16v - rozpoznanie/remont/swap
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
odkopuje jako kolejny śmiałek próbujący okiełznać 16 zaworów
narazie jestem na początku drogi czyli mam samochód i silnik a co za tym idzie mam kilka pytań żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty
1. silnik jeździł w golfie mk1 na DIGI I - więc założyć DIGI i czy II, czytałem i czytałem i mam kompletny mętlik bo nie wiem w końcu z czym będzie mniejszy problem, logicznie patrząc to DIGI I powinno być do niego P&P ale jeśli się mylę proszę brutalnie wyprowadzić mnie z błędu
2. co z przegubami i półosiami ?? bo etka zamiast pomóc też namieszała ponieważ pokazuje że w JH rzekomo były 2 rozmiary przegubów (90 i 100mm) a KR i PL miały 100m. A więc jakie kupić i czy będą pasować pod półosie z JH ? Skrzynia zostaje AUG.
3. Jak już dojdę jakie DIGI zapodać to z jakiego samochodu najlepiej ?? z g60 ? czy może coś zupełnie innego ?
4. Jak to wszystko będzie się miało do współpracy z gazem ? instalka jest I generacji z BLOSem. Trzeba będzie coś w niej przerabiać ? bo w sumie tego najbardziej się boję.
No i tyle jeśli ktoś będzie skłonny mi pomóc rozwiać wątpliwości to z góry wielkie dzięki
Oczywiście silnik jaki jest to JH na KE-Jetronicu a ma być KR na DIGI ?
narazie jestem na początku drogi czyli mam samochód i silnik a co za tym idzie mam kilka pytań żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty
1. silnik jeździł w golfie mk1 na DIGI I - więc założyć DIGI i czy II, czytałem i czytałem i mam kompletny mętlik bo nie wiem w końcu z czym będzie mniejszy problem, logicznie patrząc to DIGI I powinno być do niego P&P ale jeśli się mylę proszę brutalnie wyprowadzić mnie z błędu
2. co z przegubami i półosiami ?? bo etka zamiast pomóc też namieszała ponieważ pokazuje że w JH rzekomo były 2 rozmiary przegubów (90 i 100mm) a KR i PL miały 100m. A więc jakie kupić i czy będą pasować pod półosie z JH ? Skrzynia zostaje AUG.
3. Jak już dojdę jakie DIGI zapodać to z jakiego samochodu najlepiej ?? z g60 ? czy może coś zupełnie innego ?
4. Jak to wszystko będzie się miało do współpracy z gazem ? instalka jest I generacji z BLOSem. Trzeba będzie coś w niej przerabiać ? bo w sumie tego najbardziej się boję.
No i tyle jeśli ktoś będzie skłonny mi pomóc rozwiać wątpliwości to z góry wielkie dzięki
Oczywiście silnik jaki jest to JH na KE-Jetronicu a ma być KR na DIGI ?
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Zarówno D I jak D II podejdą, ale do obydwu typów wtrysku trzeba przerobić soft pod 16V. D I było wsadzane do silników z doładowaniem, a D II było w silnikach 8 V wolnossących. Tak więc w obydwu typach wtrysku trzeba zmodyfikować mapy wtrysku i odcinkę.solarhh pisze:odkopuje jako kolejny śmiałek próbujący okiełznać 16 zaworów
narazie jestem na początku drogi czyli mam samochód i silnik a co za tym idzie mam kilka pytań żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty
1. silnik jeździł w golfie mk1 na DIGI I - więc założyć DIGI i czy II, czytałem i czytałem i mam kompletny mętlik bo nie wiem w końcu z czym będzie mniejszy problem, logicznie patrząc to DIGI I powinno być do niego P&P ale jeśli się mylę proszę brutalnie wyprowadzić mnie z błędu
To po prostu zależało od rocznika, w wcześniejszych stosowano skrzynie z flanszami 90 mm a późniejsze miały flansze 100 mm w skrzyni. Musisz zobaczyć jakie masz przeguby przy swojej skrzyni jeśli chcesz kupić nowe, ale podobno nawet starsze skrzynie z przegubami 90 mm wydolą większe moce jeśli są zdrowe.2. co z przegubami i półosiami ?? bo etka zamiast pomóc też namieszała ponieważ pokazuje że w JH rzekomo były 2 rozmiary przegubów (90 i 100mm) a KR i PL miały 100m. A więc jakie kupić i czy będą pasować pod półosie z JH ? Skrzynia zostaje AUG.
D I były w G II, Corrado i Pasztecie B3. D II w G II, G III , Corrado, Pasztet B3, 80 B4, Toledo I.3. Jak już dojdę jakie DIGI zapodać to z jakiego samochodu najlepiej ?? z g60 ? czy może coś zupełnie innego ?
Bez problemu współpracuje, jest kilka 16V na forum z BLOS-em.4. Jak to wszystko będzie się miało do współpracy z gazem ? instalka jest I generacji z BLOSem. Trzeba będzie coś w niej przerabiać ? bo w sumie tego najbardziej się boję.
Resztę info znajdziesz bez problemu na forum.No i tyle jeśli ktoś będzie skłonny mi pomóc rozwiać wątpliwości to z góry wielkie dzięki
Oczywiście silnik jaki jest to JH na KE-Jetronicu a ma być KR na DIGI ?
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Digi 1 jest prostsze i myślę, że początkującym bardziej przyjazne.
Bez remapu tez się da jeździć, ale oczywiście jeśli chodzi o Digi 2 to w miarę się lata, natomiast D1 jak Spirit wspomniał, jest od doładowanego silnika i różnice są spore, ale odpalić też się powinno dać.
Samą odcinką bym się nie przejmował, bo i tu i tu bez odpowiednich przeróbek głowicy itp. nie ma co liczyć, że silnik zakręci się ponad normę.
Bez remapu tez się da jeździć, ale oczywiście jeśli chodzi o Digi 2 to w miarę się lata, natomiast D1 jak Spirit wspomniał, jest od doładowanego silnika i różnice są spore, ale odpalić też się powinno dać.
Samą odcinką bym się nie przejmował, bo i tu i tu bez odpowiednich przeróbek głowicy itp. nie ma co liczyć, że silnik zakręci się ponad normę.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Obar masz rację da się jeździć bez zmian map D I, ale spalanie i osiągi silnika masakryczne.
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
ok czyli rozpoczynam poszukiwanie wiązki DIGI I może znajdę już zremapowaną, a jak nie to czytałem o koledze GTO który chętnie to robi za opłatą chyba najłatwiej będzie dostępna wiązka od PG więc na tę poluję.
Aha jeszcze jedna nieścisłość - jak to jest z wtryskami ? bo czytałem że kilka kolorów jest np zielone (bodajże PG) pomarańczowe (chyba pasek) jak to jest ? nie ma to większego znaczenia ?
pozdr
Aha jeszcze jedna nieścisłość - jak to jest z wtryskami ? bo czytałem że kilka kolorów jest np zielone (bodajże PG) pomarańczowe (chyba pasek) jak to jest ? nie ma to większego znaczenia ?
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Wtryski mają różną wydajność i niektórzy rozróżniają je po kolorach.Listę wtrysków z numerami części i wydajnością znajdziesz na forum golfa.Wbrew pozorom najłatwiej jest upolować wiązkę z D II niż D I.Jakby nie patrzeć VAG więcej wypuścił na rynek silników 2H, 1P, PB, PF, 2E, ABK niż PG, 1H.
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Było jeszcze chyba RP ( o ile się nie mylę 1.8 66KW w Golfach)spirit pisze:... silników 2H, 1P, PB, PF, 2E, ABK niż PG, 1H.
Ja śmigam na D2 bez zmiany map już kilka lat - faktycznie mocy trochę mniej ale potwierdzam że można przywyknąć, a na gazie silnik odżywa bo ECU nie mąci dawką dostarczanego paliwa ( w tym przypadku LPG) - rządy wtedy przejmuje BLOS.obar pisze: Bez remapu tez się da jeździć, ale oczywiście jeśli chodzi o Digi 2 to w miarę się lata, natomiast D1 jak Spirit wspomniał, jest od doładowanego silnika i różnice są spore, ale odpalić też się powinno dać.
Oj ... mój 9A na automacie potrafi poza 7 tys. zakręcić. Nieraz mnie to przeraża i odpuszczam gazuobar pisze: Samą odcinką bym się nie przejmował, bo i tu i tu bez odpowiednich przeróbek głowicy itp. nie ma co liczyć, że silnik zakręci się ponad normę.
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Ale to chodzi Tobie o wolne obroty bez obciążenia? Bo ciężko by Ci było rozpędzić silnik do ponad 6500. Seryjne wałki nie dadzą sobie rady wyżej. Czasem sprawiają złudzenie wyższych obrotów a tak naprawdę to silnik bezwładnie po przygazówce pójdzie wyżej.Sołtys pisze: Oj ... mój 9A na automacie potrafi poza 7 tys. zakręcić. Nieraz mnie to przeraża i odpuszczam gazu
Co do mapy digi 1 to podejrzewam, ze tylko przy mocniejszym deptaniu dawka byłaby za duża, bo PG jeździ większość czasu na niedoładowaniu.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
RP jest na mono wtrysku, było digi montowane jeszcze w transporterach ale tam już chyba głównie jednostki 5 garkowe.Sołtys pisze: Było jeszcze chyba RP ( o ile się nie mylę 1.8 66KW w Golfach)
Nie zapominaj Obar że na gazie nie ma odcinki, bo normalnie jest ona realizowana przez odcięcie paliwa. PG to nie jednostka z turbo tylko z kompresorem, więc obstawiam że nie tylko na pełnym gazie by go zalewało.obar pisze: Ale to chodzi Tobie o wolne obroty bez obciążenia? Bo ciężko by Ci było rozpędzić silnik do ponad 6500. Seryjne wałki nie dadzą sobie rady wyżej. Czasem sprawiają złudzenie wyższych obrotów a tak naprawdę to silnik bezwładnie po przygazówce pójdzie wyżej.
Co do mapy digi 1 to podejrzewam, ze tylko przy mocniejszym deptaniu dawka byłaby za duża, bo PG jeździ większość czasu na niedoładowaniu.
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Nie chodzi mi o bieg jałowy tylko przy kick-downie jak skrzynia redukuje bieg to potrafi trzymać przykładowo dwójkę do ponad 7 tys, i dopiero wbija ostatni bieg.obar pisze:Ale to chodzi Tobie o wolne obroty bez obciążenia? Bo ciężko by Ci było rozpędzić silnik do ponad 6500. Seryjne wałki nie dadzą sobie rady wyżej.Sołtys pisze: Oj ... mój 9A na automacie potrafi poza 7 tys. zakręcić. Nieraz mnie to przeraża i odpuszczam gazu
Sorry RP faktycznie to monowtrysk (coś mi świtało bo chyba się posiłkowałem schematami z tego silnika jak coś przerabiałem w swoim) - a tak poza konkursem to chyba by można by było też pokombinować z wiązką mono i podać sygnał na listwę wtryskową w szesnastce, bo przecież i tak sygnał na wtryski idzie zespolony na wszystkie cztery.
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Raczej nie bardzo można pokombinować, chyba że się Obar w tej kwestii wypowie bo z elektroniką za pan brat.Na pewno byłby problem z ohmami na wtryskach, w innym przypadku można było by dowolnie kombinować z wtryskami podczas dobierania dawki paliwa dla silnika.Sołtys pisze: a tak poza konkursem to chyba by można by było też pokombinować z wiązką mono i podać sygnał na listwę wtryskową w szesnastce, bo przecież i tak sygnał na wtryski idzie zespolony na wszystkie cztery.
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Wtryski to zawory. Sam sterownik może nie wytrzymać przełączania pod takim obciążeniem i może to być faktycznie problem, choćby z częstotliwością przełączania. No ale to bym musiał zajrzeć co tam w tej elektronice siedzi dokładnie, żeby wiedzieć co i jak.
Poza tym monowtrysk to alternatywa dla gaźnika, myślę, ze nie warto się w to bawić.
Poza tym monowtrysk to alternatywa dla gaźnika, myślę, ze nie warto się w to bawić.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
a nasuwa mi się takie pytanie - gdzie wrzucić zbiornik płynu do spryskiwaczy ? bo nie bardzo widzę na niego miejsce ;/ myslałem żeby zrobić customowy i schować go w podszybiu ale trochę rzeźba. Bo patrzę na foto jak Sołtys ma to rozegrane i go nie widzę tam.
PS Potrzebny taki wielki stożek jak ma Sołtys ?? Bo myślałem nad airboxem i schowaniem go za lampę tak mniej więcej.
A tu fota jak to wyzdrzy u Sołtysa (chyba się nie obrazi ) http://www.ladujfotke.pl/36805-P1060367.JPG.html
Pozdr
PS Potrzebny taki wielki stożek jak ma Sołtys ?? Bo myślałem nad airboxem i schowaniem go za lampę tak mniej więcej.
A tu fota jak to wyzdrzy u Sołtysa (chyba się nie obrazi ) http://www.ladujfotke.pl/36805-P1060367.JPG.html
Pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Chwila szukania na aledrogo i potencjalni dawcy elektryki, są podane telefony.
http://moto.allegro.pl/silnik-seat-vw-a ... 48937.html
http://moto.allegro.pl/silnik-2-0-gti-v ... 62703.html
http://moto.allegro.pl/vw-golf-iii-pass ... 31835.html
http://moto.allegro.pl/vw-golf-iii-2-0- ... 76509.html
http://moto.allegro.pl/vw-passat-b4-2-0 ... 62081.html
http://moto.allegro.pl/silnik-2-0-gti-v ... 30189.html
http://moto.allegro.pl/silnik-seat-vw-a ... 48937.html
http://moto.allegro.pl/silnik-2-0-gti-v ... 62703.html
http://moto.allegro.pl/vw-golf-iii-pass ... 31835.html
http://moto.allegro.pl/vw-golf-iii-2-0- ... 76509.html
http://moto.allegro.pl/vw-passat-b4-2-0 ... 62081.html
http://moto.allegro.pl/silnik-2-0-gti-v ... 30189.html
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Spirit nie jestem forumowym leniuchem mam już dużo obdzwonione i albo ktoś nie wie w ogóle o co chodzi, albo już sprzedał lub też pociął i może mi sprzedać puzzle a narazie chce znaleźć w miarę komplet dziś ruszę jeszcze na szroty w mojej okolicy choć wątpie bym coś znalazł
a wie ktoś jak to rozegrać ze zbiornikiem od spryskiwaczy ?
pozdr
a wie ktoś jak to rozegrać ze zbiornikiem od spryskiwaczy ?
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont