16v - rozpoznanie/remont/swap

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
lion_rapid
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 704
Rejestracja: 22 gru 2007, 10:08
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Kraków

Odp: wybór silnika

Post autor: lion_rapid »

to na zdjeciu to nie K-jet... to już digi :)
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: wybór silnika

Post autor: ozi »

wiem, a co? w digi nie ma rozdzielacza? to skąd idą przewody do wtrysków (ale jestem zacofany), ma może ktoś fote 2.0 8v pod maską, takiego od nowosci co tam sobie siedzi (na digi)
Obrazek
Awatar użytkownika
Nashi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2126
Rejestracja: 09 lut 2008, 00:21
Model: Scirocco II

Odp: wybór silnika

Post autor: Nashi »

No więc podzielę sie tym co wiem
1. Ponoć 2E jest wytrzymalsze od ADY ale za to ADY ma mniejsze spalanie
2. Jeśli masz pod ręką JH na rozbiórke to jest jakaś szansa że zamkniesz się w 2k... Ja dzisiaj własnie pokonałem kolejną barierę 2.5k (po części troche ze swojej winy ale o tym juz opowiadałem). W każdym razie w planowaniu wydatków uwzględnij też takie rzeczy o których często się zapomina a które warto przy tej okazji wymienić (np. nowy olej, filtry oleju, paliwa etc)
3. Teoretycznie z dobrze wystrojonego K-Jeta podobno też można wyciagnąć niezłe osiągi ale w praktyce zazwyczaj Digi zdecydowanie przewyższa K-Jet więc moc mogłaby być nieco mniejsza
4. Co do baku - jeśli zobaczyłbym \"górę\" baku od JH z wymontowaną pompą wewnętrzną (tzn to co jest pod siedzeniami) oraz miejsce gdzie jest pompka wysokociśnieniowa to byłbym w stanie powiedzieć na 100% że są inne - a tak moge tylko opierać się na danych z ETKI i na tym że pompy nie chca pasować na swoje miejsce (swoją drogą mi też takie zdjęcie bardzo by się przydało bo jutro mam zamiar troche przycinać i przerabiać pompe, tzn obciąć mocowanie filtra, zeby zmieściła się tam gdzie powinna, a szkodaby psuć jakby się okazało że nie trzeba)
5. Rozdzielacz? paliwa? w 2E? :P Tam masz listwe wtryskową do ktorej jest tylko jeden przewód paliwowy (czyli tak jakby rozdzielacz jest wbudowany w listwe) + powrót
Obrazek
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: wybór silnika

Post autor: ozi »

ok, to mi wiele rozjaśniło ;) dzięki, nie mam tylko przekonania co do tego, że ady mniej trwały, skoro to wszystko to samo tylko inne zasilanie.... chyba szarpne to ady 60tyś bo na pewno więcej wytrzyma niz 2e zbliżone do 200tysi.
P>S> Nashi jakie mniej więcej ma wymiary ten stożek co kupowałeś? bo ładnie tam pasuje a jak widze gdzieś po sklepach internetowych suche wymiary to nijak nie moge tego sobie wyobrazić proporcjonalnie pod maską
Obrazek
mAtii
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 414
Rejestracja: 13 gru 2007, 20:56
Model: Scirocco II
Numer GG: 3892530

Odp: wybór silnika

Post autor: mAtii »

sasiad ma golfera z 2e i przy 250tys juz nic nie jechal a przy 260 kopcil i musial generalke mu zrobic, takze nie wiem czy taki on nadzwyczajnie wytrzymaly.. w kazdym razie ja mam pytanie przy okazji tematu, bo zastanawiam sie ile kucy moze wytrzymac nasz kochany jh :) myslicie ze pociagnal by tak do 150KM? z tego co kiedys patrzylem do etki to wal i korby ma takie jak w kr czy pl, ale jesli sie myle to prosze o wyprowadzenie z bledu. dzieki i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Nashi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2126
Rejestracja: 09 lut 2008, 00:21
Model: Scirocco II

Odp: wybór silnika

Post autor: Nashi »

ja tam osobiście myślę że te wszystkie \"podobno\" to głównie strefa \"podobno\" więc jako faktu tego bym nie przyjmował - jeśli masz okazyjnie do wyrwania ADY (i to tym bardziej z takim niewielkim przebiegiem) to ja bym to olał zupełnie. Inna kwestia że o tym Simos\'ie nic mi nie wiadomo, warto by poczytać wczesniej cos choćby na vwgolf.pl

Co do stożka - wymiary z aukcji: 133mm (średnica \"mniejsza\") x 152mm (długość) x 155mm (średnica \"większa\") - jak przyszedł w pudełku to troche byłem przerażony bo sie wydawał wielki ale jak zauważyłeś całkiem ładnie się tam wkomponował
Obrazek
Awatar użytkownika
tomek_vw
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 426
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:57
Model: Scirocco II
Numer GG: 1824196

Odp: wybór silnika

Post autor: tomek_vw »

ale macie problem jest tego szajsu na rynku tyle że tylko przebierać :) a nawet całe auta się trafiaja gdzie motor mozna sprawdzic ;)



ps: jak chcesz to za 1700zł sprzedam ci 1.9SDI z elektryką mocy może niema ale spalanie w sroce będziesz miał 4l/100 :woohoo:
rav_scirocco
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 24 lut 2008, 21:23

Odp: wybór silnika

Post autor: rav_scirocco »

tomek_vw napisał:
ale macie problem jest tego szajsu na rynku tyle że tylko przebierać :) a nawet całe auta się trafiaja gdzie motor mozna sprawdzic ;)



ps: jak chcesz to za 1700zł sprzedam ci 1.9SDI z elektryką mocy może niema ale spalanie w sroce będziesz miał 4l/100 :woohoo:
tomek - no właśnie, \"szajsu\" to chyba nikt nie chce kupić!!
SDI - on chce zamienić motor na mocniejszy, a nie na ekonomiczniejszy i słabszy, więc wg. mnie odpada - oferta raczej nie trafiona;)

A najlepszym rozwiązaniem (chyba) jest kupno rozbitka (tyłem), a najlepiej z \"zachodu\" - dać 500-1000euro (które nisko stoi) i mieć całkowicie kpl.
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: wybór silnika

Post autor: ozi »

chłopki mam kolejne pytanie:
1.czy do silnika 2.0 8v podejdzie mój alterntor? z 1.6 8v?

wiem tylko, że w którymś tam roku wprowdzili alterntor na szeroki pasek, tak więc jeśli silnik miał altek na wąski pasek (stary typ) to powinien podejść mój alternator, dobrze myśle?


2. w którym roku weszły nowe typy altków?
Obrazek
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Odp: wybór silnika

Post autor: obar »

ozi napisał:
chłopki mam kolejne pytanie:
1.czy do silnika 2.0 8v podejdzie mój alterntor? z 1.6 8v?

wiem tylko, że w którymś tam roku wprowdzili alterntor na szeroki pasek, tak więc jeśli silnik miał altek na wąski pasek (stary typ) to powinien podejść mój alternator, dobrze myśle?


2. w którym roku weszły nowe typy altków?
mocowanie podejdzie, ale musisz sprawdzić czy po włożeniu altka w mocowanie zgadza się \"liniowość\" paska we wszystkich kołach, bo ja przełożyłem z passata altek 90A i musiałem jedną podkładkę spod kółka pasowego wyciągnąć.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
rav_scirocco
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 24 lut 2008, 21:23

Odp: wybór silnika

Post autor: rav_scirocco »

Co do alternatora:
w sumie to zakładasz co chcesz, czyli albo twój stary kpl. czyli mocowanie dolne alternat. i łape górną, a do bloku przykręcasz swoje kółko/kółka pasowe i dajesz na stary pasek.
Jeżeli kupujesz kpl. silnik to gościu powinien ci też dać alternator i wówczas wg. mnie lepiej jest założyć ten nowszy/na szeroki pasek i jak tak będzie, to na pompie wody też nie musiszz zmieniać kółka!
A z kabelkami to se poradzisz bez problemu - łądowanie i kontrolka!
Awatar użytkownika
Nashi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2126
Rejestracja: 09 lut 2008, 00:21
Model: Scirocco II

Odp: wybór silnika

Post autor: Nashi »

tak jak pisze poprzednik - nawet jesli bedziesz miał koła na szeroki pasek to nie powinno byc zadnego problemu z przelozeniem w ich miejsce wąskich na pasek klinowy ze starego silnika/z JH które masz pod ręką. Co do mocowania na 95% będzie pasować tak jak już powiedział Obar, ale żeby mieć całkowitą pewność musiałbym to dokładnie obadać u siebie.
Gdybyś decydował się na \"nowszy\" alternator to (przynajmniej u mnie tak było) trzeba będzie dorobić jeden kabelek (w starych jest tylko główny plus i wzbudzenie idące przez diodę w zegarach - w nowym jest jeszcze dodatkowe wzbudzenie bezpośrednie (na wypadek spalenia się/uszkodzenia zegarów/spalenia diody etc.)
Obrazek
rav_scirocco
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 24 lut 2008, 21:23

Odp: wybór silnika

Post autor: rav_scirocco »

Nashi - powiedz ty mi coś!!
Ja mam u siebie taki altek:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=379704844
Na zdjęciu widać właśnie czarną małą plastikową wtyczkę (wzbudzenie-tak??)Ona jest właśnie na dwa \"piny\", a ja mam oczywiście instalacje na altern. starego typu, czyli na jeden \"pin\", no i sobie podłączyłem ów kabelek, do tylko jednego \"pinu\" w owej wtyczce - oczywiście wsio mi chodzi jak sie na to należy, ale czy możesz mi powiedzieć gdzie należałoby podpiąć ten drugi pin - zmostkować z tym pierwszym??, czy jak!!
Z góry THX
Awatar użytkownika
Nashi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2126
Rejestracja: 09 lut 2008, 00:21
Model: Scirocco II

Odp: wybór silnika

Post autor: Nashi »

Sam do końca nie jestem pewien czy dobrze to u siebie zrobiłem, gdzieś w necie wyszukałem że właśne te dwa piny są po to żeby w sytuacji spalenia się diody w zegarach alternator i tak ładował (spalona by się nie świeciła a kierowca nie miałby pojęcia że coś jest nie tak). Tak więc po prostu zrobiłem to wg tego schematu:
Obrazek
Obrazek
czyli jeden pin podpiąłem normalnie pod instalacje (ten który idzie przez lampke w zegarach) a dla drugiego znalazłem z tyłu skrzynki bezpieczników wolny kabel (akurat taki miałem bo do nowej instalacji lutowałem wtyczkę ze starej) na którym napięcie pojawiało się po przekręceniu kluczyka w stacyjce...

Dobrze by było żeby jakiś elektryk się wypowiedział na ten temat
Obrazek
rav_scirocco
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 24 lut 2008, 21:23

Odp: wybór silnika

Post autor: rav_scirocco »

Dzięks - Nashi!!
Jak będe miał czas to podjade do elektryka, ale bynajmniej z jakimś pojęciem!! Dam później znac co i jak...
Pozdro
ODPOWIEDZ