori gąbka wygladała hm...... średnio
Wiadomo,nie wiele to da ale wyglada o niebo lepiej.
Z wielką pomocą Sławka udało się także wymienić rozrząd.
Nie miał może wielkiego przebiegu ale.............strzeżonego Pan Bóg strzeże
Co dziwne doszliśmy do wniosku,że na kole zamachowym brakuje u mnie cechy,znacznika który wskazuje GMP
Duża cecha zapłonu jest a GMP brak
Obaj uznaliśmy to za conajmniej.....dziwne.
Rozrząd robiłem pierwszy raz,także po ustawieniu na znaki porobiłem jeszcze punkty na kołach i pasku.
Po zdjęciu paska punkty skrupulatnie licząc zęby przeniosłem na nowy pasek.
I załozyłem tak,aby wszystko sie zgadzało.
Z typowych usterek była tylko jedna,zaczęła powoli pękać osłona przegubu wewnętrznego.
Poza tym auto dzielnie zniosło sezon
Mechanicznie jest skończone.Powoli też kończy sie przegląd blacharski zakamarków
Moze auto nie wyglada jeszcze "cudownie" ale myślę,że już bliżej niz dalej.
Co zostało hm......poskładać go "do kupy",sprawdzić zapłon i ustawić zbieżność,poddać po przestoju lakier "spa" no i ............
czekać na wiosne
Na koniec troszke lata w środku zimy
Jakies tam znalezione na kompie z jednego z wypadów zeszłego sezonu.
Pozdrawiam Tomek.
można coś tam "skrobnąć" co sie z autem działo.
W sezonie 2015 auto przejechało około 6,8 k km.
Z racji,że maglownica była 6 lat temu regenerowana,należał się jej przegląd.
Było podejrzenie podcieku,pocenia się po stronie pasażera.
Została wyjęta rozebrana i przeglądnięta po czym złożona na nowych uszczelnieniach.
Osłona termiczna wydechu także błagała o litość,grzech było zostawić w takim stanie
Stara powłoka aluminiowa została zdjęta a na jej miejsce nałożona została dość gruba aluminiowa mata termiczna.
Udało się też odnowić po całości układ wybierania biegów.
Jakies tam wodziki,kulki,tulejki,gruszki etc.
W zestawie brakowało prowadzenia pręta,a że jest on dość kosztowny postanowiłem osadzić nową tuleje w starym "żelastwie"
Rozwierciłem nity,wypiaskowałem i pomalowałem proszkiem,a po włożeniu i nasmarowaniu nowej tulei
skręciłem na śrubki :
Przy okazji okazało się,że osłona wybieraka dolna powoli przestaje istnieć.
Z pomocą przyszedł Mazzy i... ::)
Poduszka dolna skrzyni,oraz poduszka na pasie przednim także wymagały interwencji
Łapy zostały wypiaskowane aby nie straszyły pod autem.
Zostało też wymienione uszczelnienie kolektor-rura oraz spinki wydechu.
Ori ring był pełen stalowy i za diabła nie chciało to mi sie uszczelnić
Zastosowałem uszczelke "plecionke" od Bosala i problem się rozwiązał
Zeby nie szarpać,nie walić młotkami wykombinowałem taki oto "narzędź" do zakładania spinek :
Jażemko 54 mm doskonale robi robote i czas potrzebny na założenie 2 spinek to około 7 min
Naturalną rzeczą była wimiana płynów eksploatacyjnych i filtrów.
Od lat stawiam na Valvo Max Life i tym razem nie mogło byc inaczej.
Mając w ręku mate termo postanowiłem tez zając sie dolotem.
Ori gąbka wygladała hm...... średnio
Wiadomo,nie wiele to da ale wyglada o niebo lepiej.
Z wielką pomocą Sławka udało się także wymienić rozrząd.
Nie miał może wielkiego przebiegu ale.............strzeżonego Pan Bóg strzeże
Co dziwne doszliśmy do wniosku,że na kole zamachowym brakuje u mnie cechy,znacznika który wskazuje GMP
Duża cecha zapłonu jest a GMP brak
Obaj uznaliśmy to za conajmniej.....dziwne.
Rozrząd robiłem pierwszy raz,także po ustawieniu na znaki porobiłem jeszcze punkty na kołach i pasku.
Po zdjęciu paska punkty skrupulatnie licząc zęby przeniosłem na nowy pasek.
I załozyłem tak,aby wszystko sie zgadzało.
Z typowych usterek była tylko jedna,zaczęła powoli pękać osłona przegubu wewnętrznego.
Poza tym auto dzielnie zniosło sezon
Mechanicznie jest skończone.Powoli też kończy sie przegląd blacharski zakamarków
Moze auto nie wyglada jeszcze "cudownie" ale myślę,że już bliżej niz dalej.
Co zostało hm......poskładać go "do kupy",sprawdzić zapłon i ustawić zbieżność,poddać po przestoju lakier "spa" no i ............
czekać na wiosne
Na koniec troszke lata w środku zimy
Jakies tam znalezione na kompie z jednego z wypadów zeszłego sezonu.
Pozdrawiam Tomek.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2016, 17:41 przez Gółek, łącznie zmieniany 2 razy.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!